![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondertussen blaast het Nederlandse Trafigura warm en koud tegelijk. Maandag bekende het schuld, maar dinsdag ontkenden ze dan weer dat het produkt aan boord giftig was. Begrijpen wie begrijpen kan. Greenpeace heeft ondertussen het bewuste schip Probo Koala geblokkeerd in Estland. Zij eisen dat het schip wordt onderzocht op eventuele sporen van het geloosde gif. De kans is echter niet denkbeeldig dat het schip ondertussen op zee zijn tanks grondig gespoeld heeft, zodat er geen sporen van het gif meer te vinden zullen zijn. Maar waarom moet Greenpeace altijd zo'n acties doen. Kunnen de overheden nu echt niet zelf op dat idee komen. Of willen ze niet? Tegelijk vind ik het vreemd dat zo'n incident zo weinig internationale reacties uitlokt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 september 2006 om 10:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Zijn niet een paar directieleden van Trafigura in Ivoorkust aangehouden, waar ze "assistentie" zijn gaan verlenen bij de opruiming?
Ik hoorde iets dergelijks op de radio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een anti-milieu-terrorisme-cel zou directe acties moeten gaan ondernemen tegen internationaal milieu-terrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verdomde weinig kleine ecologische rampjes de laatste tijd. Maar grote, des te meer. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Een heel leuk rampje is dat de Oostenrijse skivelden er tegenwoordig schitterend groen bijliggen, zodat je er Alpenvoetbal kan gaan spelen
ipv je benen te breken. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2006 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Door de overbevissing eten steeds minder vissen poliepen (eerste stadium van kwal).
Door de gestegen temperaturen groeit de kwallenpopulatie ook sneller. Nu zijn ze al zichbaar als conglomeraten ter grootte van eilanden. Ik stel dan ook voor, ze uit de lucht te bombarderen, zodat de kust-atoomcentrales niet zo frkwent meer moeten stilgelegd worden wegens verstopping van hun koelwaterfilters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() In Gambia, Benin, Burkina Fasso zijn de chimps al totaal verdwenen.
Een tijd geleden waren er in Afrika zo'n twee miljoen. Nu nog hooguit 2OO.OOO en dat getal vermindert snel. En na de apen? Wij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Straks moeten we nog politiek asiel gaan verlenen aan de chimpansee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() En nu, dames en heren, begeven we ons naar Mongolië, waar sinds het ineenstuiken van de commumunistische Volksrepubliek voor de dieren geen veilig onderkomen meer bestaat: negentig procent van het wildbestand is er uitgeroeid door de Mongolen die ongehinderd alles aan dierlijks neerpaffen wat op hun weg komt.
Wat natuurlijk de biodiversiteit niet ten goede komt. Echt iets voor Mongolen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Misschien een stap in de goede richting? Maar ja... eerst zien en dan geloven natuurlijk. De EU gaat nogal snel door de knieën voor lobbyisten... dat hebben we pas nog gemerkt bij de normen voor CO2-uitstoot in de auto-industrie...
Citaat:
Natuurlijk ligt Engeland weer als eerste dwars. Kunnen ze die nu eens niet uit de EU zwieren! Laatst gewijzigd door Edina : 9 februari 2007 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laurette geeft in België het goede voorbeeld met haar wetsontwerp om bedrijven, twee keer veroordeeld voor hardnekkige milieudelicten, op te heffen... Dat komt er natuurlijk langs geen kanten door... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() La Binda company boorde naar gas in onstabiel terrein (op Java) en gebruikte daarbij geen drill-casings, kwestie om wat op de onkosten te besparen.
Toen hadden ze een kleine gasontploffing in het boorgat? En plots kwam daar die smurrie omhoog, onstuitbaar, en steeds meer. Een dorp werd overspoeld door de modder. Dan de nabijgelegen dorpen. Ze gooiden er levees (dijken) tegenop, maar de modder bleef komen. Honderdduizend ton per dag. Sorabaya de hoofdstad , op (o km van daar, kan al de stank van rottende eieeren opsnuiven. Voor de verjaagde bevolking heeft La Binde drie maaltijden per dag over, cash and carry. De regering doet niks. Geen woningen, niets... Wat doen die dorpelingen dan? Ze dansen de hele dag La Binda...La Binda...La Binda... (OP de wijs van "La Bamba...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af welk effect zoiets heeft op de heu, aarde, en daarmee bedoel ik dan de aarde zelf, de binnenkant dus... Heeft iemand hier meer kennis over? Kan dat bijvoorbeeld niet tot storingen in de stabiliteit lijken want er is nu toch ergens een 'vulling' weg of een stroming onderbroken of hoe je 't ook bekijkt... Vandaag las ik één van de meest ogenschijnlijk niets betekenende berichten wat die tegelijkertjid één van de meest dramatische ooit is: de bijenpopulatie neemt drastisch af. ![]() Men veronderstelt dat het te wijten is aan een insecticide en of aan straling door gsm's. Ik hoop dat overheidsorganen het verstand hebben om in te zien dat dit een serieuze aangelegenheid betreft. Het uitsterven van bijen lijkt me nu niet echt wenselijk. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() La binda? effe een bron AUB?
eneuh, aardgas is een gemeen goedje, voornamelijk methaan.... geurloos, mar wel verstikkend. Geen rotte eieren geur, wat wijst of H2S. Wat redelijk giftig is.
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Niemand ligt daar bij stil.
Ooit eens de ramp gezien die Saddam Hussein (je weet wel, degene die links liever aan de macht zag dan nu de amerikanen) veroorzaakte tijdens de golfoorlog? Ze vallen aan? Awel een olietanker die z'n lading losliet op de kust. Had geen enkel nut, net zomin het in brand steken van de oliebronnen van kuweit. Gewoon enkele kleine ecologische rampjes
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina.Ik heb de artikels gelezen. Vooral de afwezigheid van de vermelding van de geur van rotte eieren is me duidelijk. Dat dit zou veroorzaakt zijn door onverantwoord boren naar aardgas is mogelijk. Maar evenzeer door het breken van de limestone-kalksteen- omkapseling van een heetwater bron door een aarbevingkje.
Maar wat de oorzaak ook was; wat had U liever. het verzuipen van enkele onecologisch houtstokende, oerwoudverwoestende dorpen in een semi natuurlijke ramp, met puur natuur modder, of het voortbestaan van deze dorpen die plots aardgas zouden kunnen verstoken.
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En die modderstromen bevatten wel degelijk H2S hoor... zie bijvoorbeeld: http://www.asiaviews.org/?content=15...20060622005715 |
|
![]() |
![]() |