Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 10:56   #41
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Televisiespotje roept vanaf 22 september op tot verdraagzaamheid

BRUSSEL - Vanaf 22 september zal op heel wat zenders een televisiespotje te zien zijn dat oproept voor meer verdraagzaamheid en dat de 0110-concerten promoot. Bijna alle Belgische zenders ondersteunen het initiatief en stelden enthousiast zendtijd ter beschikking, aldus een mededeling.
Het spotje is een initiatief van een aantal mensen uit de filmsector in samenwerking met CFP-Belgium, de vereniging van reclamefilmproductiehuizen. Het spotje roept op voor meer verdraagzaamheid en moet de mensen warm maken om massaal aanwezig te zijn op de 0110-concerten. Die concerten voor verdraagzaamheid, tegen extremisme, tegen racisme en tegen zinloos geweld hebben plaats op 1 oktober in Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi.

Vanaf 22 september is een 30-seconden versie van het spotje te zien op verschillende Belgische televisiezenders waaronder Eén, Canvas, VTM, Kanaal2, JimTV, VT4, VijfTV, RTL, MTV/TMF, Arte en zowat alle regionale Vlaamse zenders. Het spotje wordt zondag 10 september in het centrum van Brussel opgenomen. ((BELGA))06/09/2006

Dit is de totale waanzin...
Onder de dekmantel van de strijd tegen zinloos geweld enr acisme... eigenlijk een massale mediacampgane voeren tegen één partij. En dat kom je te weten als je naar de site surft.
Wat is het probleem? Die hele 0110-heisa, die jarenlange demonisering, ..., levert jullie toch een gegarandeerde verkiezingsoverwinning op? Als jullie dan toch zo zeker zijn van een nieuwe Zwarte Zondag, dan is er toch geen enkele reden om te gaan zeuren over een onnozel spotje?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:58   #42
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Euhm. Als ik mij niet vergis wordt er opgeroepen voor verdraagzaamheid, tegen racisme en tegen zinloos geweld; Nergens wordt de naam van het VB vernoemd, er is zelfs geen sprake van extreem-rechts. Ik dacht dat het VB een verdraagzame, niet-racistische en geweldloze partij was, waarom moeten ze zich dan aangevallen voelen?

Nog zo'n idioot die denkt dat er niets ondernomen wordt tegen het Vlaams Belang, precies of het cordon niet bestaat, zoals hier op dit forum door een paar idioten met zieke geesten wordt beweerd!
Die concerten gaan een averechtse uitwerking hebben en het Vlaams Belang gaat er wél bij varen, wedden!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:58   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik herhaal; je kan niet het hele initiatief afschieten omwille van de domme uitspraken van één van de initiatiefnemers.
maar wel omwille van de klaar en duidelijke boodschap op hun website dat de concerten tegen recht gericht zijn...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:00   #44
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik herhaal; je kan niet het hele initiatief afschieten omwille van de domme uitspraken van één van de initiatiefnemers.
Beetje gemakkelijke uitspraak hé . Hij is wel de grondlegger van het idee van die concerten.

Die hele affaire rond "verdraagzaamheid" zwemt gewoon in de politieke rotte soep met als doel de komende verkiezingen te beïnvloeden.

En ze weten het.

Nuja, dit is natuurlijk ook een onderdeel van de vrije meningsuiting dus mogen die concerten worden gehouden. Maar de smerige manier waarop ze het spelletje spelen is ongeloofelijk hypocriet.

Laatst gewijzigd door Schavuit : 7 september 2006 om 11:01.
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:05   #45
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Nog zo'n idioot

U mag mij altijd komen uitschelden maar dan wel in het gezicht, wedden dat dat niet zo gemakkelijk is als via een klavier.

En als jullie toch zo overtuigd zijn van het feit dat dit een averechts effect gaan hebben, wat zitten jullie dan je adem en tijd te verspillen in het afstrijden ervan?
Oud 7 september 2006, 11:09   #46
ilfalco
Minister-President

Standaard

Omdat het zo totalitair is en omdat het bovendien gedeeltelijk met ons geld betaald wordt. Rusland is er niets tegen.
Oud 7 september 2006, 11:19   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
...zegt iemand die death metal als het summum van muzikaal kunnen beschouwt...
Iets op tegen? Ik verkies het in elk geval boven al dat alternatief, pseudo-intellectueel emo-gejengel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:23   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik heb tot nu toe altijd neutraal tegenover die concerten gestaan omdat het VB mij eerlijk gezegd koud laat. Maar na het bekijken van dit clipje is dit veranderd.

http://www.youtube.com/watch?v=5aCGERPYtD0

Alles gaat nog ewa tot 1m30. Dan komt het typetje terug buiten, zegt dat het tijdens die concerten met een vuilbak zal klaarstaan voor iedereen die er een CD in zal werpen van die artiesten in ruil voor een (citaat)frisse Vlaaaamse pint(einde citaat).

Hoe moet ik dit nu interpreteren? Ik interpreteer dit nu niet als concerten pro verdraagzaamheid. Ik interpreteer dit nu niet als concerten tegen het Vlaams Belang. Maar ik interpreteer dit nu als het gelijkschakelen van Vlaanderen met onvderdraagzaamheid.

Wedden dat Barman het op die manier ooit nog tot baron schept?
Precies wat PC-Belgique al jaren door de strot van de mensen probeert te duwen: "Vlaanderen = Vlaams Belang", dus "Vlaanderen = onverdraagzaamheid"
Oud 7 september 2006, 11:35   #49
ilfalco
Minister-President

Standaard

het Vb is de enieg partij waar het belgische establhisment schrik van heeft... en heel de hetze en alles wat zij doen kadert de laatste tijd dan ook in de strijd tegen het VB. Elke partij die cinsequent separatistsich is zal daar mee te maken krijgen.
Oud 7 september 2006, 11:43   #50
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm. Als ik mij niet vergis wordt er opgeroepen voor verdraagzaamheid, tegen racisme en tegen zinloos geweld; Nergens wordt de naam van het VB vernoemd, er is zelfs geen sprake van extreem-rechts. Ik dacht dat het VB een verdraagzame, niet-racistische en geweldloze partij was, waarom moeten ze zich dan aangevallen voelen?
http://jurgenverstrepen.typepad.com/...maninknack.jpg

hoeveel keer moet dit linkje nog gepost worden....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:50   #51
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wel omwille van de klaar en duidelijke boodschap op hun website dat de concerten tegen recht gericht zijn...
ik denk dat je tegen rechts bedoelt, maar soit

als het vb zich zo geviseerd voelt, sinds wanneer staat het vb gelijk aan rechts en rechts gelijk aan het vb

misschien in jouw woordenboekje maar niet in het mijne

en om je geheugen nog wat op te frissen - op de 0110 website staat momenteel enkel het volgende als doel: "VOOR VERDRAAGZAAMHEID
tegen racisme, tegen extremisme, tegen zinloos geweld"

dat het vb zich geviseerd voelt door concerten tegen racisme en tegen extremisme is begrijpelijk - die partij ademt immers racisme, extremisme en onverdraagzaaheid uit

en tenslotte, kan ik eraan doen dat het merendeel van de muzikanten en artiesten in vlaanderen geen bekrompen geest hebben en dit initiatief wel steunen

Laatst gewijzigd door Khonnor : 7 september 2006 om 11:53.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:52   #52
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iets op tegen? Ik verkies het in elk geval boven al dat alternatief, pseudo-intellectueel emo-gejengel.
...en ik verkies dat alternatief, pseudo-intellectueel emo-gejengel boven dat hersenloos, luidruchtig apengejengel...

fan van lion's pride en consoorten zeker?
Oud 7 september 2006, 11:57   #53
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zeg da filmke, is da nu voor of tegen die concerten? Of is het een promotie gesponsord door een brouwer misschien ter bevordering van het drinken van bier.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:01   #54
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
...en ik verkies dat alternatief, pseudo-intellectueel emo-gejengel boven dat hersenloos, luidruchtig apengejengel...

Zou je niet beter op een serieuze manier discussiëren in plaats van af te geven op de (muzikale) SMAAK van bepaalde mensen? Bij mijn weten heeft dat namelijk geen reet te maken met politiek...
Oud 7 september 2006, 12:03   #55
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zou je niet beter op een serieuze manier discussiëren in plaats van af te geven op de (muzikale) SMAAK van bepaalde mensen? Bij mijn weten heeft dat namelijk geen reet te maken met politiek...
lange tenen?

t moet er niet altijd serieus aan toe gaan he....

af en toe een graptje moet eens kunnen, toch...

zeker ten koste van het clichebeeld van de metalhead...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 7 september 2006 om 12:04.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:06   #56
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het zo totalitair is en omdat het bovendien gedeeltelijk met ons geld betaald wordt. Rusland is er niets tegen.
Reden te meer om content te zijn, een reclamecampagne waar jullie zelf geen euro aan moeten uitgeven (of leeft er onderhuids toch een heel klein beetje ongerustheid dat een paar mensen hun frank toch gaat vallen).

(En aan de mensen die hier het zijspoor muziek bewandelen: als je 20 jaar naar metal luistert heb je elke vergelijking met alles wat lawaai maakt echt wel gehoord hoor, kom eens wat origineler uit de hoek.)
Oud 7 september 2006, 12:07   #57
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
lange tenen?

t moet er niet altijd serieus aan toe gaan he....

af en toe een graptje moet eens kunnen, toch...

zeker ten koste van het clichebeeld van de metalhead...

jaja, en nu is het plots een grapje
Oud 7 september 2006, 12:45   #58
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Zeg da filmke, is da nu voor of tegen die concerten? Of is het een promotie gesponsord door een brouwer misschien ter bevordering van het drinken van bier.
Het is in elk geval een spotje dat onbeslisten voor het Vlaams Belang zal doen kiezen.

http://www.youtube.com/watch?v=5aCGERPYtD0

Waarom? Als dát de argumentatie inhoudt om niet voor rechts te kiezen? Het spotje zegt meer over de linkse haatstraat dan over ons.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:47   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Reclamecampagnes, censuur, huiszoekingen, voorakkoorden, aanpassingen van de kieswet, ...

Allemaal om de democratie te redden meneer...

Dit IS een bananenrepubliek. Congo en Zambia zouden beter waarnemers naar onze verkiezingen sturen ipv. omgekeerd.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:57   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lion's Pride heeft om te beginnen al niets met death metal te maken, maar is oi/punk. Informeer u dus vooraf even vooraleer u kritiek levert.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 september 2006 om 13:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be