Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2003, 15:02   #41
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Stoort het je, zoek dan zelf een bron die het beweerde weerlegt
En dat moeten wij dan zomaar slikken
Wij leiden een beetje aan grootheidswaanzin, me dunkt.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 16:56   #42
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Neen, u verwijt mij telkens moord en brand te schreeuwen om bronvermelding, maar eigenlijk was het de eerste keer dat ik om een bron vroeg. Als u handelt volgens het principe "iets is bewezen totdat het tegendeel bewezen is", nou goed, uw recht
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 18:32   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ja, en het is vooral waar dat Bin Laden en co. bijna omkwamen van de honger zeker? Die mannen hadden geld zat, namen vlieglessen, gingen op vakantie in Amerika etc. Dat is dus al geen geldig argument, alhoewel ik natuurlijk akkoord ga met de strijd tegen honger voor z'n meest logische doel: honger bestrijden
Zouden ze evenveel volgelingen tellen moest Osama in een welvarend land geleefd/gewoond hebben? Of denk je dat dit een ietsiepietsie simpeler is in een land waar slechts een beperkt deel van de bevolking kan lezen & schrijven, zich nauwelijks kan voorzien in de basisbehoeften. Uiteraard zijn hun leiders rijk (zoals het steeds is/was & zal zijn). Of ben je ook iemand die denkt dat dit komt door de 'agressieve' aard van de Islam?
100% mee eens, de welvaart in die regio moet verhoogd worden, zodat fundamentalisme minder voedingsbodem heeft.

Die landen zitten al vijftig jaar op de grootste en duurste natuurlijke bron ter wereld en hebben het potentieel om op eigen houtje op korte termijn hun welvaart te verhogen. Dus wat moet er veranderd worden? Het regime!

Blij dat we het eens zijn dat de oorlog in Irak noodzakelijk was voor de bevolking.
Wel, ik ben het ook eens. Maar Tomb, wat dan te denken van het regime in Saudi- Arabië?
Want nu nog eens iets. De War on Terror is begonnen met de zogezegde jacht op Bin Laden. Hij was boeman nr 1.
Welke landen verschijnen kort nadien op het verlanglijstje? Irak, Cuba, Syrie, N- Korea......
Landen die geen kloten uitstaans hebben met Bin Laden en Co.
Landen daarentegen als Pakistan en Saudi-Arabie, daar waar Bin Laden nogal eens placht te vertoeven én waar hij veruit de meeste volgelingen heeft, die worden als "bondgenoten" bejegend.
Sommigen denken nog steeds dat Amerika Afghanistan is binnengetrokken van wege Bin Laden of om die arme Afghanen te bevrijden van het juk van de Taliban. Zij zijn waarschijnlijk niet goed op de hoogte van het politiek-geografische belang van Afghanistan voor Amerika. Of van hoélang de NATO al aast op dat gebied.
Kijk, nu mag je van Amerika houden of het haten, maar als je vandaag naar de situtie in Afghanistan kijkt en je bent eerlijk, dan weet je toch gewoon dat de "redenen" die aangehaald werden om de oorlog te voeren, drogredenen waren.
Wist je dat, hou u vast, de Amerikanen Pakistan zopas VERBODEN HEBBEN NOG HULPGOEDEREN NAAR AFGHANISTAN TE STUREN.
Laten we dit nu eens ernstig politiek evolueren. Je valt een land binnen onder het mom het beter te maken voor de bevolking. Eenmaal het land veroverd is overtuigen ze de publieke opinie dat ze kosten noch moeite zullen sparen om het land weer op te bouwen.
En dan verbied je een land, een buurland notabene én bovendien je eigen bongenoot, om hulp te bieden. Is dat goed voor de relatie tussen die twee? Is dat goed voor de Afghaanse bevolking?
Weet je, sommigen verwijten me dat ik betreffende Amerika, steeds hun War on drugs erbij haal. Maar is het net door die te volgen dat ik het spoor dat Amerika door de wereld trekt zo goed ken.
En over het Afghanistan van vandaag, anderhalf jaar na de oorlog zal ik nog even iets vertellen. De drugsbusiness floreert er weer. Op het platteland worden boeren door de krijgsheren verplicht papaver te kweken. Met wie staan die krijgsheren in contact denk je? Juist. CIA en FBI. Wie zorgt er dat die handel het land uit geraakt? Right again.
ik zeg het je, ze zijn zò hypocriet. Aan de ene hand een oorlog tegen drugs vechten en aan de andere hand tolereren dat de hoogste regionen in hun eigen apparaat miljoenen verdienen aan drugshandel.
Weet je Tomb, jij hebt ooit eens beweerd dat het de schuld is van andere landen, waarom hun War on drugs zo weinig resultaten heeft.
Wel nu, sinds de Amerikanen de controle hebben over Afghanistan is de uitvoer van drugs met ik weet niet hoeveel malen gestegen. Zie jij òòk de tegenstrijdigheden in hun hele verhaal.
Je schijnt aan hetzelfde syndroom te lijden als velen op dit forum.

Er zijn tien slechte landen, en we gaan daar uit eigenbelang 1 regime van omver werpen, de anderen niet want daar verdienen we voorlopig nog goed aan.

HYPOCRIET!

So what? 1 slechte minder is nog steeds een goede zaak.
Oud 17 september 2003, 19:33   #44
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

HYPOCRIET!

Eindelijk. Na lang spartelen geeft hij uiteindelijk toe dat hij een hypocriet is.
De "so what," geeft dan nog eens aan dat hem niet eens stoort de hypocriet uit te hangen.
Wel Tomb, ik moet niets hebben van hypocrieten.
Dus vanaf nu houd ik er dan ook mee op nog reacties te posten op uw inzendingen. Ik zie een forum als een plaats waar over menigen wordt gediscussieerd, en waar je door �*ndere menigen te horen soms je eigen opinie een beetje bijstelt.
Maar een mening bijstellen, laat staan herzien, is iets wat je nooit van een hypocriet moet verwachten. Vandaar dat het zinloos is met zulke mensen een deftige discussie te houden, zeker wanneer je het niet eens bent met hùn standpunten.
Dus vanaf nu heb jij bij mij ALTIJD gelijk.
Oud 17 september 2003, 19:52   #45
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

HYPOCRIET!

Eindelijk. Na lang spartelen geeft hij uiteindelijk toe dat hij een hypocriet is.
De "so what," geeft dan nog eens aan dat hem niet eens stoort de hypocriet uit te hangen.
Wel Tomb, ik moet niets hebben van hypocrieten.
Dus vanaf nu houd ik er dan ook mee op nog reacties te posten op uw inzendingen. Ik zie een forum als een plaats waar over menigen wordt gediscussieerd, en waar je door �*ndere menigen te horen soms je eigen opinie een beetje bijstelt.
Maar een mening bijstellen, laat staan herzien, is iets wat je nooit van een hypocriet moet verwachten. Vandaar dat het zinloos is met zulke mensen een deftige discussie te houden, zeker wanneer je het niet eens bent met hùn standpunten.
Laten we even consequent zijn:
Er lopen moordenaars vrij rond die beschermd worden door politieke figuren. We moeten dan consequentelijk ook alle moordenaars loslaten.

U heeft last van de pest en de geelzucht. We gaan de pest niet genezen, want u heeft ook geelzucht en daar hebben we geen medicamenten voor in voorraad.

Ethipie en Somalie hebben honger, we gaan Ethiopie niet helpen, want Somalie heeft ook honger.

Dat is allemaal consequentie van beleid, we mogen 1 kwaad niet uitroeien, want er bestaat similair kwaad.

Allemaal zeer 'ethisch' mr de democraat. Ik hoop dat u vannacht nog een nachtje goed slaapt nadat u zich platgesmoord hebt. Het is allemaal ver uw bed nietwaar, wat niet ziet, niet deert. Laten we dus met z'n allen lekker niets doen.

Wat is meer hypocriet? Het struisvogelen dat u voorstelt , of toch 1 van de kwalen de wereld uithelpen?

Maar ja, dat maakt voor een vooringenomen mens zoals u allemaal niets uit. If there's stars and stripes, dan moet je het slecht vinden.

U bent niet meer dan een ordinair racistje.
Oud 17 september 2003, 19:55   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zal het zo stellen wat mijzelf betreft:

over het algemeen ben ik zeker geen fan van Bush, maar dat Saddam weg is is nu eenmaal een goede zaak voor de wereld.

T probleem met zowel bush aanhangers als anti bush aanhangers is dat zij soms nogal zwart/wit kijken. Af en toe is het ook eens grijs.
Oud 17 september 2003, 20:46   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan weer een goede policy.
Oud 17 september 2003, 21:03   #48
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie een forum als een plaats waar over menigen wordt gediscussieerd, en waar je door �*ndere menigen te horen soms je eigen opinie een beetje bijstelt
De enigste die hier nuanceren zijn Tom en Pelgrim, ik zou als ik u was zelfs niet in die richting durven gaan. De link die u mij voorschotelde zegt genoeg.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 00:14   #49
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk? Als u deze discussie goed gevolg zou hebben dan had u dit reeds enkele pagina's geleden kunnen vaststellen. De essentie ligt hem echter in de post die Tom nadien nog maakt ondanks het feit dat u reeds hebt verkondigt liever uw hoofd in het zand te steken.
Bent u blij dat Sadam is afgezet of niet?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be