Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2006, 12:28   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zwijg er dan over! We zijn niet geïnteresseerd!
spreek voor uw eigen he met uwe censuur ! ... ik zal zelf wel uitmaken of ik geïnteresseerd ben ! 8)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:07   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zwijg er dan over! We zijn niet geïnteresseerd!
grappig, je hebt duidelijk het draadje niet volledig gevolgd.

Bovendien citeer je wel zeer selectief uit mijn antwoord aan Styllo-Ben:

je vergat namelijk:

Citaat:
Als zij zich willen laten maagdenvliesherstellen, mij niet gelaten. Maar dan wel liefst niet op mijn kosten

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:19   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
grappig, je hebt duidelijk het draadje niet volledig gevolgd.

Bovendien citeer je wel zeer selectief uit mijn antwoord aan Styllo-Ben:

je vergat namelijk:
azo misterieus ! 8)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:48   #44
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Men mag de individuele kijk van een moslim tienermeisje niet als een veralgemening gaan beschouwen.

Zijn er moslim die westerlingen minderwaardig vinden? ja, tuurlijk maar andersom heb je er ook.

Over de islam kan ik enkel zeggen dat deze religie nogal wat waarden en tradities heeft die haaks staan op onze westerse waarden en tradities.
En daar vele islam waarden/wetten en tradities ook nog eens in strijd zijn met bepaalde mensenrechten is het duidelijk dat wij deze religie niet kunnen dulden in onze samenleving maar dit hoeft niet gepaard te gaan met een heksenjacht op moslims.

Strijd tegen moslim fundamentalisme moet keihard worden gespeeld maar langs de andere kant moet je ook proberen de islam vanbinnen uit te laten veranderen en dit doe je door gematigde moslims te steunen en al zeker niet te veralgemenen en als laatste door kennis.
We kunnen misschien niet veel doen in de huidige islam landen tegen vrouwonvriendelijke omstandigheden maar hier kunnen we dit wel eisen. en dit is een noodzaak maar uiteindelijk moet het een vrije keuze blijven of een tienermeise maagd wil blijven tot haar huwelijk en zo meer.

tot slot wil ik zeggen dat iedereen zelf uitmaakt hoe hij of zij seks wilt maar alles moet uit vrije wil gebeuren en dieren of kinderseks moet absoluut verboden en zeer zwaar gestraft worden alsook verkrachting.
seksuele vrijheid, ja maar seksuele uitbuiting en misbruik dat moeten we keihard aanpakken en dan maakt het niet uit welke huidskleur je hebt
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 00:15   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het ieder z'n goed recht is om neer te kijken op iets. Misschien niet de meest constructieve houding, maar niemand is verplicht constructief te zijn.
Ik kan best begrijpen dat sommigen absoluut niets voelen voor de westerse seksuele vrijheid waarin seriële monogamie zowat de norm geworden is.
Ook binnen onze westerse cultuur zijn er genoeg mensen die zich daar fel vanaf zetten, bijv. christenen. Hun goed recht, hoewel ik het niet met hen eens ben.
op christelijke fora heb ik trouwens zo goed als dezelfde dingen in bijna dezelfde verwoordingen gelezen als in de openingspost van dit topic.
Meisjes die kussen met meerdere jongens zijn vieze sletten met wie zeker geen relatie aangegaan wordt, het zijn zondige, bevuilde wezens die naar de hel gaan. Dan hebben we het nog niet over seks met penetratie enzo. Orale seks is ook al zondig, het woord anale seks mag amper gebruikt worden. Masturbatie is al helemaal uit den boze.
Ze kijken neer op mensen die dit allemaal ok vinden, vinden ze vies, pervers, grenzeloos, beestachtig.
Vanzelfsprekend mag de partner enkel christelijk zijn.
Omgang met niet-christenen wordt door de ouders vaak verboden.
Dit gaat niet over één of andere gesloten gemeenschap maar gewoon over een hele hoop jongeren uit nederland.
Uiteindelijk is het gewoon hun eigen keuze.
Eentje die ik absoluut niet zou maken, maar goed.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 01:18   #46
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Nee.
Ik overdrijf dat het hier in die zin dat het niet echt over 2000 jaar wetenschap gaat. Wanneer men de wetenschappelijke methode van "neem een represenatieve steekproef uit een populatie, test de steekproef en extrapoleer je conclusies naar de populatie" formeel is beginnen toepassen weet ik niet, het kan 2000 jaar geleden zijn maar ook 200 jaar geleden. Het principe waarop dit gebaseerd is, logische deductie en inductie, zijn echter wel veel ouder.
Maar ik overdrijf niet over de grond van de zaak: de schrijver gooit de basisbeginselen van correct kennisvergaren buiten. Ik kan met dit soort betoog ongeveer alles 'bewijzen'. Heck, ik kan zo zelfs bewijzen dat alle Arabieren in België Christenen zijn.
klopt als een bus !

Waar is den tijd naartoe... :
Statistische interferentie : aan welke criteria moet uw steekproef voldoen om representatief te zijn... wat is de populatieparameter die je wil onderzoeken...hoe formuleer je de nulhypothese en de alternatieve ..;wat is het kritieke gebied...Z stat , T stat, chi kwadraat , Wolcoxon-Rank , Kruskis wallis...

Eigenlijk zou IEDEREEN dat moeten krijgen in het (al in het secundair)

' t is echter verrekte moeilijk en complex en dus helaas niet voor eenieder gegeven. Maar dan zouden heel wat propagandisten en opiniemakers als nitwits ontmaskerd worden door het publiek.

Mijne vroegere prof statistiek : " zonder data en correct verwerkte interferentie bent u idioot als u veralgemenende uitspraken doet ...kortom dan bent u een politicus ! "
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 01:20   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht

.....

Wolcoxon-Rank , Kruskis wallis...
blijkbaar een beetje té lang geleden, die tijd
Oud 4 augustus 2006, 01:30   #48
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
blijkbaar een beetje té lang geleden, die tijd
thx , het is al een tijdje geleden.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 02:52   #49
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Vreemdelingenbeleid

AANPASSEN OF OPROTTEN

Integreer in de westerse wereld
Adopteer de westerse cultuur

Zo niet, blijft buiten
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 12:12   #50
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
klopt als een bus !

Statistische interferentie : aan welke criteria moet uw steekproef voldoen om representatief te zijn... wat is de populatieparameter die je wil onderzoeken...hoe formuleer je de nulhypothese en de alternatieve ..;wat is het kritieke gebied...Z stat , T stat, chi kwadraat , Wolcoxon-Rank , Kruskis wallis...
jezus... ik krijg al buikkrampen bij het lezen van al deze woorden. Met verschillende keren buizen en daaropvolgend herexamens ben ik nu eindelijk af van die rotstatistiek....

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 augustus 2006 om 12:13.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 16:53   #51
chev.errant
Burger

Standaard Fuck around the world.

Uw commentaar is waarschijnlijk wel goed gemeend, maar voegt niets konstruktiefs toe aan het probleem als dusdanig: ongetwijfeld zijn er nog katholieke gezinnen waarin het de kinderen verboden wordt om voor een bepaalde leeftijd aan seks te doen; gezinnen waarin de maagdelijkheid voor het huwelijk vooropgesteld wordt, zijn al meer uitzonderingen te noemen. . Toch zeker in de kristelijk-geinspireerde gezinnen.
Het dient wel gezegd dat het verschil met kristelijk-geinspireerde gezinnen en islam-geinspireerde gezinnen is dat er een culturele en godsdienstige kloof van eeuwen bestaat...Een kloof bovendien die men niet zomaar kan overbruggen, indien die kloof tout-court al overbrugbaar is... Voor de westerse mens was ongeveer 60 jaar tijd voldoende om tot een radicale verandering te komen in perceptie van wat tolereerbaar is (ondanks een eeuwenlange erfenis van het tegenovergestelde). voorbeeld: het vrouwenstemrecht in België bestaat nog maar sinds 1948...; ondanks het feit dat (Arabische) vreemdelingen hier ook al 50 jaar of wat aanwezig zijn, is hun eeuwenoude culturele, morele en vooral godsdienstige overtuiging nog altijd dominant en lijnrecht tegenover enige vorm van verandering. Voorbeeld: hoeveel (tot Belg genaturaliseerde) politiek verkozen vrouwen afkomstig uit de islam-cultuur doen iets konstruktiefs aan de rechten van de vrouw ? En ik hoor het al zeggen: diegenen die iets doen zijn ook maar gebonden aan hun partij en moeten compromissen sluiten... Een excuus voor om het even wat, nietwaar ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat het ieder z'n goed recht is om neer te kijken op iets. Misschien niet de meest constructieve houding, maar niemand is verplicht constructief te zijn.
Ik kan best begrijpen dat sommigen absoluut niets voelen voor de westerse seksuele vrijheid waarin seriële monogamie zowat de norm geworden is.
Ook binnen onze westerse cultuur zijn er genoeg mensen die zich daar fel vanaf zetten, bijv. christenen. Hun goed recht, hoewel ik het niet met hen eens ben.
op christelijke fora heb ik trouwens zo goed als dezelfde dingen in bijna dezelfde verwoordingen gelezen als in de openingspost van dit topic.
Meisjes die kussen met meerdere jongens zijn vieze sletten met wie zeker geen relatie aangegaan wordt, het zijn zondige, bevuilde wezens die naar de hel gaan. Dan hebben we het nog niet over seks met penetratie enzo. Orale seks is ook al zondig, het woord anale seks mag amper gebruikt worden. Masturbatie is al helemaal uit den boze.
Ze kijken neer op mensen die dit allemaal ok vinden, vinden ze vies, pervers, grenzeloos, beestachtig.
Vanzelfsprekend mag de partner enkel christelijk zijn.
Omgang met niet-christenen wordt door de ouders vaak verboden.
Dit gaat niet over één of andere gesloten gemeenschap maar gewoon over een hele hoop jongeren uit nederland.
Uiteindelijk is het gewoon hun eigen keuze.
Eentje die ik absoluut niet zou maken, maar goed.
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:17   #52
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vreemdelingenbeleid

AANPASSEN OF OPROTTEN

Integreer in de westerse wereld
Adopteer de westerse cultuur

Zo niet, blijft buiten
laat iedereen is op zijn eigen manier leven
Oud 4 augustus 2006, 17:18   #53
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Uw commentaar is waarschijnlijk wel goed gemeend, maar voegt niets konstruktiefs toe aan het probleem als dusdanig: ongetwijfeld zijn er nog katholieke gezinnen waarin het de kinderen verboden wordt om voor een bepaalde leeftijd aan seks te doen; gezinnen waarin de maagdelijkheid voor het huwelijk vooropgesteld wordt, zijn al meer uitzonderingen te noemen. . Toch zeker in de kristelijk-geinspireerde gezinnen.
Het dient wel gezegd dat het verschil met kristelijk-geinspireerde gezinnen en islam-geinspireerde gezinnen is dat er een culturele en godsdienstige kloof van eeuwen bestaat...Een kloof bovendien die men niet zomaar kan overbruggen, indien die kloof tout-court al overbrugbaar is... Voor de westerse mens was ongeveer 60 jaar tijd voldoende om tot een radicale verandering te komen in perceptie van wat tolereerbaar is (ondanks een eeuwenlange erfenis van het tegenovergestelde).
in nederland zal het toch om een paar duizenden gezinnen gaan.
Ik noem dat geen uitzonderingen meer. De jongerenafdeling van de SGP telt al 12000 leden

Ook de roep in Nederland om het onderwijzen van de evolutietheorie te verbieden in een aantal scholen, vind ik een teken aan de wand.

Die 'kloof van eeuwen' is er dus niet, er is NU een kloof tussen verschillende groepen in Nederland die dezelfde afkomst hebben maar een ander geloof.

In België groeit de aanhang van de charismatische en evangelische bewegingen. Ik zou niet te snel victorie kraaien.

[/quote]voorbeeld: het vrouwenstemrecht in België bestaat nog maar sinds 1948...; ondanks het feit dat (Arabische) vreemdelingen hier ook al 50 jaar of wat aanwezig zijn, is hun eeuwenoude culturele, morele en vooral godsdienstige overtuiging nog altijd dominant en lijnrecht tegenover enige vorm van verandering.[/quote]

ja maar, de vrouw mag niet spreken in de gemeente... SGP heeft pas in juni dit jaar vrouwen toegelaten in hun partij. Ze moesten wel, anders verloren ze hun subsidies. Maar nog steeds kan een vrouw niet verkozen worden. Onbijbels, natuurlijk.

Eén of andere reformatorische school heeft een leerling geweigerd omdat z'n zus niet altijd een rok draagt, omdat de ouders pro medezeggingschap in de school zijn, en omdat die ouders thuis een tv hadden en een internetverbinding.
Ik vind dat niet bepaald hoopgevend, eigelijk

Citaat:
Voorbeeld: hoeveel (tot Belg genaturaliseerde) politiek verkozen vrouwen afkomstig uit de islam-cultuur doen iets konstruktiefs aan de rechten van de vrouw ? En ik hoor het al zeggen: diegenen die iets doen zijn ook maar gebonden aan hun partij en moeten compromissen sluiten... Een excuus voor om het even wat, nietwaar ?
Ik vind het ook bedroevend, hoewel de vrouwenverenigingen zich wel goed inzetten, vind ik persoonlijk.

maar dit ging niet over de rechten van de vrouw, maar over seksualiteitsbeleving. Wat vrouwenrechten betreft, zou ik namelijk heel graag zien dat iedere vrouw voor zichzelf mag uitmaken of ze maagd wil blijven tot het huwelijk of niet.
Oud 4 augustus 2006, 19:17   #54
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Groepsverkrachtingen? “loverboys”, groepsverkrachtende (allochtone) jongens
Met 'loverboys' worden in Nederland jonge, knappe, allochtone pooiers bedoeld die meisjes eerst het hof maken en ze vervolgens dwingen zich te prostitueren. Surinamers en Marokkanen vooral.

Citaat:

Yasmine: “Mijn vader doet heel moeilijk over seks. Ik moet maagd blijven tot m'n huwelijk anders stuurt hij me naar Marokko. Mijn moeder zou het vooral een schande voor de familie vinden als ik ontmaagd zou worden voor het huwelijk, maar zelf vindt ze denk ik eigenlijk dat ik moet doen waar ik zin in heb

Wow, verbannen worden naar Marokko omdat je als meisje de wereld ontdekt ? Dat gaat toch wel heel ver. Maar leuk is de ontnuchterende reactie van Yasmine. Want “ik moet doen waar ik zin in heb”. En dat is dan weer lekker in lijn met het beetje recalcitrante dat de Nederlandse moderne jeugd kenmerkt. Vrijheid blijheid, en dat begint al in de vroege jeugd als kinderen zich aan de ouders proberen te ontworstelen. En nee, inderdaad, als je dit antwoord leest dan is er (nog) niets om over te schrikken.
Inderdaad. Helemaal niets.

Citaat:
Yasmine: “De meeste moslims beschouwen tatta's (blanken, red.) als minderwaardig. Ze kunnen het moeilijk accepteren dat de Nederlanders seks hebben voor het het huwelijk en ze er geen problemen door krijgen”

Yasmine opent direct de aanval op de “Nederlandse moraal”.
Nee, dat doet ze niet. Ze antwoordt op de vraag hoe Marokkanen volgens haar omgaan met sex in vergelijking met Nederlanders. Ik lees nergens haar peroonlijke mening.
Citaat:

Yasmine: “Bij ons word je uitgehuwelijkt. Op je huwelijksnacht word je ontmaagd en komt er bloed op je laken. Het is gewoonte dat je dan het laken met bloed laat zien aan alle mensen op je bruiloft. Als bewijs van je maagdelijkheid”

Jawel, een volstrekt middeleeuws gebruik, dat door de ogenschijnlijk moderne brutale Yasmine zonder hoofddoekje, als volkomen vanzelfsprekend word gezien. Geen enkele schroom te bekennen.
Achterlijk gebruik, akkoord. Maar waar beweert het meisje akkoord te zijn met het gebruik? Is ze er mee akkoord? Haar antwoord op de eerste vraag ('Mijn moeder zou het vooral een schande voor de familie vinden als ik ontmaagd zou worden voor het huwelijk, maar zelf vindt ze denk ik eigenlijk dat ik moet doen waar ik zin in heb') doet alleszins anders vermoeden.

Citaat:
Yasmine: “Bij ons is het zo dat ik met een moslim moet gaan. Als het geen moslim is, dan mag ik niet met hem trouwen”

”Gaan” met een niet moslim… daar kan geen sprake van zijn, zo blijkt uit het antwoord.
En weer lees ik geen persoonlijke mening, maar enkel en alleen de oude en naar mijn mening ook zeer achterlijke traditie.
Citaat:

Yasmine: “Tfoe... ze (autochtone) zijn vies. Ze neuken in kont, zuigen en likken..... Als ik dat zou doen en iemand van de familie zou erachter komen, dan zou ik gewoon een mes tussen m'n ribben krijgen"

Poef ! De hele multiculturele droom van een moderne islam, in de vorm van deze moslima zonder hoofddoekje, die zegt dat ze “lekker zelf moet weten wat ze doet” spat met een knal uit elkaar. Want ze leeft in een land van (autochtone) smeerlappen. Vieze mensen. Tatta’s (blanke nikkers).
En eindelijk een peroonlijke mening. Ze vindt anale en orale sex vies. Goed, er zijn best wel wat autochtone vrouwen die dat ook vies vinden. Het geïnterviewde meisje is zo dwaas om onmiddelijk te veralgemenen. Toegegeven, misschien is dat dom. Maar wel begrijpelijk: ze is opgegroeid in een conservatieve moslimfamilie. Wanneer ze dan in aanraking komt met autochtonen, vindt ze die decadent. Niet schokkend, me dunkt.

Citaat:
En eigenlijk horen zulke mensen een mes tussen hun ribben te krijgen.
Dat zegt ze helemaal niet, circe. Waar haal je het vandaan? Ze zegt dat zij, de moslima, een mes tussen de ribben zou krijgen van haar familieleden, moest ze zich 'bezondigen' aan 'neuken in kont, zuigen en likken'.

Citaat:
Yasmine is 100% representatief voor, niet alleen de vastgeroeste oudere en eerdere generaties moslims in Nederland, maar vooral ook representatief voor de jongste generatie “nieuwe” Nederlanders.
Zucht. Dit is te veel intellectuele oneerlijkheid in één keer.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be