Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 16:05   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Hij die haar de hoofddoek als religieuze verplichting aangepraat heeft. Achter de zogenaamde eigen keuze schuilt uiteraard jarenlange religieuze hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving, en last but not least ... de dreiging met een verwijzing naar het hellevuur.
En wie heeft jouw hersenen doorgespoeld?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 juli 2006 om 16:06.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:06   #42
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je spreekt je zelf tegen. Eerst zeg je dat jij het zelf verbiedt en daarna vraag je je af of het verbod van anderen komt.
Flauwe en vooral zwakke poging om de kern van de zaak te omzeilen.
Nee, weet je wat ik flauw vind in een discussie? Dit

Citaat:
Doe jij maar lekker een zedig hoofddoekje aan bij deze hitte. Je zou je buurmeisjes kunnen ophitsen met je onzedelijke kruin.... islamitische achterlijkheden... jij gek bent op de manier waarop de vrouw in de islam behandeld wordt..... Ben je mischien op zoek naar zo'n tamme zoontjes-productie-fabriek dat je lekker onder de vodden en de knoet kan houden .... Of kan je jezelf niet onder controle houden bij het zien van vrouwelijk hoofdhaar. ...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:07   #43
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wie heeft jouw hersenen doorgespoeld?
Alvast niet diegenen die jouw hersenen zo toetakelden.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:07   #44
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je spreekt je zelf tegen. Eerst zeg je dat jij het zelf verbiedt en daarna vraag je je af of het verbod van anderen komt.
Flauwe en vooral zwakke poging om de kern van de zaak te omzeilen.
Ok dan, ik herformuleer:

ik verbied mijn vriendin van topless op straat te lopen. En ze gehoorzaamt nog ook!!! Is dat nu ook toe te schrijven aan jarenlange hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving en mijzelf?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:07   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is niet erg om toe te geven dat je bang bent voor de islam.

2 kilometer van mijn voordeur zijn etalages waar vrouwen verkocht worden. Wat is vrouw-denigrerend, een hoofddoek of vrouwen die uitstald staan in een etalage? Daar heb ik u nog nooit over horen klagen. Alsof jij een moer geeft om vrouwenrechten. Het is de stok waarmee je op de islam wilt slaan. Want je bent bang voor de islam. De pijnlijke waarheid is dat jullie het in jullie broek doen voor vrouwen met een hoofddoek.
Paranoïd Kalf, denkt ge nu echt dat er in Moslim-landen géén hoeren zijn? Zulk een naïviteit grenst aan debiliteit, of een hardnekkige moedwilligheid om de waarheid niet onder de ogen te willen zien.
In Saudi-Arabië "trouwt" men tijdelijk (een uurtje ofzo) met een vrouw, de tijd er mee in bed te kruipen.Een scheiding kan immers in drie woorden gebeuren:"ik verloochen u, ik stuur u weg ", en dit voor getuigen.Deze hypocrisie is inderdaad nog vrouw-onterender dan etalage-hoeren.
En we (ik in ieder geval) hebben geen schrik voor de islam.Ik vind enkel dat onze streken al genoeg afgezien hebben van die andere woestijngodsdienst (het christendom) om nu nog ons te laten kloten door iets NOG stommer...Weg met die achterlijke handel.De Middeleeuwen liggen definitief achter ons.Als gij dat allemaal zo tof vind, ga dan maar bij hun wonen. Ik ben nieuwsgierig hoe ze je zullen ontvangen? In elk geval niet met een gratis woning & een uitkering.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:08   #46
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, weet je wat ik flauw vind in een discussie? Dit
'Dit' is gewoon realiteit. Ik weet het, het is een realiteit waarmee de progressieve niet graag geconfronteerd wordt.
Oud 12 juli 2006, 16:10   #47
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alvast niet diegenen die jouw hersenen zo toetakelden.
Ik weet het. Ik weigerde om mij door mijn omgeving te laten hersenspoelen.
Oud 12 juli 2006, 16:10   #48
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'Dit' is gewoon realiteit. Ik weet het, het is een realiteit waarmee de progressieve niet graag geconfronteerd wordt.
Je beledigt forum leden met belachelijke uitspraken die nergens op slaan. Dat noem ik niet realiteit maar ongehoord en niet op zijn plaats.
Oud 12 juli 2006, 16:10   #49
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok dan, ik herformuleer:

ik verbied mijn vriendin van topless op straat te lopen. En ze gehoorzaamt nog ook!!! Is dat nu ook toe te schrijven aan jarenlange hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving en mijzelf?
Ze gehoorzaamt jou zoals een moslima slaafs haar man gehoorzaamt. Waarmee je weer toegeeft wat een sexistische macho jij en vele moslims zijn.
Oud 12 juli 2006, 16:11   #50
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beledigt forum leden met belachelijke uitspraken die nergens op slaan. Dat noem ik niet realiteit maar ongehoord en niet op zijn plaats.
Niets kwetst meer dan de waarheid.
Oud 12 juli 2006, 16:11   #51
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid.
Je moet beledigingen niet als waarheden vermommen zeker als je die mensen niet persoonlijk kent.
Oud 12 juli 2006, 16:12   #52
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Paranoïd Kalf, denkt ge nu echt dat er in Moslim-landen géén hoeren zijn? Zulk een naïviteit grenst aan debiliteit, of een hardnekkige moedwilligheid om de waarheid niet onder de ogen te willen zien.
Sorry dat ik op uw zenuwen werk.

Citaat:
In Saudi-Arabië "trouwt" men tijdelijk (een uurtje ofzo) met een vrouw, de tijd er mee in bed te kruipen.Een scheiding kan immers in drie woorden gebeuren:"ik verloochen u, ik stuur u weg ", en dit voor getuigen.Deze hypocrisie is inderdaad nog vrouw-onterender dan etalage-hoeren.
En we (ik in ieder geval) hebben geen schrik voor de islam.Ik vind enkel dat onze streken al genoeg afgezien hebben van die andere woestijngodsdienst (het christendom) om nu nog ons te laten kloten door iets NOG stommer...Weg met die achterlijke handel.De Middeleeuwen liggen definitief achter ons.Als gij dat allemaal zo tof vind, ga dan maar bij hun wonen. Ik ben nieuwsgierig hoe ze je zullen ontvangen? In elk geval niet met een gratis woning & een uitkering.
ik heb nooit beweerd dat de moslims een haar beter zijn dan wij, carlgustaaf.
Oud 12 juli 2006, 16:14   #53
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze gehoorzaamt jou zoals een moslima slaafs haar man gehoorzaamt. Waarmee je weer toegeeft wat een sexistische macho jij en vele moslims zijn.
Je kunt ook een macho worden. Iedereen kan het!
Oud 12 juli 2006, 16:17   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan iets dat zedig bedoeld is nu denigrerend zijn?
Bon allé, ik ga proberen de draad terug op te pikken:

Een hoofddoek is an sich misschien niet denigrerend, maar ik heb wel mijn bedenkingen bij de toepassing ervan. Het gans verhaal er rond geeft toch wel het gevoel dat het een symbool geworden is van ongelijkheid tussen man en vrouw, waarbij de vrouw natuurlijk niet echt in het voordeel is.

De hoofddoek kan dus gezien worden als een teken van onderwerping aan de man. Daarin schuilt volgens mij het "denigrerend" karakter (bij de vrouw althans).
Oud 12 juli 2006, 16:51   #55
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet beledigingen niet als waarheden vermommen zeker als je die mensen niet persoonlijk kent.
Ik vermom niets, zeker de realiteit niet. Het punt is dat ik wel enkele 'bevrijde' moslima's ken en die zijn beter op de hoogte dan jij en Flippend Rund. Hun realiteit heb ik beknopt geschetst.
Oud 12 juli 2006, 16:53   #56
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt ook een macho worden. Iedereen kan het!
Ik wil jouw vrouw-denigrerend voorbeeld niet volgen.
Jij kan misschien macho worden in een cultuur waar het de norm is. In Afghanistan bij vb.
Bye Rund !
Oud 12 juli 2006, 16:55   #57
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vermom niets, zeker de realiteit niet. Het punt is dat ik wel enkele 'bevrijde' moslima's ken en die zijn beter op de hoogte dan jij en Flippend Rund. Hun realiteit heb ik beknopt geschetst.
Nee, je hebt niets geschetst. Ik zal je nogmaals quoten. Leg mij dat 'schetsen' van je dan maar eens uit.
Ik zal ze nogmaals apart quoten. Kan je bij elk stukje je gefundeerde mening en de relatie tot het onderwerp uit leggen.

Citaat:
Doe jij maar lekker een zedig hoofddoekje aan bij deze hitte. Je zou je buurmeisjes kunnen ophitsen met je onzedelijke kruin....
Citaat:
jij gek bent op de manier waarop de vrouw in de islam behandeld wordt.....
Citaat:
Ben je mischien op zoek naar zo'n tamme zoontjes-productie-fabriek dat je lekker onder de vodden en de knoet kan houden ....
Citaat:
Of kan je jezelf niet onder controle houden bij het zien van vrouwelijk hoofdhaar. ...
Voila. Leg dat schetsen aan de hand van deze quotes maar eens uit 8)
Oud 12 juli 2006, 16:59   #58
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt niets geschetst. Ik zal je nogmaals quoten. Leg mij dat 'schetsen' van je dan maar eens uit.
Ik zal ze nogmaals apart quoten. Kan je bij elk stukje je gefundeerde mening en de relatie tot het onderwerp uit leggen.

Voila. Leg dat schetsen aan de hand van deze quotes maar eens uit 8)
Dat heeft geen zin. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
Oud 12 juli 2006, 16:59   #59
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

We kunnen het zo eens bekijken. Die lerares zweert bij haar hoofddoek en verliest liever haar job dan haar geloof. Ik geef de school gelijk dat ze op haar reglementen staat. Stel je eens voor: zou die moslima lerares het ook graag hebben dat een collega zedenleer les komt geven in een lederen SM pak, vermits deze een fanatiek aanhanger van deze dingen is?
Of zou ze graag hebben dat haar kinderen biologie krijgen van een naturist(e) in geboortekostuum? Of van een geschiedenisleerkracht die als Romein uitgedost verschijnt en wenst dat men de goden op het huisaltaar begroet?
Kwestie van orde in de chaos scheppen, lijkt neutraliteit in het onderwijs me dus eerder gunstig.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:01   #60
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat heeft geen zin. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
U beledigt gewoon mensen, dan vraag ik mij af wie "de uil" in dat verhaaltje is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be