![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar kunnen ze wel zelfmoord plegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat kunnen we allemaal.
Geruststellend ![]() ![]()
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn wel meer mensen die iets weten over depressie en zelfmoordneigingen. Ik zie echt niet in waarom men jouw moord als zelfmoord zou klasseren. Om alles wat ook maar enigszins kan als racisme te klasseren, zijn er daarentegen zwaarwegende belangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Dat is wel wat zwartgallig. Je hebt dringend wat nieuwe levensvreugde nodig. Zet neer die voet, met een dreun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Eén van de zes daders van de "busmoord" heet ook Bouazza... Broer? Neef?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() 1) hier is geen sprake van een moord laat staan een rasictische, zie de kwalificatie na het onderzoek.
2) Indien Bouazza van Child focus en de verdronken zwemmer dezelfde persoon waren, dan was het; - een belangrijk gegeven voor het onderzoek. - toch de taak van een onpartijdige en beroepsbekwame media melding hiervan te maken. - de taak van de inrichters van de marsen om met dit gegeven in het achterhoofd enige nuance te leggen in de aanwezigheid annex krijszucht van de moeder. - De taak van de politiek, media en politie om voorzichtig te zijn met de kwalificatie racistische moord. _ Als dit bewust verzwegen werd is dit een misdaad naar de bevolking als het onbewust gebeurde is dit een grove fout en dient dit feit in de media vermeldt. Laatst gewijzigd door humble : 28 juni 2006 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Als de familie groot is (wat zeer waarschijnlijk is), zit de mogelijkheid er wel in...
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb hier nog een merkwaardig bericht:
http://www.wafin.be/articles/archives/perdudevue.phtml http://www.koolchi.be/index.php?opti...674&Itemid=178 http://www.belg.be/leesmeer.php?x=2234#reacties "Mohamed Amin, jeune homme de 23 ans schizophrène est lâchement abandonné par le mari de sa tante et passera plus de 600 jours dans une forêt près de la ville de Salé au Maroc. Grâce �* l'acharnement de sa maman et avec l'aide de ses amis, Mohamed Amin est retrouvé et est actuellement en traitement dans sa ville natale d'Anvers. Le récit d'une incroyable et dramatique histoire qui finit bien. Rabiaa, la mère de Mohamed Amin divorce de son mari alcoolique et violent en 2000. Son ex mari obtient la garde de Mohamed Amin et de sa sœur. C'est alors qu'il décide de se remarier avec une femme vivant au Maroc ; le regroupement familial permet �* la jeune mariée de venir en Belgique et c'est �* ce moment l�* que le destin de Mohamed Amin bascule. La belle-mère ne supporte pas les enfants de son mari et leur mène la vie dure, le père est dépassée et ne réagit plus au harcèlement moral qu'elle pratique sur ses enfants. Si bien que Mohamed Amin commence �* avoir des réactions anormales, il est vraisemblablement choquée et atteint par cette nouvelle situation. Au fil du temps Mohamed Amin sombre dans un état critique et inquiétant. Il fugue de plus en plus souvent et ne se souvient plus de rien. Les médecins diagnostiquent un état de schizophrénie avancée et violente. Mohamed Amin et sa sœur sous la menace de leur belle-mère n'ont pas d'autre choix que de retourner chez leur maman. L'état de santé du jeune homme s'aggrave et est interné dans le service de psychiatrie de l'hôpital d'Anvers. Le vie de Mohamed Amin est rythmée par les incessants va et viens entre le service psychiatrie de l'hôpital et la maison. La maman est désespérée et sous les conseils conjugués de sa famille, de ses amis et du médecin décide d'entreprendre un voyage au Maroc avec son fils pour essayer de soulager Mohamed Amin." Dat klinkt allemaal erg tragisch. Een reeks elementen pleit voor een identiteit tussen beide MB's: - de naam - de leeftijd (de geboortedatum van MB die in Marokko was vermist is 26/6/1982 cfr affiche child focus) - moeder gescheiden - geboren in Antwerpen - zelfde foto op Child Focus affiche en dan in De Standaard ivm verdrinkingsdood te Antwerpen (kan echter vertgissing van DS zijn). Discrepantie: naam van de moeder wordt hier 'Rabiaa' gespeld ipv 'Radia' zoals in: http://www.indymedia.be/en/node/2462 http://www.gva.be/vindzoek/archief/A...D&check=online Indien beide MB's identiek zijn, is er sprake van een zeer relevant feit, omdat de jongen in het artikel hierboven wordt beschreven als lijdende aan "un état de schizophrénie avancée et violente. Indien de identiteit tussen beide MB's correct zou zijn, heeft de familie zeker zijn levensloop verkeerd voorgesteld. De broer van de overledene geeft bv de volgende schets in HUMO (30-05-06, p.16): "Het heeft niet veel gescheeld of heel België had zijn naam om heel andere redenen gekend. Wij zijn opgegroeid op het Kiel. Als tiener was Mohamed spits bij de jeugd van Germinal Beerschot - een geweldige spits. Heel even stond hij dicht bij een transfer naar Ajax, maar op zijn zeventiende is tijdens een wedstrijd zijn schouder uit de kom gegaan. Die blessure is hem parten blijven spelen: hij kon een kruis maken over een profcarrière. Mohamed is altijd blijven voetballen - voetbal was zijn passie. Hij speelde graag met jongetjes op straat, hij hield zich met hen bezig. En altijd die lach. Altijd klaar om mensen te helpen waar hij kon". Hier is dus absoluut geen sprake noch van een Marokkaans interludium (600 dagen) noch van schizofrenie. Ik denk niet dat er voldoende gegevens zijn voor een besluit. Nulhypothese : 2 MB's Maar er is reden om zich vragen te stellen, en ik vind het nodig dat er duidelijkheid komt.
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan ook zelf op onderzoek uitgaan en mijn conclusies trekken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Hij is niet tegengesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zijn conclusies nergens gezien in de media. Het moet lukken dat niemand hem tegenspreekt als enkel inner circles er iets van weten.
Jij was trouwens die knul die beweerde dat Kamanayo schitterend werk leverde? Nou... dat blijkt niet meteen qua appreciatie door Groen! Ze zeggen zelfs luidop dat het overlegcomité enkel klaagt en nergens opbouwend is. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 29 juni 2006 om 01:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Onzin die niet werd tegengesproken is onzin desalniettemin. Heel het internet bulkt van de niet tegengesproken onzin: be my guest. In het HUMO-interview met de broer staat dat het parket weigerde nog over de zaak te communiceren, en dat k�*n erop wijzen dat genoemd parket zich niet geroepen voelde om constant onzin te onkennen. Het feit dat iets niet wordt tegengesproken is geen indicatie.
Er is in verband met de dood van Mohamed Bouazza niemand aangehouden of in beschuldiging gesteld. Indien de broer in kwestie met zijn onderzoek gelijk zou hebben gekregen, dan zou de vermeende dader normaliter allang zijn opgepakt. En verder: een onpartijdig gerechtelijk onderzoek gebeurt normaal gesproken niet door een broer. Het is interessant om na te gaan of effectief Mohamed Bouazza I = Mohamed Bouazza II , want indien zulks daadwerkelijk het geval zou zijn (iets wat ik momenteel niet aanneem, maar er zijn wel indicaties die onderzoek wettigen), zou dit betekenen dat de verklaringen tegenover de pers door de familieleden van Mohamed ernstige lacunes vertonen.
![]() |
#57 |
|
![]() Welke ernstige lacunes?
@Jazeker: Ik baseerde mij op een interview met hem in Knack. Daar kwam hij in mijn ogen wel goed naar voren. (En Chantal Pauwels is alleszins niet van de linkste groenen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() De ongelukkige MB die door Child Focus werd geseind bleek (indien het bericht dat ik vermelde juist is) recent aan geheugenverlies en zware schizofrenie te hebben geleden, in een psychiatrisch ziekenhuis te hebben vertoefd, en tamelijk recent een traumatiserende, bijna twee jaar durende episode in Marokko te hebben meegemaakt. Dat zijn dingen die normaal moeten vermeld worden wanneer men een oordeel presenteert over een slachtoffer dat in onduidelijke omstandigheden het leven verliest. Nog eens: mijn hypothese is dat beide MB's verschillende personen zijn, en dat de elementen van overeenkomst toevallig zijn. Maar anderzijds zijn die overeenkomsten voldoende gedetailleerd, om een verduidelijking niet overbodig te maken. Die verduidelijking heeft volgens mij algemeen maatschappelijk belang, gezien de zware beschuldigingen die de familie van de verdronken MB heeft geuit aan het adres van de politie. Het is voor alle burgers van belang om te weten of die klachten gegrond zijn of niet. That's all.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() feit is dat de MB hier verdronken gekend stond in de buurt als zijnde iemand met psychische problemen en dat er de eerste dagen na het vinden van het lichaam er als door sommigen werd geopperd dat dit weleens een zelfmoord kon zijn (zowel door allo's als autoch's in mijn buurt bevestigd) Trouwens de leugen alsom het om een racistische daad zou gaan komt uit de allochtone gemeenschap zelf (enkel een reden om keet te schoppen) zoals molotovs gooien naar het polititiebureel en de ramen van een 8 tal autochtone winkels in te gooien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk om verschillende versies even naast elkaar te leggen.
Interview met broertje op kifkif (via www.solidair.org): http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2813 Informatie door Bart Debie in zijn nieuwsbrief: http://www.bartdebie.be/nieuwsbrief/NIEUWSBRIEF3.pdf |
![]() |
![]() |