![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bill,
er is een groot verschil tussen verbieden van iets te schrijven of zeggen en verlangen dat de doorgegeven informatie juist is. Men heeft dagen lang staan roepen dat noord-afrikanen de mp3 moord hadden gepleegt. Denk dat het verschil tussen de gene die werden aangewezen en die gene die nu is opgesloten voor die moord wel heel duidelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() (heb mn post verwijderd, was eigenlijk zinloos en in een zatte bui gepost)
![]() Laatst gewijzigd door KrisKras : 15 augustus 2006 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd begrijp ik hun woede niet goed. Er zijn natuurlijk zaken die voor moslims misschien moeilijk te verteren zijn. De staat Israël bvb. Discriminatie die er wel zal geweest zijn en nog steeds is (hier en daar). Maar daartegenover stellen zij (sommigen) dan zulke wandaden die naar mijn aanvoelen buiten alle proportie zijn. Is het onrecht dat aangedaan is aan diegenen die in de twintowers gevlogen zijn zo groot dat het deze schaal van vergelding rechtvaardigt? Ik vermoed van niet, blijkbaar hadden sommigen van hen hier in het westen een behoorlijke studie genoten en een carrière kunnen maken (niet echt flagrante vormen van discriminatie dus). Toch verkiezen ze in plaats van dit te doen terreur te plegen op mensen die met de zaak niets te maken hebben. Natuurlijk kan je zeggen dat het voor hun het hoogst haalbare is. Bush of een andere leider direct treffen is haast uitgesloten. Dus richten ze hun peilen op doelwitten die wel binnen bereik vallen. Dat ze hierdoor de tegenstellingen alleen maar aanwakkeren (en het voor hun moslimbroeders in diverse westerse landen alleen maar moeilijker maken ) zal hen blijkbaar worst wezen. Dat palestijnen woedend zijn kan ik begrijpen, dat moslims uit andere landen zich inschakelen in een oorlog die in feite niet de hunne is begrijp ik niet. Je zou het kunnen vergelijken met Vlamingen die de IRA zouden gaan bijstaan hebben in hun strijd tegen de Britten. Beiden katholiek, beiden wat in de verdrukking. Toch is dit niet gebeurd, althans niet op noemenswaardige schaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is eerlijk gezegd niet mijn overtuiging. Zoals ik reeds zei in mijn antwoord op groentje besef ik dat wij wel degelijk fouten gemaakt hebben. Er zal racisme geweest zijn enz... Toch blijkt uit de niet zo verre geschiedenis dat immigratie naar België en andere buurlanden wel degelijk kan. Italianen en Spanjaarden zullen ook al wel eens iets moeten aanhoren hebben dat minder fraai was. Italianen en Spanjaarden hun huid is vaak even donker soms donkerder dan deze van vele moslims waar we nu wel problemen mee hebben. Dus racisme is volgens mij niet de (hoofd)oorzaak. Ik denk dat het eerder ligt aan de te moeilijke verzoenbaarheid van twee culturen die te fel van mekaar verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leer toch eens nadenken voor u domme voorstellen doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Het gaat hoofdzakelijk om mensen van Pakistaanse afkomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/1257 : The Enemy in our Midst Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
De Koran biedt op diverse plaatsen duidelijke oproepen tot genadeloos en zelfs bijzonder wreed geweld tegen ongelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Vermits de voedingsbodem voor het Jihadi-terrorisme het bestaan van ongelovigen is moet ik hieruit concluderen dat u als enige mogelijke oplossing de collectieve zelfmoord van alle ongelovigen voorstelt. Daar kan ik het niet mee eens zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Dan lijkt het me ook beter dat de fundi's aan de overkant hun extremisme afzweren, maar hoe bereik je dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zijn de terroristen meestal niet te herkennen omdat ze in burka's zitten. Burka's enz... zijn ongetwijfeld wel een uiting van een zekere vroomheid die mss wel in conflict moeten komen met onze manier van leven? Laatst gewijzigd door satiper : 15 augustus 2006 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Horen verklaringen aan de politie thuis in de krant? Of bestaat er in België nog zo iets als onderzoeksgeheim? Tegenwoordig worden mensen zwaarder onderhoord door de pers dan door de politie! Dus nee, deze getuigen zijn niet in de fout gegaan, zij hebben enkel verklaart wat ze dachten te hebben gezien. Maar die verklaringen hadden in het dossier moeten blijven tot NA het politieonderzoek. En niet dezelfde avond al op de TV moeten verschijnen, daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hamas zie ik eerder als een fundamentalistische groepering. Van fundamentalisten zullen ze wel sympathie krijgen, van de groeperingen die de Koran niet letterlijk interpreteren echter niet denk ik. En die fundamentalisten behoren toch nog altijd tot een minderheid? (Goddank.) Citaat:
Vraag blijft wat die voedingsbodem is van het fundamentalisme, niet de ongelovigen want die zijn er ook voor de niet-fundamentalisten en zij moorden niet.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2006 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zijn er twee apparte groepen terroristen heb ik de indruk, binnen de Islam bedoel ik dan: - enerzijds degenen die daar wonen en door cellen van al qaeda en dergelijke van jongs af aan worden opgeleid om westerlingen aan te vallen - anderzijds de zich opwerkende allochtonen in westerse samenlevingen die zich plots lijken te bekeren tot een fundi-vorm van de Islam. Mijn verklaring was enkel voor die laatste groep bedoelt, die eerste groep kan beter door de jouwe verklaard worden (de laatste mss ook). Ik geloof zelfs dat Bin Laden dat ooit bijna letterlijk zei via één van zijn televisieboodschappen aan Al Jazeera. Wij hebben bloed bij hun laten vloeien, zij willen hun burgerslachtoffers wreken door er hier te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu vermoed ik dat er weinig westerlingen zullen zijn die hierdoor veel begrip gaan opbrengen voor hun zaak. Het enige wat ik zie gebeuren is dat de tegenstellingen nog zullen groeien. Hierdoor zullen steeds meer mensen in het éne of het andere kamp terechtkomen, ongelovigen (iedereen die geen moslim is) tegen gelovigen (moslims). Het vervolg voorspelt weinig goeds. Kan dit nog gekeerd worden? Laatst gewijzigd door satiper : 15 augustus 2006 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |