Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 03:58   #41
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Die zijn er wel gedeeltelijk, hybride wagens zoals de Prius van Toyota.
Ik beweer ook niet dat iedereen van vandaag op morgen met een auto moet beginnen rijden die totaal niet vervuild. Maar je kan toch tenminste een auto kopen die 4 tot 7 liter verbruikt ipv 8 tot 11L en een rustige rijstijl aannemen.
Net zoals jij graag roze bloemetjes ziet bijvoorbeeld, zien andere mensen graag auto's die perfomant zijn en die van 8 tot 11 liter verbruiken. En als ze er mee gaan rijden willen ze er graag wat snelheid en G-krachten uitpushen. Daar is absoluut niets verkeerd aan, net zoals er niets verkeerd aan is dat jij graag roze bloemetjes ziet.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 04:01   #42
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
wees nu toch eens lief voor elkaar!
Inderdaad, laten we elkaar wat gaan beknuffelen, enzo...
Oud 20 oktober 2006, 11:12   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Net zoals jij graag roze bloemetjes ziet bijvoorbeeld, zien andere mensen graag auto's die perfomant zijn en die van 8 tot 11 liter verbruiken. En als ze er mee gaan rijden willen ze er graag wat snelheid en G-krachten uitpushen. Daar is absoluut niets verkeerd aan, net zoals er niets verkeerd aan is dat jij graag roze bloemetjes ziet.
Die roze bloemetjes verpesten mijn milieu niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 00:55   #44
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Als jij dat zo ziet, ja en denkt dat alles wat de moderne maatschappij voortbrengt zo normaal is. Dat iedereen kan en mag doen wat hij wil als dat ook tenkoste gaat van een heleboel mensen. Dan moeten elke misdaad en moord en wat je wil ook maar toe laten en maar best alle wetten afschaffen. Laat iedereen zijn gang maar gaan. Kortom, terug naar de oertijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 00:58   #45
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vraag me af waarom de dan afkomt met een bromfiets, als je weet dat het een auto is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar jawel, dat is een benzine motor + electro motor die gedeeltelijk meewerkt bij lage toeren.
Oud 23 oktober 2006, 04:20   #46
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als jij dat zo ziet, ja en denkt dat alles wat de moderne maatschappij voortbrengt zo normaal is. Dat iedereen kan en mag doen wat hij wil als dat ook tenkoste gaat van een heleboel mensen. Dan moeten elke misdaad en moord en wat je wil ook maar toe laten en maar best alle wetten afschaffen. Laat iedereen zijn gang maar gaan. Kortom, terug naar de oertijd.
Als jij vindt dat autogebruikers criminelen zijn, dan zijn er wel heel veel criminelen in jouw wereld. We zouden nog altijd in de oertijd zitten moesten we de auto niet hebben.
Oud 23 oktober 2006, 09:26   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom de dan afkomt met een bromfiets, als je weet dat het een auto is.
Waar zie je die bromfiets?
Weet je...laat maar, dom kind.
Oud 23 oktober 2006, 13:20   #48
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Kijk sèh, en ik zit er eigenlijk tussenin. Klein autooke ma stevig en veel pk's. Maar eigenlijk pak 'k de helft van den tijd m'n fiets om te gaan werken. Maar als 'k dan 's avonds 'ns lekker wil gaan scheuren heb 'k daar dan ook geen probleem mee want 'k heb die dag al minstens 60 km naft uitgespaard, en da's al snel 10 liter bij mij...
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:03   #49
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
De benzineprijs is in nagenoeg 1,5 week met 18% gedaald. Maar dat merken we blijkbaar niet aan de pomp. Ik zie nauwelijks een prijsdaling

Een vat ruwe olie komt van 78 USD en zit nu rond 63 USD.

Is dit te wijten aan het belastingskliksysteem van Verafstoot?
Er is een tekort aan capaciteit in de raffinaderijen die benzine leveren aan Europa.
't Is daarom dat de benzineprijs zo hoog, de aardolieprijs heeft daar momenteel weinig invloed op.
't Is daarom ook dat na Katrina de prijs zo sterk omhoog ging zonder dat er aan de aardolievoorraad of -toevoer werd geraakt. Er hebben toen een paar grote raffinaderijen hun productie volledig stillegd, ConocoPhillips heeft zelfs 235 dagen stilgelegen.

Wat overigens niet wil zeggen dat de aardolieprijs geen invloed heeft op de economie.
De prijs van de aardolieproducten die wel voldoende raffinagecapaciteit hebben zijn wel afhankelijk aardolieprijs...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 23 oktober 2006 om 17:32.
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 00:30   #50
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jouw doel hier op dit forum is blijbaar om op mensen te schelden die andere meningen hebben dan u. En vooral als u weet dat u ongelijk heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waar zie je die bromfiets?
Weet je...laat maar, dom kind.
Oud 26 oktober 2006, 00:32   #51
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als u uw broek maar niet scheurt bij overdreven snelheden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Kijk sèh, en ik zit er eigenlijk tussenin. Klein autooke ma stevig en veel pk's. Maar eigenlijk pak 'k de helft van den tijd m'n fiets om te gaan werken. Maar als 'k dan 's avonds 'ns lekker wil gaan scheuren heb 'k daar dan ook geen probleem mee want 'k heb die dag al minstens 60 km naft uitgespaard, en da's al snel 10 liter bij mij...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be