![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is vrede saai? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 89,29% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dacht ik al. Als een moslim een terrorist prijst voor wat hij doet, is die moslim natuurlijk zelf ook een potentiele terrorist...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Juist. Het zijn inderdaad maar meningen.
Maar waarom zou ik geen anarchist kunnen zijn? Ik heb nog steeds geen antwoord. Nooit gezien op dit forum; alleen smijten met het woord "pseudo". Dat woord is enorm hip, althans onder het dagelijks gespuis. Laatst gewijzigd door Bhairav : 13 augustus 2006 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() dat zegt nog steeds nioets over de noodzaak aan een Vlaamse cultuur, wel?
![]()
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
en saai op de koop toe.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() In welk opzicht ben ik dan conformist?
Ik zou echt graag eens een uitleg. Gij zijt ook saai. Want gij zijt een werkseut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() in bovenstaand opzicht.
![]() |
#48 |
|
![]() Ik geloof niet in anarchisten. Zoals elke anarchist heb je ook een hele resem regeltjes geïnternaliseerd waarvan je je niet eens bewust bent, maar die je toch dagelijks toepast, zelfs in je omgang met andere anarchisten. En daarom kun je ook de illusie koesteren dat het onder anarchisten een feest is, omdat onzichtbaar voor jullie geestesoog, de subtiel in de psyche opgeslagen en doorwerkende regeltjes jullie gedragingen netjes binnen het wenselijke houden. Het plezier van anarchisten-onder-elkaar is dus ironisch genoeg te danken aan de binnengeslopen cultuurelementen van een hiërarchische maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Vrede is een droom. Onrealistisch, maar heeft toch waarde als we ernaar streven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Democratie of complete controle kan nooit 100% werken. Zoals er nooit 100% anarchie zal zijn. Beide uitersten zijn dan ook "ismen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw drang naar eeuwige kicks en je zoektocht naar het niet-saaie maakt jou al een nerveuze luxehuppelkut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
En nog: waarom zou oorlog voor een anarchist te verkiezen zijn boven vrede? In primitievere tijden waren mensen misschien vrijer omdat ze vrij geweld mochten gebruiken, maar ze waren ook onvrijer omdat ze voortdurend beducht moesten zijn voor tegen hen gebruikt geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Je kan het ook zo zien: geweld kan je nooit volledig wegwerken, maar het moet geen pandemie zijn. Vandaag zijn de aanvaardbare "gewelddrempels" overschreden en het verminderen tot aanvaardbare hoeveelheden is een echte noodzaak.
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat je mij anders met rust laat, tenzij je een inhoudelijke kritiek kunt leveren op mijn posts. Je kan bv tot bloedens toe gaan masturberen... schijn je leuk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De houding van een anarchist is voor mij niet luilekker in de zetel achteroverliggend zich drogeren en berichtjes naar forums sturen...dat is hangmat-anarchisme...een gedegenereerde vorm van anarchisme mischien... Maar ik kan mij natuurlijk vergissen in jou.Leg dan zelf maar eens uit w�*t nu juist van jou een anarchist maakt, en hoe je het anarchisme eigenlijk aankijkt: wat is dat voor jou? Wat versta je er onder?Er zijn zo veel soorten anarchisten?...anarcho-punks, anarcho-skinheads, rechtse anarchisten, anarcho-kapitalisten zelfs, crypto-anarchisten...een kat zou er haar jong niet in terugvinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is vrede niet saai. Het is de enige waarborg van vooruitgang die we hebben. En een noodzaak voor het kapitalisme.
![]() |