![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Journaals ondertitelen in de andere landstaal? | |||
Ja, een uitstekend idee. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,86% |
Nee, een lamentabel idee. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 51,02% |
Geen mening / Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zullen alle hens aan dek moeten roepen om niet ten onder te gaan. De eerste tien jaar zullen ze niet al teveel tijd hebben om aan wraak te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, als de franstaligen het echt goed voor hebben met België, dan houdt niets hen tegen om een vertaling van het VRT-nieuws op de RTBF-site of zelfs op een privé-blog te zetten.
Het is in hun belang, niet direct in het onze. Eens zien wat er van komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet juist. Net zoals met het Nederlands in Brussel en de Rand is het een kwestie van willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ikzelf wil absoluut de oorspronkelijke tekst horen als ik de taal ken (om de oorspronkelijke nuances te begrijpen) en zelfs als ik de taal niet ken (authenticiteit). Volgens mij speelt het argument authenticiteit niet voor de meeste franstaligen en is hun talenkennis eerder beperkt en daarom gaat men maar altijd voor de dubbing.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verfranste Vlamingen? Of migranten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat dit enig effect zou hebben. De Franstaligen die geïnteresseerd genoeg zijn om naar de VRT te kijken kennen wel Nederlands en omgekeerd. De Franstaligen die geen Nederlands kennen zijn ook niet geïnteresseerd in wat in Vlaanderen gebeurt en zullen dus ook niet naar een ondertiteld VRT-journaal kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik in de US ben voor het werk zap ik graag naar de Spaanse kanalen, naar de predikers, naar de locale tv stations. Mensen zijn nieuwschierig van nature, je moet het enkel toegankelijker maken voor sommigen. En als het je niet om de Walen te doen is, dan hebben we nog een ander doelpubliek zijnde de expats in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Als de journaals in het frans zouden worden ondertiteld waarom dan ook niet in het duits en begod ja waarom ni in het engels, t'spaans, arabisch en het pools.
We willen toch niemand discrimineren hé? Laatst gewijzigd door maarte : 22 augustus 2006 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alles wordt gepromoot. Niet gekend is onbemind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Er moet wel een groot genoeg doelpubliek zijn. DE, EN, FR, ES had ik eerder al voorgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de marge zou het ook fijn zijn te vernemen hoe groot je het succes van een grootscheepse actie "begrijp de Vlamingen" in Franstalig België inschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uitermate geschikt dus voor het gros van onze franstalige medeburgers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Ferre
Tussen haakjes: zegt het jou iets om naar de geplande forummeeting te komen? Ik zou je wel eens willen ontmoeten. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=266 Laatst gewijzigd door baarle : 22 augustus 2006 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() er zijn toch genoeg waalse, poolse,engelse en spaanse zenders. Het doel van de vlaamse radio en televisie is om de bevolking te informeren en dit in de landstaal (taal van de gemeenschap/ gewest)
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 22 augustus 2006 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Wat heeft een Waalse boer of industrie arbeider de Vlaming misdaan? Het is het Franstalig Belgicisme dat oorzaak is. Meer bepaald hof, adel, parlement, bourgeoisie. Zij hadden het beeld van een franstalig België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarbuiten kan je .... ... I give up, als zelfs de mogelijkheid tot ondertiteling zo'n Vlaamse egelstelling teweegbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() sommige woorden zijn dan ook moeilijk te verstaan