Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2006, 21:09   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Vinden de Antwerpenaars trouwens dan niet dat de sportstadia als Bosuil, Kiel ed dan ook niet dringend aan een serieuze renovatie toe zijn?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 21:11   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je merkt het verschil wanneer je met de wagen Nederland binnenrijdt... Vaarwel degelijke baanstroken, welkom claustrofobische neigingen.
Maar de kwaliteit van de wegen is wel top, en je wordt door de indeling van de wegen een beetje gedwongen om trager te rijden. Ik heb in Nederland nog nooit het gevoel gehad dat ik als fietser in gevaar was op de baan, puur en alleen door de indeling van de weg. Dat is nogal eens wat anders als onze fantastische uitvinding de suggestiestrook voor fietsers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 21:13   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ja, NL is idd wel erg zuinig met de ruimte op hun snelwegen!
Ik zie niet veel verschil tussen pakt, de A2 tussen Maastricht en Eindhoven, en de E314 of E313, enkel het wegdek is bagger bij ons.
Oud 16 juli 2006, 21:14   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de kwaliteit van de wegen is wel top, en je wordt door de indeling van de wegen een beetje gedwongen om trager te rijden. Ik heb in Nederland nog nooit het gevoel gehad dat ik als fietser in gevaar was op de baan, puur en alleen door de indeling van de weg. Dat is nogal eens wat anders als onze fantastische uitvinding de suggestiestrook voor fietsers.
Moet ik u gelijk in geven, Tavek, ik vind de Nederlandse wegen ook niet zo gezellig. Ik heb eigenlijk liever wegen zoals in Duitsland of Frankrijk.
Oud 16 juli 2006, 21:17   #45
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ja, maar daar zit te weinig geld, dankzij het o zo geliefde federaal België. Ik zei het al eens eerder: enkel alleen al met die ene 11,7 miljard aan transferten per jaar kunnen we de autowegen in één keer opkalfateren.
die 11.7 miljard is een illusie, ze negeert allerlei baten die Brussel oplevert bv. de miljarden aan inkomensbelasting van de VLaamse pendelaars -> de internationale conventie is dat deze geheven worden op de plaats van de arbeid - dus Brussel

swat, ik heb geen zin om nogmaals deze discussie te voeren, althans niet vooraleer de NVA nog eens 2 kamions opvult

Laatst gewijzigd door gm10 : 16 juli 2006 om 21:19.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 21:18   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie niet veel verschil tussen pakt, de A2 tussen Maastricht en Eindhoven, en de E314 of E313, enkel het wegdek is bagger bij ons.
in NL is de sginalisatie een stuk beter, maar kwa ruimte is het gewoon te benauwd
Oud 16 juli 2006, 21:22   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
in NL is de sginalisatie een stuk beter, maar kwa ruimte is het gewoon te benauwd
Ok ok, bij de werken aan Breda, daar hebben ze het te bont gemaakt. Als daar een camion rijdt hoef je er niet langs te rijden als auto...geen plek (2 rijstroken), maar dat is ook maar tijdelijk he.

Maar in bijvoorbeeld Eindhoven of Delft (zeker in de buurt van de TU campussen), daar is het bijna amerikaans. Brede grote straten.....lanen bijna.
Oud 16 juli 2006, 21:28   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Vinden de Antwerpenaars trouwens dan niet dat de sportstadia als Bosuil, Kiel ed dan ook niet dringend aan een serieuze renovatie toe zijn?
Ja, die stadia zijn al héél lang aan renovatie toe.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 21:30   #49
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja, die stadia zijn al héél lang aan renovatie toe.
Daarvan kan je pas zeggen dat ze uit WO II lijken...
Oud 16 juli 2006, 21:49   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Dat klopt. We zijn hier (zeker to.v. Nederland) minstens 20 jaar later in gang geschoten. Maar ik denk wel, eens het allemaal af is, we menig Nederlandse stad het nakijken geven. *ahum*
Ik ben benieuwd.....

Maastricht is nog altijd de mooiste stad !
Oud 16 juli 2006, 22:17   #51
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben net terug van een rondje autorijden doorheen Europa (VK, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk).
Ik weet niet waar je zoal rondgetoerd hebt in de UK en Frankrijk, maar het eerste wat mij altijd overvalt wanneer ik België (en dan vooral Vlaanderen) binnentuf, is het gebrek aan open ruimte en de mikmak aan smakeloze "sleutel-op-de-deur" -architectuur waarmee de baksteen in de Vlaamse maag zich manifesteert. Ik word er op slag depressief van; na een paar dagen went het wel weer.

Maar vergelijken met Devon, Cornwall, Wiltshire, the Cotswolds, Yorkshire of Picardië, Loire, Bourgogne, etc... is lachwekkend. We leven hier als stresskonijnen, gunnen elkaar nauwelijks nog een "goeiedag" en sluiten ons na zonsondergang op in onze bakstenen grafkelders.

België boert goed? Als je overbevolking, asociaal gedrag en spuuglelijke verkavelingen bedoelt, ja... dan boert België inderdaad goed.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 23:00   #52
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denemarken, daar hou ik erg veel van. Erg mooi - niet zo spectaculair, maar de mensen zijn enorm trots op hun erfgoed. Niet op een hysterische manier op zoals pakweg de Britten of Amerikanen, wat ik verkies. De Jutlanders doen me een beetje aan de Vlamingen denken. Het midden-eiland Fyn is erg leuk. Wel een beetje aan de dure kant.

Zweden. Ook erg mooi, maar een beetje eentonig na een tijdje. Stockholm is dan weer een mooiere stad dan Kopenhagen. Was een stuk goedkoper dan ik dacht. Het eten is wel niet lekker.

(De brug tussen DK en ZW is overigens formidabel. De natuur kon het zelf niet eleganter gedaan hebben.)

Nederland. Daar kom ik ook graag, maar voor mij was dat eigenlijk nog nooit een echte zomerbestemming.

De Voerstreek was dan weer dé ontdekking voor mij. Erg mooi, redelijk goedkoop, met keurige en beleefde mensen. Het toerisme is daar eigenlijk nog niet zo ontwikkeld, wat ook zijn aangename kanten heeft natuurlijk!
In Zweden ben ik nog niet geweest,in de docu's die ik erover gezien heb lijken het mij wel aardige mensen en de natuur met al die bossen lijkt me meer dan oke.
UK heb ik dan wel al een paar keer bezocht,maar ik vind hun kusten en hun platteland met zijn glooiingen best ok.
En ja je hoeft niet ver te gaan om ook bij ons mooie streken te vinden.
Oud 17 juli 2006, 00:44   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dit topic mag onderhand toch wel naar K&K, niet?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 06:01   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik was er 99% zeker van dat ik vrijwel alleen zure of zagemans-reacties reacties zou krijgen waarvoor dank
dat een slimmerd mij voor profiterende ocmw'er zou uitmaken, daar had ik wel niet aan gedacht
Volgens mij heb je iets met politiek te maken. Je maakt nm de typische reactie van een minister. Als men tegenwoordig gewoon zegt wat op de lever ligt zijn het zure, zagemans-racties. En elk jaar komen er meer mensen bij met zulke reacties, zie stemmen VB. Hoe zou dat komen? Mmm, misschien omdat het gewoon zo is?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 08:14   #55
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik weet niet waar je zoal rondgetoerd hebt in de UK en Frankrijk, maar het eerste wat mij altijd overvalt wanneer ik België (en dan vooral Vlaanderen) binnentuf, is het gebrek aan open ruimte en de mikmak aan smakeloze "sleutel-op-de-deur" -architectuur waarmee de baksteen in de Vlaamse maag zich manifesteert. Ik word er op slag depressief van; na een paar dagen went het wel weer.

Maar vergelijken met Devon, Cornwall, Wiltshire, the Cotswolds, Yorkshire of Picardië, Loire, Bourgogne, etc... is lachwekkend. We leven hier als stresskonijnen, gunnen elkaar nauwelijks nog een "goeiedag" en sluiten ons na zonsondergang op in onze bakstenen grafkelders.

België boert goed? Als je overbevolking, asociaal gedrag en spuuglelijke verkavelingen bedoelt, ja... dan boert België inderdaad goed.
Ik denk dat de Belgische huizen nog altijd een stuk comfortabeler zijn dan de Franse en zeker de Engelse!

Ik denk dat gans Europa een continent van stresskonijnen geworden is. Maar dit was eigenlijk niet de topic.
Oud 17 juli 2006, 08:15   #56
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Volgens mij heb je iets met politiek te maken. Je maakt nm de typische reactie van een minister. Als men tegenwoordig gewoon zegt wat op de lever ligt zijn het zure, zagemans-racties. En elk jaar komen er meer mensen bij met zulke reacties, zie stemmen VB. Hoe zou dat komen? Mmm, misschien omdat het gewoon zo is?
OK, als jij dat wil denken, no problemo.
Oud 17 juli 2006, 08:19   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit topic mag onderhand toch wel naar K&K, niet?
Ja, ik heb er zelfs een waarschuwing voor gekregen. Stel je voor, ik, de eerlijkste mens die er bestaat!
Oud 17 juli 2006, 09:17   #58
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de Belgische huizen nog altijd een stuk comfortabeler zijn dan de Franse en zeker de Engelse!

Ik denk dat gans Europa een continent van stresskonijnen geworden is. Maar dit was eigenlijk niet de topic.
Opnieuw, ik weet niet waarmee je e.e.a. vergelijkt. Maar de stelling dat "de" belgische huizen comfortabeler zouden zijn, klopt langs geen kanten.

De topic: Vlaanderen is overbevolkt en quasi volledig dichtgebouwd; de schaarse open ruimte is een lacheding in vergelijking met onze buurlanden. En gegeven de absurd hoge belastingdruk is het maar evident dat de straten en pleinen er min of meer "netjes" bijliggen. Hoewel... ook dat weer relatief is.

Oud 17 juli 2006, 09:36   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Toch is er de laatste tijd een felle verbetering bezig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:03   #60
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Toch is er de laatste tijd een felle verbetering bezig...
Ware het niet dat ik vijftien jaar geleden de unieke kans heb gekregen om de 14 Ha akkerland achter m'n huis op te kopen, dan stonden ze met hun verkavelingen al praktisch in m'n achtertuin. Vorig jaar nog 800 m² onteigend gezien omdat men dringend een uitweg nodig had voor die kluit standaardfemettes en pastoriedinges die men daar heeft neergepoot. Ik heb de indruk dat de bouwwoede nog nooit zo groot is geweest..

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be