Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 23:51   #41
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Waar ik dat vandaan haal? Hoeveel berichtjes lezen wij hier ocharme aan de overkant van de Schelde hier in Oost-Vlaanderen over problemen in Antwerpen die me doen denken aan Brussel? Problemen met migranten, opstootjes, rellen, hoge criminaliteit, onveiligheidsgevoel, ghetto's, mensen die elkaar te lijf gaan voor het minste, prostitutieproblemen (erger dan Brussel zelfs), ...

Is dat dan die mooie metropool? Ik vind Antwerpen, net als Brussel, een sombere stad geworden. En als we niet opletten zijn over 10 jaar Gent en Brugge ook aan de beurt! Antwerpen mag nog blij zijn dat ze de haven bezit, anders was er niks meer. Antwerpen is voor velen de metropool, maar de meesten willen er niet wonen, dat lees ik zelfs op dit forum zonder namen te noemen, omwille van de multikul aldaar en al de rest dat er is foutgelopen. Net datzelfde hoor ik over de Vlamingen als het om Brussel gaat.
Je klinkt als een VB'er "opstootjes, rellen..." ja, dagelijkse kost, zeker

Wat is uw punt eigenlijk? Antwerpen laten vallen? Kom eens wat vaker in Antwerpen ipv je te laten leiden voor gekleurde media-berichtgeving. Antwerpen is een prachtige stad waar veel gebeurt (stadsvernieuwing, renovatie,...) en natuurlijk zijn er grootstedelijke problemen, maar die kan je terugvinden in elke grote stad ter wereld. Je "argumentatie" slaat nergens op.

Citaat:
Waarom trouwens iets afstoten dat men ons wil afnemen? Zo gaan de Vlamingen ook als onafhankelijk uitgelachen worden, want het zijn schapen gebleven. Nou, voor die optie pas ik. Vlaanderen moet een land van welvaart, prestige en trots zijn. Niet een staat waarmee wordt gelachen zoals met dat België van voorheen.
Man man, wat een minderwaardigheidscomplex! Er wordt met Vlaanderen niet gelachen, en zeker niet na onafhankelijkheid wanneer dat Vlaanderen in internatonale vergelijkingen qua welvaart, economie e.d. steevast bovenaan zal staan. Ook (en vooral) zonder Brussel!

Citaat:
Brussel kent men in het buitenland als stad veel beter ook dan Antwerpen.
So what? Lig jij daar 's nachts van wakker? Trouwens, in de toeristische wereld heeft Antwerpen een veel positiever imago (mode, clubs, enz) en is bijgevolg helemaal niet zo onbekend.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 29 augustus 2006 om 23:54.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:06   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Je klinkt als een VB'er "opstootjes, rellen..." ja, dagelijkse kost, zeker

Wat is uw punt eigenlijk? Antwerpen laten vallen? Kom eens wat vaker in Antwerpen ipv je te laten leiden voor gekleurde media-berichtgeving. Antwerpen is een prachtige stad waar veel gebeurt (stadsvernieuwing, renovatie,...) en natuurlijk zijn er grootstedelijke problemen, maar die kan je terugvinden in elke grote stad ter wereld. Je "argumentatie" slaat nergens op.

Man man, wat een minderwaardigheidscomplex! Er wordt met Vlaanderen niet gelachen, en zeker niet na onafhankelijkheid wanneer dat Vlaanderen in internatonale vergelijkingen qua welvaart, economie e.d. steevast bovenaan zal staan. Ook (en vooral) zonder Brussel!

So what? Lig jij daar 's nachts van wakker? Trouwens, in de toeristische wereld heeft Antwerpen een veel positiever imago (mode, clubs, enz) en is bijgevolg helemaal niet zo onbekend.
Ik wou dat ik je gelijk kon geven, maar het nieuws van deze middag over de onveiligheid op de metro en bussen in Antwerpen, hebben mijn mening niet kunnen veranderen.
Verder heb ik op chatsites in Amerika eens de proef op de som genomen. Velen kenden wel Brussel vanop het nieuws, maar Antwerpen alleen wat toeristen die houden van weekendtrips en citytrips. Ik zoek nog naar gelijkaardige experimenten in Azië zoals de Golfstaten en China, Japan en Zuid-Korea, maar dat blijkt net iets minder goed mee te vallen.

Ik was trouwens deze vakantie nog in Antwerpen. Met een nieuw Justitiepaleis dek je geen lading hoor Er is nog heel veel werk en geld nodig om Antwerpen op de goede rails te krijgen. Iets wat ze in Gent al iets beter hebben begrepen, hoewel ik ook daar met mijn kritiek lustig kan inhakken op de SP.A daar. Op beide plaatsen krijgt SP.A hulp van deskundigen uit Wallonië, ja dan weet je het wel zeker...

En nogmaals: veel mensen willen niet meer naar Antwerpen komen, tenzij om eens te winkelen op de Meir en dan nog hoor ik ze bezig van handtassen goed bijhouden, portefeuille controleren of ze er nog zit, dat is toch hallucinant!

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 31 augustus 2006 om 13:11.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:40   #43
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
En nogmaals: veel mensen willen niet meer naar Antwerpen komen, tenzij om eens te winkelen op de Meir en dan nog hoor ik ze bezig van handtassen goed bijhouden, portefeuille controleren of ze er nog zit, dat is toch hallucinant!
Onzin. Handtas of portefeuille controleren doe ik constant en overal. In Antwerpen, Gent, Poperinge, Menen, Geel, enz...
Oud 31 augustus 2006, 13:46   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Onzin. Handtas of portefeuille controleren doe ik constant en overal. In Antwerpen, Gent, Poperinge, Menen, Geel, enz...
Weet ik ook wel, maar je ziet toch dat ik wil zeggen dat men in Antwerpen -om het zo te zeggen- dubbel controleert.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be