Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Eigen volk eerst is...
Een natuurwet 7 26,92%
Een morele plicht 4 15,38%
Een zaak van de rede 4 15,38%
Onzin 11 42,31%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2003, 13:55   #41
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
"De moordenaar is bekend. Een boekhouder die vertoefde in royalistische, rechtse kringen. Hij pleegde die moord in naam van vorst en vaderland."

Bij de BUB zijn ze de messen al aan het slijpen. De ene staatsnationalistische dode is immers de andere niet...
Maar wie er koning Albert I van de rotsen gooide, durven ze niet kenbaar maken.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 23:02   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Intussen is de verdachte van de moord vrijgelaten en is iemand anders opgepakt. En gaat Tacitus met deze topic weer heel hard op zijn bek. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, tenzij we natuurlijk weer op de nationalisten kunnen zitten kakken....
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 17:02   #43
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Helemaal niet, het zou me zeer sterk verbazen mocht de moordenaar niet uit nationalistische kringen komen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 17:58   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Helemaal niet, het zou me zeer sterk verbazen mocht de moordenaar niet uit nationalistische kringen komen.
En waarop baseert u zich dan wel?

Ik herinner me zoiets dat er over de vorige verdachte al werd gesuggereerd dat hij met extreem-rechts sympathiseerde. Maar het bleef bij een kort zinnetje, meer niet. En nu bleek er al helemaal niets van aan te zijn.

Dus, kom maar eens op de proppen met bewijsgronden waaruit moet blijken dat de moordenaar van Lindh in het nationalistische kamp gesitueerd moet worden. Aan u de eer. Maar ik vermoed heel sterk dat u daar helemaal niet op zult kunnen ingaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 18:15   #45
Bruno*
Banneling

Standaard

Waarom zou iemand haar vermoorden als hij niét nationalistisch is, aangenomen dat het een politieke moord is.
Oud 25 september 2003, 18:37   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou iemand haar vermoorden als hij niét nationalistisch is, aangenomen dat het een politieke moord is.
En waaruit zou moeten blijken dat het om een politieke moord gaat? Tot nu toe heb ik geen enkele tv-zenders daarover horen berichten. Zelfs onze bloedrode VRT die er anders als de kippen bij is om rechts van alle zonden Israëls te beschuldigen heeft dit element nog niet geopperd.

Op welke feiten baseert u zich daarvoor trouwens? Of welke berichtgeving in Zweden gaat in die richting?
Oud 25 september 2003, 18:39   #47
Bruno*
Banneling

Standaard

Ik veronderstel het gewoon. Waarom anders een moord begaan?
Oud 25 september 2003, 18:47   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel het gewoon. Waarom anders een moord begaan?
Blijkbaar neemt u uw eigen veronderstellingen voor waarheid en werkelijkheid aan.

Waarom de moord werd begaan? Laten we de politie daarover oordelen. Tot nu toe heeft er in de media nog niemand de piste van politieke moord geopperd (of kunt u me iets anders aantonen). U staat dus wel een beetje alleen met uw "veronderstelling".
Oud 26 september 2003, 13:47   #49
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Deze topic is een meesterlijk voorbeeld van hoe bevooroordeeld de linkeiwinkies en belgicisten zijn! De moordenaar is een joegoslavische asielzoeker!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 14:43   #50
Bruno*
Banneling

Standaard

Wat was zijn motief?

15000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000000000000 (excuses)
Oud 26 september 2003, 15:06   #51
Kempen
Gouverneur

Standaard

Een goed raad Tacitus, bezint eer ge begint.

Maar wat kwam het toch goed uit dat men eerst iemand verdacht en die kon men nog in verbinding brengen met extreem rechts.

Dat het een alcoholieker en drugsverslaafde was werd algauw vergeten. Men ging even een vreugdedansje doen : want het was nene extreem rechtse. En hop daar lag al dadelijk de link met eigen volk eerst en Vlaams Blok.

Nooit aan gedacht dat een drugsverslaafde alcoholieker wel eens een roofmoord zou doen ?

Allez ze hebben die 'extreem rechtse' drugverslaafde vrij gelaten en iemand anders gearresteerd. Daar hebben ze de politieke overtuiging nog niet van bekend gemaakt. Wat ik vreemd vind, U toch ook ?

Laat ons hopen dat de moordenaar gevat is of wordt en zijn verdiende straf niet zal ontlopen.

En voor U hoop ik dat het verstand met de jaren komt en dat U in de toekomst twee keer zult nadenken voor U begint.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 17:00   #52
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Zweedse minister Lindh is vermoord omdat ze voorstander was van de invoering was van de Euro. De moordenaar bleek uit extreem-rechtse kringen te komen. Gegeven dat hij in de naam van "zijn volk" handelde, geldt dan het VB-adagium: Eigen volk eerst: altijd en overal?
Dan wel Belgen eerst
El Cid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 07:55   #53
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

ja eigen volk eerst en dan bedoel ik niet dat er geen cultuurvermenging mag zijn of dat andere geen recht hebben op een leefbaar bestaan.maar is het niet hemeltergend dat ons eigen vlaams volk op handen en voeten moet kruipen om een minuscuul leefloon te krijgen en dat er vlamingen in de winter doodvriezen omdat ze geen geld hebben om verwarming te betalen dat er vlamingen soms dagen dood zijn eer iemand tot de ontdekking komt dat ze hem of haar niet meer zien terwijl iedere buitenlander hier ineens met alles in orde is alle sociale voordelen krijgt kinderbijslag voor een halve school terwijl er maar zes kids bij hen zijn leefloon krijgen en op verschillende ocmw kunnen gaan aankloppen nee eigen volk eerst is zeker niet bedoeld om te zeggen dat we zoveel beter zijn eerder een noodkreet om te zeggen dat we er ook nog zijn.onze voorouders hebben voor dat recht gevochten en het is onze plicht ter hun nagedachtenis om dat recht te behouden.is het niet goedschiks dan kwaadschiks
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be