![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Als God zou bestaan dan de mens niet.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taal is de gedachte die geuit wenst te worden...
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God zou ons in elk geval vrij moeten laten Hem al dan niet als God te erkenen, want na alles zijn wij geen robotjes.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() ...en gedachte is de taal die dat niet wenst.
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar daarmee is de vraag nog open: wie is Hij, God? Tis bedtijd en kom op terug, best interessant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ben je echt op zoek naar een echte antwoord waarmee jij tevereden zou kunnen worden?? dan moet je eens de koran gaan lezen, de enige guide voor de mensheid. 112. Zuiverheid van Geloof (Al-Ichlaas) In naam van Allah (*) , de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "Allah is de Enige. 2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig. 3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.[FONT=Garamond]4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk." Allah is het arabische woord voor God in het nederlands of engels, dieu in het frans, dios in het spaans .. enz de enige God (de schepper) van iedereen.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 1 juli 2006 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() ![]() moslim - vlaams belang - Anvers yahyazakarya ![]() Locatie: anvers |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en met geloof bedoel ik de juiste manier van denken : deze wereld en alles wat erop en en eraan te vinden is is geschappen door ÉÉN God (de schepper van alles). Er is trouwens een andere god beweerd en dat is mischien god van het geloof atheisme, het toeval, maar helaas bestaat dat niet .!!
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou daar niet zo van. Als er een God zou bestaan, dan vind ik dat Hij ons het allerbeste zou moeten geven, zonder tegenprestatie. Per slot van rekening hebben wij onszelf niet gemaakt. Als Hij onze creator is, dan had Hij ons maar moeten maken op zo'n manier, dat wij vanzelfsprekend, instinctief zeg maar, en met heel veel blijdschap en geluk, die dingen deden die Hij ook tof vindt. Hoe zou ik kunnen tegen mijn zin dingen doen om later beloond te worden? Dan doe ik immers die dingen, niet voor God, maar voor de beloning. En als ik ze tegen mijn zin doe, pleeg ik bovendien verraad aan mezelf. Nee. God zou op zo'n manier rechtvaardig moeten zijn, dat niemand zijn rechtvaardigheid in twijfel zou kunnen trekken. Iedereen zou het erover eens moeten zijn. En God, zoals voorgesteld binnen de Islam, is niet rechtvaardig. Omdat geen twee mensen gelijk zijn in hun mogelijkheden en ze toch hetzelfde moeten presteren om Hem te behagen. Ik wil geen God die me beoordeelt naar mijn daden, maar naar wat ik ben. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een atheist. Iemand die categoriek weigert om aanbeden te worden.Volgens Rik Pinxten zijn er wereldwijd ongeveer 40.000 godsdiensten.
Keuze genoeg, zou ik zeggen. Zo niet, kun je er natuurlijk zelf één verzinnen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 juli 2006 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je was me voor. Ik had nog iets gewijzigd. Zie hieronder :
Een dergelijke 'god' (in hoeverre kan men nog spreken van een god wanneer deze een atheist is?) heeft geen behoefte aan religieuze waanzin, gepleegd door zijn volgelingen.
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een onrechtvaardige god is niet een exclusiviteit van de islam. Iedere godsdienst is in hetzelfde bedje ziek. Een godsdienst zonder geboden en/of verboden - de enige manier om de volgelingen in de pas te laten lopen - bestaat niet.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 juli 2006 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Dat is toch simpel? Hij/zij (god) gelooft niet in een hoger opperwerwezen boven hem/haar! Conclusie: god shiep Apocalyps naar "zijn" evenbeeld ---> Apocalyps gelooft niet in een hoger opperwerwezen!
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 2 juli 2006 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een God kan maar heel moeilijk atheïst zijn, denk ik.
Net alsof een mens zou ontkennen mens te zijn en daarbij ook absuluut geen menselijk gevoel zou hebben. Ik zou zo 'n mens toch niet direct als voorbeeld naar voor schuiven als men me vraagt: "Als de mens zou bestaan...hoe zou hij dan moeten zijn?" Zo ook vind ik God als atheïst geen goede beschrijving van 'hoe Hij dan zou moeten zijn'. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet wel, er is geen andere logische keuze.
Indien niet, gelooft deze god in een goddelijk opperwezen, dat boven hem/haar/het staat. Derhalve is deze gelovige god geen god wegens niet almachtig. Eén uitzondering : goden in een pantheon die een rangorde kennen.
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan zou ik heel graag enige nadere informatie willen bekomen inzake die godsdienst.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het "zelfstandig denken" gaat wel niet altijd van een leien dakje, doch ik verkies met die beperkingen te leven. Ik ben gewoonweg nieuwsgierig naar die perfecte godsdienst alwaar Paulus het over had.
![]() |