![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() "In het oog springend ..." tja, als je het minimaliseringsdicours blijft gebruiken zal het probleem nooit opgelost geraken. Als je niet eens durft een kat een kat te noemen omdat je nog gehinderd wordt door politiek correcte oogkleppen, dan kunnen we onmiddellijk je bereidheid afmeten om er eigenlijk iets aan te doen en die is : 0.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Groen! Beersel vraagt de tijdelijke sluiting van het Openluchtzwembad in het provinciaal domein van Huizingen[/SIZE] Door jan op Din, 28/06/2005 - 16:50 | Huizingen | Jeugdwerking | Politiek in Beersel ![]() De overlast buiten het domein heeft alles te maken met een gebrekkige organisatie van het openbaar vervoer. Op piekdagen en vooral bij het huidige warme weer passeren zo’n 7000 mensen de kassa van het Domein. Hierbij veel vaak jonge bezoekers die vanuit Brussel met het openbaar vervoer naar het openluchtzwembad afzakken. Halteplaats voor zowel bus als trein is het station van Lot op zo’n 4 km wandelafstand van het Provinciaal Domein. Het gros van deze jonge bezoekers legt dit lange traject tussen Lot en het Provinciaal domein bij gebrek aan alternatief in groep te voet af. Met de jaren is het een ritueel geworden om de bewoners tijdens deze wandeltocht door Lot en Huizingen zonder reden te terroriseren door agressief gedrag, vandalisme en pesterijen. De inwoners van Lot en Huizingen zijn deze situatie meer dan beu, ook omdat adequate oplossingen uitblijven. Op maandag 27 juni stonden niet minder dan 30 federale politieagenten met interventiewagens, paarden en waterkanon op de weg van het station van Lot naar het Provinciaal Domein. Zo’n machtsvertoon van de politie zorgt wel voor een zeker gevoel van veiligheid bij de buurtbewoners maar brengt geen oplossing op lange termijn. Ook binnen het domein is er in het openluchtzwembad sprake van onaanvaardbare overlast. De feiten spreken voor zich. Wij zijn aanbeland bij een situatie waarbij er naast de redders die zorgen voor de veiligheid in het water ook patrouilles zijn van politie en privé-security om kinderen en gezinnen te beschermen tegen amokmakers. Groen! Beersel is van oordeel dat deze spiraal van toenemende overlast versus politioneel machtsvertoon dringend doorbroken moet worden. Immers, als het niet sneeuwt in juli zal het kat-en-muis spel tussen de amokmakers en de ordediensten in en rond het domein verder escaleren, met alle risico’s vandien. Groen! Beersel roept de Burgemeester van Beersel daarom op om initiatieven te nemen om het openluchtzwembad met onmiddellijke ingang te sluiten. Uitzondering kan gemaakt worden voor verenigingen, scholen, zwemclubs, georganiseerde kinderopvang of vakantiewerking die zich aanmelden aan de loketten van het Provinciaal Domein. Van zodra er degelijk openbaar vervoer voorzien is tot aan de ingang van het domein kan de Burgemeester overwegen om het openluchtzwembad weer open te stellen voor het brede publiek. Om ook een halt toe te roepen aan de overlast binnen het domein formuleert Groen! Beersel het volgend voorstel: De ticketverkoop voor het zwembad moet georganiseerd worden aan de hoofdingang van het provinciaal domein waar gezinnen, verenigingen, scholen, zwemclubs, georganiseerde kinderopvang of vakantiewerking (ook op voorhand) tickets kunnen aankopen. Deze maatregel moet gekoppeld worden aan een begrenzing van het aantal personen die toegelaten worden in het zwembad. Als deze ingrepen onvoldoende blijken kan gedacht worden aan ultieme maatregelen die ook al van toepassing zijn in de voetbalstadions om het hooliganisme te bestrijden. ** 'jonge bezoekers uit Brussel' is de politiek correcte vertaling voor kutmarokkanen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar we mee bezig zijn is dat elk jaar 1500 mensen worden vermoord door auto's, en 3 door allochtonen. Om de zaken misschien wat in perspectief te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 juni 2006 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het ene "mag", dan moet het andere ook mogen... Waarom toch? Overigens verschuil je je twee maal. Je profiteert immers van de gelegenheid om niet te antwoorden op mijn voorstel. Laatst gewijzigd door baarle : 27 juni 2006 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn voorstel behelst geen repressie, maar heropvoeding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() FR zei niks over mogen. Lul. Typisch rechts om dat zo te interpretteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je antwoordt alweer niet op de opwerping van Knorretje. Je verblindt jezelf heel bewust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom ben je daar zo als-de-dood voor? Niemand stelt dat toch voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "andere geweld" (zoals jij het noemt) komt hier dan ook nauwelijks aan bod. Waarschijnlijk wegens "niet interessant" .
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Oei 'heropvoeding', daat gaan de knuffelaars niet graag horen. Daar zijn ze werkelijk vies van. Je moet de allochtoon namelijk zijn cultuur en identiteit voor de 100 % laten beleven, zelfs als dat onnoemelijk veel maatschappelijke ongemakken oplevert, zeker als die cultuur wat achterlijke trekjes vertoont zoals de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Forgive me my French, maar dat is niet goed snik, Rund. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad of gezien op straat. Ik woon in Gent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar kom, dat is traditie en daar hou ik me hier niet mee bezig. Wel zie ik dat je alweer niet geantwoord hebt op de vraag waarom er niets gedaan wordt aan de reeks genoemde gewelddaden maar wel aan die ene radarverklikker. |
|
![]() |
![]() |