Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 10:22   #41
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

*Dubbel*

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 8 september 2006 om 10:23.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:23   #42
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Is dat nu niet net waar het verschil zou moeten zitten tussen democratie en terrorisme. Namelijk dat een democratie ervan uitgaat dat elke persoon, hoe walgelijk zijn (vermeende) daden ook het recht heeft op de bescherming van zijn menselijke integriteit. Als de VS daar zijn voeten aan veegt dan is ze niet langer de grote democratie en het lichtend voorbeeld dat ze prtendeeert te zijn.
Oud 8 september 2006, 10:26   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat zulk soort onderzoeken ook in de normale gevangenis zouden kunnen plaatsvinden.
Maar soit zullen we daar maar niet verder op in gaan? Dat wordt toch een vruchteloze discussie. Agree to disagree dan maar.
Ieder zijn standpunt. Ik respecteer die van jou, maar ik denk er anders over.
Oud 8 september 2006, 10:29   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Is dat nu niet net waar het verschil zou moeten zitten tussen democratie en terrorisme. Namelijk dat een democratie ervan uitgaat dat elke persoon, hoe walgelijk zijn (vermeende) daden ook het recht heeft op de bescherming van zijn menselijke integriteit. Als de VS daar zijn voeten aan veegt dan is ze niet langer de grote democratie en het lichtend voorbeeld dat ze prtendeeert te zijn.
De mensen waarover sprake zijn strijders die zijn gevangen genomen in terroristenkampen in Afghanistan. Het gaat hier niet om Janneke of Mieke die in Zwevezele zijn opgepakt voor hun aandeel in een bankoverval of een passiemoord.
Oud 8 september 2006, 10:32   #45
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De mensen waarover sprake zijn strijders die zijn gevangen genomen in terroristenkampen in Afghanistan. Het gaat hier niet om Janneke of Mieke die in Zwevezele zijn opgepakt voor hun aandeel in een bankoverval of een passiemoord.
Het mogen zijn wie ze willen in essentie blijven ze wel menselijke wezens en alleen al omwille daarvan verdienen ze een minimum aan respect, althans in een democratie en in een land dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft ondertekent. We strijden inderdaad met ongelijke wapens mar liever dat dan te verloochenen aan onze menselijkheid.
Oud 8 september 2006, 10:36   #46
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
naieve praat.In de strijd tegen zware criminaliteit en terrorisme zult ge daar niet ver mee komen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:38   #47
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
naieve praat.In de strijd tegen zware criminaliteit en terrorisme zult ge daar niet ver mee komen.
Verder dan met het afslachten van alles wat beweegt zoals u voorstelt.
Oud 8 september 2006, 10:39   #48
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Met folteren kan men alles bewijzen. Iedereen die gefolterd wordt zal vroeg of laat alles opbiechten dat men wil om maar van de pijn af te zijn. Folteren past enkel in dicaturen waar men daders uit het niets wil creëeren.
Alle harde ondervragingsmethodes zijn folteren in de ware zin van het woord al zal geen enkele veiligheidsdienst of politiedienst het ooit toegeven.
Oud 8 september 2006, 10:39   #49
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Verder dan met het afslachten van alles wat beweegt zoals u voorstelt.
Overdrijven is altijd gemakkelijk en is geen antwoord;
Oud 8 september 2006, 10:41   #50
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een andere reden dan wat?

De enige reden waarom het zo gebeurt is om het zo efficiënt mogelijk te maken.

Mochten die terroristen worden overgebracht naar Amerikaanse of Europese luxe-gevangenissen, dan starten er hier oneindige rechtzaken met de duurste advocaten, gesteund door Groene en andere linkse politici, met een overdreven controle op het beschermen van de mensenrechten van deze gruwelijke monsters, hun recht op zwijgen, etc...

En dan mag je vergeten om ooit waardevolle informatie te krijgen over gepleegde aanslagen, maar nog belangrijker, over vermeende toekomstige plannen om massamoorden uit te voeren.

Dat is toch duidelijk, niet?
goed gezegd;
Oud 8 september 2006, 10:41   #51
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle harde ondervragingsmethodes zijn folteren in de ware zin van het woord al zal geen enkele veiligheidsdienst of politiedienst het ooit toegeven.
So?

Een harde ondervragingsmethode is nog altijd iets anders dan je teelballen aan elektrische snoeren zetten en er stroom doorjagen.

Je hebt gradaties, en elk mens heeft zijn breektpunt, het punt waarop een onschuldig iemand toch maar dingen zal verzinnen om van de pijn en de misierie af te zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 8 september 2006 om 10:48.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:47   #52
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Overdrijven is altijd gemakkelijk en is geen antwoord;
Het verheerlijken en/of goedpraten van:

*het doden van burgers
*de inzet van wapens zoals clusterbommen (in termen zoals 'prachtig wapen')
*foltering

en daaruit concluderen dat u een zekere bloeddorst vertoont noem ik geen overdrijving.
Oud 8 september 2006, 10:51   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand mag gefolterd worden. Ooit van de Universele Verklaing van de Rechten van de Mens gehoord?

Er zijn op dit forum veel mensen actief wiens mening ik niet deel, er zijn er evenveel actief wiens mening ik ten allen tijde bestrijd, maar het overgrote deel van deze mensen hebben nog één morele ondergrens van redelijkheid en dat is dat ze het recht op leven nog min of meer verdedigen, een onderliggend respect voor het feit dat zinloos lijden moet vermeden worden.

U daarentegen hebt reeds via meerdere posts blijk gegeven van een ziekelijke bloeddorstigheid die ofwel uit extreme domheid ofwel uit psychopathie moet voortspruiten.
Als er 1 of andere ziekelijk moordenaar bv mijn dochter of zoon zou ontvoert hebben en ergens achtergelaten waardoor ze zonder hulp binnen 2 dagen dood zouden zijn dan mag die man wel degelijk gefolterd worden totdat hij zegt waar hij ze gelaten heeft.
Dat verdrag kan mij de boom in als het om mijn kinderen gaat. Als jij moest kiezen zou je nethetzelfde doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:54   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Om even terug te pakken: U gelooft werkelijk dat die "geheime" gevangenissen niet worden gebruikt om te folteren/martellen?
Heeft niets met geloven of niet te maken. Bewijzen dat het zo is. De bush-bashers geloven het natuurlijk zonder twijfel, is het daarom zo?
Oud 8 september 2006, 10:57   #55
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat verdrag kan mij de boom in als het om mijn kinderen gaat. Als jij moest kiezen zou je nethetzelfde doen.
Correct. Vandaar dat er wetten en verdragen bestaan als correctie op de menselijke emotie, anders zouden we elkaar constant op straat afknallen en verschuift de grens van het (on)toelaatbare.
Oud 8 september 2006, 11:03   #56
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct. Vandaar dat er wetten en verdragen bestaan als correctie op de menselijke emotie, anders zouden we elkaar constant op straat afknallen en verschuift de grens van het (on)toelaatbare.
Dus jij zou je kinderen laten sterven omdat je deze wet en verdragen wilt naleven en zo deze moordenaar beschermen?

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2006 om 11:04.
Oud 8 september 2006, 11:47   #57
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij zou je kinderen laten sterven omdat je deze wet en verdragen wilt naleven en zo deze moordenaar beschermen?
LOL ja zo kan ik het ook! wat een mallerd!

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:16   #58
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus liever een oog-om-oog en tan-om-tand maatschappij? Dat bestaat hoor, ze noemen dat een burgeroorlog en daarbij zouden niet alleen mijn kinderen sterven maar ook de uwe, en die van uw vrienden, en die van uw buren, ... .

Dat een wet perverse gevolgen heeft (in uw voorbeeld de dood van mijn kinderen) is niet onvermijdelijk en het is een ongelofelijk drama voor de betrokkenen die de wet als een schande zullen aanvoelen. Maar die wet, die voor mij een pervers gevolg heeft, maakt wel dat duizenden anderen beschermt worden tegen willekeur. Men maakt steeds wetten met als oogmerk de grootste gemene deler, wetten die een zo groot mogelijk deel van de bevolking beschermen. Dat sluit niet uit dat dit tot individuele drama's kan leiden maar dat is de prijs van de vrede. Wetten '�* tête du client' bestaan niet en als ze zouden bestaan zouden ze niet werkbaar/leefbaar zijn. 'Speciaal voor u gaan we de doodstraf even terug invoeren' zeg nu zelf ...
Oud 8 september 2006, 12:23   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus liever een oog-om-oog en tan-om-tand maatschappij? Dat bestaat hoor, ze noemen dat een burgeroorlog en daarbij zouden niet alleen mijn kinderen sterven maar ook de uwe, en die van uw vrienden, en die van uw buren, ... .

Dat een wet perverse gevolgen heeft (in uw voorbeeld de dood van mijn kinderen) is niet onvermijdelijk en het is een ongelofelijk drama voor de betrokkenen die de wet als een schande zullen aanvoelen. Maar die wet, die voor mij een pervers gevolg heeft, maakt wel dat duizenden anderen beschermt worden tegen willekeur. Men maakt steeds wetten met als oogmerk de grootste gemene deler, wetten die een zo groot mogelijk deel van de bevolking beschermen. Dat sluit niet uit dat dit tot individuele drama's kan leiden maar dat is de prijs van de vrede. Wetten '�* tête du client' bestaan niet en als ze zouden bestaan zouden ze niet werkbaar/leefbaar zijn. 'Speciaal voor u gaan we de doodstraf even terug invoeren' zeg nu zelf ...
Mooie uitleg maar geen antwoord op mijn vraag.

Zou u u kinderen laten sterven ter bescherming van de moordenaar en naleving van een wetje?
Oud 8 september 2006, 12:35   #60
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mooie uitleg maar geen antwoord op mijn vraag.

Zou u u kinderen laten sterven ter bescherming van de moordenaar en naleving van een wetje?
Ik zie niet in hoe het geen antwoord zou zijn.

Aangezien ik de wetten niet maak noch over justitiële macht beschik zou ik het dus niet rechtstreeks zijn die -in uw louter hypothetisch voorbeeld- mijn kinderen laat sterven. En ik zou er kapot van zijn. En hoe vreselijk ook mijn individuele drama, als men de wet enkel en alleen voor mijn specifiek geval zou wijzigen dan zouden veel meer mensen dan mijn kinderen daar het slachtoffer van zijn.

Laten we speculaties, hypotheses en valse voorbeelden even achterwege en kijken we naar de feiten. Een staat die de arrogantie heeft om zichzelf de grootste democratie op aarde te noemen ontvoert en foltert mensen in naam van de vrijheid. Dat is onaanvaardbaar. Laten we vooral daarover discussiëren. Of is de werkelijkheid moeilijker te vatten dan zelfbedachte voorbeelden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be