Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 18:28   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Het feit dat een rechter beslist om verdachten niet langer in voorarrest te houden hoeft helemaal niet te betekenen dat ze niet schuldig zouden zijn of niet zullen veroordeeld worden.
Je moet leren een onderscheid te maken tussen voorarrest (de tijdelijke opsluiting om onderzoeksdaden te kunnen stellen) en de opsluiting na veroordeling.

Ofwel is hij onschuldig maar dan moet jij me eens verklaren waarom zijn vrijlating voorwaardelijk is.

Ofwel heeft er toch iet mee te maken en dan is het een regelrechte schande dat hij al vrijkomt 2 weken na de moord.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 18:31   #42
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

kaatd zei :

Citaat:
Dat gaat zo in een rechtsstaat: iedereen is gelijk voor de wet
kaatd, mag is één kleine inlichting van jou :

Citaat:
op welke planeet woon jij ?
Beste Groeten !
Oud 7 juli 2006, 18:52   #43
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Dat gaat zo in een rechtsstaat: iedereen is gelijk voor de wet. En daarin verschil ik van mensen als u.
Er zijn zeker verschillen, de ene al wat gelijker dan de ander.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 19:17   #44
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ga jij je even druk maken als men het bvb moest hebben over kaaskoppen? Ik denk het niet !
Als we jou een koosnaampje geven, wat heb jij dan het liefst? Kaaskop of makak? Met wat word je het liefst geassocieerd? Met een bol heerlijke Gouda of met een aap?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 19:46   #45
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U getroost zich nog de moeite om aan het gespuis dat hier zijn haat komt spuien uit te leggen hoe ons rechtssysteem functioneert? Chapeau, maar bespaar u de moeite: dit soort onkruid is niet geïnteresseerd in een rechtsstaat, in recht of in rechtsspraak. Ze willen zes Marokkanen gelynchd zien en wie zich tegen de lynchpartij verzet is een 'linkiewinkie'.
zegt de persoon die gedichten schrijft waarin ze oproept om fascisten zoals zieke dieren af te maken..

jajaja ik geloof echt dat jij geïnteresseerd bent in een rechtsstaat....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 21:11   #46
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door smiley
Kaatd komt er ook weer tussen om haar geliefkoosde crimineeltjes te verdedigen.

Wie niet veroordeeld is, is niet schuldig en dus geen crimineel. (Als het te moeilijk wordt om volgen, moet je 't zeggen, hé)...

Citaat:
Als je in die hoofden van die criminelen kunt kijken

Wie niet veroordeeld is, is niet schuldig en dus geen crimineel. (Als het te moeilijk wordt om volgen, moet je 't zeggen, hé)...

Citaat:
De Moor is niet vanzelf doodgevallen kan ook niet vanzelf zijn doodgevallen. Hij heeft slagen gekregen en dat is de aanleiding tot zijn dood.

Hij is niet zomaar doodgevallen, dat is zo. En een aantal van de jongeren hebben hem naar verluidt gestampt en geslagen. Dat zou kunnen kloppen.
Maar dat maakt hen nog geen moordenaars. Het maakt hen niet alle zes tot criminelen, alleen zij die zich effectief aan strafbare feiten schuldig hebben gemaakt.
En om dat te weten, moeten we het proces afwachten. In een beschaafde samenleing worden zulke dingen na uitgebreid onderzoek door een rechtbank beslecht.

Citaat:
Moesten de daders een blank kleurtje hebben gehad en het slachtoffer een niet al te blank kleurtje en dan nog een molsim op de koop toe dan zou het kot te klein geweest zijn. Je zou kaatd hebben zien tekeer gaan tegen die racisten !

Ik zou -zoals altijd - afwachten tot de feiten bekend zijn, ik zou pleiten voor een eerlijk proces -zoals altijd- ik zou de rechten van de verdedigning niet vergeten en evenmin het vermoeden van onschuld.
Dat gaat zo in een rechtsstaat: iedereen is gelijk voor de wet. En daarin verschil ik van mensen als u.

mensen dat is diezelfde kaatd van ;

"ne fascist kunde vergelijken met een gewond gevaarlijk dier,
dat kunde niet meer temmen, dat ziede toch van hier,
want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn
en moet ge met een nekschot gewoon verlossen van de pijn"

Is er nog een mooiere ilustratie van hypocritie en huichelarij, wie meet hier met twee maten en gewichten?

Is dit - zoals altijd- die rechtvaardige K.......

Laatst gewijzigd door humble : 7 juli 2006 om 21:12.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 21:13   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Als we jou een koosnaampje geven, wat heb jij dan het liefst? Kaaskop of makak? Met wat word je het liefst geassocieerd? Met een bol heerlijke Gouda of met een aap?
Met een aap.
En gij?

wat mij betreft sleurt Gaia u naar het CGKR. Als alle dierenhouders zich gaan permitteren hun dieren als een bol kaas te behandelen is het einde zoek.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juli 2006 om 21:15.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 21:54   #48
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
mensen dat is diezelfde kaatd van ;

"ne fascist kunde vergelijken met een gewond gevaarlijk dier,
dat kunde niet meer temmen, dat ziede toch van hier,
want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn
en moet ge met een nekschot gewoon verlossen van de pijn"

Is er nog een mooiere illustratie van hypocritie en huichelarij, wie meet hier met twee maten en gewichten?

Is dit - zoals altijd- die rechtvaardige K.......
Het gedicht waaruit ge - zonder toestemming - citeert, handelt over de Spaanse Burgeroorlog. Tijdens die burgeroorlog hebben de fascisten de rechtsstaat vernietigd. Op zo'n moment is gewapend verzet volstrekt legitiem om de democratie te herstellen en het is ook nodig.

Als ge vanuit het verzet (zoals altijd) die strijd wint, krijgt ge zelfs een medaille als ge genoeg fascisten hebt afgeknald. Zo hoort het ook.

Het gedicht eindigt trouwens zo:

Ge zou dus kunnen zeggen - maar ge moogt dat ook betwisten -
dat voor 't eerst in '36 is geschoten op fascisten.
Maar waarover dat geen twijfel kan bestaan
is dat die oorlog die in Spanje is ontstaan
niet alleen niet is vergeten maar nog lang niet is gedaan.
Eén les moet je trekken om fascisten te verslaan
dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.

Dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:06   #49
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U getroost zich nog de moeite om aan het gespuis dat hier zijn haat komt spuien uit te leggen hoe ons rechtssysteem functioneert? Chapeau, maar bespaar u de moeite: dit soort onkruid is niet geïnteresseerd in een rechtsstaat, in recht of in rechtsspraak. Ze willen zes Marokkanen gelynchd zien en wie zich tegen de lynchpartij verzet is een 'linkiewinkie'.
zes haatdragende daders van een laffe moord gestraft zien...dat is mijn wens.Dat het Marrokanen zijn is toch mijn schuld niet?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:08   #50
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ofwel is hij onschuldig maar dan moet jij me eens verklaren waarom zijn vrijlating voorwaardelijk is.

Ofwel heeft er toch iet mee te maken en dan is het een regelrechte schande dat hij al vrijkomt 2 weken na de moord.
Ik ken de motivering niet van de rechter, maar een mogelijke verklaring zou zijn dat ze niet zelf schopten en sloegen, maar enkel toekeken.
In dit geval is er hooguit sprake van schuldig verzuim en niet van doodslag.

Een andere verklaring kan zijn dat het parket voldoende elementen heeft verzameld in het onderzoek, en meede daardoor heeft vastgesteld dat de vrijgelaten jongens geen gevaar voor de maatschappij vormen en bijgevolg in afwachting van hun onderzoek van het vermoeden van onschuld genieten (immers iedereeen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is)

Het zijn maar een mogelijke verklaringen enkel ter illustratie , ik wil hier niet suggereren dat dit ook effectief is wat gebeurde, want aangezien ik niet op de bus zat weet ik niet wat er zich effectief heeft afgespeeld.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:09   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard Kaatd's Rules: Kill the Pigs

Citaat:
deze zes Marrokanen zijn zoals gewonde gevaarlijke dieren, je moet ze uit hun lijden verlossen door een nekschot...op z'n Kaatd's....
Oud 7 juli 2006, 22:13   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik herken een scheldwoord als ik er een zie, en trouwens wie ben jij dat je zomaar denkt te kunnen weten wat ik al dan niet denk...

Ik maak geen onderscheid tussen huidskleur maar baseer me alleen op daden en uitspraken om een oordeel over iemand te vellen.
welk oordeel velt u over zes dolle beesten die één persoon doodslagen & trappen, omdat hij een banale opmerking maakt? Zijn deze zes monsters verdraagzaam? Moet men verdraagzaam zijn voor wat die kerels doen?
Oud 7 juli 2006, 22:19   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
@humble:

Wat zijn residivsiten?

Misschien bedoelt ge 'recidivisten'? Leert eerst eens schrijven, vriendje, en dan moogt ge altijd terugkomen om uw belachelijke meningen verder te spuien. Let wel op dat ge niet op uw bavette smost.
recidivisten zijn mensen die herhaaldelijk misdaden plegen, zoals deze troeteldiertjes van Kaatd: de zes Dolle Racistische Marrokaanse DoodBoxers.Mischien hebben die "mannen" wel een nieuwe sport uitgevonden, meer overeenkomend met hun kwaadaardige inborst: inplaats van Kickboxen, is dat nu dan" Doodboxen" .Erop stampen tot de tegenstander/slachtoffer kapot is, de doodskist in stampen.Ofwel wilden ze een mensenoffer brengen aan hun afgod, dat verandert van schapen?
Oud 7 juli 2006, 22:23   #54
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
welk oordeel velt u over zes dolle beesten die één persoon doodslagen & trappen, omdat hij een banale opmerking maakt? Zijn deze zes monsters verdraagzaam? Moet men verdraagzaam zijn voor wat die kerels doen?
Ik herhaal dat ik, net als jij trouwens, niet op de bus aanwezig was en dus eerst het onderzoek naar de omstandigheden en het proces wil afwachten vooraleer mij uit te spreken over wat exact gebeurd is en wie hieraan schuldig is.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:27   #55
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
de zes Dolle Racistische Marrokkaanse DoodBoxers. Erop stampen tot de tegenstander/slachtoffer kapot is, de doodskist in stampen.
Beste vriend, ge hebt last van de warmte zeker?

Er is nog lang niet bewezen dat ze �*lle zes geslagen of gestampt hebben. Daarvoor dient dus het onderzoek en de reconstructie en daarvoor zijn de getuigenverklaringen van belang.

Zat gij op de bus? Nee. Hoe weet ge dan wat er gebeurt is en wie wat gedaan heeft? Omdat uw vooroordelen u dat influisteren? Omdat het past in uw voorgeprogrammeerde breintje? Waarschijnlijk. Omdat het past in de leugenachtige en dogmatische smeerlapperij van de Partei die bezweert te zeggen wat gij denkt? Volgens mij is tegenwoordig het omgekeerde aan de hand: gij zegt wat die Partei in uw plaats denkt.

Ge doet er goed aan zélf te denken in de mate waarin dat nog mogelijk is en uw vooroordelen opzij te zetten en het gerechtelijk onderzoek af te wachten en het proces af te wachten.

Feiten, feiten, feiten, zij mijn Professeur altijd. En ook: opinions are like assholes, everybody has one...
Oud 7 juli 2006, 22:32   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Snetna, welk proces? De politiek correcte gemeenschap heeft de zo snood overledene al lang veroordeeld.
Die 6 kansarme, ondervoede, vertrapte kickboxertjes, waarvan op zijn minst 2 O zo armoedig opgehaald werden met een Mercedes "klasse duur" waren het onschuldige slachtoffer van racistisch geweld.

De enige reden waarom we van dit "incident" nog iets horen is omdat de minder politiek correcten moeite doen om het een beetje aan de klepel te laten hangen.

H V T zit nog steeds in de cel, en word nog steeds verketterd, terwijl er zoveel politiek links correcten zijn die het zodanig slagen van een oudere man, met de dood tot gevolg- met man en macht ook op heterdaad betrapten verdedigen en alle trukken uit de kast halen om hun knuffelallochtoontjes te verdedigen.

Hoor je 1 rechtse rakker H V T publiekelijk verdedigen?

Kaatd U bent een opinie op zichtzelf, dank U.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 juli 2006 om 22:33.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:35   #57
kaatd
Banneling

Standaard

Gewoon nog eens voor de lol en de duidelijkheid:

Citaat:
zes haatdragende daders van een laffe moord gestraft zien...dat is mijn wens.
1. Hoe kunt gij weten wie de daders zijn en of het alle zes daders zijn. Ge hebt het niet gezien, dus weet ge 't niet.

2. In onze maatschappij is het gelukkig niet de vox populi noch het gesundes Volksempfinden dat bepaalt wie schuldig is. Voor dat soort 'rechtspraak' zult ge moeten wachten tot het VB 51% van de stemmen haalt en dat zal niet gebeuren. Hoopt er dus maar niet op.

3. Volgens de Onderzeksrechter is er geen sprake van moord en dus zeker geen 'laffe' moord. Het gaat over het toebrengen van slagen en verwonding met de dood tot gevolg evenwel zonder het oogmerk te doden. Ik weet dat nuances niet your forte zijn maar zolang we niet in het door u gedroomde dictatureke leven, hanteren we hier de maatstaven van de democratie en de rechtsstaat.

4. Ge wilt zes daders gestraft zien maar misschien zijn er maar drie daders? Of vier? Als alleen die daders gestraft worden gaat ge zeker niet content zijn, want het moeten er zes worden. Vandaar dat uw wens meer te maken heeft met lynchen dan met recht en rechtvaardigheid.
Oud 7 juli 2006, 22:38   #58
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gedicht waaruit ge - zonder toestemming - citeert, handelt over de Spaanse Burgeroorlog. Tijdens die burgeroorlog hebben de fascisten de rechtsstaat vernietigd. Op zo'n moment is gewapend verzet volstrekt legitiem om de democratie te herstellen en het is ook nodig.

Als ge vanuit het verzet (zoals altijd) die strijd wint, krijgt ge zelfs een medaille als ge genoeg fascisten hebt afgeknald. Zo hoort het ook.

Het gedicht eindigt trouwens zo:

Ge zou dus kunnen zeggen - maar ge moogt dat ook betwisten -
dat voor 't eerst in '36 is geschoten op fascisten.
Maar waarover dat geen twijfel kan bestaan
is dat die oorlog die in Spanje is ontstaan
niet alleen niet is vergeten maar nog lang niet is gedaan.
Eén les moet je trekken om fascisten te verslaan
dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.

Dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.
Kaatd ik ben meestal een iemand die geen extreme standpunten inneemt nog mensen verwijt wat in hun houding fout is,ik lees en leer verstaan wat die houding kan bepalen,en ik denk er het mijne van.
Mss zou je het ook zo eens moeten proberen,want stilaan krijg ik de indruk dat jij geen tegenspraak duld en alles wat ook maar tegen jou gedachtengang ingaat misdadig is.
Blijkbaar ben jij van alles op de hoogte,en is de enige waarheid de jouwe.
Als men je de vraag stel of misdaad te verwerpen is dan is er volgens u maar 1 misdaad en dat is tot het VB horen,wel alhoewel ik van links signatuur ben,vraag ik mij af of allochtone misdaad dan geen linkse misdaad is,want volgens u kan men ze moeilijk indelen bij rechts nietwaar?
Het feit is dat extremen mekaar raken,en dat u extreem bent in uw streven naar het steeds vergoeilijken van hun "kleine tekortkomingen"is voor mij althans duidelijk.
Het gaat al lang niet meer om wiens gelijk het gaat,maar het gaat om feiten,die dagelijks de mening van de Vlaming bepalen.
Wat mezelf betreft,ik kan mezelf geen hypocriete houding meer aanmeten,en kan zeggen zonder veralgemening en zonder angst voor enige partij of vakorganisatie dat feiten -feiten zijn en dat die bepalend zijn en waarheidsgetrouw,met andere woorden ik probeer niet recht te praten wat krom is.
Oud 7 juli 2006, 22:39   #59
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
... terwijl er zoveel politiek links correcten zijn die het zodanig slagen van een oudere man, met de dood tot gevolg- met man en macht ook op heterdaad betrapten verdedigen en alle trukken uit de kast halen om hun knuffelallochtoontjes te verdedigen.
Als ge ook maar één iemand kunt aanduiden die het toebrengen van slagen en verwondingen aan Guido demoor verdedigt, dan moogt ge die altijd aanwijzen en dan zal ik die samen met u te kakken zetten.
Ik heb noch op dit forum noch elders zoiets gehoord of gelezen.

Zoals velen vind ik dat de beschuldigden recht hebben op een eerlijk proces, ja. Tot ze schuldig bevonden zijn, zijn ze onschuldig.
Maar de schuldigen moeten niet vrijgepleit of vergoeilijkt worden. Dat vraagt, denk ik, niemand.
Oud 7 juli 2006, 22:44   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kaatd.Om te starten. Ik vind uw betogen redelijk verdedigend tegenover de op heterdaad betrapte kickboxertjes.
Oftewel, het hebben van intellectuele diaree kan uw standpunt redden.

Eerlijk proces. U gelooft uzelf toch ook niet?

Het zou niemand hier verbazen dat de 6 kickboxertjes niet veroordeeld worden. Noch voor slagen en verwondingen, noch voor doodslag.
Ook zou het maar weinigen hier verbazen dat Meneer De Moor postuum een blaam krijgt om zomaar dood te vallen en onze kansarme kickboxertjes zo'n trauma op te leveren.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be