Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 13:32   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

rellen ? lol over welke rellen hebben jullie het of is een caferuzie voor jullie ook al een rel ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:32   #42
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
rellen ? lol over welke rellen hebben jullie het of is een caferuzie voor jullie ook al een rel ?
tien jaar geleden hé..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:33   #43
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik weet heel goed waar de Ijzertorens voor staan. Mijn grootouders en ouders hebben mee betaalt voor de bouw en het onderhoud er van.
Als dank hebben zij zelfs een tegel in de panorama hangen. Die van mijn grootouders hingen in de eerste toren die van mijn ouders hangt nogsteeds in de tweede toren.

Zoals je dan ook zal beseffen weet ik meer over de torens en de vlakte dan je hier kan opmaken uit mijn postings.
Er zijn in mijn familie zelfs 3 eeuwige gratis toegangsbewijzen voor het volledige gezin, waarvan 1 in mijn bezit.
Geloof u gaarne. Maar vraag nog eens even na bij uw grootouders.
Of vergelijk eens een toespraak van pakweg 30 jaar geleden van de bedevaart met eentje van de wake.
Oud 27 augustus 2006, 13:36   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
. En ik ben vanaf mijn geboorte steeds mee geweest.
Ik weet dus heel goed wat er op de toren daar staat. In 4 talen.

Mijn ouders en ik zijn er weggebleven vanaf dat het VB er zijn zeg kwam doen.
Het VB hoort dan ook niet thuis op de plaats. Want die plaats behoort toe aan vredelievende mensen. Die plaats behoort toe aan mensen die praten over vriendschap en naaste liefde. De ijzervlakte is een plaats van verbroedering. De ijzervlakte behoort toe aan de mensen die bereid zijn hun eigen en andere volkeren te helpen. De ijzervlakte behoort aan iedereen die dat gedachtegoed draagt. En niet aan een politieke partij.
Ook het monument waar het VB zijn ijzerwake houdt staat er om de mensen er aan te herinneren hoe wreed en slecht haat en geweld zijn.
En is gebouwd met het zelfde gedachtengoed als de TWEE ijzertorens.
POLITIEK hoort daar niet thuis. Van niemand, niet van het VB, niet van NVA, niet van SPIRIT, nee van NIEMAND. Dit zijn monumenten die zijn gebouwd als belofte" NOOIT MEER OORLOG" ook geen politieke oorlogen..
Jantje, je schetst een zeer simplistisch en eenzijdig beeld.
Anton Van Wilderode, de meest eminente figuur van heel het oude comitée, behoorde tot de Vlaamsnationalisten die niet tevreden waren met de gang van zaken. Ook een oud-voorzitter. En dat zijn geen mensen van haat en geweld.
Je zegt terecht: politiek hoort daar niet thuis, maar de vorige voorzitter is nu Senator in een kartel met de SP de meest anti-vlaamse partij die onder de sloef ligt van de corrupte PS. Hij werd niet afgekeurd.
Je spreekt ook van verbroedering. 'Wij zijn vredelievende mensen, maar de anderen zijn de slechterikken en die horen hier niet thuis!!??'. Mooie verbroedering.
En nog politiek hoort daar niet thuis, ... ook Spirit niet.
Maar weetje dat dat partijtje van 2.5% de enige is die de huidige bedevaart volop steunt?

De waarheid is een beetje ingewikkelder dan jij denkt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:40   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Noem het hoe je wilt, het blijft een onvergetelijk moment, toen de flaminganten allerhande voor de verandering eens op mekaars bakhuis toekten alsof het geen geld kostte. 't Moeten niet altijd andersdenkenden zijn die geschoffeerd worden door Voorpost, TAK en ander flamingantisch tuig van de richel.
Oud 27 augustus 2006, 13:42   #46
luc broes

Standaard

Citaat:
En Alles Voor Vlaanderen Vlaanderen Voor Kristus heeft niets te maken met ontvoogding, maar met de bereidheid voor zelfopoffering voor Vlaanderen.
Jantje, Ik neem aan dat je je vergist als je denkt dat de IJzerbedevaart niets te zien heeft met ontvoogding.
Dat moet,de frontsoldaten van destijds als een vloek in de oren klinken.
Oud 27 augustus 2006, 13:43   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Wel wat is daar fout aan?

De enige politieke boodschappen die daar mogen uitgedragen worden zijn die van VREDE en NAASTE LIEFDE. Al de rest hoort daar niet thuis.
En de vernietiging van België?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:43   #48
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jantje, je schetst een zeer simplistisch en eenzijdig beeld.
Anton Van Wilderode, de meest eminente figuur van heel het oude comitée, behoorde tot de Vlaamsnationalisten die niet tevreden waren met de gang van zaken. Ook een oud-voorzitter. En dat zijn geen mensen van haat en geweld.
Je zegt terecht: politiek hoort daar niet thuis, maar de vorige voorzitter is nu Senator in een kartel met de SP de meest anti-vlaamse partij die onder de sloef ligt van de corrupte PS. Hij werd niet afgekeurd.
Je spreekt ook van verbroedering. 'Wij zijn vredelievende mensen, maar de anderen zijn de slechterikken en die horen hier niet thuis!!??'. Mooie verbroedering.
Maar weetje dat dat partijtje van 2.5% de enige is die de huidige bedevaart volop steunt?

De waarheid is een beetje ingewikkelder dan jij denkt.
En welke politieke figuren op de IJzerwake zitten er niet in het parlement? Voor welke onverdraagzaamheidspartij? Voor welke partij die ingaat tegen alles wat godsvrede of verdraagzaamheid NIET voorstelt?
En wie bleef er dan weg van de IJzervlakte om een eigen oubollige fascistoïde spectakeltje op te voeren?
En welk recht heb je, om 25 procent van de Vlamingen vertegenwoordigend, al de andere de les te willen spellen?

Anton van Wilderderode in je kamp trekken is gemakkelijk: hij is dood. Mocht hij leven dan kan ik verzekeren dat je een fameuze dreun van die man zou krijgen.

Welke partij is tegen elke verbroedering met de nieuwe Vlamingen?
Welke partij stookt er binnen het Vlaamse kamp steeds ruzie, vertrappelt in de gangen van het parlement Vlaamse Leeuwen?
Welke partij ging er uberhaupt vandoor op de IJzerbedevaart omdat ze, als minderheid, niet de boel bleek te kunnen DOMINEREN?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:44   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje, Ik neem aan dat je je vergist als je denkt dat de IJzerbedevaart niets te zien heeft met ontvoogding.
Dat moet,de frontsoldaten van destijds als een vloek in de oren klinken.
De frontsoldaten vochten voor België tegen den Duits.
De flaminganten recupereerden het hele geval, en stellen het nu voor alsof de frontsoldaten vochten tegenBelgië en de Walen.
Dikke afzeik dus.
Oud 27 augustus 2006, 13:46   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
En de vernietiging van België?
Nooit meer oorlog komt eerst.
Tweede en daaraan gelijk: weg met de voogden: Zelfbestuur
Oud 27 augustus 2006, 13:49   #51
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De flaminganten recupereerden het hele geval, en stellen het nu voor alsof de frontsoldaten vochten tegenBelgië en de Walen.
Dikke afzeik dus.
De Vlaamse soldaten schilderden met hun bloed op de muur:
"Hier is ons bloed, waar blijft ons recht".
Zij werden de dood ingejaagd door franstalige officieren die hen niet eens verstonden. Zij verstonden ook de bevelen niet en verloren hierdoor vaak het leven.
De beweging die hieruit onstond was niet alleen een Vlaamse beweging maar ook een sociale beweging.
Dat jij dit niet inziet is je eigen probleem. Maar de ontvoogding van de VLamingen was van meetafaan een sociale strijd, een strijd voor meer rechtvaardigheid, voor rechten. Dat rechts dit recupereerde voor en na de oorlog, dat er door de collaboratie en de verrechtsing van Vlaanderen een smet rust op een beweging die van bij haar aanvang Vlaams én sociaal was is geweten. Maar de IJzervlakte, met haar imposante toren, is het symbool van de Vlaamse strijd voor vrede, voor vrijheid en voor verdraagzaamheid.
Oud 27 augustus 2006, 13:52   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik het nu echt blijven herhalen, GEEN ENKELE POLITIEKE PARTIJ HOORT THUIS OP DE VLAKTE. DEZE VLAKTE WAS,IS EN ZAL ALTIJD TOEBEHOREN AAN HET VOLK. En dat bestaat echt niet uit 1 politieke partij. En met dit monument werd zelfbeschikking gevraagd, GEEN onafhankelijk Vlaanderen.
En zotte Bert en onnozele Wimpie maken al altijd ruzie. Dus geen van die twee had of heeft het recht ook maar iets te zeggen op en over die vlakte en torens. En hun aanhang ook niet. Dit is een recht dat enkel een onafhankelijk bestuur toe komt.

Want er zijn geen slechteriken in het Ijzervlakte gebeuren enkel verloochenaars, aan beide kanten.

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 augustus 2006 om 13:52.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:54   #53
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De flaminganten recupereerden het hele geval, en stellen het nu voor alsof de frontsoldaten vochten tegen België en de Walen.
Dikke afzeik dus.
Staaf is een erudiet man, maar kent zijn Belgische geschiedenis niet!
De koning riep de Vlamingen op: 'Vlamingen gedenk de slag van de Gulden sporen'
De Vlaamse frontsoldaten vochten voor België (Vlaanderen) tegen den Duits. Ze vochten ook tegen het onbegrip van de eigen Frankofone anti-Vlaamse legerleiding. Weet Staaf dat de Belgische overheid grafzerken van gesneuvelde Vlaamse soldaten liet verbrijzelen en gebruiken voor wegenbouw? Wij vinden dat niet zo netjes. Staaf wel?
'afzeik' vind ik maar een minderwaardig woord voor een erudiet man als Staaf!
Oud 27 augustus 2006, 13:59   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En welke politieke figuren op de IJzerwake zitten er niet in het parlement? Voor welke onverdraagzaamheidspartij? Voor welke partij die ingaat tegen alles wat godsvrede of verdraagzaamheid NIET voorstelt?
En wie bleef er dan weg van de IJzervlakte om een eigen oubollige fascistoïde spectakeltje op te voeren?
En welk recht heb je, om 25 procent van de Vlamingen vertegenwoordigend, al de andere de les te willen spellen?

Anton van Wilderderode in je kamp trekken is gemakkelijk: hij is dood. Mocht hij leven dan kan ik verzekeren dat je een fameuze dreun van die man zou krijgen.

Welke partij is tegen elke verbroedering met de nieuwe Vlamingen?
Welke partij stookt er binnen het Vlaamse kamp steeds ruzie, vertrappelt in de gangen van het parlement Vlaamse Leeuwen?
Welke partij ging er uberhaupt vandoor op de IJzerbedevaart omdat ze, als minderheid, niet de boel bleek te kunnen DOMINEREN?
Alles mag, maar zeg niets verkeerd van Spirit (aldus den eric)
Oud 27 augustus 2006, 14:00   #55
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Puur gebazel.
yep
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 14:01   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Moet ik het nu echt blijven herhalen, GEEN ENKELE POLITIEKE PARTIJ HOORT THUIS OP DE VLAKTE. DEZE VLAKTE WAS,IS EN ZAL ALTIJD TOEBEHOREN AAN HET VOLK. En dat bestaat echt niet uit 1 politieke partij. En met dit monument werd zelfbeschikking gevraagd, GEEN onafhankelijk Vlaanderen.
En wat is het verschil tussen zelfbeschikking en onafhankelijkheid?

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 augustus 2006 om 14:01.
Oud 27 augustus 2006, 14:03   #57
ericferemans

Standaard

Citaat:
De Vlaamse frontsoldaten vochten voor België (Vlaanderen) tegen den Duits. Ze vochten ook tegen het onbegrip van de eigen Frankofone anti-Vlaamse legerleiding. Weet Staaf dat de Belgische overheid grafzerken van gesneuvelde Vlaamse soldaten liet verbrijzelen en gebruiken voor wegenbouw? Wij vinden dat niet zo netjes. Staaf wel?
Dat "belgicisten" (de ontmijningsdienst van het Belgisch leger) het monument doodleuk dynamiteerde zegt genoeg.
Dat ze voor Belgie of tegen de Duitsers vochten is een ander verhaal.
De eerste wereldoorlog (die trouwens plots even abrupt werd gestopt als hij absurd was begonnen) was een gevolg van nationalistische waanzin.
Doordat het ene verdrag, de andere overeenkomst, landen meesleepte in een bloedbad waar niemand beter van werd - en ook niet kon worden - is geweten.
De oorlog is in feite ook nog slecht geëindigd voor iedereen: de overwinnaars (op papier, er is nooit een echte overwinning geweest) lieten de Duitsers zo'n verschikkingen ondergaan dat Hitler maar met de vingers moest knippen om het spelletje nog eens grondig laten te herbeginnen even later.

Des te meer is een internationaal vredesmonument, met de daarbij horende herdenking iets om serieus te nemen, goed te organiseren en een reden om iedereen die vrede wenst te laten meevieren.

Door de gebrekkige subsidies, door het afwezig blijven, moreel of letterlijk van een paar partijen is het een verwaterde vredesmanifestatie geworden waar wij in plaats van fier op te zijn ons moeten over schamen.

Het onverzoenlijke karakter van bepaalde Vlamingen is van die aard dat een algemeen Vlaams vredesfeest niet meer kan.

De tien miljoen lijken die er liggen zouden zich collectief moeten omdraaien in hun graf en roepen:" Philippe: houdt uw bakkes"

Vergeet ook niet dat het pacifisme van de IJzerbedevaart haaks staat op gewelddadig fanatiek nationalisme dat aan de basis lag van de miljoenen doden die men hier herdenkt.

In die zin is de afwezigheid van de nationalistische VB meute op de weide misschien toch een goede zaak.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 14:06.
Oud 27 augustus 2006, 14:07   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Door de gebrekkige subsidies, blablabal
Daar is 'm weer, het ventje dat wil lopen maar niet kan stappen.
Blaffen en tegelijkertijd niet zelfredzaam zijn, verslaafd aan subsidies ...subsidies, dat heeft'm nodig.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 augustus 2006 om 14:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 14:11   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat historisch of is dat verzonne romantiek om de lagereschoolkinderen op te jutten?

Citaat:
De Vlaamse frontsoldaten vochten voor België (Vlaanderen) tegen den Duits.
Net wat ik dacht.
Misschien nog meest van al om hun eigen hachje te redden, zonder veel na te denken of dat hachje Belgisch of Vlaams was.
Wat perfect te rechtvaardigen is.

Citaat:
Weet Staaf dat de Belgische overheid grafzerken van gesneuvelde Vlaamse soldaten liet verbrijzelen en gebruiken voor wegenbouw? Wij vinden dat niet zo netjes. Staaf wel?
Ik kan uw ontzetting daarover begrijpen, maar ze zou al snel afstompen als je het doorsnee 'kerkhofbeleid' in vele Vlaamse gemeenten wat van nabij zou volgen...........

Citaat:
Hoe groter geest, hoe groter beest.
Oud 27 augustus 2006, 14:11   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf kan dat niet weten wat dat zijn dingen die niet in de Belgische geschiedenis staan. En de zerken werden wel voor meer gebruikt dan enkel om wegen aan te leggen.
Maar nu word die strijd misbruikt door alle politieke partijen.
Want Vlamingen zijn geen onverdraagzaam volk.
Vlamingen zijn geen egoïsten
Vlamingen zijn geen hebzuchtige mensen
Vlamingen zijn geen ruziemakers
Vlamingen zijn geen lafaards
Vlamingen zijn geen tirannen
Vlamingen zijn geen luiaards
Vlamingen zijn geen haatdragers
Vlamingen zijn geen racisten

Nee, Vlamingen zijn Vlamingen
Nee, zij zijn een begrijpen volk
Nee, zij zijn een delend volk
Nee, zij zijn een vredelievend volk
Nee, zij zijn een begripvol volk

Maar deze woorden worden NIET meer gebruikt als men over het Vlaamse volk spreekt. Want nu word er broedertwist en haat gezaaid door mensen die zich de leiders van het Vlaamse volk noemen, maar zij zijn enkel op eigen belang en winst uit en hebben dus het recht niet te spreken uit naam van het Vlaamse volk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be