Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 21:55   #41
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik vind het trouwens behoorlijk idioot dat je je conclusies over 1 studie generaliseerd naar 'het onderzoeksveld'.
Van die éne studie had je blijkbaar nog niet gehoord, wellicht dan ook niet van andere.
Oh maar ik geloof best dat er heel veel studies rond de migrantenproblematiek zijn. Het is alleen raar dat ze consequent wijzen op de clichés van achtergesteldheid, discriminatie, slechte opvoeding, losgelatenheid en identiteitscrisis...

Er zullen niet veel studies bestaan die durven erkennen dat geweld in de cultuur heel normaal is en dat veel gewelddaden weleens religieus geinspireerd kunnen zijn.

Dat zou namelijk een stap te ver zijn: getuige het Rapport Van San.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 22:00   #42
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
De studie van Van San werd door mensen die er wel iets van wisten, compleet de vernieling in geredeneerd.
Daarom dat ze nu een gewaardeerd onderzoekster in Nederland is, zeker?
Dat zal wel zijn omdat ze er niks van kende, vermoed ik?
Of zou het kunnen dat ze hier gewoon op iets te lange teentjes getrapt heeft?

Oud 29 juni 2006, 22:30   #43
waarnemer
Burgemeester

Standaard logica

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
...
Dader Mohamed E.B. een man van Marokkaanse afkomst, was in het café de deur gewezen na een dronkemansruzie. Als waak reed hij...
Dit is niet in het nieuws geweest, geen enkele krant heeft het gebracht.
...
U brengt dit aan op "politics.be" in het subforum "Politiek binnenland".
Staat deze dader op een lijst voor de gemeenteverkiezingen? Deed die man een politieke daad? Handelde hij vanuit een politieke ideologie?

U vindt dat er wat meer nieuws over moest zijn. Ook over elke moord en doodslag? Of zijn die politiek niet nuttig?

Was het nu, volgens de partij waarvan je het logo gebruikt, niet heel erg schandalig dat een crimineel incident gebruikt werd voor politieke doeleinden? Hemeltergend dat men een hele groep de schuld in de schoenen schuift voor de daden van een enkeling? Dat werd ook nog heel sappig geformuleerd door een kleurrijk figuur dat al tientallen jaren in de top van die partij rondloopt, sorry dat ik dat niet herhaal.

Maar voor wanneer wat logica?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:18   #44
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een 41 jarige man is aangehouden voor poging tot doodslag nadat hij vrijdag 16 juni in Zelzate met zijn wagen bewust was ingereden op het terras van café 't Kelderken. Daarbij raakte cafébezoekster M. Dh. (49) zwaar gewond. Haar vriend ........... (41) kwam er vanaf met enkele kneuzingen.
Dader Mohamed E.B. een man van Marokkanse afkomst, was in het café de deur gewezen na een dronkemansruzie. Als waak reed hij als een kamikazepiloot op het terras in.
(bronasse partout Nr: 26)
Dit is niet in het nieuws geweest, geen enkele krant heeft het gebracht.
En ik die dacht dat die mannen niet mochten drinken.
't Gene dat mij 't meest stoort, zijn u generalisaties. Doch, dat zijn we gewend van het VB en zijn aanhangers...
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:29   #45
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
't Gene dat mij 't meest stoort, zijn u generalisaties. Doch, dat zijn we gewend van het VB en zijn aanhangers...
Waar generaliseert die persoon?

Oud 29 juni 2006, 23:37   #46
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ma zo wijs, waar heb jij je glazen bol gekocht? Ik wil er ook al zo lang een.
Met uwe naam hebde dat toch ni nodig,gij weet toch alles?
Oud 29 juni 2006, 23:40   #47
Gargamel
Banneling

Standaard

Ik waak ook over men terras
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:44   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U blaast het wat op, tuurlijk is er meer criminaliteit bij de allochtonen dat moeten we niet ontkennen. Maar als uit een studie blijkt dat rechters sneller allochtonen straffen dan moet je dat ook niet ontkennen. Je kan moeilijk je blik op één probleem werpen zonder het andere aan te pakken.
Hoe rijmt ge dat aaneen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:45   #49
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Waar generaliseert die persoon?
Vooral dit stoort mij:

Citaat:
een man van Marokkanse afkomst

En ik die dacht dat die mannen niet mochten drinken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:47   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Car-wash is er niet ver af. was wel kostelijk!
Vooral als ge bodemwash bijvraagt.
Oud 29 juni 2006, 23:50   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ma zo wijs, waar heb jij je glazen bol gekocht? Ik wil er ook al zo lang een.
Niet nodig, dit forum lezen is voldoende.
Oud 30 juni 2006, 00:29   #52
Mustius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
'k was ooit 'ns in Turkije en een gids vertelde dat de Turken in België het uitschot was dat ze in hun eigen land niet meer moesten hebben.

By the way, die gids vond het ook niet proper dat wij met wc-papier werkten en zij hun poepeke mooi afspoelden. Wel, ik werk eerst mer wc-papier en spoel dan m'n poepeke héél goed af (mocht ie dit lezen...)

Wat hebben de Turken nu met dit te maken?
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 00:43   #53
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Oh maar ik geloof best dat er heel veel studies rond de migrantenproblematiek zijn. Het is alleen raar dat ze consequent wijzen op de clichés van achtergesteldheid, discriminatie, slechte opvoeding, losgelatenheid en identiteitscrisis...
die blijken nochtans een groot deel van de variantie te verklaren.
'opvoeding' correleert trouwens sterk met cultuur.
Meer nog: de wijze van opvoeding wordt heel erg bepaald door culturele variabelen.
Cultuur schept het kader, het zijn echter andere variabelen die de rechtstreekse link hebben met criminaliteit.

Citaat:
Er zullen niet veel studies bestaan die durven erkennen dat geweld in de cultuur heel normaal is en dat veel gewelddaden weleens religieus geinspireerd kunnen zijn.
het gaat niet om 'durven' erkennen, het gaat om wetenschappelijke evidentie vinden voor, om kunnen erkennen.

Citaat:
Dat zou namelijk een stap te ver zijn: getuige het Rapport Van San.
Het rapport van san heeft een aantal terechte methodologische kritieken over zich gekregen. je kùnt niet anders dan die erkennen.
Op een aantal punten waardevol, maar de resultaten conflicteren hier en daar met studies die wilden tegemoet komen aan de methodologische problemen van de studie van san....
Maar niet getreurd: nieuwe studies zijn nog steeds aan de gang
Oud 30 juni 2006, 00:44   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe rijmt ge dat aaneen ?
Oud 30 juni 2006, 04:11   #55
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De studie van Van San werd door mensen die er wel iets van wisten, compleet de vernieling in geredeneerd.
En, wie zijn dat dan wel?

Naar mijn mening toont dit eerder aan dat ze er 'nix van wisten'.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 04:14   #56
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Noem jij dan eens wat de conclusies zouden moeten zijn van de bevolking wanneer ze overvallen en neergemept worden?
Ik ga akkoord dat men veralgemening moet mijden,maar elke persoon die het heeft meegemaakt is voer voor de bek van het VB,waarom is men zo laks,en waarom treed men niet harder op?
Moet men een VBer zijn om tegen misdaad te zijn?
Ge zou het gvd gaan geloven .
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 06:37   #57
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
En, wie zijn dat dan wel?

Naar mijn mening toont dit eerder aan dat ze er 'nix van wisten'.
Uw mening, hah!
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 06:52   #58
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
die blijken nochtans een groot deel van de variantie te verklaren.
'opvoeding' correleert trouwens sterk met cultuur.
Meer nog: de wijze van opvoeding wordt heel erg bepaald door culturele variabelen.
Cultuur schept het kader, het zijn echter andere variabelen die de rechtstreekse link hebben met criminaliteit.
Welke zijn dan die variabelen die de rechtstreekse link hebben met criminaliteit? Want uiteindelijk hebben de meeste studies, die ook in de media zijn verschenen, veelal excuses gezocht voor het criminele gedrag.

Zoals ik al eerder zei, zijn excuses geen oorzaken, maar manieren om het criminele gedrag 'goed te praten'. Het komt er quasi altijd op neer dat de allochtonen crimineel gedrag vertonen door het gedrag van de autochtone maatschappij ten overstaan van hen.

Citaat:
het gaat niet om 'durven' erkennen, het gaat om wetenschappelijke evidentie vinden voor, om kunnen erkennen.
Wetenschappelijke evidentie is het feit dat voor een bevolkingspercentage van (officieel) 4%, zij ongeveer 29 tot 44% van de zaken bij parket en jeugdgerecht uitmaken...
Nu nog durven erkennen waarom dat zo is, het argument dat zij anders berecht worden vanwege hun etniciteit (lees racistischer behandeld) lijkt me nu niet echt getuigen van wetenschappelijk doorzicht.

Citaat:
Het rapport van san heeft een aantal terechte methodologische kritieken over zich gekregen. je kùnt niet anders dan die erkennen.
Op een aantal punten waardevol, maar de resultaten conflicteren hier en daar met studies die wilden tegemoet komen aan de methodologische problemen van de studie van san....
Ik ben niet genoeg sociaal wetenschapper, maar ik vermoed dat, als men dat zou willen, het rapport Vanneste ook wel met dezelfde soort argumentatie de grond kan ingeboord worden. Het hangt er enkel van af hoe controversieel de impact van de studie is.

Citaat:
Maar niet getreurd: nieuwe studies zijn nog steeds aan de gang
Hopelijk volgt er een studie die eens onderzoekt waarom het vooral Marrokanen en Belgen van Marrokaanse oorsprong zijn, die oververtegenwoordigd zijn in onze criminaliteitscijfers. En ditmaal niet uit het oogpunt dat het wel aan de Belgen zal liggen...

Oud 30 juni 2006, 08:55   #59
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Minderjarigen opgepakt voor gewelddadige overval in Poppel
Drie allochtone minderjarige Antwerpenaren die verdacht worden van een overval met geweld in een huis in Poppel enkele maanden geleden, zijn opgepakt.

Dit meldt het parket van Turnhout donderdag. Het drietal werd voorgeleid bij de Antwerpse jeugdrechter.

Het trio zou op 28 maart, met minstens nog twee medeplichtigen, de woning binnengedrongen zijn en de bewoners meer dan twee uur lang vastgehouden hebben. De slachtoffers werden geboeid en meermaals geslagen. De daders verlieten de woning met een eerder beperkte buit toen de zoon van de bewoners arriveerde. Hij werd met een koevoet aangevallen en moest opgenomen worden in het ziekenhuis.

De speurders kwamen de verdachten op het spoor door vingerafdrukken in een gestolen wagen die in de buurt van de overval werd aangetroffen.

Nauwelijks te geloven, het zijn toch allemaal zo'n brave dutskes.
Ik ben er zeker van dat deze feiten niet juist zijn.

De advokaat van de verdachte verklaarde zojuist:

Mijn klanten waren op wandel in die mooie gemeente Poppel. Toen zij voorbij een huis kwamen zagen zij daar een ouder koppel die een kinky spelletje speelden. Zij bedreven eensoort SM waarbij ze mekaar vastgebonden hadden. Mijn klanten vreesden dat er slachtoffers gingen vallen en drongen het huis binnen om de mensen te helpen.
Zij kregen de knopen echter niet los hoe hard ze ook tekeer gingen.
Ze waren juist een koevoet gaan halen toen de zoon binnenkwam en zij net naar buiten gingen en daarbij per ongeluk hem raakten met de koevoet.

Dat zal wel veel juister zijn.

Dat waren verdomme modelburgers die hun oudere burgers in nood wilden helpen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 30 juni 2006 om 08:57.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 09:03   #60
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het doel van deze thread zijnde?
Ok, laten we alle allochtonen naar het land van herkomst terugsturen dan is de misdaad opgelost....?????

Komaan, wordt voor elke misdaad nu een thread geopend? Waarop iedereen eens zijn frustraties kan loslaten: "Zie je wel!!!"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be