Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 21:52   #41
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Dit verhaalt klopt niet men beste, die groep mensen woonden daar al eeuwen langer dan de bewoners die zogezegd "verjaagd" werden. Als jij ergens ander ging wonen en je huis gewoon achterliet en 20 jaar nadien terugkomt om er terug in te wonen en er wonen reeds al 10 jaar krakers in, is het daarom dan jouw huis niet meer??
Dit verhaal klopt helemaal niet maak er maar 2000jaar van + de feit dat palestijnen genetisch meer gemeen hebben met de joden van 2000 jaar geleden dan de huidige joden.

verder is het grapig dat een religie in uw bloed vloeit...
Oud 26 juli 2006, 21:53   #42
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Dit verhaalt klopt niet men beste, die groep mensen woonden daar al eeuwen langer dan de bewoners die zogezegd "verjaagd" werden. Als jij ergens ander ging wonen en je huis gewoon achterliet en 20 jaar nadien terugkomt om er terug in te wonen en er wonen reeds al 10 jaar krakers in, is het daarom dan jouw huis niet meer??
de joden zijn zogezegd eigenaar geworden van het heilige land op basis van een sprookje en de uitocht van egypte door mozes.
maar wie woonde daar voordat god zou gezegd hebben dit is uw land??

dit waren nomaden volkeren die later de arabieren werden en moslims

dus in dat opzicht is het land ofwel van die nomaden ofwel van niemand

en laat sprookjes waar ze horen in de boekenkast en dit zijn geen eigendomspapieren hé
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:11   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je doelbewust een actie uitvoert waarbij met wiskundige zekerheid onschuldige burgers worden gedood, dan dood je doelbewust onschuldige burgers. Het feit dat die slachtoffers niet de hoofdbedoeling zijn, verlost je niet van je morele schuld.

Stel dat ik voor de lol wat schietoefeningen hou op de speelplaats van een kleutertuin, en ik schiet per ongeluk ook wat kleuters af, mag ik dan afkomen met het excuus dat ik echt mijn best heb gedaan om geen kleuters te raken? Ik dacht het niet.
Bij het overgrote deel van de militaire acties die door de geallieerden in WOII werden ondernomen was met wiskundige zekerheid te voorspellen dat er burgerslachtoffers zouden vallen. Volgens u was de geallieerde oorlogvoering in WOII dus één grote misdaad?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:13   #44
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
de joden zijn zogezegd eigenaar geworden van het heilige land op basis van een sprookje en de uitocht van egypte door mozes.
maar wie woonde daar voordat god zou gezegd hebben dit is uw land??

dit waren nomaden volkeren die later de arabieren werden en moslims

dus in dat opzicht is het land ofwel van die nomaden ofwel van niemand

en laat sprookjes waar ze horen in de boekenkast en dit zijn geen eigendomspapieren hé
Toch weer lachwekkend: ze "werden" arabieren en moslims?
Men is arabier of men is het niet. De Arabieren komen uit - jawel - het Arabisch schiereiland en veroverden (veel later dan de Joden) het Heilig Land.
De inwoners van het Heilig Land "werden" ook geen Moslim. Die godsdienst werd er door veroveraars met het zwaard opgelegd.
Oud 26 juli 2006, 22:15   #45
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Dus moest Libanon nu raketten afschieten op Israel om de bezetting van Palesetina te doen ophouden...?
Indien de Libanese staat haar oorlog tegen Israel wil hervatten dan kan zij dat natuurlijk doen. Zij zal daar dan de gevolgen van ondergaan. Net zoals ze nu de gevolgen ondergaat van het feit dat ze - door Hizbollah vrij te laten opereren vanop haar grondgebied - volgens internationaal recht eigenlijk reeds een oorlogsdaad tegen Israel gepleegd heeft.
Oud 26 juli 2006, 22:17   #46
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Die legitieme overheid is ook verplicht om in haar legitieme militaire acties de civiele infrastructuur te ontzien net als burgers.
Ik heb geen idee wat bruggen in Beiroet te maken hebben met het ontvoeren van 2 militairen in Israël. Misschien kan u nog aanvoeren dat die bruggen gebruikt worden voor het transport, maar die worden niet alleen door Hezbollah gebruikt, ook door de Libanese maatschappij. Israël heeft in mijn ogen het recht om Hezbollah aan te pakken (Libanon is er niet toe in staat), maar Beiroet ligt een beetje uit de buurt. Als er dan burgers in Beiroet omkomen, dan is dat in mijn ogen geen ligitieme militaire actie meer.
Het is u misschien ontgaan dat belangrijke hoofdkwartieren van Hizbollah in Beiroet gevestigd zijn. Deze terroristische organisatie is daar prominent aanwezig.
Oud 26 juli 2006, 22:18   #47
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
wie bepaalt wanneer een actie legitiem is??? israel bepaalt dat zelf toch??

dat is het zelf dat als ik tegen mijn eigen zou zeggen ik vind het legitiem om morgen 10 marrokkanen te vermoorden en als ik dan daarbij ook nog wat kinderen vermoord dan is dit niet erg want mijn actie legitiem

onze historicus jozef is volgens mij een beetje blind om maar niet te zeggen dom
U hebt blijkbaar geen enkel verstand. Sinds wanneer bent u een legitieme overheid?
Oud 26 juli 2006, 22:21   #48
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Bij het overgrote deel van de militaire acties die door de geallieerden in WOII werden ondernomen was met wiskundige zekerheid te voorspellen dat er burgerslachtoffers zouden vallen. Volgens u was de geallieerde oorlogvoering in WOII dus één grote misdaad?
tijdens WO 2 had men niet de middelen die men nu had. ook bombardeerde duitsland londen en ze bestreden hoofdzakelijk militaire doelwitten maar het is een zekerheid dat ook in WO 2 vele acties van de geallieerde als oorlogsmisdaden kunnen worden bezien.
maar deze laatste hadden de oorlog gewonnen en ons bevrijd en in de roes van de bevrijding en de shock van de holocaust zijn deze acties door heel de wereld onbestraft gebleven
Oud 26 juli 2006, 22:22   #49
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar geen enkel verstand. Sinds wanneer bent u een legitieme overheid?
u hebt niet veel meer verstand meneer de historicus, ik zou beschaamd zijn als ik zo een eenzijdige kijk had op dit conflict met de kennis die u zou moeten hebben
Oud 26 juli 2006, 22:23   #50
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is u misschien ontgaan dat belangrijke hoofdkwartieren van Hizbollah in Beiroet gevestigd zijn. Deze terroristische organisatie is daar prominent aanwezig.
deze hoofdkwartieren kunnen gemakkelijk apart aangevallen worden met special forces acties gesteund door helicopters en tanks
Oud 26 juli 2006, 22:24   #51
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Indien de Libanese staat haar oorlog tegen Israel wil hervatten dan kan zij dat natuurlijk doen. Zij zal daar dan de gevolgen van ondergaan. Net zoals ze nu de gevolgen ondergaat van het feit dat ze - door Hizbollah vrij te laten opereren vanop haar grondgebied - volgens internationaal recht eigenlijk reeds een oorlogsdaad tegen Israel gepleegd heeft.
och u zevert er maar op los uw heilig israel kan niks verkeerd doen net zoals uw amerikaantjes

uw bent nog blinder en dommer dan ik dacht
Oud 26 juli 2006, 22:25   #52
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
och u zevert er maar op los uw heilig israel kan niks verkeerd doen net zoals uw amerikaantjes

uw bent nog blinder en dommer dan ik dacht
Het is niet mijn probleem dat u niets zinnigs tegen de feiten kunt inbrengen.
Oud 26 juli 2006, 22:26   #53
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Toch weer lachwekkend: ze "werden" arabieren en moslims?
Men is arabier of men is het niet. De Arabieren komen uit - jawel - het Arabisch schiereiland en veroverden (veel later dan de Joden) het Heilig Land.
De inwoners van het Heilig Land "werden" ook geen Moslim. Die godsdienst werd er door veroveraars met het zwaard opgelegd.
heel europa werd met het zwaard op de keel christelijk, heel zuid en midden amerika werd met het mes op de keel christelijk. het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal
Oud 26 juli 2006, 22:28   #54
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn probleem dat u niets zinnigs tegen de feiten kunt inbrengen.
haha u haalt alleen de stukjes die in uw beeld passen eruit, de waarheid wilt u niet zien als historicus waarom blijft mij een raadsel hebt u misschien familie in amerika of bent u gewoon zo dom om blind de amerikaanse en joodse propaganda te slikken als waarheid
Oud 26 juli 2006, 22:30   #55
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal
Een uitstekend voorbeeld van zuiver antisemitisme.
Oud 26 juli 2006, 22:30   #56
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
haha u haalt alleen de stukjes die in uw beeld passen eruit, de waarheid wilt u niet zien als historicus waarom blijft mij een raadsel hebt u misschien familie in amerika of bent u gewoon zo dom om blind de amerikaanse en joodse propaganda te slikken als waarheid
U hebt helemaal geen waarheid gebaseerd op feiten in te brengen, alleen leugens en propaganda, gekruid met uw anti-semitische overtuiging.
Oud 26 juli 2006, 22:31   #57
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hoe zouden Joden en Arabieren ooit tot vrede kunnen komen, als men ziet hoe men hier elkaar al afmaakt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:32   #58
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een uitstekend voorbeeld van zuiver antisemitisme.
jaja dat verhaal kennen we ondertussen al wel, kritiek op israel en je bent een jodenhater zoals de nazi's

wat een kortzichtig wereldbeeld hebt u wel niet

gewoon lachwekkend bent u als historicus en als mens blijkbaar ook
Oud 26 juli 2006, 22:33   #59
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U hebt helemaal geen waarheid gebaseerd op feiten in te brengen, alleen leugens en propaganda, gekruid met uw anti-semitische overtuiging.
uw waarheid is gebaseerd op een sprookje haha tot zover jouw feiten hé
Oud 26 juli 2006, 22:34   #60
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hoe zouden Joden en Arabieren ooit tot vrede kunnen komen, als men ziet hoe men hier elkaar al afmaakt...
das echt hé, maar ja volgens mij is onze jozef zelf een jood maar ik ben gelukkig geen moslim hahaha
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be