![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eventjes de citaten van De Man hernemen:
Hij begint met: "Ik ben het absoluut oneens met het feit dat iemand die zich afficheert als moslim, dergelijke asielaanvragen mag beoordelen. Ik vind dat onaanvaardbaar. De hoofddoek is voor mij het symbool voor het aanhangen van het moslimgeloof." Om dan op deze vraag: "Beweert u dat moslims, of zij nu een hoofddoek dragen of niet, niet bekwaam zijn of alleszins geen dossiers zouden mogen behandelen bij de dienst Vreemdelingenzaken of bij het commissariaat-generaal?" te antwoorden met: "Ik vind dat moslims dat niet mogen. (...) Ik vind dat moslims op het commissariaat-generaal geen recht hebben om zich uit te spreken over asielaanvragen. Zo simpel is dat." bron (blz. 41-42). Onze vriend De Man begint dus inderdaad met een verwijzing naar Moslims met hoofddoek (wat met de mannelijke Moslims?), wat nog als "genuanceerd" kan overkomen. In zijn verdere antwoorden maakt hij de nuance evenwel niet meer, hoewel de vraag duidelijk over alle Moslims gaat. Ik kan er maar één zaak uit concluderen: volgens De Man mogen Moslims op Vreemdelingenzaken of het Commissariaat-generaal voor vluchtelingen niet werken, en dat zou in de wet moeten ingeschreven worden. Blijkbaar kan een Moslim niet professioneel en objectief oordelen over een asielaanvraag. Misschien kan men onmiddelijk voorzien dat Moslims eigenlijk geen enkel openbare functie mogen innemen (stel u voor: een politieman die Moslim is! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Riksken : 14 juli 2006 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() En hij heeft nog gelijk ook. Dan staan ze nog verontwaardigd te kijken ook, als ze horen dat er mensen zijn die koffiebonen liever tegen de muur te pletter zien vliegen met hun tapijtje. Mijnheer de vuilmoslim (om in uw eigen terminologie te blijven en hopende dat u er ook de humor van inziet) komt hier wat de sympathieke wat uithangen door te kakken op 1 miljoen Vlamingen.
Bij sommige linkse schijters ga je misschien uw gelijk halen, maar onthoud goed dat er hier mensen rondhangen die uw achterlijke soort (om nogmaals uw woordspelingen te gebruiken) liever kwijt dan rijk zijn en die er ook alles zullen aan doen om het zover te krijgen. Van mij persoonlijk mag je mensen die uw mening niet delen proberen te kleineren zoveel je wil. Hoe meer hoe liever. Maar begin dan niet de mohammedaanse onschuld te feaken als je de bal teruggekaatst krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat een land als België, dat voor neutraliteit kiest, zich geen gehoofddoekte prominenten kan veroorloven, vermits dit niet in dat kader past. Godsdienstvrijheid betekend ook dat men water bij de wijn moet doen en moet inzien wanneer religie gepast is of niet. Als men het dragen van een hoofddoek in bepaalde functies als racisme gaat bestempelen, brengt men meteen heel onze democratie en de rechten van iedere Westerse burger in het gedrang. Privé zet een gelovige op zijn hoofd wat hij wil, maar in functie moet deze persoon de meningen van anderen respecteren. Dat is verdraagzaamheid en zo moet onze maatschappij draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoeveel poten heeft een gewoon paard, zonder voorvoegsel dan? Laatst gewijzigd door Brecht dS : 14 juli 2006 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of zich niet moet verantwoorden ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, dat was de slogan waarmee de deadmetal groepen zich
manifesteerden. Een groot deel heeft zich tot het nazi-gedachtengoed gevormd en zit achter de tralis. Enkele hebben wegen hun geweldadig leven al kennis gemaakt met het eeuwige. Enkele noorse groepen waren o.a. ook verantwoordelijk voor hun eigen erfgoed, eeuwenoude houten kerkjes, af te branden. Flinke jongen Riksken, het staat heel stoer hoor zo'n bewerking van een slogan ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en dat is een uniform, zoals de bijvoorbeeld de advocaten nog hun eigen voorschriften hebben wat kledij betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Oorspronkelijk bericht door PelgrimForever [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
je hebt "de norm" binnen de islam, en dat zijn dan de normale, gematigde moslims. Daarom worden dan ook gewoon moslims genoemd, zonver voorvoegsel. je hebt dan ook uitzonderingen, die radicaal en extremisten zijn in hun denken. Dit worden dan de radicale moslims genoemd. Als een gewone moslim al radicaal zou zijn, zou de term "radicale moslim" gewooonweg niet bestaan, daar je dan toch maar 2keer hetzelfde zegt. Begrijp je je dwaling een beetje ? Citaat:
Blij dat je me steunt in m'n uitleg. Je hebt inderdaad moslims, en je hebt ook radicale moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een hele woestijn, maar velen hebben last van woestijnverblinding.
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan hebt u problemen met de Grondwet mijn beste. Of wilt het VB gaan naar een staat met slechts 1 godsdienst, godsdienstvervolgingen? of misschien Staatsatheïsme?
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in de woestijn heb je luchtspiegelingen, beide hebben niks met elkaar te maken. Het verbaasd me dat iemand als u met zo'n brede algemene kennis van de wereld zich daarin kan vergissen. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() De atheisten zijn helaas een minderheid in het VB.Ik weet zelfs niet zeker of FDM er een is.Ik ben in ieder geval tegen de grondwettelijke bescherming van godsdienstuitoefening.Bijgeloof is geen bescherming waard.U schijnt voor het overige te vergeten dat een grondwet voor wijzignig vatbaar is en dus iedereen dingen mag zeggen die wijzigingen van de grondwet nodig maken.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Ik geef eerlijk toe dat ik voor bepaalde functies een uniform zeker interessant vind. Bijvoorbeeld wat herkenbaarheid betreft. Dat geldt zowel voor politieagenten als voor serveersters. Je weet meteen wie je kan aanspreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Godsdienst en politiek zouden wat mij betreft gescheiden moeten blijven en daarom mag een partij wat mij betreft geen godsdienstig karakter hebben. Dit geldt bv ook voor CD&V, al valt het christendom bij hen wel meer op de achtergrond dan bij het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat mensen als jij voorspelbaar op hen zouden kunnen reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |