![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat ge een leerkracht geschiedenis of moraal krijgt die zich gedraagt als een Feremans!?Dan kan men toch moeilijk nog over objektiviteit spreken?Eerder tot een hypnose-poging of mentale verkrachting.Men zou daar mischien een nieuw misdrijf van kunnen maken: "poging tot mentale aanranding" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan durven afkomen met een affiche die je wil waarschuwen voor extreme partijen omdat die van plan zouden zijn om jouw mond te snoeren. Onbegrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en te vervangen door rechtse indoctrinatie ??
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() in uw "arabieren.be" van uw onderschrift leest men dat de arabieren de zeep uitgevonden hebben? En dat de hygiëne uit het oosten werd ingevoerd? Romeinse badhuizen, ooit van gehoord? De Kelten maakten reeds zeep op basis van varkensvet, asse en aromatische kruiden.En kom niet vertellen dat het niet waar is.Met wat is uw "arabische zeep" vervaardigt?Want dit is dubbelzinnig, men laat hier doorschijnen dat de Europeanen, tot als de Kruisvaarders terugkwamen uit het Oosten met o.a. zeep, niet wisten dat men zich soms moet wassen...wat een gore onzin zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hadden zo eenen voor godsdienst, de laatste keer dat hij hem gewassen had, moet in april 68 geweest zijn. ![]() Toevallig was het ook den dezen die verkiezingen in zijn klas had georganiseerd, waarbij zowat 80 % voor het Blok koos... Het was anoniem, maar ge moest wel opschijven welke partij, ... Ge moet wel een rund van ne leeraar zijn om niet te zien wie wat schreef natuurlijk... ![]() Ik heb weinig leerkrachten smeerlappen gevonden, en als het echte smeerlappen waren , kwam ik er meestal nog goe mee overeen, (eigenlijk zowat dezelfde karaktertrekjes weet je . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(schijnprocessen, broodroof, etc... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Duym : 6 september 2006 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb de indruk dat heel veel mensen hier de mentale weerbaarheid en de zelfstandigheid van jongeren onderschatten. Via televisie, internet, hun ouders, kranten, door te spreken onder elkaar, ... vormen ze zich een mening over de samenleving. Ze zijn heus wel slim genoeg om zich niet te laten indoctrineren door een leerkracht als ze dat niet willen. Leerlingen zijn geen lege vaten waar je eender wat kan ingieten, ze zijn levende, denkende wezens met een eigen mening.
Als ik als leerling door één ding beledigd zou zijn dan is het niet door het feit dat ik Gestapo-gewijs mijn leerkracht zou kunnen aangeven maar wel dat het VB de intelligentie en het denkvermogen van mij en mijn vrienden zo zwaar onderschat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Wij hadden er ook zo een paar die constant stonden te fulmineren tegen het Vlaams Blok.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in de meeste gevallen vertellen ze gewoon regelrechte leugens of verbloemde waarheid... Ik deed heel graag geschiedenis, ik scoorde daar altijd heel hoog op, (zonder daar een klap voor te doen overigens... ) ik ben er mij dan ook in blijven verdiepen, en dan denkte wat voor een leugenachtige zever hebben ze daar eigenlijk staan vertellen, ze zijn bovendien nog de helft "vergeten" te vertellen, onder het mom van "politiek correctheid" "oei de heilige moeder katholieke kerk" enz... In het hoger onderwijs kwam er eentje elke week raaskallen over ethiek, vb, Abortus is slecht en des duivels, ... ('t was katholiek onderwijs) daarna vrije discussie daarover, waarin ge uw "mening" mocht zeggen... laat mij niet lachen, iedereen die pro abortus, was waaronder de topfeministe van de klas, werd weken later nog met de nek aangekeken... (Ik had de klootzak in kwestie natuurlijk door, en speelde zijn spelleke gewoon mee.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn mensen die er allemaal niet zo over nadenken en dus wel vatbaar zijn voor die indoctrinatie technieken, en zeker als de leerlingen jong zijn. Bij mijn neefje waren ze in de laatste jaren van de lagere school al bezig met hun misselijkmakende propaganda... verdraagzaam zijn enz, ... terwijl zijn jongere broer al op 't school ineengeklopt was, door nen kleinen asielzoeker, ... wiens verdraagzame vader al in den bak zat... Bovendien wou de school aan dat klein krapuul nog niet eens iets doen. .. Bij mij waren ze er zo makkelijk nie afgekomen, maar ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een politiek spagaat omdat het nu allemaal te links is? Met iemand als Kris Peeters op de post van leefmilieu durf ik toch betwijfelen of het wel de linkergracht is die je onder je voelt. Wat ik bijzonder jammer vind, is dat zowel extreem-rechts als extreem-rechts de Vlaamse zaak met xenofobie hebben vermengd. Een eigen uitgesproken mening mag je absoluut hebben, maar er zijn grenzen aan dat soort hefboompolitiek. Onredelijke eisen stellen om het redelijke te verkrijgen, dat kan een tactiek zijn, maar het zal altijd opnieuw reactie uitlokken. Als het VB zich van in den beginne redelijk had opgesteld, dan stonden zij nu niet op de pechstrook van het politieke spectrum. Laatst gewijzigd door Jo Creten : 6 september 2006 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Man toch, ik ben geen xenofoob, maar wat ben ik met een onafhankelijk Vlaanderen als Mohammed of Zoefzoef het hier voor het zeggen krijgt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zo moeten vele honderdduizenden doorsnee "harwerkende vlamingen" zich nu inderdaad voelen ja...
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is wat het VB sinds 1989 wel doet. Eerst via de VBJ en KOSMOS. Na het officiële opdoeken van KOSMOS enkel via een nieuwe oproep op de website van de VBJ. Toen dat teveel kritiek losmaakte is men er officieel even mee gestopt, maar nu mag een "niet-gelieerde" organisatie de fakkel overnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Linkse leerkrachten? Wij hebben 25 jaar geleden het Horst Wessellied moeten leren in Maatschappelijke vorming....In het Duits EN de vertaling....dat zou nu bonken geven....we liepen dat dan achteraf tijdens de "speeltijd" of op schoolreis te zingen tot verbijstering van andere leerkrachten.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |