Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 18:27   #41
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu moet ik wel "Groen" gelijk geven zeker
groen is wel degelijk betrokken kelt want ze vormt zelf kartels met SPA, Cdenv en zelfs VLD( mechelen). misschien wordt ze er buiten gehouden. maar ze maakt er via kartels wel onlosmakelijk deel van uit.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:29   #42
guerin
Minister

Standaard

Er is sterk verschil tussen geheimen akkorden en open kartelvormingen,mijn dunk!
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:33   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is sterk verschil tussen geheimen akkorden en open kartelvormingen,mijn dunk!
uiteraard.Maar ze zijn wel betrokken vanuit hun kartels zullen sowieso deel uiotmaken van die akkoorden.

En het evrweer van Vandeurzen is al helemaal hilarish hij doet alsof men ziet met wie men programmatorisch het meest gemeen heefty terwijl Letrme gewoon van bovenaf als een totaliair het belgische coron nog voor de verkeizngen oplegt en plaatselijk gaat bepalen( zelfs persoonlijk) wie er gaat regeren. terwijl op vele plaatsen het Vb en cdenv zeer veel gemeen hebben en zeker VB en N-VA. Dat blijkt zowel uit de stemmenkampioen als uit alle andere vergelijkingen van programma's of stellingnames.

leterme volgt Belgische logica. En na zijn geblaas over domme franstaligen geeft hij nu het signaal dat hij vlaams spreekt maar loyaal begisch handelt.

Iets wat hij in B-H-V, en de aflossing van de belgische staatsschuld ook al getoond heeft.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:36   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme volgt de Belgische logica. En na zijn geblaas over domme franstaligen geeft hij nu het signaal dat hij Vlaams spreekt maar loyaal Belgisch handelt.

Iets wat hij in B-H-V, en de aflossing van de Belgische staatsschuld ook al getoond heeft.
D�*t zit idd ook in mijn mouw.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:42   #45
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Binnenkort zien we waarschijnlijk meer en meer plaatselijke partijtjes ontstaan, gemeentepartijen afgescheurd van de nationale partij. Het zou wel eens het einde van de particratie kunnen worden.
En het begin van een nieuwe wind of meer verschillen op lokaal vlak..
Oud 29 augustus 2006, 19:25   #46
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Het is wat he met die dromecatedrische partijen...
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 20:40   #47
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik berijp Vera ook niet goed.
Wilt ze dat er geen voorakkoorden zijn, en dat het VB, gemakkelijker aan de macht kan komen.
Of wilt ze wel vooraakkoorden, maar dan alleen dat haar partij ook mag meedoen?

Welk forumlid, dat opkomt voor Groen! wil hier eens op antwoorden?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 20:47   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

och voorakkoorden zijn zo oud als de straat. Dat er sommige nu ineens verontwaardigd zouden zijn is gewoon omdat het hypocrieten zijn en er proberen een slag mee te slaan.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 20:48   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

wie is vera dua?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 20:51   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
och voorakkoorden zijn zo oud als de straat. Dat er sommige nu ineens verontwaardigd zouden zijn is gewoon omdat het hypocrieten zijn en er proberen een slag mee te slaan.
Voorakkoorden zijn idd zo oud als de straat.
Voorakkoorden met als enige doel te beletten dat het vorige voorakkoord verbroken wordt niet.
Oud 29 augustus 2006, 20:57   #51
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Het VB is wel degelijk veroordeeld geweest. Het CS kwam er voor die veroordeling. Dus vergis je niet: het CS = uitsluiting van een ondemocratische partij. Het CS is niet ontstaan tegen het huidige VB. DAT zijn de feiten. Als je het nu Groen! gaat kwalijk nemen dat zij toen een partij hebben willen uitsluiten die ondertussen veroordeeld is, dan is dat omdat je het VB nu niet veel anders inschat als het VB toen. Op die manier rechtvaardig je een nieuwe veroordeling.
dat klopt effectief
er is een groot verschil ook tussen CS en de voorakkoorden die nu worden gemaakt
CS is eigenlijk een afspraak om niet samen te werken met een fascistische ondemocratische partij
voorakkoorden zijn eigenlijk afspraken onder de democratische partijen en dan zou ik het correcter vinden dat deze partijen op voorhand als coalitie naar de stembus gaan
voorbeeld in sint martens latem heeft de SPa en VLD besloten om samen te gaan en hebben op plaatselijk niveau de partij VLD+ gevormd
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:03   #52
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Dus jij gaat uit van de stelling dat NIEMAND of NIETS ooit kan veranderen, ook niet na een veroordeling.

Dus elke moordenaar, elke crimineel moet zich daar maar klaar maken om afgeschoten te worden aangezien hij/zij toch ZEKER EN VAST niet veranderd is.

Uw manier van denken lost het criminaliteitsprobleem op in 1seconde, toch wel spijtig dat de klassieke (lees: de CS-steuenende partijen zo niet denken).

Hypocrisie ten top, CS heeft niets te maken met racisme of discriminatie, het heeft alles te maken met té-Vlaams en té-antie-koningshuis én... zodoende met té-gevaarlijk voor nu zekere postjes van andere partijen.

Belziek BARST
ik vind je vergelijking die je trekt tussen criminelen en VB nog zo slecht niet maar in geval van VB is het zo dat eigenlijk na hun rechterlijke veroordeling w
ze gewoon op dezelfde wijze voortdoen en dus hun ondemocratisch, discriminerend karakter hebben gehouden dus is het correct dat men met deze partij niet wil proberen

Soms doet VB me denken aan Saddam Hoessein in de rechtbank, continu staan schreeuwen dat hij de autoriteit van de rechtbank niet accepteert en zeggen dat het allemaal complotten zijn tegen hem

Oud 29 augustus 2006, 21:03   #53
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Hoe ondemocratisch is eigenlijk een regime dat haar eigen zelfverklaarde doodsvijand (het VB wil toch het einde van België, niet?) toelaat te zetelen in 's lands parlement en die partij bovendien ook nog eens, op kosten van de (in overgrote meerderheid niet-VB-stemmende) belastingbetaler, een zeer royale jaarlijkse dotatie toestopt? (Prins Laurent kan er slechts van dromen... )

Het gaat zelfs zover dat, om de VB-kiezer te ontzien, dat Belgische parlement de eigen wetten niet meer wenst toe te passen, als het VB erbij betrokken is. Na de racisme-veroordeling van het VB was het voor de andere Belgische partijen immers perfect mogelijk om, op basis van volstrekt democratisch tot stand gekomen wetten, de VB-dotatie in te trekken. Dat dit tot op heden niet gebeurd is, zegt veel over het vermeende ondemocratische karakter van het Belgische parlement...
De schrik voor de kiezer zit er wel heel diep in.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:06   #54
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
De dag dat ze dat doen, is de dag dat ik spontaan geld stort op de rekening van het VB en ik zal niet alleen zijn.
Ik doe mee.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:06   #55
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik berijp Vera ook niet goed.
Wilt ze dat er geen voorakkoorden zijn, en dat het VB, gemakkelijker aan de macht kan komen.
Of wilt ze wel vooraakkoorden, maar dan alleen dat haar partij ook mag meedoen?

Welk forumlid, dat opkomt voor Groen! wil hier eens op antwoorden?
IK ben het als Groen-lid niet helemaal met Vera Dua eens. Een voorakkoord mag wat mij betreft wel als de kiezer er van op de hoogte is, zodat de kiezer weet waarop hij stemt (net zoals de standpunten van een partij openbaar moeten zijn, geheime standpunten, verborgen agenda's en geheime voorakkoorden zijn kiezersbedrog).

Eigenlijk is zo'n openbaar voorakkoord een intentieverklaring: partij X wil zijn standpunten uit voeren in samenwerking met partij Y die daarmee accoord gaat. De kiezer kan dan nog steeds op een andere partij gaan stemmen als hij die coalitie niet ziet zitten. De partijen die zo'n openbaar voorakkoord maken maken het zichzelf wel moeilijk als de kiezer hun voorakkoord onmogelijk maken... Maar het staat elke partij vrij om het zichzelf moeilijk te maken
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:10   #56
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zie jij een bevestiging van de uitspraak van het Gentse Hof staan?
als VB een hoger beroep aantekent waarin ze een vernietiging vragen van een uitspraak van het Gentse hof en deze hogere rechtbank zegt dat klacht niet ontvankelijk is omdat er geen fouten zijn gemaakt dan mag je toch wel conclusie trekken dat de veroordeling volledig is gebeurd volgens de geldende rechtsprincipes en dat de uitspraak ook terecht is
Oud 29 augustus 2006, 21:12   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Groen! is a lost case... en Vera Dua mag eens leren articuleren, ze slikt de helft van haar woorden in.
Is dat niet eigen aan politici ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:16   #58
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

als VB een hoger beroep aantekent waarin ze een vernietiging vragen van een uitspraak van het Gentse hof en deze hogere rechtbank zegt dat klacht niet ontvankelijk is omdat er geen fouten zijn gemaakt dan mag je toch wel conclusie trekken dat de veroordeling volledig is gebeurd volgens de geldende rechtsprincipes en dat de uitspraak ook terecht is

ik dacht dat niet-ontvankelijk wou zeggen dat de rechtbank de zaak niet heeft aangenomen en dus helemaal geen besluit heeft genomen. Pas als de zaak ongegrond is verklaart wil dat dacht ik zeggen dat het vb geen gelijk heeft. Of ben ik nu mis
Oud 29 augustus 2006, 21:18   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik dacht dat niet-ontvankelijk wou zeggen dat de rechtbank de zaak niet heeft aangenomen en dus helemaal geen besluit heeft genomen. Pas als de zaak ongegrond is verklaart wil dat dacht ik zeggen dat het vb geen gelijk heeft. Of ben ik nu mis
Je bent niet mis.
Oud 29 augustus 2006, 21:22   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

Dat is dan jouw, onterechte, conclusie.
Onterecht omdat je niet eens weet waarom de klacht niet ontvankelijk werd verklaard.

De inhoudelijke motivering van de beslissing van het E.H.R.M. tot niet-ontvankelijkheid, beslissing genomen door een comité van drie rechters in toepassing van art. 27-28 en 34-35 E.V.R.M., is evenwel niet openbaar."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be