Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2003, 13:01   #41
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
in gva stond dit op de frontpage
eigenlijk vind ik dat wel raar want veel heterokoppels (vooral jongeren) vrijen nooit veilig
meisje slikt de pil en dat is het
de kans op een geslachtziekte als heterokoppel is dan ook 1000 keer kleiner, vooral als je een vaste relatie hebt.
En wat dan als je als homokoppel een vaste relatie hebt? Hoe liggen de percentages dan?
homo zijn over het algemeen ontrouw, zelfs in een vaste relatie.
Oud 26 augustus 2003, 13:05   #42
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Een hoer die vrijt zonder condoom...is dat niet vergelijkbaar? Mmh, da's toch iets voor hetero's?
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 13:13   #43
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En wat dan als je als homokoppel een vaste relatie hebt? Hoe liggen de percentages dan?
homo zijn over het algemeen ontrouw, zelfs in een vaste relatie.
Wat een onnozele veralgemening...
Als we dan toch met de clichés gooien: Mannen zijn nooit content met één vrouw/man. Als ze kunnen, flikflooien ze erop los. Het gaat erom dat het mannen zijn, niet homo's. Lesbiennes zijn 'over het algemeen' immers wel trouw.
Nu goe? Ik kan ook onnozele clichés schrijven... of ik er iets van geloof, is nog iets anders natuurlijk..
Oud 26 augustus 2003, 13:38   #44
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Waar praten we dat wangedrag goed??? Maar nogmaals dit komt zowel voor bij hetero's als bij homo's. Zoals hier reeds eerder aangehaald, hoevéél jonge koppeltjes zijn er wel niet die onveilig vrijen. Maar daar wordt natuurlijk weer in alle talen over gezwegen. Net als ik hier nog op een aantal andere zaken blijf wachten waar m'n WEIGERT een antwoord op te geven.

Oh mensen toch, tot je in je eigen omgeving met homoseksualiteit zal geconfronteerd worden, of op een dag dat je bloedeigen kind zegt ma, pa ik ben homo. Ga je hem dan alle zaligheid van de wereld geven misschien? Als ouder is het toch je oprechtste wens je kind gelukkig te zien, of niet soms? Ik zou er aan beginnen twijfelen als ik hier sommige reacties lees.
jij hebt gemakkelijk praten! Jij hebt nu eenmaal geen kinderen!
Wat voor een opmerking is dat nu. Er zijn nog mensen hé die geen kinderen hebben. En trouwens er zijn kinderen die me héél na aan het hart liggen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 13:43   #45
Kempen
Gouverneur

Standaard

Enkele uitspraken van mijn zoon van 16 jaar (die dus vooral radikale oplossingen ziet) :
"ze moesten mensen die aan zulke dingen meedoen op de electrische stoel zetten".
"zijn die nu helemaal zot"

De tweede uitspraak kon ik hem alleen maar gelijk geven. De eerste vond ik wel een beetje drastisch.

Maar langs de andere kant zou hun dat geen even grote kick geven ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 13:46   #46
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar praten we dat wangedrag goed??? Maar nogmaals dit komt zowel voor bij hetero's als bij homo's. Zoals hier reeds eerder aangehaald, hoevéél jonge koppeltjes zijn er wel niet die onveilig vrijen. Maar daar wordt natuurlijk weer in alle talen over gezwegen. Net als ik hier nog op een aantal andere zaken blijf wachten waar m'n WEIGERT een antwoord op te geven.

Oh mensen toch, tot je in je eigen omgeving met homoseksualiteit zal geconfronteerd worden, of op een dag dat je bloedeigen kind zegt ma, pa ik ben homo. Ga je hem dan alle zaligheid van de wereld geven misschien? Als ouder is het toch je oprechtste wens je kind gelukkig te zien, of niet soms? Ik zou er aan beginnen twijfelen als ik hier sommige reacties lees.
jij hebt gemakkelijk praten! Jij hebt nu eenmaal geen kinderen!
Wat voor een opmerking is dat nu. Er zijn nog mensen hé die geen kinderen hebben.
Jij zou het natuurlijk niet erg vinden moest je zoon veroordeeld worden voor openbare zedenschennis of tegen je zeggen dat hij aids heeft!

Citaat:
En trouwens er zijn kinderen die me héél na aan het hart liggen.
[size=6]*knip*[/size]
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 13:48   #47
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Jij zou het natuurlijk niet erg vinden moest je zoon veroordeeld worden voor openbare zedenschennis of tegen je zeggen dat hij aids heeft!
Jan, doe niet belachelijk. Niet alleen homo's vrijen al es in de natuur en worden betrapt. En niet alleen homo's kunnen aids krijgen.
Oud 26 augustus 2003, 13:50   #48
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Jan, doe niet belachelijk. Niet alleen homo's vrijen al es in de natuur en worden betrapt. En niet alleen homo's kunnen aids krijgen.
natuurlijk weet ik dat. Ik hou ervan om bartje en raf op hun paard te krijgen. Niets persoonlijks!
Oud 26 augustus 2003, 13:55   #49
Kempen
Gouverneur

Standaard

Jan, uw uitdrukking dat ge Raf en Bartje graag op hun paard krijgt is wel erg dubbelzinnig.

De term 'barebacking' is juist de term die gebruikt wordt om aan te duiden als je zonder zadel op een paard aan het rijden bent.....

Misschien moeten Raf en Bartje eens aan barebacking doen... op het paard waar jij ze op wil krijgen.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 14:08   #50
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou ervan om bartje en raf op hun paard te krijgen. Niets persoonlijks!
Contradictio in terminis.
Oud 26 augustus 2003, 14:22   #51
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
pares paribus facillime congregantur!
Oud 26 augustus 2003, 14:48   #52
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Beetje vreemd toch, die reacties.
alle homo's, en waarom ook niet alle lesbiennes, worden nog maar eens over dezelfde kam geschoren. Denken jullie nu echt dat de meeste holebi's dergelijke dingen goedkeuren ? Dat het gebeurt, kan en MAG inderdaad NIET ontkend worden, en mag en KAN onder geen beding goedgekeurd worden.
Als je je wat meer zou openstellen voor het holebi milieu zou je ondervinden dat de meerderheid zichzelf en zijn, al dan niet one-night-stand partner respecteert.

Citaat:
Miljoenen ja zelfs miljarden Eur werden reeds uitgegeven om aids onder controle te krijgen waarom is in deze situatie het dan nog nodig om verdere investeringen te doen.
Enfin dat neem je nu toch zelf niet ernstig, zeker ? De grootste concentratie aan AIDS-besmettingen komt voor in Afrika, en daar zijn heus de homo's niet verantwoordelijk voor. Is het omdat een minderheid zich niet houdt aan een aantal basisregels, we dan maar meteen alles overboord moeten gooien ?
Waarom blijven we dan bvb in longkankeronderzoek investeren ? Rokers weten dat ze risico lopen, en als het zover is laat ze dus maar creperen ?
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 17:55   #53
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Als we dan toch met de clichés gooien: Mannen zijn nooit content met één vrouw/man. Als ze kunnen, flikflooien ze erop los. Het gaat erom dat het mannen zijn, niet homo's. Lesbiennes zijn 'over het algemeen' immers wel trouw.
[/quote]

Je hebt gelijk. Mannen flikflooien er idd op los. Vrouwen zijn een remmende factor. Bij homokoppels zijn er geen vrouwen dus homo's KUNNEN erop los flikflooien hetero's KUNNEN dit niet, alhoewel ze wel willen. Maar dit neemt niet weg dat het een feit blijft dat het promiscue gedrag van homo's geslachtziektes en andere viezigheden in de hand werken.
Citaat:
Nu goe? Ik kan ook onnozele clichés schrijven... of ik er iets van geloof, is nog iets anders natuurlijk..
Jij gelooft wat jij wilt.
Oud 26 augustus 2003, 18:26   #54
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
pares paribus facillime congregantur!
Ballekes.
Oud 26 augustus 2003, 18:38   #55
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke
Je hebt gelijk. Mannen flikflooien er idd op los. Vrouwen zijn een remmende factor. Bij homokoppels zijn er geen vrouwen dus homo's KUNNEN erop los flikflooien. hetero's KUNNEN dit niet, alhoewel ze wel willen. Maar dit neemt niet weg dat het een feit blijft dat het promiscue gedrag van homo's geslachtziektes en andere viezigheden in de hand werken.
Citaat:
Jij gelooft wat jij wilt.[/quote]

Clichés, clichés, clichés en veralgemeningen...
Oud 26 augustus 2003, 19:01   #56
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:

prachtige reactie Bart,

maar ik ben tegen het homohuwelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen homo's ben. ( dit even ter verduidelijking ) Ik keur onveilig vrijen zowel bij homo's als bij hetro's resoluut af. Of je moet een vaste relatie hebben.

Die voorlaatste zin vind ik dus een prachtige zin Bart. Maar als ouder zal je zeker zeggen: "Vrij veilig" Niet waar? Hetro of homo.

Thomas
Oud 26 augustus 2003, 19:34   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het is natuurlijk een onnozele bedoening om op die manier wat "reclame" te gaan maken.

Maar inderdaad: weet iemand of in al die "parenclubs" steeds op een veilige manier gevreeën wordt? Dat staat dan ook wel niet op de voorpagina van de GVA.

Beide zijn volgens mij totaal verwerpelijk.

Zeker als het dan expliciet de bedoeling is om onveilig van bil te gaan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2003, 07:09   #58
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En we zijn weer vertrokken voor de zoveelste topic over de chocostoempers! Ik denk dat iedereen ondertussen mekaars mening wel weet over die vetzakkerij!
Dat was op Vr Aug 08, 2003 8:46 am. Ondertussen is het toch weer beginnen kriebelen bij Jan.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2003, 19:04   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
En we zijn weer vertrokken voor de zoveelste topic over de chocostoempers! Ik denk dat iedereen ondertussen mekaars mening wel weet over die vetzakkerij!
Dat was op Vr Aug 08, 2003 8:46 am. Ondertussen is het toch weer beginnen kriebelen bij Jan.
Straf hé! Start een topic op waar homoseksualiteit ter sprake komt, al is het maar zijdelijngs, en Jan Hyoens is er als de kippen bij...

Wat zou dat kunnen betekenen?

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2003, 20:16   #60
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

"Flikkers" zijn geen aparte topic waard....zou het rotten als je het in de zon laat liggen?
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be