![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zijn Walen? | |||
Walen zijn onze broeders en zusters |
![]() ![]() ![]() |
22 | 42,31% |
Walen zijn buren net als Duitsers en Fransen |
![]() ![]() ![]() |
30 | 57,69% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Omdat voor succesvolle muziek te maken meer tussentijdse interactie met een publiek nodig is.
Je begint als beginnende band ergens in een schuurtje of een zolder wat the freewheelen en als je een paar nummers hebt dan moet je die gaan toetsen aan een publiek. Eerst familiale kring en vrienden maar daarna ook aan de buitenwereld. In een verstedelijkt gebied heb je al iets sneller de kans om op te vallen dan indien je op de jaarmarkt van een gat ergens in de Ardennen staat te spelen. Door die interactie groeien contacten met andere muzikanten, studio eigenaars, mensen van platen maatschappijen .... Bij het maken van films heb je niet die behoefte aan de tussentijdse interactie. Bovendien is film in de beginjaren van een cineast bijna altijd een overheidsaangelegenheid. Gezien de enorme financieringsbehoefte van het mediumkan een beginende cineast bijna nooit overleven zonder massale overheidssubsidies. Laatst gewijzigd door Sneta : 6 juli 2006 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu terug naar Wallonië. Bekende Waalse zangers? Frédéric François, Frank Michaël, Claude Barzotti (alle 3 zijn in dezelfde stijl als uw Laura Lynn of Jo Vally), William Dunker (die zingt in het Waals), Maurane, Philippe Lafontaine, Adamo, Plastic Bertrand, Zaboyz (een soort mannelijke K3-wannabe maar slechter), Kamel (arabische muziek, een Khaled-wannabe), Jo Lemaire, Urban Trad, Machiavel, de nu overleden Pierre Rapsat. En ik vergeet zeker en vast namen. Er zijn dus wel artiesten op de Franstalige kant maar het verschil met wat Frankrijk ons aanbiedt is toch enorm en dat in het voordeel van Frankrijk, zeker weten. Laatst gewijzigd door Everytime : 6 juli 2006 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Air, Daft Punk, Rinôçerôse, Édith Piaf, Vitalic, Mano Negra, Yann Tiersen, Serge Gainsbourg, Mirwais, Les Négresses Vertes, Les Rita Mitsouko, Télépopmusik, Stereolab (heeft een Franse zangeres als ik mij niet vergis), M83, St. Germain, Nouvelle Vague, Dimitri From Paris, Alex Gopher, Etienne de Crécy en last but not least, Léo Ferré. Niet veel, maar ik ben dan ook maar een Vlaming, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel spijtig dat al die bejubelde Franstalige films (Rosetta en co) een alles behalve rooskleurig beeld van Wallonie laten zien. Het gaat bijna �*�*�*ltijd over sociale achterstelling, sociale gevallen, armoede, verpauperde wijken,... Tijd dat ze daar weer eens iets anders gaan maken. Zoals Le Huitième Jour bijvoorbeeld, of Toto le Héros. Prachtige films! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() zover ik kennis heb van de lage landen historie zijn de meeste mensen in Wallonië gevluchten Fransen (Vanwege de Franse Revolutie) een kleinere deel van de Walen zijn Vlamingen & Nederlanders , en een nog kleinere deel is Import (Italianen , Afrikanen , Spanjaarden enz)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
"De 4.000.000 Walen vormen 80% vd Belgische bevolking. De overige 20% zijn 1.000.001 Vlamingen. De rest van 4.999.999 inwoners is een minderheid van de oorspronkelijke Nederlandse bevolking." ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 juli 2006 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je inderdaad een punt. 't Blijven toch billenkletsers: "Ik vond z'n telefoonnummer niet" of "Waar ligt Aristoteles?" of "De tekst blijft op bepaalde schermen kleven" en meer van dat uit de mond van niemand minder dan Hans I le Grand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jan en cultuur.
![]()
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510) Laatst gewijzigd door SethMoN : 7 juli 2006 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het eens met Jan Hyoens, Seth. Echte goeie bands hoeven geen subsidies. De dag van vandaag, vind ik het trouwens veel makkelijker om muziek te promoten dan vroeger (myspace en zo). De oorzaak dat Waalse groepjes niet veel succes hebben, moet je ergens anders zoeken. Te veel invloed van de Franse muziekindustrie...wie weet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik voorstander van een verenigd België binnen een sterke Benelux, dat op bepaalde domeinen met één stem kan spreken binnen de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |