![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementsvoorzitter
|
de waarheid ? Alex Jones reptielen theorie ? De Waarheid ? Ik neem aan dat jij een moslim bent (dat leid ik toch af uit je postings) ,dus ik zou me toch nog maar een keertje bezinnen vooraleer ik dat hier zou schrijven.
|
|
|
#42 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
duidelijk ..
|
|
|
|
#43 |
|
Parlementsvoorzitter
|
maar dat heb ik toch uitgelegd.. de VS is de 'guarantor' van het huidige machtsevenwicht in het Midden Oosten. Zonder de VS stuikt dat spel in elkaar. Egypte krijgt méér financiële steun van de VS dan Israel. .Neem dat weg ,en wat krijg je denk je ?
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag waarom men de USA op zijn eigen terrein en recht in zijn hart wilde raken is simpel.
De USA is het huidige symbool van macht en ongenaakbaarheid. Het enige dat men wilde bewijzen is dat zelfs een kleine onbekende groep mensen in staat is om dat imperium te raken en vernielen. Daarom, men wilde enkel de USA van zijn grootheidswaanzin af helpen. En in de USA heeft het nog niet gewerkt, maar vele andere landen zijn na 11/09/2001 gaan inzien dat de USA idd minder groot, machtig en ongenaakbaar is dan dat het zich voor deed. Dus M.A.W. de helft van de bedoelingen van 11/9 zijn gelukt, enkel de vernietiging van de USA is nog niet gelukt. Je jou weten waarom, wel volgens mijn daarom. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waarom krijgt dan Egypte een steun? waarom is neen-amerika media in Irak verboden ?? waarom die burger-oorlog in Irak? waarom nu wel, en tijdens saddam regimes niets? waar zijn de massavernietigingswappen van Irak? waarom bestaan zaaien zij cocain drugs in Afghanistan nog altyd? waarom Afghanistan aanvallen voordat zij er zeker van zijn?? waarom steunt Amerika Isarael tegen kinderen in Palastina? waarom geloof jij niet dat israel land van palastijnen is? waarom zeg je niets verder over kalifaat, ottomaanse rijk? waarom is dat door kolonisatie uitgeschakeld? waarom werkt VS tegen reopen911? wie heeft Taliban opgericht? waarom heeft VS taliban geholpen om tegen communisten te vechten? waar is die democratie die zij beweerden in Irak? waarom heeft VS vroeger Saddam tegn Iran geholpen? waarom heeft VS chemische wappens aan Saddam gegeven? waarom heeft VS nu Saddam aangevallen? waarom is VS tegen sommige arabische dictaturs? waarom is VS voor sommige arabische dictaturs? waarom wou VS Aljazeera kanaal aanvallen? waarom mag er geen media/pers in Guantanamo aanwezig zijn? waarom mag Israel atoombom hebben en Iran niet? waarom mogen de amerikanen niets over UFO's weten? waarom mag VN afhankelijk van VS hun taak uitvoeren? .... er komen nog vragen , maar eerst deze vragen antwoorden !
|
|
|
|
#46 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je ziet hopelijk zelf dat een dergelijke negatief opgevat objectief geen voldoende uitleg geeft over de werkelijke bestaansmotieven van Al Qaeda.
|
|
|
|
#47 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 15 augustus 2006 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 | |
|
|
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 15 augustus 2006 om 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet niet dat OSA ooit een vriend was van de USA en daarna om ons onbekende rede, zich door hen verrade en beledigd voelde. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#52 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
11/9 was enkel een middel dat de inwoners van de USA en de rest van de wereld door de strot kregen geduwd om de USA bewindvoerders hun machtzucht en wraakzucht te verantwoorden. Deze oorlog is immers een wraakactie voor dessertstorm. Papa Buch is toen door de wereld tegen gehouden toen hij de grenzen over wilde steken. Junior Buch wou hier mee bewijzen dat de rest van de wereld toen fout zat en zijn papa gelijk had. |
|
|
|
|
|
|
#54 | ||||||||||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
? Ik begrijp niet wat je hier bedoelt ? in hoofdzaak omdat de VS zware fouten hebben gemaakt in wat men de vierde fase van de oorlog noemt (hetgeen overeenkomt met de eerste fase van de bezetting). HEt naar huis sturen van het leger en de De-Baathificatie. Sunni voelden zich zwaar teniet gedaan en stortten zich op het verzet. Nadien aangevuld met de Salafiya Jihadiya beweging die zéér wreed handelde ten aanzien van de Shia Iraki's. De 'backlash' vanwege de shia maakt dat we nu te maken hebben met een burgeroorlog, zij het nog op kleine schaal. omdat er destijds een dicatuur heerste. Dat is hetzelfde als vragen waarom er in Egypte of S.Arabië nu geen opstand is. De staat is er gewoon te sterk en te diep geworteld in alle geledingen van de maatschappij. Opstand is derhalve zéér moeilijk, tenzij je de gehele bevolking meekrijgt. die zijn er niet. Inschattingsfout van de VS. Nochtans ben ik er 100% zeker van dat ze zéker waren dat ze er zouden vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
omdat dit nu eigen was aan de kolonisatie. Verovering en herovering. Net zozeer als het kalifaat destijds tot stand kwam door verovering. Dit is de gewone gang der zaken in de geschiedenis der internationale betrekkingen. In mijn ogen moreel misschien niet te verrechtvaardigen, maar ik probeer hier niet in de eerste plaats een moreel antwoord op vragen te vinden. In mijn ogen in de eerste plaats omdat het een beschamend hoofdstuk is in 's lands geschiedenis. Er is daar véél foutgelopen en mensen die verantwoordelijkheid droegen hebben het er vaak beschamend vanaf gebracht. In de eerste plaats omdat de structuren vaak niet performant genoeg waren. Dat beschamend hoofdstuk wil men in de VS volgens mij liefst zo snel mogelijk vergeten. de Pakistaanse ISI Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opnieuw geopolitiek. Een hertekening van het Midden-Oosten. De VS dachten dat ze dit konden realiseren, door Saddam onderuit te halen. Men dacht dat het tonen van de militaire macht de beste manier was om in de regio duidelijk te maken dat de VS er was en er zou blijven. "Het is niet erg dat men je haat, zolang men maar denkt dat je onoverwinnelijk bent" . Het is duidelijk dat hun strategie op dit ogenblik 'backfired'. omdat ze het machtsevenwicht in de regio bedreigen. Ahmedinejad doet dit openlijk en hierbij hoeft denk ik geen tekening gemaakt te worden. Omdat ze het machtsevenwicht , dat gunstig is voor de VS, helpen bewerkstelligen. EGypte, Jordanië, s.Arabië helpen allemaal mee om het politieke, economische beleid van de VS in de regio -binnen bepaalde grenzen- te realiseren. war of perception. En Al Jazeera toonde iets teveel de verkeerde soort perceptie. Citaat:
omdat Israel (en haar atoombommen) geen bedreiging vormt voor het bestaande machtsevenwicht in het Midden Oosten. Indien Iran een atoombmo heeft kan dit wel een verschil uitmaken. Citaat:
?
|
|
|
|
#55 |
|
Parlementsvoorzitter
|
aan u ? Liever niet
|
|
|
#56 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Over de banden tussen OSA en de Amerikanen ben ik overigens nogal sceptisch. Het is wel duidelijk dat de Moejahideen bewapend werden door de Amerikanen maar dit gebeurde in overgrote hoofdzaak door intermediatie van de Pakistaanse inlichtingendienst, het ISI. Abdullah Azzam, de grote man van de Arabische moejahideen en tevens de mentor van Ben Laden, was destijds al gekend om zijn anti-Amerikanisme. Het is in mijn ogen dan ook voorbarig om te stellen dat Ben Laden 'een vriend was van de USA'. Er was een utilitair verbond, maar ideologisch waren er geen raakvlakken, dus in hoeverre kan je van een vriendschap spreken?
|
|
|
|
#57 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#58 | |||
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#59 |
|
|
Er zijn er geen mijn vriend, zelfs FBI en CIA geven dit schoorvoetend toe, er zijn er geen
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oorspronkelijk bericht door yahyazakarya
waarom mag VN afhankelijk van VS hun taak uitvoeren? omdat de VS er de grootste militaire inbreng heeft en vs soldaten volgens hun wetten enkel mogen ingezet worden op bevel van hun president. De rede waarom steeds vs officieren het bevel voeren als er vs soldaten zijn is de zelfde. |
|
|
|