![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() *Dubbel*
Laatst gewijzigd door Metal Tom : 8 september 2006 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Is dat nu niet net waar het verschil zou moeten zitten tussen democratie en terrorisme. Namelijk dat een democratie ervan uitgaat dat elke persoon, hoe walgelijk zijn (vermeende) daden ook het recht heeft op de bescherming van zijn menselijke integriteit. Als de VS daar zijn voeten aan veegt dan is ze niet langer de grote democratie en het lichtend voorbeeld dat ze prtendeeert te zijn.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Het mogen zijn wie ze willen in essentie blijven ze wel menselijke wezens en alleen al omwille daarvan verdienen ze een minimum aan respect, althans in een democratie en in een land dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft ondertekent. We strijden inderdaad met ongelijke wapens mar liever dat dan te verloochenen aan onze menselijkheid.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Verder dan met het afslachten van alles wat beweegt zoals u voorstelt.
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Alle harde ondervragingsmethodes zijn folteren in de ware zin van het woord al zal geen enkele veiligheidsdienst of politiedienst het ooit toegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een harde ondervragingsmethode is nog altijd iets anders dan je teelballen aan elektrische snoeren zetten en er stroom doorjagen. Je hebt gradaties, en elk mens heeft zijn breektpunt, het punt waarop een onschuldig iemand toch maar dingen zal verzinnen om van de pijn en de misierie af te zijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 8 september 2006 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
*het doden van burgers *de inzet van wapens zoals clusterbommen (in termen zoals 'prachtig wapen') *foltering en daaruit concluderen dat u een zekere bloeddorst vertoont noem ik geen overdrijving.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verdrag kan mij de boom in als het om mijn kinderen gaat. Als jij moest kiezen zou je nethetzelfde doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niets met geloven of niet te maken. Bewijzen dat het zo is. De bush-bashers geloven het natuurlijk zonder twijfel, is het daarom zo?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Correct. Vandaar dat er wetten en verdragen bestaan als correctie op de menselijke emotie, anders zouden we elkaar constant op straat afknallen en verschuift de grens van het (on)toelaatbare.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij zou je kinderen laten sterven omdat je deze wet en verdragen wilt naleven en zo deze moordenaar beschermen?
Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2006 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat een wet perverse gevolgen heeft (in uw voorbeeld de dood van mijn kinderen) is niet onvermijdelijk en het is een ongelofelijk drama voor de betrokkenen die de wet als een schande zullen aanvoelen. Maar die wet, die voor mij een pervers gevolg heeft, maakt wel dat duizenden anderen beschermt worden tegen willekeur. Men maakt steeds wetten met als oogmerk de grootste gemene deler, wetten die een zo groot mogelijk deel van de bevolking beschermen. Dat sluit niet uit dat dit tot individuele drama's kan leiden maar dat is de prijs van de vrede. Wetten '�* tête du client' bestaan niet en als ze zouden bestaan zouden ze niet werkbaar/leefbaar zijn. 'Speciaal voor u gaan we de doodstraf even terug invoeren' zeg nu zelf ...
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u u kinderen laten sterven ter bescherming van de moordenaar en naleving van een wetje?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aangezien ik de wetten niet maak noch over justitiële macht beschik zou ik het dus niet rechtstreeks zijn die -in uw louter hypothetisch voorbeeld- mijn kinderen laat sterven. En ik zou er kapot van zijn. En hoe vreselijk ook mijn individuele drama, als men de wet enkel en alleen voor mijn specifiek geval zou wijzigen dan zouden veel meer mensen dan mijn kinderen daar het slachtoffer van zijn. Laten we speculaties, hypotheses en valse voorbeelden even achterwege en kijken we naar de feiten. Een staat die de arrogantie heeft om zichzelf de grootste democratie op aarde te noemen ontvoert en foltert mensen in naam van de vrijheid. Dat is onaanvaardbaar. Laten we vooral daarover discussiëren. Of is de werkelijkheid moeilijker te vatten dan zelfbedachte voorbeelden?
![]() |