Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat zal er met de EU gebeuren?
De EU wordt een (con)federale staat 15 48,39%
De EU wordt een economische unie 5 16,13%
De EU zal ophouden te bestaan 11 35,48%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 15:20   #41
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Wat mij niet aan staat met de EU is dat hoge politieke posten niet verkiesbaar zijn. Ik wil de president van euro.commisie kunnen kiezen, en het liefst ook een districten stelsen voor MEPs, zodat men niet meer uit een ivoren toren kan regeren. Ik denk dat dit ervoor zal zorgen dat de EU een project van het volk is en niet meer van een politieke elitie.

Ik denk ook dat een gekozen president van de EC europeanen bij elkaar zal brengen. Viel me op met de verkiezingen over die grondwet dat ik veel meer geinterreseerd was in wat de fransen en britten erover dachten. De verdeelheid word dan ideologisch en niet zozeer in waar je geboren bent, zoals het hoord imo.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 8 september 2006 om 15:24.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:23   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Met hulp van de WHO is de pokken succesvol de wereld uitgeholpen en verder helpen ze bij de bestrijding van AIDS, Sars en vogelgriep.
Lombas heeft het waarschijnlijk over de WTO/WHO (World Trade Organisation/Wereldhandelsorganisatie), en niet over de WHO (World Health Organisation/Wereldgezondheidsorganisatie).

Citaat:
De NAVO heeft Europa lang beschermt tegen het communisme en heeft waarschijnlijk nu ook nog nut ter verkoming van eventuele russische of chinese aggressie.

Citaat:
Wat protectionisme betreft, China subsideert haar eigen export. Verder is het idee dat vrije handel goed is voor alle partijen volgens mij gebaseerd op het idee dat alle partijen vrij zijn in hun handelen en ik vraag me af of dat in China wel het geval is.
China heeft het recht zijn handel te subsidiëren. Maar dan moeten de andere landen ook het recht krijgen om hun markt af te schermen, om eigen textielproducenten,... te beschermen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:32   #43
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Fout. streek gebonden merknamen mogen enkel nog gebruikt woden door de poducenten van de streek zelf. Ook de Amerikanen mogen dat niet meer vanaf augustus 2006
De VS mag deze invoeren onder de benaming "American Roquefort". Met toestemming van de Europese Commissie.
Oud 8 september 2006, 15:34   #44
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
China heeft het recht zijn handel te subsidiëren. Maar dan moeten de andere landen ook het recht krijgen om hun markt af te schermen, om eigen textielproducenten,... te beschermen.
Hier doelde ik op. Dus daar ben ik het mee eens.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 8 september 2006 om 15:56.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:59   #45
FJL
Burger

Standaard

Citaat:
deglobalisering!
En een 3-jaren plan om de zwaartekracht af te schaffen en de onmiddellijke herinvoering van Sinterklaas?
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:04   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lombas heeft het waarschijnlijk over de WTO/WHO (World Trade Organisation/Wereldhandelsorganisatie), en niet over de WHO (World Health Organisation/Wereldgezondheidsorganisatie).
.
Ik nam speciaal "WHO" omdat ik op beiden doelde.
Oud 8 september 2006, 16:05   #47
FJL
Burger

Standaard

Citaat:
Wat mij niet aan staat met de EU is dat hoge politieke posten niet verkiesbaar zijn. Ik wil de president van euro.commisie kunnen kiezen, en het liefst ook een districten stelsen voor MEPs, zodat men niet meer uit een ivoren toren kan regeren. Ik denk dat dit ervoor zal zorgen dat de EU een project van het volk is en niet meer van een politieke elitie.

Ik denk ook dat een gekozen president van de EC europeanen bij elkaar zal brengen. Viel me op met de verkiezingen over die grondwet dat ik veel meer geinterreseerd was in wat de fransen en britten erover dachten. De verdeelheid word dan ideologisch en niet zozeer in waar je geboren bent, zoals het hoord imo.

Juist. Niet veel mensen zijn tevreden met de EU zoals die nu bestaat. De vraag is alleen of dit betekent dat de EU moet worden afgeschaft of moet worden verbeterd. Het antwoord is m.i. duidelijk dat er geen keuze is: je MOET verder met de EU. En alle kritiek kan (en moet!) alleen maar leiden tot aanpassingen en verbeteringen.

Meer en betere EU!
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:37   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS mag deze invoeren onder de benaming "American Roquefort". Met toestemming van de Europese Commissie.
Je kan dus duidelijk zien dat het geen echte is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 00:50   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De EU zal ophouden met bestaan, in het beste geval omdat het volk heel die zever zo kotsbeu is dat het de eurocraten uit hun bureaus in Bruxelles/Brussels gaat lichten, in het slechtste geval omdat de zon toch ooit ontploft.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 01:08   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan dus duidelijk zien dat het geen echte is.
De Fransen brengen feta op de markt onder de naam "Salakis". Dat mag niet van de Europese Commisie omdat dat te Grieks klinkt. Amerikanen mogen wél kaas importeren onder de benaming "American Roquefort".

Nu ben ik geen taalkundige maar vind ik dat "American Roquefort" en "Roquefort" meer gelijkaardig klinken dan "Salakis" en "Feta"...
Oud 9 september 2006, 09:17   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop en denk ook het eerste. Mijn droom is nog steeds een verenigd Europa van volkeren, waarin wij als Vlaamse staat kunnen bestaan.

Dankzij Europa kunnen we België zowel naar boven als naar beneden doen oplossen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 09:19   #52
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De EU zal ophouden met bestaan, in het beste geval omdat het volk heel die zever zo kotsbeu is dat het de eurocraten uit hun bureaus in Bruxelles/Brussels gaat lichten, in het slechtste geval omdat de zon toch ooit ontploft.
Van die eurocraten kan ik het toch op mijn heupen krijgen hoor. Er woont er hier een bij ons in de straat. Dat betaalt al geen belastingen, en dan duikt dat nog onder de BTW ook door alles aan zijn huis in het zwart te laten doen. Een regelrechte schande vind ik dat.

Ze zouden die eurocraten beter belastingen doen betalen, ik zie geen enkele reden waarom die daar vrij van zouden moeten zijn (buiten hun eigen zakken vullen, natuurlijk).
Oud 9 september 2006, 09:26   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hoop en denk ook het eerste. Mijn droom is nog steeds een verenigd Europa van volkeren, waarin wij als Vlaamse staat kunnen bestaan.

Dankzij Europa kunnen we België zowel naar boven als naar beneden doen oplossen.
Er zijn dan toch nog mensen die zien waar de EU heen gaat.
Oud 9 september 2006, 10:34   #54
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er wel meer zijn die die evolutie zien. De enen vinden dat echter een goede zaak, de anderen een slechte.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak, zoals je wel uit mijn post kon opmaken
Oud 9 september 2006, 11:26   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

voornamelijk dan naar boven, want veel soeverein beslissingsrecht zal uw Vlaamse staat in Europa niet hebben hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:10   #56
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten die interne economische vrije markt zie ik toch (om niet te zeggen niks) wat wijst op een economische eenmaking.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:16   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Buiten die interne economische vrije markt zie ik toch (om niet te zeggen niks) wat wijst op een economische eenmaking.
Denk je dat België of Nederland alleen ook maar enige indruk maken op de rest van de wereld als afzet markt. En dat er ook maar één niet EU land er zou van waker liggen als een van de kleine EU landen alleen een invoerverbod zouden zetten op hun producten.
Het is juist door dat het nu niet meer om 1 landje gaat maar een half continent dat het gevolgen heeft voor de rest van de wereld en zij er rekening mee moeten houden.
Oud 9 september 2006, 18:37   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Maak er een vrijhandelszone van en vergeet de rest.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 20:05   #59
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven Pelgrim; ik denk zelfs dat er nu al serieus wat mensen zijn die de EU in zijn huidige vorm beu zijn. Het 'serieuzere' denkwerk en regelgeving komt maar niet van de grond vanwege de onenigheid; en om de schijn wat hoog te houden verzinnen ze maar wat onnozele regeltjes om de mensen te judassen. Zoals laatst met die arbeiders wat buiten werken in de zomer; als het van de EU afhing mocht niemand meer in een bloot lijf buiten werken.

De EU is nu al éne chaos en men is bezig met nóg verder uit te breiden, en dan zijn er nog eens plannen voor een mini-Europa in Europa.. en al die plannetjes kosten handenvol geld.

Maar het meeste heikele punt wat voor de ondergang kan zorgen moet er nog aankomen: Turkije.
Oud 9 september 2006, 23:39   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals laatst met die arbeiders wat buiten werken in de zomer; als het van de EU afhing mocht niemand meer in een bloot lijf buiten werken.
Volgens de Belgische veiligheidswetgeving mag dit reeds niet meer in België. Maar moet men werkkledij dragen en voor sommige werken zelf dikke werkkledij.
Dus waar pest die wet de mensen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be