Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 13:11   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
je ontkent mijn interpretatie dus niet!
Interpretatie ? Waar ?
Ik stel enkel vast, dat je (in de beste VB-traditie) mij woorden tracht toe dichten die ik nooit hebt gebruikt, om op die manier een topic te verkloten (niet dat mij dat verwondert, het is zowat je handelsmerk).

Laatst gewijzigd door Pietje : 29 augustus 2006 om 13:12.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 13:21   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Interpretatie ? Waar ?
Ik stel enkel vast, dat je (in de beste VB-traditie) mij woorden tracht toe dichten die ik nooit hebt gebruikt, om op die manier een topic te verkloten (niet dat mij dat verwondert, het is zowat je handelsmerk).
tja, met jullie newspeak is het altijd raden wat jullie echt bedoelen!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 29 augustus 2006 om 13:21.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:26   #44
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, zo kennen we jullie, zeggen wat we moeten lezen en denken! ze zullen het nooit afleren!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:31   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad een probleem, maar stel nu dat ze die Aoiet, zo in de gevangenis, toevallig even kwijt zijn, en dat hij toevallig tussen een paar pedo hatende gevangen komt te zitten , terwijl er toevallig geen cipier in de buurt is, kom we weten allemaal dat ons gevangenissysteem nogal problematisch is hé, den dag van vandaag...

Of dat hij een radio in zijn cel krijgt, model "Patrick Haemers" ...

ongelukken en zelfmoorden gebeuren hé, in gevangenissen, ... heel spijtig, natuurlijk, maar ja, ze moeten hem dan niet veroordelen, en hij kan ook geen kinders meer gaan verkrachten...
wat ik niet eerlijk vind, is dat die soort kerels een cel voor hun alleen krijgen, terwijl in de andere cellen 3 man moeten samenhokken in 20 vierkante meter ...Hoe groter rotzak je bent, hoe meer ze met je veiligheid inzitten. Ik vind dat ze die "mannen" gewoon met de rest van de gevangenen moeten samenzetten, waarom zou de gevangenis voor hen veiliger moeten zijn , als voor de andere gevangenen?Verdienen ze dat mischien? Wees er wel verzekerd van dat een cel voor zich alleen hebben echt als een luxe beschouwd word, zolang je niet in een centrale gevangenis voor lange straffen zit...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:35   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Die riante schadevergoeding, dat weet ik nog niet, maar een postje op het kabinet van Onckelinckx, dat valt binnen de tradities.
mischien trouwt hij wel met Laurette, dat is dan weer eens iets anders voor haar, na die drugtrafikant: een verkrachter deze keer ...en ze leefden lang en gelukkig en hadden vele kindjes...
Oud 29 augustus 2006, 21:46   #47
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het onderliggende probleem is dat er natuurlijk inderdaad al jaren op een totaal verkeerde manier met straffen en gestraften wordt omgegaan een veroordeelde pedofiel hoort thuis in het gevang, tot ze hem in een kist kunnen buitendragen een andere oplossing zonder risico op recidive bestaat er niet. Of ge moet hem fysisch gaan castreren. En dan nog...

Maar voorwaardelijke invrijheidsstelling, zot verklaren en daarna weer genezen verklaren, ... en dat soort onzin, ... Zijn dat straffen ?

Ge verkracht een kind, "ik zal 't nooit niemeer doen mijnheer de juge", 2 jaar later uit den bak, verkrachten vaneir een kind "ik zal 't nooit niemeer doen mijnheer de juge", en hop, na een poos weer vrij... Leg dat eens aan een normale burger uit, dan moet hij nog geen kinderen hebben ,laat staan slachtoffers.

De allergoorste misdaad, is onschuldige kinderen, of gehandicapten misbruiken, en daarna vermoorden. Maar dat kan allemaal in den belgiek, zolang ze niet te hard dooddoet, en ge kunt doen of ge zot zijt en daarna plots weer geneest, is er niks aan de hand, ...

Er is maar een oplossing voor, levenslang colloceren of opsluiten of hoe je het beest ook wil noemen. En de echte humaane manier is natuurlijk euthaniseren. Maar dat is een goeiekope oplossing voor fucking basterds als Dutroux, Abdallah en andere kinderverkrachters.
moest die Abdallah na zijn eerste verkrachting een degelijke straf gekregen hebben , had hij vandaag nog vastgezeten.
Dat wilt zeggen, dat 1) de twee kinderen nog zouden leven, in het geval dat hij deze keer ook schuldig is.
2) de politie naar de échte dader zou kunnen zoeken zonder tijd te verliezen, indien hij deze keer niet schuldig is. .
In dat laatste geval zit de échte dader nu dus geamuseerd te grinnikken...
Oud 29 augustus 2006, 21:49   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "hard ondervragen" ?? Zorgen dat hij enkel dingen zegt die jij graag hoort ?? (ongeacht het waarheidsgehalte).
Ik weet ook wel dat er ondervragingstechnieken bestaan waarmee je IEDEREEN kan doen bekennen wat je zelf wilt.
Ik persoonlijk ben meer geïnteresseerd in de volle waarheid, hoe lang het ook moge duren om erachter te komen.
men zou hem een soort waarheidsserum moeten kunnen toedienen.Bestaat dat niet? Of is dat onzin & vertelselkes?
Oud 29 augustus 2006, 21:54   #49
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ja, maar de jury waarschijnlijk niet!
tjah daar zeg je zowat ....
hoog dringend tijd dat we dat eens af gaan schaffen...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:57   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfft, ze hebben inderdaad geen harde bewijzen en nu komen ze af met kledingsvezels! Let op mijn woorden: na de verkiezingen komt die kerel vrij + een riante schadevergoeding omdat hij zo lang "onschuldig" is vastgehouden!
zo zou het moeten hé, jan ( of had je dat graag anders gezien ? )... al kan je in België wel duchtig fluiten naar die 'riante' schadevergoeding
Oud 29 augustus 2006, 22:12   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
En dus zonder rekening te houden met de gevoelens van de slachtoffers of de betrokkenen die misschien best zo snel mogelijk aan het verwerkingsproces zouden kunnen beginnen?
je pleit hier openlijk voor het heil van het zondebokmechanisme...
't doet er niet toe wie het gedaan heeft als er maar wat te hangen valt ?

Citaat:
De solidariteit van links met de slachtoffers is echt hartverwarmend ...
slaat weer op niks hé
jij ziet dus, rechts als je dan mag zijn (?), liever vlugvlug een willekeurig iemand veroordeeld, louter ter genoegdoening, met het eventuele 'risico' dat de slachtoffers bv 5 jaar na te feiten (veroordeling/strafmaat) te horen krijgen dat een kersverse fourniret-figuur pas aangehouden op verdenking van een reeks moorden, waarvan zeker 10 in de afgelopen 5 jaar, even fier uit de 'biecht' klapt dat ook hij verantwoordelijk was voor deze twee ?

btw .. iemand die ten onrechte veroordeeld wordt...is geen slachtoffer voor rechts ?
Oud 29 augustus 2006, 22:16   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat ik niet eerlijk vind, is dat die soort kerels een cel voor hun alleen krijgen, terwijl in de andere cellen 3 man moeten samenhokken in 20 vierkante meter ...Hoe groter rotzak je bent, hoe meer ze met je veiligheid inzitten. Ik vind dat ze die "mannen" gewoon met de rest van de gevangenen moeten samenzetten, waarom zou de gevangenis voor hen veiliger moeten zijn , als voor de andere gevangenen?Verdienen ze dat mischien? Wees er wel verzekerd van dat een cel voor zich alleen hebben echt als een luxe beschouwd word, zolang je niet in een centrale gevangenis voor lange straffen zit...
het gaat niet over veiliger, carlgus...het gaat slechts over even veilig
Oud 29 augustus 2006, 22:21   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

men zou hem een soort waarheidsserum moeten kunnen toedienen.Bestaat dat niet? Of is dat onzin & vertelselkes?
LSD, in een niet �*l te grote dosis, op voorwaarde dat de ondervrager mee gaat 'trippen', en weet hoe hij de 'trip' moet aanwenden om zijn doel, nl. het achterhalen van de waarheid, te bereiken. Onfeilbaar.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 22:27   #54
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
LSD, in een niet �*l te grote dosis, op voorwaarde dat de ondervrager mee gaat 'trippen', en weet hoe hij de 'trip' moet aanwenden om zijn doel, nl. het achterhalen van de waarheid, te bereiken. Onfeilbaar.
Wist ik dus niet. Ik weet wel dat ik 8 uur lang met een tennisbal was aan het spelen op muziek van Journey.En onder ons vieren een hele frigo bier hebben leeggezopen. En nu weer on topic...

Laatst gewijzigd door longhorn : 29 augustus 2006 om 22:28.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 22:48   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo goed als....
er zijn tal van experimenten gedaan...cia, leger etc...lsd,xtc
niet erg verwonderlijk natuurlijk..stel je maar eens voor dat er zo'n ultiem middeltje zou bestaan

uiteindelijk zijn ze bij mijn weten allen op een flop uitgedraaid...leuke kantje was dat de psychatrie er dan weer wat heilzaams inzag

't probleem met die spullen is dat ze je 'remmen' moeten breken, zoals alcohol dat ook doet ... het maak je als het ware loslippig zoals in het gezegde 'kinderen en dronken mensen spreken de waarheid'

in feite werkt het enkel op je emoties... het maakt je gevoeliger, empathischer enerzijds en anderzijds losser van opgelegde maatschappelijke normen of diepgewortelde taboes
een ideale cocktail zal je zeggen om er alles uit te krijgen
in praktijk resulteert dat echter eerder tot het opbiechten van je favoriete masturbatieplekjes ipv het bekennen van bv een moord ( meestal bewust of onbewust geblokkerrd ) ofzo
als men dat laatste wilt bekomen zal dat altijd zijn met een stok achter de deur om drastisch op die gevoeligheid te kunnen inspelen... en dan scheelt het niet veel van een bekentenis na langdurige marteling

komt er nog bovenop dat men moeilijk kan inschatten wat realiteit is en wat gefantaseerde wensrealiteit is
komt er nog bovenop dat het effect ervan niet in teschatten is naargelang de persoon

kortom ... zelfs na het verkrijgen van de 'waarheid' dmv het toedienen van zo'n serum... het wordt niet erkent door gerechtshoven
het kan natuurlijk wel dienen om wat los te krijgen waarop men later dan in een normale ondervragingsituatie op kan terug pikken

ps. Hyoscine (scopolamine) en Sodium Pentothal (sodium thiopental ) komen wel aardig in de buurt
Oud 29 augustus 2006, 22:51   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor keuken-huis-&-tuin toepassingen dan ...bv je wilt te weten komen of je beste vriend jouw vriendin ook zag zitten die dag toen je wat vroeger door moest
stel je nu heel effe voor dat men de techniek juridisch rechtsgeldig acht dan zal van zodra een ondervrager mee 'tript' dat per definitie weer afgeschoten worden

Laatst gewijzigd door praha : 29 augustus 2006 om 22:54.
Oud 29 augustus 2006, 22:55   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wist ik dus niet. Ik weet wel dat ik 8 uur lang met een tennisbal was aan het spelen op muziek van Journey.En onder ons vieren een hele frigo bier hebben leeggezopen. En nu weer on topic...
ah de topic...
wat was die nu ook alweer ?
achja... hoe men een onschuldige heel graag ziet opdraaien bij gebrek aan wat beters om de publieke onrust wat te stillen ?

Laatst gewijzigd door praha : 29 augustus 2006 om 22:57.
Oud 29 augustus 2006, 23:35   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

stel je nu heel effe voor dat men de techniek juridisch rechtsgeldig acht dan zal van zodra een ondervrager mee 'tript' dat per definitie weer afgeschoten worden
Er kunnen via camerasystemen toch ook 'niet-trippende' getuigen bij zijn ?

Het is evenwel erg belangrijk dat de dosissen niet te groot zijn èn dat de ondervrager een getraind 'tripper' is.

En wat de topic betreft : iedereen is onschuldig, zolang het tegendeel niet bewezen werd.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 00:19   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kunnen via camerasystemen toch ook 'niet-trippende' getuigen bij zijn ?
ja juist, natuurlijk...maar 't zijn de andere twee die trippen tiens

Citaat:
Het is evenwel erg belangrijk dat de dosissen niet te groot zijn èn dat de ondervrager een getraind 'tripper' is.
dat en in het licht van het bovenstaande is het me plots weer volkomen onduidelijk waarom er een tripper bij moet zijn

ik zag het eerder als begeleider-tripper... een vertrouwenspersoons dus
het is gekend dat als je je niet in gezelschap bevindt van personen die je kan vertrouwen je volledig kan toeslaan.. een mede-tripper, of correcter iemand waarvan je weet of denkt te weten dat ie meedoet en/of zekere ervaring op dat gebied heeft kan dan ook aanzien worden als een vertrouwenspersoon

kortom, we zaten wat naast elkaar te praten ivm die tripper-ondervrager denk ik
vermoedelijk doelde jij op wat anders.. dat ik uiteraard graag van je vernam

Citaat:
En wat de topic betreft : iedereen is onschuldig, zolang het tegendeel niet bewezen werd.
uiteraard...
dus de titel is al wat 'onzinnig' en de topicstarter is op z'n minst wat bevooroordeeld als je 't mij vraagt

en ik zie hele affaire als een poging om er alsnog onder politieke druk er een assisenproces te kunnen doordrukken teneinde de publieke toorn wat te luwen... dat natuurlijk allemaal ander voorbehoud van wat ik/wij denk(en) te weten over dat onderzoek
Oud 30 augustus 2006, 00:50   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja, zo kennen we jullie, zeggen wat we moeten lezen en denken! ze zullen het nooit afleren!
Neenee, gewoon correct kunnen lezen volstaat al.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be