![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer eens de democratische wil van de betrokkenen zelf te respecteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als we ons aan de wetten willen houden, dan zijn gewestelijke grenscorrecties de bevoegdheid van het federale niveau.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal tegen de geest van goed bestuur. Andermaal een totalitaire volledig ondemocratische gang van zaken. Hoe kan je het nu goedkeuren dat de burger zich moet aanpassen aan het bestuur i.p.v. omgekeerd? Citaat:
Dringend veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Dus Linkebeekse Anschluss mag, Durbuyaanse niet?
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Voor jou - als ik even mag interpreteren - is een staat niets anders dan een verzameling geografische coordinaten, waarbinnen een 'bevolking' gehoorzaamt aan wetten die ze zelf maakt. Geen historiciteit of cultuurnationale verbondenheid speelt ook maar de minste rol. Het is een opvatting als een andere, maar practisch gezien compleet van de pot gerukt is, behalve mss dan voor een voorstander van een surrealistisch en artificieel land als België. Citaat:
Evenwel vrees ik dat bij een splitsing vh land, opstootjes , relletjes , gewelddage interventies van Franstalig crapule in de Rand op een of andere manier de Vlaamse politici (met hun zwakke zenuwen) in een situatie zullen worden gemaneuvreerd waarbij zij netjes de andere kant zullen opkijken als de grondwet even niet wordt 'toegepast', dus de bestaande actuele taalgrens niet door de Vlaamse Staat zal geërfd worden. Pleiten in deze context voor het recht van gemeentenaren om zelf te mogen beslissen tot welk groter geheel hun gemeente mag toe treden is politiek waanzinnig , dom en wmb misdadig.
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Elke gemeenschap mag toch haar wens te kennen geven met welk groter geheel ze al dan niet wil samenleven? Zelfs individuën mogen fantaseren over anschluss bij pakweg Nederland, en daar op democratische wijze naar streven. Ik zie daar geen probleem in. Jouw probleem is dat je met twee maten en gewichten meet, en flamingatisch streven a priori als goed beschouwt, doch een identiek en analoog streven van anderen verguist, zonder acht te slaan op de parallellen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 september 2006 om 11:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is er hier eigelijk bezitterig?
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas een eind na de 'Raatshovenstraat nr 100' staat het bordje' Racour. Al wie daar voor woont bevindt zich in Vlaanderen en kan dus VB stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze redenering klopt mogen we dus het hele Alpengebied van Oostenrijk opeisen, en ook nog eens de Spaanse kust van Lloret de Mar tot Gibraltar. O ja, en dan willen we ook nog een corridor: de Autoroute du Soleil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb hier nog een atlas liggen uit 1960, en daar maakte Landen deel uit van de provincie Luik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() De vlamingen zouden wel moeten opkomen ginder... Al was het maar te laten zien dat ze er zijn en dat het ook anders kan.
Nu doen de franstaligen binnen x aantal jaar gewoon alsof ze er niet zijn en de vlamingen zijn dan al franstaligen. Citaat:
Maar de faciliteiten zijn de geniale truc van de franstaligen geweest. De vlaming gebruikt ze niet en voor de franstaligen is het DE verfransingsmachine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Nu ja, het is wel zo dat ik, en veel nederlanders die ik ken, overal in België nederlands spreken. Dat lijkt me ook vrij normaal.
België is een land waarvan de meerderheid nederlands spreekt. Het is dus logisch dat een anderstalige minderheid het nederlands op zijn minst begrijpt. (Sterker nog, een inwoner van een beetje land spreekt ook één of meerdere talen van een buurland. Zelfs in Italië kun je nog met duits terecht. In Zwitserland kun je overal met elk van de talen terecht.) Voor nederlanders zal die hele taalgrens en alle gevoeligheden die er omheen hangen een zorg zijn. België is overwegend nederlandstalig dus spreek je nederlands. Frans spreek ik in Frankrijk. Als een franstalige belg wil dat er frans gesproken wordt dan krijgt ie mijn klandizie niet. Arogant? Het zal best. Maar die bekrompenheid bij de 'zuid-belgen' moet er toch eens uit. |
![]() |
![]() |