Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 17:27   #41
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Voor mijn part, bestaat er geen woord vreemdeling..Ofwel ja da woord bestaat wel, maar voor mij heeft het geen betekenis..Vreemdeling klinkt mij gewoon absurd in oren..Wereld is van iedereen, en iedereen is vrij in mening..waarom zou ik nog spreken over 'vreemdeling'? We zijn allemaal van het zelfde bloed en vlees gemaakt ; ) DUS bestaat er geen vreemde tussen ons..of ben ik mis?

Nou moe..

Ik kom dus net van het satcongres in Belgrado, waar we zo'n 40-tal nationaliteiten bij elkaar waren die elkaar perfect konden begrijpen in onze gemeenschappelijke taal .. esperanto dus. Ik heb dan ook de neiging te zeggen "wees geen vreemdeling voor de andere mede-aardbewoner" en leer Esperanto. Een van mijn nieuwe vrienden had overigens een zeer zinnig voorstel nl. het naamplaatje dat we er obligaat dragen en dat ons land van herkomst vermeld in die zin te hervormen dat er geen nationaliteit maar wel de stad van oorsprong op zou staan (de stad waar men woont, of de omgeving ervan..)

In deze wereld is "nationaliteit" een noodzakelijk kwaad vanuit internationaal juridisch oogpunt, sommigen meten zich een soort volksverbondenheid aan, die iets helemaal anders is dan nationaliteit, omdat dit o.a. een kwestie is van loyaliteiten en groepsgevoel zo ongeveer zoals hooligans zich verbonden voelen met hun voetbalploeg.. waaraan ze dan het "recht" ontlenen om met de anderen de zgn "hooliganvreemdelingen"
op de vuist te gaan.. De extreme vormen van dit "tribale geloof" zijn bekend : vaak vertoond in de media - het hoogtechnische afslachten van medemensen, vrouwen en kinderen eerst.

Por la paco : lernu Esperanton !
Oud 30 augustus 2006, 17:37   #42
hydra
Partijlid

Standaard

is juist
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be