![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwah, als de multiculturele samenleving enkel een gevoel is, waarover klaagt men dan?
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ach, in Kotem aan de maas hebben autochtone hangjongeren van het extreem rechtse soort ooit een duivenmelker perd total gemept omdat die kwam klagen dat ze zijn duiven wegjoegen.
Voor mij is ethnische achtergrond om het even, crapuul is crapuul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 3 augustus 2006 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is het nut van deze tussenkomst? Aan te tonen dat er voor jou genoeg veiligheid is? Proficiat, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() MAASMECHELEN - Een 28-jarige inbreker uit Maasmechelen is in het Genkse Sint-Jansziekenhuis overleden. De man was enkele uren eerder zwaargewond aangetroffen op straat. Waarschijnlijk werd hij door buurtbewoners betrapt en daarna geslagen.
Er komt vandaag nog een autopsie op het lichaam, heeft magistraat Bart Helsen van het Tongerse parket bekendgemaakt. Bij de lokale politie van Maasmechelen liep rond 2.50 uur de melding binnen dat er een inbreker was betrapt en staande werd gehouden door buurtbewoners. Toen de politie ter plaatse kwam, werden de hulpdiensten onmiddellijk verwittigd. Zij konden de man reanimeren en hij werd overgebracht naar het Sint-Jansziekenhuis, waar hij enkele uren later aan de opgelopen verwondingen overleed. Het parket van Tongeren en de federale politie onderzoeken het overlijden. De Maasmechelaar had inbrekersmateriaal op zak. Bovendien was hij in het bezit van voorwerpen, die waarschijnlijk van diefstal afkomstig waren. De man was bij de politie gekend wegens inbraken. *********************************************** Onderzoek moet nog uitwijzen wat juist gebeurd is. Als die man werkelijk werd doodgeslagen is dit uiteraard beteurenswaardig en af te keuren. Het gerecht moet zijn werk doen, niet de (getroffen) burger. Maar de man was bekend bij de politie wegens inbraken!? De vraag is dan natuurlijk: deed het gerecht zijn werk? En het antwoord is wellicht: Neen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet verbaast van deze situatie.
"Iedereen" weet dat als je de politie belt als je een inbreker betrapt, dat ze expres 5 uur te laat komen. Stel je voor dat ze gevaarlijk werk moeten doen. Ook, zelfs in het waanzinnige geval een inbreker op heterdaad betrapt word, is de kans groot dat ie terug rond loopt voordat de betrappende agent zijn verslag heeft afgewerkt.(hoofdreden, het typtempo van de gemiddelde agent) Ikzelf zou in alle geval niet de moeite doen om de politie te bellen. Aan de overkant van het straat is een grote bouwput... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() ik denk dat men bij de dader wel enkele verdachte boekskes zal vinden en vlaggeskes ook ...
lees de Humo van binnen 6 weken maar eens.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er werd zopas op de Radio (VRT) gemeld dat de overleden inbreker zeker een allochtoon was....
Mogen we hieruit concluderen dat de daders autochtonen zijn, of misschien toch allochtonen die zich vergist hebben ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van nare gevoelens kun je gek worden of zelfs doodgaan. Vraag dat maar aan allen die het slachtoffer zijn van een misdaad en daardoor het gevoel hebben dat er achter elke paal een aanvaller staat. Mensen zoals jij hebben er geen bal van begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen moet je als slachtoffer wel leren van niét meer de verlammende schrik te hebben dat er achter elke paal een aanvaller staat.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Gelieve on topic te blijven. De discussie over de nieuwe spelling kan in dit topic (klik hier).
mvg, Arnold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() In maasmechelen is alles wat in de mijn heeft gewerkt autochtoon....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() In geen enkele krant , radio of tv wordt nog melding gemaakt van de afkomst of nationaliteit.
Verboden om redenen van privacy ( verkiezingen). Binnen kort ook geen melding meer van de leftijd en het geslacht. Ook aangaande de locatie ( vermoeden van zal geen melding meer gemaakt worden. De nieuwe krant ziet er zo uit; 1 overval 2 moorden Freya van den Bosschge gaat de begroting toelichten in Gent om 11.30 zij droeg enkel een hemdje , wat de begroting een volledig ander pesrpectief gaf. 1 carjaking 1 brand etC............ Laatst gewijzigd door humble : 3 augustus 2006 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() Was dat 2.50 in de morgen dan is het OK
Alshij doodgeslagen werd op het terein van de eigenaar en niet op de openbare weg is het goed. Zeggen;hioj was op het terrein van de eigenaar hij was aan het inbreken of starte met het openen van een huis en je hebt hem toen geslagen, hij sleurde je mee en het gevecht ging door. Hij rukte zich los en is bij het overschrijden van de tuingrens ( de haag) ineengestort. prima. Als bij nacht en ontij iemand probeert in te breken en je schiet hem dood is het altijd zelfverdeiging. Zorg ervoor dat hij dood is dan komen ze nooit terug. Dit is de goede raad van een vriend rijkswachter. Die ik volg. Ps; indien mogelijk zorgen dat hij een engelse sleuteln of iets dergelijks vast had, kwestie van duidelijkheid en spreek met uw buur een code af zodat je hem niet dood schiet. Opgeruimt staat netjes, en bedenk wel hij is de oorzaak van wat hem over kwam jij bent het slachtoffer, had hij niet ingebroken had je niet geslagen. NEEM EEN GOED ADVOCAAT VOOR JE JE MOND OPEN TREKT? JE HEBT HET RECHT TE ZWIJGEN. GELOOF ME EN NIET DE POLITIE WANT ZE ZULLEN ALLES WAT JE ZEGT TEGEN JE GEBRUIKEN. Laatst gewijzigd door humble : 3 augustus 2006 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben het daarmee eens. Het was een recidivist die al voor eerdere feiten bekend stond en imo nog in de gevangenis had moeten zitten. Nu ja het is wel tekenend dat het justitiebeleid dermate laks is geworden dat mensen het recht in eigen handen gaan nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kwam ooit thuis, geen van mijn honden te zien. Heel raar, normaal begroeten die beesten mij altijd als ik thuis kom...Ik ga binnen, steek het licht aan (was 3u30 's nachts), en wat zie ik...juist ja, nen allochtoon tegen mene muur in mijn living...vol bloed aan zen armen en benen.
Ik ga hier maar beter niet vertellen, hoe hij er zou uitgezien hebben, moesten mijn honden mij niet voor geweest zijn. Wat van mij is, is van mij en MIJ alleen, wil je iets, vraag het dan. Ik heb de pest aan mensen die moeten inbreken. En als der dan eens ene op heterdaad gepakt wordt, en hij/zij krijgt eens een pak slaag, dan zijn der nog altijd mensen die dat niet normaal vinden ? Heb al meerdere keren inbraken voor gehad, zelfs in auto terwijl ik erop stond te zien vanuit de meeneemchinees (cliché jah)...weer had mene hond dien bij zene arm, toen em dien bewuste arm in mijne auto stak om mijn handtas te pikken die op de passagierszetel lag. En maar dreigen en grote bek opzetten dat hij er politie bij ging halen omdat mijne hond hem gebeten had...toen ik hem voorstelde in te stappen zodat ik hem kon brengen, was het ineens niet meer nodig. En trapte hij het al foeterend af. Moraal van het verhaal : Blijf met uw fikken van andersmans zaken af, dan hebde zo'n dingen (nen hond dien bijt, pak slaag, of zelfs in dit geval het bekopen met uw leven) niet voor. Moeilijk? Neen ! Onmogelijk? Blijkbaar wel voor de onverbeterlijken onder ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |