Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 april 2004, 13:06   #41
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Kunnen we dat ook niet vragen over SPIRIT

Nuja, reageer liever op mijn inhoudelijke argumentatie.
Heel graag Thomas, maar dat zal ik doen in de ACV thread.

Mijn vraag was gericht aan al die overtuigde N-VA'ers die er zeker van zijn dat hun partij nodig is in Vlaanderen. Maar blijkbaar kunnen ze er niet op antwoorden.

Wat betreft SPIRIT, heel belangrijk is te weten dat SP.a met Spirit SAMEN naar de verkiezingen gaan, niet enkel technisch zoals CD&V-N-VA maar ook inhoudelijk. Zo hebben wij voor 18 mei jl. samen campagne gevoerd, samen boekjes uitgegeven, een gezamenlijk programma opgesteld. En tenslotte samen aan de regeringsonderhandelingen deelgenomen en SAMEN in een regering gestapt. CD&V en N-VA gaat technisch in kartel, maar liet al verstaan apart campagne te voeren. Dat is toch een essentieel verschil. SP.a - spirit werkt als team, CD&VA werkt als team voor postjes, niet inhoudelijk.
U mag het van mij zien zoals het is, maar ik veronderstel dat u niet CD&V/N-VA stemt zodus
Oud 9 april 2004, 13:08   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind dat de Niels hier toch wel rake dingen zegt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 9 april 2004, 13:09   #43
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Mijn vraag was dan ook: Waarom slaagt een nichepartij als N-VA bij de Vlaamse verkiezingen er niet in om 5% van de Vlamingen achter zich te krijgen, wetende dat ze een thuismatch (vlaamse verkiezingen) spelen? Waarom is Vlaanderen niet enthousiast over het N-VA programma?
Dát was de vraag....

Waar zitten de n-va'ers hier, anders zwijgen ze niet en nu kunnen ze niet antwoorden.
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 13:09   #44
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Als Bourgeois een beetje kloten aan zijn lijf gehad zou hebben, zou hij de NVA ontbonden hebben en de leden laten uitzwermen over andere partijen waarin ze elk op hun manier een beetje vlaamse invloed zouden kunnen proberen uit te oefenen. Vlaamse onafhankelijkheid is geen ideologie, maar een thema.

Nu zet Bourgeois zijn hoop op een mogelijke ministerpost in een eventuele tsjeevenregering. Wie in die hypocriete truuk loopt, moet echt wel koekerond zijn, zoals men dat in brugge zo mooi pleegt te zeggen.
Steerse is offline  
Oud 9 april 2004, 13:10   #45
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steerse
Als Bourgeois een beetje kloten aan zijn lijf gehad zou hebben, zou hij de NVA ontbonden hebben en de leden laten uitzwermen over andere partijen waarin ze elk op hun manier een beetje vlaamse invloed zouden kunnen proberen uit te oefenen. Vlaamse onafhankelijkheid is geen ideologie, maar een thema.

Nu zet Bourgeois zijn hoop op een mogelijke ministerpost in een eventuele tsjeevenregering. Wie in die hypocriete truuk loopt, moet echt wel koekerond zijn, zoals men dat in brugge zo mooi pleegt te zeggen.
Wedden dat Bourgeois niet eens de n-va minister wordt in die mogelijke regering
Oud 9 april 2004, 13:17   #46
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem zit hem niet tussen CD&V/N-VA <-> ACW/ACV. Maar tussen de ACW top en de ACW basis.
Dan wordt het hoog tijd dat de ACW basis die ACW top eruit keilt.

Hoe komt die top eigenlijk aan de top ? Worden ze verkozen ? Kan iedereen ACW lid zijn (los van CD&V) ? Hoeveel leden heeft het ACW ? Vrij on-transparante organisatie, het ACW. Beetje als de Loge.
Oud 9 april 2004, 13:18   #47
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

ACV vergelijken met de loge: Goe bezig!
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 13:18   #48
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Mijn vraag was dan ook: Waarom slaagt een nichepartij als N-VA bij de Vlaamse verkiezingen er niet in om 5% van de Vlamingen achter zich te krijgen, wetende dat ze een thuismatch (vlaamse verkiezingen) spelen? Waarom is Vlaanderen niet enthousiast over het N-VA programma?
Dát was de vraag....

Waar zitten de n-va'ers hier, anders zwijgen ze niet en nu kunnen ze niet antwoorden.
Ik was gaan eten ...

Waarom slaagt Spirit er niet om 5% van de stemmen te behalen....

Waarom? Tja, vraag dat aan de mensen zelf eens. Moest ik het weten ...

Het is als jonge partij niet gemakkelijk om de mensen te overtuigen. Tevens is er de schrik van de 5% procent, en dus een waardeloze stem. Daarenboven stemmen mensen op bekende figuren, en die hebben wij niet. We krijgen eveneens weinig media-aandacht, we zijn dan ook klein. We worden voorgesteld door de verschillende media als extremisten en onverdraagzamen, als een USP-partij. De mensen hebben niet door dat meer Vlaanderen, ook een beter Vlaanderen en een democratisch Vlaanderen betekent.

Het zegt misschien meer in de mate de mensen geïnteresseerd zijn in politiek, en in hoeverre ze zich informeren.

Al zal de gebrekkige communicatie van de N-VA, en het "radikale" programma wel ook aan de oorzaak liggen. Mensen willen geen verandering, aen kijken niet verder dan hun neus lang is.

Maar of dit nu een reden is om een partij die 4,9 % procent van de stemmen behaalt, zonder financiering, het recht te ontzeggen, door de 5%-kiesdrempel, om in het parlement te zetelen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 13:21   #49
Tegendradigaard

Standaard

Nie over een ander beginnen he. Dien truk is voor die van het Vlaams Blok.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 9 april 2004, 13:21   #50
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kunnen we dat ook niet vragen over SPIRIT

Nuja, reageer liever op mijn inhoudelijke argumentatie.

Mijn vraag was gericht aan al die overtuigde N-VA'ers die er zeker van zijn dat hun partij nodig is in Vlaanderen. Maar blijkbaar kunnen ze er niet op antwoorden.

Wat betreft SPIRIT, heel belangrijk is te weten dat SP.a met Spirit SAMEN naar de verkiezingen gaan, niet enkel technisch zoals CD&V-N-VA maar ook inhoudelijk. Zo hebben wij voor 18 mei jl. samen campagne gevoerd, samen boekjes uitgegeven, een gezamenlijk programma opgesteld. En tenslotte samen aan de regeringsonderhandelingen deelgenomen en SAMEN in een regering gestapt. CD&V en N-VA gaat technisch in kartel, maar liet al verstaan apart campagne te voeren. Dat is toch een essentieel verschil. SP.a - spirit werkt als team, CD&VA werkt als team voor postjes, niet inhoudelijk.
Ik zie geen groot verschil tussen het kartel van CD&V/NVA en SPA/spirit. Je gaat mij niet zeggen dat de SP.A voluit zal strijden voor grotere autonomie voor Vlaanderen. Dat is nog altijd een groot punt voor Spirit. Ze komen inhoudelijk niet op alle punten overeen.
Het enige verschil is volgens mij het feit dat er bij CD&V/NVA niet echt duidelijkheid is wat er gebeurt bij regeringsonderhandelingen. En SP.A/spirit is van plan die voortaan samen aan te gaan. Ik zeg: 'van plan' natuurlijk, want een kartel is geen echte eenheid en kan dus makkelijk gebroken worden of problemen geven...
Oud 9 april 2004, 13:24   #51
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Ik zie geen groot verschil tussen het kartel van CD&V/NVA en SPA/spirit. Je gaat mij niet zeggen dat de SP.A voluit zal strijden voor grotere autonomie voor Vlaanderen. Dat is nog altijd een groot punt voor Spirit. Ze komen inhoudelijk niet op alle punten overeen.
Het enige verschil is volgens mij het feit dat er bij CD&V/NVA niet echt duidelijkheid is wat er gebeurt bij regeringsonderhandelingen. En SP.A/spirit is van plan die voortaan samen aan te gaan. Ik zeg: 'van plan' natuurlijk, want een kartel is geen echte eenheid en kan dus makkelijk gebroken worden of problemen geven...
Spirit profileert zich dan ook niet als dé vlaams-nationale partij.
SPIRIT staat voor: Sociaal, progressief, internationaal, regionalistisch, integraal democratisch en toekomstgericht. Er zijn tussen SP.a eb Spirit dus we degelijk veel gezamenlijke punten. N-VA staat enkel voor Vlaanderen, voor de rest heeft men geen programma of is die perceptie er toch niet. Dus is er wel degelijk een groot verschil.
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 13:26   #52
Tegendradigaard

Standaard

Lap nu past de Philips, van de radio en den tv maar nie zo rijk, zijn bericht aan en nu sta ik daar figuurlijk in mijn blootje met mijn bericht dat nu op niks meer slaat.

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH.

Oke 'k zijn terug bedekt.

Oud 9 april 2004, 13:28   #53
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Het probleem zit hem niet tussen CD&V/N-VA <-> ACW/ACV. Maar tussen de ACW top en de ACW basis.
Dan wordt het hoog tijd dat de ACW basis die ACW top eruit keilt.

Hoe komt die top eigenlijk aan de top ? Worden ze verkozen ? Kan iedereen ACW lid zijn (los van CD&V) ? Hoeveel leden heeft het ACW ? Vrij on-transparante organisatie, het ACW. Beetje als de Loge.
Ik zou ook graag een wisseling van de mach zien in het ACW. Het ACW bestaat uit vele verenigingen: KWB, KAV, KAJ...
Die nog heel CD&V trouw zijn

en dan heb je ACV en CM, waar ook vele groenen en tegenwoordig ook roden in zitten ( Oostende ) En dat zijn ook de machtigste kanten. En op een of andere wijze geraken die aan de top Maar de echte basis zijn de ACV'ers die in de plaatselijke parochiale KWB actief zijn... En ik kan je zeggen dat dat er nog veel zijn...
Oud 9 april 2004, 13:28   #54
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Spirit profileert zich dan ook niet als dé vlaams-nationale partij.
SPIRIT staat voor: Sociaal, progressief, internationaal, regionalistisch, integraal democratisch en toekomstgericht. Er zijn tussen SP.a eb Spirit dus we degelijk veel gezamenlijke punten. N-VA staat enkel voor Vlaanderen, voor de rest heeft men geen programma of is die perceptie er toch niet. Dus is er wel degelijk een groot verschil.
Ja, maar er zijn tusen CD&V en NVA ook gezamenlijke punten en ook verschilpunten... net zoals die er bij SP.A en Spirit zijn.
Oud 9 april 2004, 13:29   #55
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kom kom, inhoudelijk? Ach ja, en verklaar u eens nader met argumenten en programmapunten ...

Jullie hebben Spirit binnengehaald, met dezelfde reden als Cd&V N-VA: meer stemmen, de grootste worden, een ander imago, etc ...

En Spirit heeft helemaal GEEN eisen gesteld. Of beter: Bert Anciaux heeft de eis gesteld om minister te worden. Het kan zelf niet eens een eigen fractie vormen omdat het te weinig rechtstreekse verkozenen heeft.

Dus gene zever verkopen Niels.

Wij hebben duidelijke afspraken met de CD&V over de Vlaamse resoluties. Worden die niet gehouden, dan is het simpel: dada CD&V.

Welke interviews Leterme ook weggeeft, en wat het ACV ook vertelt: bij het regeerakkoord zal blijken wat de CD&V doet. Ervoor zal mij worst wezen en is alleen politiek spelletjes spelen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 13:30   #56
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:
Dát was de vraag....

Ik was gaan eten ...

Waarom slaagt Spirit er niet om 5% van de stemmen te behalen....

Waarom? Tja, vraag dat aan de mensen zelf eens. Moest ik het weten ...

Het is als jonge partij niet gemakkelijk om de mensen te overtuigen. Tevens is er de schrik van de 5% procent, en dus een waardeloze stem. Daarenboven stemmen mensen op bekende figuren, en die hebben wij niet. We krijgen eveneens weinig media-aandacht, we zijn dan ook klein. We worden voorgesteld door de verschillende media als extremisten en onverdraagzamen, als een USP-partij. De mensen hebben niet door dat meer Vlaanderen, ook een beter Vlaanderen en een democratisch Vlaanderen betekent.

Het zegt misschien meer in de mate de mensen geïnteresseerd zijn in politiek, en in hoeverre ze zich informeren.

Al zal de gebrekkige communicatie van de N-VA, en het "radikale" programma wel ook aan de oorzaak liggen. Mensen willen geen verandering, aen kijken niet verder dan hun neus lang is.

Maar of dit nu een reden is om een partij die 4,9 % procent van de stemmen behaalt, zonder financiering, het recht te ontzeggen, door de 5%-kiesdrempel, om in het parlement te zetelen ...
Je snapt het punt niet. Die 5% doet er niet toe. N-VA speelt een thuismatch in juni. Zij zijn volgens zichzelf [size=7]dé[/size] partij voor Vlaanderen. Al hun andere programmapunten zijn ondergeschikt aan het ene belangrijke punt VLAANDEREN. En toch slaagt ze er niet in om 5% van de kiezers te mobiliseren, dat is toch een teken aan de wand. Ik zal het duidelijker stellen: De Vlamingen pikken jullie extremisme niet. De Vlaming ligt niet wakker van een onafhankelijk Vlaanderen. De Vlaming wil een beleid dat denkt aan de belangrijke punten zoals economie, sociaal beleid, mobiliteit,........ Misschien ligt daar wel de oorzaak van het falen van de N-VA.
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 13:34   #57
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Je snapt het punt niet. Die 5% doet er niet toe. N-VA speelt een thuismatch in juni. Zij zijn volgens zichzelf [size=7]dé[/size] partij voor Vlaanderen. Al hun andere programmapunten zijn ondergeschikt aan het ene belangrijke punt VLAANDEREN. En toch slaagt ze er niet in om 5% van de kiezers te mobiliseren, dat is toch een teken aan de wand. Ik zal het duidelijker stellen: De Vlamingen pikken jullie extremisme niet. De Vlaming ligt niet wakker van een onafhankelijk Vlaanderen. De Vlaming wil een beleid dat denkt aan de belangrijke punten zoals economie, sociaal beleid, mobiliteit,........ Misschien ligt daar wel de oorzaak van het falen van de N-VA.
Dan moet jij me es zeggen wat het allerbelangrijkste programmapunt van Spirit is? Als dat niet op één of andere manier regionalistisch is, dan hadden ze evengoed gewoon kunnen fusioneren met SP.A hé i.p.v. een kartel te vormen.

Gelijk heb je natuurlijk wel dat de NVA extremer is in het Vlaamse standpunt van Spirit. Maar dat is ook gekomen omdat ze een kartel met SP.A gekozen hebben.
Oud 9 april 2004, 13:37   #58
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Wij hebben concrete dossiers over al deze pijnpunten, al kan er gewoon geen beleid gevoerd worden zonder deze bevoegdheden in onze handen te krijgen.

Daar ligt het FALEN van België.

Als je uw handrem opstaan hebt als je rijdt van Brugge naar Gent, kun je zo ook tot in Gent geraken, al zal je door even de handrem te lossen vlugger in Gent staan.

Capisci ragazzo?

Dat de mensen dit niet begrijpen, is niet mijn fout ...

Je hebt een punt van je 5 procent. dit lijkt weinig: vandaar dat u ook waarschijnlijk van de eerste keer het ecologisme wil afschaffen zeker

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 13:38   #59
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Lap nu past de Philips, van de radio en den tv maar nie zo rijk, zijn bericht aan en nu sta ik daar figuurlijk in mijn blootje met mijn bericht dat nu op niks meer slaat.

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH.

Oke 'k zijn terug bedekt.
sorry maat

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 13:40   #60
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Wij hebben concrete dossiers over al deze pijnpunten, al kan er gewoon geen beleid gevoerd worden zonder deze bevoegdheden in onze handen te krijgen.

Daar ligt het FALEN van België.

Als je uw handrem opstaan hebt als je rijdt van Brugge naar Gent, kun je zo ook tot in Gent geraken, al zal je door even de handrem te lossen vlugger in Gent staan.

Capisci ragazzo?

Dat de mensen dit niet begrijpen, is niet mijn fout ...

Je hebt een punt van je 5 procent. dit lijkt weinig: vandaar dat u ook waarschijnlijk van de eerste keer het ecologisme wil afschaffen zeker
Zeker en vast niet, maar het falen van n-va is plots het "falen van België" en "de mensen begrijpen ons niet". Volgens mij begrijpt N-VA niet wat er leeft bij de vlamingen. Volgens mij bestaat er wel degelijk een potentieel om met N-VA 10 a 11 % van de vlaamse stemmen te halen, alleen pakt de N-VA het volledig verkeerd aan. N-VA is een gemiste kans. Je kan het niet vergelijken met BUB of andere kleine partijen omdat ze goede ideën hebben en volgens mij ook bekwame mensen. Alleen een verkeerde tactiek.
Lekker Links! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be