![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Over de uitbreiding van Vlaanderen... | |||
Alle Vlaamse gemeentes terug bij Vlaanderen, dat is immers gerechtvaardigd |
![]() ![]() ![]() |
32 | 64,00% |
(speciaal voor de belgicisten) Nee, Brussel wel uitbreiden met de faciliteitengemeentes |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,00% |
Gene zever, iedereen in zijn eigen kot |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Kom, noemt mij maar een racist, ik weet dat u dat wilt.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen =/= Vlaams Gewest. Randgemeenten zijn altijd een gevoelige zaak. Wallonië zal niet accepteren dat een gemeente die reeds 40 jaar Waals grondgebied is, terug naar Vlaanderen gaat. Je kan de impact van die 40 jaar durende verwaalsing niet minimaliseren. Voor mij is het prioritair dat we ons focussen op een stad van één miljoen inwoners, die in het centrum van Vlaanderen ligt. Bovendien. Als echte volksnationalist hebben de Walen evenzeer het recht om de aansluiting van Voeren bij Wallonië te eisen, als wij het recht zouden hebben om andere randgemeenten op te eisen. Neem bijvoorbeeld Komen (in meerderheid Franstalig, maar gericht op Ieper) en Voeren (in meerderheid Nederlandstalig, maar gericht op Luik). Je kan niet de ene logica gebruiken om Komen op te eisen, en de andere logica om Voeren te behouden. Grenzen zijn in praktijk altijd een beetje flou. Gemeenten op de rand zullen altijd wel invloed ondervinden van hun buur over de grens. Van die Vlaams-Waalse grens blijf je beter af. Prioriteit is ervoor te zorgen dat de gemeenten in de Vlaamse Rand Vlaams blijven, en dat Brussel tot Vlaanderen blijft behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Dat men eerst begint met de verfransing te stoppen en het franstalig onderwijs in vlaanderen droog te leggen en de faciliteiten op te heffen.
En dat kan op zowel gemeentelijk , regionaal als in het brussels hoofdtsedelijk gewest. Als de wil er op die andere niveau's niet is zal die er op het federale ook niet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() We kunnen ook nog wat geduld uitoefenen en volgend jaar eens zien hoe N-VA en Vlaams Belang zouden scoren in Wallonië, zeker in die drie bepaalde provincies
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |