Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2003, 19:16   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hou de snelheden altublieft realistisch zoals in het buitenland en je zal zien dat de mensen de snelheden wel zullen accepteren. Ik vind het ook noodzakelijk dat er eindelijk eens variabele snelheden worden ingevoerd, in Duitsland werkt dat perfect, waarom kan dat hier dan niet??
100% mee eens. Allemaal de realistische snelheden van de USA invoeren, daar worden die ook geaccepteerd.

Dat snel rijden is een cultuurgegeven in Europa. Dat de meesten het dan nog doen met een kutwagen die noch het vermogen, noch de kwaliteit ervoor heeft is markant. Repressie met hoge boetes werkt hier zeer goed op. Kijk maar eens naar de resultaten in Zwitserland.
Ben ik mis of zijn er streken in amerika (ik gok op montana of arizone, maar ik weet het niet hoor) waar er geen snelheidbegrenzing is?
In Montana is de snelheidsbeperking: Wat redelijk is. De agent zal dat wel voor u bepalen.
Oud 22 mei 2003, 19:27   #42
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Citaat:
Citaat:
Hou de snelheden altublieft realistisch zoals in het buitenland en je zal zien dat de mensen de snelheden wel zullen accepteren. Ik vind het ook noodzakelijk dat er eindelijk eens variabele snelheden worden ingevoerd, in Duitsland werkt dat perfect, waarom kan dat hier dan niet??
100% mee eens. Allemaal de realistische snelheden van de USA invoeren, daar worden die ook geaccepteerd.
USA=shitland
Citaat:

Dat snel rijden is een cultuurgegeven in Europa. Dat de meesten het dan nog doen met een kutwagen die noch het vermogen, noch de kwaliteit ervoor heeft is markant. Repressie met hoge boetes werkt hier zeer goed op. Kijk maar eens naar de resultaten in Zwitserland.
Whiii! Nog meer repressie. Wat wordt het leuk in België. Mij autoke doet 219. Vorige week nog eens getest. Iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft moet niet lullen over auto's. Das net als iemand die nog nooit nen joint gerookt heeft de effecten van marihuana horen beschrijven. Waarom niet het systeem van Duitsland toepassen? Rijdt gijle 50 op ulle oprit. Op een baan die gemaakt is voor 140 rijdt ik 130! (en nu praat ik over de steenweg in de buurt waar we plots maar 70 meer mogen)
Laat de mensen eens hun vrijheid. Ik heb nog nooit ne kleine omver gereden, nog nooit een accident gehad. Ik ben zelfs nog nooit geflitst geweest. Snelheidsbeperkingen werken maar als ze redelijk zijn of als ze met brute macht bekrachtigd worden. Kijk vb maar naar een regeltje uit het schoolreglement van mijn humaniora: "Het is de leerlingen ten allen tijde verboden met de handen in de broekzakken te staan" Waw, dat maakte indruk.
Meer zelfs, ik acht mezelf vlugger in staat om een ongeval te doen als ik 40 rij dan als ik in dezelfde straat 70 doe. Aan 40 kunt ge uwen aandacht nie op de baan houden. Nie genoeg input. Das hetzelfde als op een witte muur staren, da houdt ge ook nie lang vol. Aan 70 daarentegen zijn uw reflexen op scherp. Zit ge recht. Kijkt ge naar de baan en nie naar uw haar. (en begin nie te zeveren over kinetische energie en dergelijke, ik kan da allemaal zelf ook uitrekenen.)
Da ge geen 70 rijdt langs een baan vol geparkeerde auto's in een dorpskern om kwart na 4 lijkt mij logisch. Maar da ge 50 moet doen op de ring rond Leuven (ik erger mij dus BLAUW aan al die stoem flitspalen. Er komt een dag... dan staat er geeneen meer recht.) of da ge geen 150 moogt 's nachts op de E40 met 500 meter voor of achter u geen auto's, das gewoon te onozel. Da zijn regelkes door gefrustreerde mensen opgesteld. Ze zouden zich beter wa bezighouden met die gasten die in hun oranje gevallen zonder knalpot door de woonwijken koersen.

Laat mij rijden, ik doe het zo graag!
U bent 1 van de personen die ze beter geen rijbewijs zouden geven.
Oud 22 mei 2003, 19:31   #43
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent 1 van de personen die ze beter geen rijbewijs zouden geven.

vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 19:52   #44
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wil ik JW gelijk geven maar ik krijg het moreel toch net niet gezegd.
Maar als ge over de autostrade scheurt tegen onmenselijke snelheden van 140 km/h en zelfs meer, dan hoeft ge over die moraal niet meer na te denken zeker?
Oud 22 mei 2003, 19:54   #45
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Die autostrade kan mij eigenlijk geen f.ck schelen, maar op andere banen of als er fietsers of voetgangers in de buurt zijn moeten ze zich verdomme aan de maximumsnelheid houden, belachelijk of niet.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 20:01   #46
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar als ge over de autostrade scheurt tegen onmenselijke snelheden van 140 km/h en zelfs meer, dan hoeft ge over die moraal niet meer na te denken zeker?
Hebt u ooit al eens 140km/u gereden? Dat is net hetzelfde als 80km/u hoor! In Italie reedt men op een bepaalde autosnelweg gemiddeld 180km/u en dat gaf geen enkel probleem. In Duitsland mag men 250km/u rijden en dat geeft ook geen problemen. Het zit hem niet in die snelheid op zich maar in de snelheidsverschillen, als de helft 70km/u rijden en de andere helft 150km/u dan wordt het gevaarlijk.

Het wordt misschien eens tijd om uit uw zware Amerikaanse wiggelmachine te stappen en een Europese of Japanse wagen te nemen die hebben geen problemen om 140km/u te rijden. De gemiddelde wagen kan hier gerust 200 km/u aan.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 20:21   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hebt u ooit al eens 140km/u gereden? Dat is net hetzelfde als 80km/u hoor! In Italie reedt men op een bepaalde autosnelweg gemiddeld 180km/u en dat gaf geen enkel probleem. In Duitsland mag men 250km/u rijden en dat geeft ook geen problemen. Het zit hem niet in die snelheid op zich maar in de snelheidsverschillen, als de helft 70km/u rijden en de andere helft 150km/u dan wordt het gevaarlijk.

Het wordt misschien eens tijd om uit uw zware Amerikaanse wiggelmachine te stappen en een Europese of Japanse wagen te nemen die hebben geen problemen om 140km/u te rijden. De gemiddelde wagen kan hier gerust 200 km/u aan.
Denk niet dat ik niet weet waarover u het heeft. Ik rijd graag snel. Elke keer ik in Belgie kom kan ik er niet aan weerstaan om de zwaarste wagen te huren die ze hebben staan en mee te rijden met de Fangios op het linkervak. Ge hebt dat in u of ge hebt dat niet in u I guess. Nu ge weet dat ik een dikke hypocriet ben kunnen we verderpraten.

Het is onweerlegbaar dat speed=danger. Het is gewoon wetenschappelijk zo.

Daarom moeten mensen zoals ik geholpen worden in het naleven van de wet. Ik rijdt hier in de VS nooit te snel. Waarom? Omdat niemand het doet en omdat als ge het toch doet, ge gegarandeerd een boete krijgt elke week en dat die boete dan nog eens wordt doorgegeven aan uw verzekeringsmaatschappij die dan uw premie aanpast omdat uw risico verhoogd is.

Dat systeem werkt, pas het toe, het zal mensenlevens sparen.
Oud 22 mei 2003, 22:03   #48
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben het volledig met u eens TomB, maar dat weerhoudt mij er niet van om jaloers te zijn op die Duitsers die op sommige stukken snelweg geen snelheidsbeperkingen hebben. Ze hebben ze natuurlijk wel, maar 250km/u is voor mij toch wel voldoende.
Oud 22 mei 2003, 22:07   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ge weet dat ik een dikke hypocriet ben kunnen we verderpraten.
Mag ik deze quote op m'n klembord zetten?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 00:10   #50
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

TomB illustreert perfect wat het probleem is in België en hij geeft zelfs ineens een oplossing (das weer eens wat anders dan sommige mensen )
Men moet de kans op een boete vergroten en men moet dan ook nog zorgen dat deze boetes allemaal! betaald worden. En mensen zijn vrij te doen en laten wat ze wensen zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen of mee kunnen berokkenen en wanneer u te snel rijdt kan u overduidelijk anderen schade berokkenen, want een hogere snelheid houdt een groter gevaar in, dus de huidige maximumsnelheden moeten zeker niet omhoog.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 01:03   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Alpina schreef:
Citaat:
De wagen wel, maar de mens?
Al eens een fazant in uw voorruit gekregen aan 200 per uur?
Ik weet het, de fazant mag daar niet oversteken maar maakt hem dat wijs.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 01:05   #52
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alpina schreef:
Citaat:
De wagen wel, maar de mens?
Al eens een fazant in uw voorruit gekregen aan 200 per uur?
Ik weet het, de fazant mag daar niet oversteken maar maak hem dat wijs.
Ik ben enkel maar een fazant tegengekomen tegen 100km/u en dat deed inderdaad al aardig. De fazant was dood, en de koplamp ook!
Oud 23 mei 2003, 06:36   #53
Calle
Parlementslid

Standaard

Leuven ? Daar kan ik nog mee leven.

Maar de verbindingsweg tussen Leuven en Diest, een weg waar niet veel ongelukken gebeuren, daar mag men vanaf een maand of 2 terug maar 70.

Dan spreek ik over een 3 vaks-weg , waar we nu achter de bomma's tuffen die als ze een bord van 70 zien staan, 50 beginnen rijden.

En trouwens, als ik nog 1!!! keer een ouder zie staan van zijn oren maken over de onveiligheid aan de schoolpoorten en de snelheid van de auto's daar, dan sleur ik hem uit zijn auto en wordt hij gegarandeerd afgemept .

Dat ze verdorie zelf daar niet gaan staan !

Degenen die het hardste zagen over de snelheid en de gevaren hiervan , zijn meestal de eerste die te snel rijden. ( En dat is ook bewezen !! )
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 10:04   #54
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Jw en zijne grasmaaier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I felt like irritating people
Jw en zijne grasmaaier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 10:08   #55
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ok, in mijn vorige post wou ik wa opschudding veroorzaken, maar ge moet nu ook nie overdrijven naar den andere kant he.
"onmenselijke snelheden van 140 km/h": voor 140 moet ik zelfs nog niet in 6de schakelen. Dus eigenlijk door heel die snelheidsbeperking ontzegt ge mijn 6de vitesse zijn enige reden van bestaan. En daarmee veroordeelt ge alle vitessebakken uit klassewagens over heel de wereld. Das een beke zoals Hitler toen die de Endlosung voorstelde, vinde nie?
Oud 23 mei 2003, 10:30   #56
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ok, in mijn vorige post wou ik wa opschudding veroorzaken, maar ge moet nu ook nie overdrijven naar den andere kant he.
"onmenselijke snelheden van 140 km/h": voor 140 moet ik zelfs nog niet in 6de schakelen. Dus eigenlijk door heel die snelheidsbeperking ontzegt ge mijn 6de vitesse zijn enige reden van bestaan. En daarmee veroordeelt ge alle vitessebakken uit klassewagens over heel de wereld. Das een beke zoals Hitler toen die de Endlosung voorstelde, vinde nie?
LOL.

Eigenlijk feitelijk heb je zelfs je 5de versnelling in dit landje niet meer vandoen he ?

Ik wil toch wel aanhalen dat ik in Duitsland zelfs minder gestresseerd in de file sta, omdat ik toch weet dat ik daarna zelf mijn snelheid mag kiezen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 11:54   #57
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
En daarmee veroordeelt ge alle vitessebakken uit klassewagens over heel de wereld. Das een beke zoals Hitler toen die de Endlosung voorstelde, vinde nie?
Nee. Een auto is een machine. Joden zijn mensen. Auto: machine, joden: mensen.
Oud 23 mei 2003, 12:04   #58
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
En daarmee veroordeelt ge alle vitessebakken uit klassewagens over heel de wereld. Das een beke zoals Hitler toen die de Endlosung voorstelde, vinde nie?
Ikwist da ge dees ging zeggen en ik had er ne zálige reply voor maar ik ben hem kwijt
Oud 23 mei 2003, 12:05   #59
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Ikwist da ge dees ging zeggen en ik had er ne zálige reply voor maar ik ben hem kwijt
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 12:07   #60
numarx
Minister

Standaard

Dan geef ik hem eens de kans om te scoren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be