![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Demesmaeker is tenminste niet zo'n hypocriet die overal Vlaams Belang complotten ziet. Net zoals Luk Lemmens trouwens. Demesmaeker is reeds komen spreken voor NSV!-Brussel en Luk Lemmens zie je ook vaak in de deftige radikale kant van de Vlaamse Beweging, inclusief in NSV!-middens.
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Welke zever is dit hier eigenlijk?
Na de verkiezingen in 2003 zijn er in de N-VA besturen verschillende denkpistes geweest. Zelfstandig of een kartel. Indien een kartel, moet je zoeken met wie dit het best kan lukken. Het is nogal logisch dat je met verschillende partijen praat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar zijn we hier eigenlijk me bezig?
Een artikel uit "De Morgen", dan nog door Walter Pauli (Is dat niet dezelfde die "fuck you" zei tegen 1000.000 kiezers?). De linkse journalistiek probeert hiermee gewoon verdeeldheid te zaaien tussen de Vlaams-Nationale partijen. En weet je wat het meest triestige is? Ze slagen er dan nog blijkbaar in ook, als ik hier al de VB reacties zo lees... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstadt en zijn sossen zijn goed geslaagd in hun opzet door die kiesdrempel op te stellen. Zonder die kiesdrempel had de N-VA zich nooit moeten verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Zoals hierboven, zijn woorden vaak overbodig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja....
Als Frank van Hecke zegt dat BdW met het VB is gaan 'praten' dan mag dat, vanzelfsprekend, in alle toonaarden ontkend worden. FvH zal wel degene zijn die liegt en BdW die de waarheid vertelt... Iemand van 'De Morgen' die met een gelijkaardig VLD-verhaal op de proppen komt kan je echter niet zo gemakkelijk aan de kant schuiven. BdW heeft het verhaal van FvH trouwens nooit ontkend. Hij werwaardigde zichzelf gewoon niet om op zo'n onnozelheid te antwoorden. In het VLD-verhaal geeft BdW wél toe, zij het pas 'the day after'. Voor de meesten zal ook dit binnen een paar weken weer vergeten zijn. Voor heel wat Vlaams-nationalisten zal dit echter niet het geval zijn. BdW kan het zonder twijfel goed uitleggen, wat niet belet dat zijn geloofwaardigheid al langer aan gruzelementen ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Wie is Bart De Wever eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste vrienden van het VB,
Ik begrijp dat BDW niet jullie beste vriend is. Ik geef jullie zelfs helemaal gelijk, zijn opmerkingen tegenover het VB zijn er vaak over. Ik kan er als NVA'er ook niet tegen als ik dat hoor. Maar scheer aub niet heel onze partij over dezelfde kam. We hebben goede leden en jullie mogen zeggen wat jullie willen, maar Bourgeois is een bekwaam minister die zijn werk goed doet, goed voor Vlaanderen. Wij proberen België steen voor steen af te breken en ondertussen meer Vlaanderen op te bouwen. Dat lukt ons ondertussen al vrij goed op Europees vlak. Ik geef toe dat het traag gaat, maar geef ons een kans. En nogmaals: we zijn allemaal Vlaams-Nationalisten, die constante verwijten over en weer maken me ontzettend moe. Respecteer gewoon dat de NVA Vlaams-Nationalisten telt die op vele punten niet met het VB akkoord kunnen gaan, maar wel op Vlaams vlak hetzelfe willen bereiken. Daarom begin ik deze post ook met "Vrienden van het VB." Richt u pijlen toch niet op ons, richt ze op dit apenland. Vlaamse groet, Lomeanor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien kun jij me een antwoord geven op de vraag die ik ooit in levende lijve aan GB stelde: "Wat is eraan het Vlaams Blok zo vies, dat er geen samengaan mogelijk is?" GB: "Het verschil is gróóót". Met dat antwoord moest ik het stellen. Ik begrijp niet dat iemand voor NVA kan stemmen als er alternatieven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op Vlaams vlak echter, zijn er bijna geen verschillen. En voor mij is dat het belangrijkste punt. Nu even mijn visie (dus ik spreek niet voor de NVA, maar voor mezelf): Ik zou het niet zien zitten om met het VB in een kartel te stappen. Daarvoor zijn inderdaad de verschillen te groot (wij zijn voor een trage democratische aanpak, voor het steen voor steen afbreken van België). Wél zou ik het VB zien als de beste partner om een coalitie mee te vormen, in de hoop dat we samen dit land er onderuit krijgen. Het zou dwaas zijn zoveel kiezers te negeren, en nog dwazer om het mandaat van zoveel parlementsleden niet te gebruiken in het belang van Vlaanderen. Mijn mening is dus, kort samengevat: "Kartel: neen, Coalitie: graag!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 30 juni 2006 om 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige probleem was dat die splitsing op federaal niveau dient te gebeuren. Zoals je weet zit de NVA enkel op Vlaams niveau in de regering. Ook weet je dat de NVA enkel het regeerakkoord wou tekenen als partijen van de federale regering beloofden BHV te splitsen. Dat is dus niet gebeurt, de federale partijen hebben woordbreuk gepleegd, niet de NVA. Persoonlijk geef ik je wel gelijk dat de NVA er te zacht op gereageerd heeft. Ik vind persoonlijk dat de NVA na die woordbreuk de Vlaamse regering had moeten laten vallen. Ze hebben er echter voor gekozen om dat niet te doen, omdat anders Vlaanderen 5 jaar niet te besturen zou zijn en er helemaal niets bereikt zou worden om meer Vlaanderen te realiseren (zoals je weet kan de Vlaamse regering officieel niet vallen, ze moet steeds haar termijn uit doen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals altijd neemt u één zin uit mijn post. Leest u wel de zinnen waarin ik u gelijk geef? Waarom toch steeds focussen op verschillen en op negatieve dingen in plaats van de gelijkenissen en de positieve zaken in het licht te stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar toch, u vroeg het verschil? Hier is het vreemdelingenstandpunt van de NVA (slechts een zeer klein onderdeel van ons manifest, maar een hoofdpunt van het manifest van het VB)
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier staat trouwens ons manifest. Draai de rollen nu eens om: zeg jij me eens wat er zo slecht aan is dat je ons altijd moet aanvallen.
http://www.n-va.be/programma/wiewatw....asp#pacifisme |
![]() |
![]() |