![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zal er met de EU gebeuren? | |||
De EU wordt een (con)federale staat |
![]() ![]() ![]() |
15 | 48,39% |
De EU wordt een economische unie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,13% |
De EU zal ophouden te bestaan |
![]() ![]() ![]() |
11 | 35,48% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() Wat mij niet aan staat met de EU is dat hoge politieke posten niet verkiesbaar zijn. Ik wil de president van euro.commisie kunnen kiezen, en het liefst ook een districten stelsen voor MEPs, zodat men niet meer uit een ivoren toren kan regeren. Ik denk dat dit ervoor zal zorgen dat de EU een project van het volk is en niet meer van een politieke elitie.
Ik denk ook dat een gekozen president van de EC europeanen bij elkaar zal brengen. Viel me op met de verkiezingen over die grondwet dat ik veel meer geinterreseerd was in wat de fransen en britten erover dachten. De verdeelheid word dan ideologisch en niet zozeer in waar je geboren bent, zoals het hoord imo. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 8 september 2006 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS mag deze invoeren onder de benaming "American Roquefort". Met toestemming van de Europese Commissie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Hier doelde ik op. Dus daar ben ik het mee eens.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 8 september 2006 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nam speciaal "WHO" omdat ik op beiden doelde.
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Juist. Niet veel mensen zijn tevreden met de EU zoals die nu bestaat. De vraag is alleen of dit betekent dat de EU moet worden afgeschaft of moet worden verbeterd. Het antwoord is m.i. duidelijk dat er geen keuze is: je MOET verder met de EU. En alle kritiek kan (en moet!) alleen maar leiden tot aanpassingen en verbeteringen. Meer en betere EU! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De EU zal ophouden met bestaan, in het beste geval omdat het volk heel die zever zo kotsbeu is dat het de eurocraten uit hun bureaus in Bruxelles/Brussels gaat lichten, in het slechtste geval omdat de zon toch ooit ontploft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Fransen brengen feta op de markt onder de naam "Salakis". Dat mag niet van de Europese Commisie omdat dat te Grieks klinkt. Amerikanen mogen wél kaas importeren onder de benaming "American Roquefort".
Nu ben ik geen taalkundige maar vind ik dat "American Roquefort" en "Roquefort" meer gelijkaardig klinken dan "Salakis" en "Feta"... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop en denk ook het eerste. Mijn droom is nog steeds een verenigd Europa van volkeren, waarin wij als Vlaamse staat kunnen bestaan.
Dankzij Europa kunnen we België zowel naar boven als naar beneden doen oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zouden die eurocraten beter belastingen doen betalen, ik zie geen enkele reden waarom die daar vrij van zouden moeten zijn (buiten hun eigen zakken vullen, natuurlijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn dan toch nog mensen die zien waar de EU heen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het een goede zaak, zoals je wel uit mijn post kon opmaken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voornamelijk dan naar boven, want veel soeverein beslissingsrecht zal uw Vlaamse staat in Europa niet hebben hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Buiten die interne economische vrije markt zie ik toch (om niet te zeggen niks) wat wijst op een economische eenmaking.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist door dat het nu niet meer om 1 landje gaat maar een half continent dat het gevolgen heeft voor de rest van de wereld en zij er rekening mee moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Maak er een vrijhandelszone van en vergeet de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De EU is nu al éne chaos en men is bezig met nóg verder uit te breiden, en dan zijn er nog eens plannen voor een mini-Europa in Europa.. en al die plannetjes kosten handenvol geld. Maar het meeste heikele punt wat voor de ondergang kan zorgen moet er nog aankomen: Turkije.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waar pest die wet de mensen? |
|
![]() |
![]() |