Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 21:20   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
ELKE religie is dom, achterlijk en mogelijk gevaarlijk.
In de naam van het Judaisme voert Isreal een oorlog tegen de Palestijnen, in de naam van het Christendom werd de oorlog in Irak mede goedgepraat door de VS...
Ik ben het volstrekt met u oneens.
Wat u schrijft omtrent de redenen voor de oorlogsvoering van Israel en de VS is trouwens nonsens.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 21:21   #42
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Het ottomaanse rijk stond vroeger kwa kunst en wetenschap ver voorop toen wij ergens in donkere hutjes woonden.
Nogal lachwekkend. Weet u eigenlijk wel van wanneer de glorietijd van het Otoomaanse Rijk dateert?
Oud 10 september 2006, 21:22   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Mischien maar goed, religie is iets dat in persoonlijke kringen moet blijven en al zeker niet op school gegeven moet worden.
Waarom zo onverdraagzaam?
Oud 10 september 2006, 21:24   #44
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Zeg mens, ga eens wat in Mekka dreigen!! Ontplof!!
Wat een argumentatie!
Oud 10 september 2006, 21:33   #45
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.... maar niet met mij.
ach billyboy....dat u al een uitgesproken mening hebt over de islam was al te verwachten, kan ik/niemand jammer genoeg niets aan veranderen.
Al een geluk dat er mensen zijn die zonder oogkleppen door het leven gaan

Laatst gewijzigd door nubian : 10 september 2006 om 21:52.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 21:39   #46
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

http://programm.daserste.de/detail1....ahl=41&ziel=27

mooie reportage op duitsland 1 nu bezig met moslims fanatieken.

Hassan Dabbagh
Imam der Al-Rahman-Moschee in Leipzig

Laatst gewijzigd door colargo : 10 september 2006 om 21:43.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:10   #47
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het zou grappig zijn moest jij de enige moslim zijn die zoiets zegt. Raar genoeg zeggen velen het.

Ik vraag me daarbij dan af: jullie ouders kwamen naar hier omdat ze hun islamitische thuislanden wensten te ontvluchten. blijkbaar was het hier beter leven.

Waarom willen jullie, de jongere generaties, dan persé dat het hier wordt omgevormd tot een maatschappij die jullie ouders wensten te ontvluchten? Is het dan niet eenvoudiger om ineens op het vliegtuig te stappen en in die BESTAANDE maatschappij in het moederland te gaan leven, vermits d�*t jullie toekomstbeeld is?

Indien ik wil leven volgens aloud papoua-gebruik, dan ga ik niet wachten tot Vlaanderen is omgetoverd tot papoua-land, dan g�* ik gewoon ginder leven!
Ten eerste mijn grootvader heeft mij nie gevraagd toen em ner hier kwam.

Ten tweede: Belgie heeft in de jaren 60/70 onze grootvaders aangevraagd om hier te komen werken in de fabrieken.

Ten derde: mensen komen en werken hier, ze verdienen hun loon, ze bouwen hier stilaan hun leven..ze krijgen kinderen en ze zien dat ze in feite niet meer terug willen/kunnen keren,want hier is een nieuw leven begonnen.

Ten vierde: de meesten passen zich aan. (Mijn origine en ras toch)

Ten vijfde: en neen..we gaan jullie samenleving niet proberen veranderen of eigenen..We willen hier gewoon leven zoals ieder ander belg dan wel met een ander visie, zodner de anderen schade te berokkelen ..

Laatst gewijzigd door hydra : 10 september 2006 om 22:11.
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 07:03   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Ten eerste mijn grootvader heeft mij nie gevraagd toen em ner hier kwam.

Ten tweede: Belgie heeft in de jaren 60/70 onze grootvaders aangevraagd om hier te komen werken in de fabrieken.

Ten derde: mensen komen en werken hier, ze verdienen hun loon, ze bouwen hier stilaan hun leven..ze krijgen kinderen en ze zien dat ze in feite niet meer terug willen/kunnen keren,want hier is een nieuw leven begonnen.

Ten vierde: de meesten passen zich aan. (Mijn origine en ras toch)

Ten vijfde: en neen..we gaan jullie samenleving niet proberen veranderen of eigenen..We willen hier gewoon leven zoals ieder ander belg dan wel met een ander visie, zodner de anderen schade te berokkelen ..
Ik reageerde in feite op uw:

Citaat:
En NEEN..we gaan hier blijven, we gaan ier een toekomst uitbouwen en wie weet als de tijd komt, shotten wij mss jullie hieruit eh..

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 07:19   #49
nubian

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=58895

Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 07:19.
Oud 11 september 2006, 07:49   #50
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat een argumentatie!
Dreigen is natuurlijk wel argumenteren.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 11 september 2006 om 08:02.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 08:02   #51
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
ach billyboy....dat u al een uitgesproken mening hebt over de islam was al te verwachten, kan ik/niemand jammer genoeg niets aan veranderen.
Al een geluk dat er mensen zijn die zonder oogkleppen door het leven gaan
Ja, de grote voordelen van de islam zie ik dagelijks rond mij. Aggressie, 'gematigde' moslims die ontploffen en uiteraard een hoop ongelovige honden meenemen, massahysterie, mij wat laten bedreigen dat men mij uit mijn eigen land gaat smijten door iemand die hier de middeleeuwen wenst te introduceren (mogen ze altijd proberen trouwens, ik sidder en beef reeds ),....

Hang jij maar wat de naïeveling uit en hug maar wat verder, sommigen verstaan pas echt hoe laat het is als ze zelf eens iets meemaken met een groepje (of wat dacht je) volgelingen van het hysterische sprookjesboek....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 11 september 2006, 08:15   #52
nubian

Standaard

ach billyboy....shame on u en ik ben gene hugger, ik ben diegene dat gehugt wordt

Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 08:17.
Oud 11 september 2006, 08:20   #53
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach billyboy....shame on u en ik ben gene hugger, ik ben diegene dat gehugt wordt
die gehugd..?!?
We zullen zien hoelang.

Oud 11 september 2006, 08:28   #54
nubian

Standaard

Citaat:
die gehugd..?!?
We zullen zien hoelang.
trust me...... lang
Oud 11 september 2006, 08:35   #55
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trust me...... lang
Ik wist niet dat je zelf lid was van de clan. Dan is het niet moeilijk natuurlijk.

Oud 11 september 2006, 09:45   #56
nubian

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat je zelf lid was van de clan. Dan is het niet moeilijk natuurlijk.
ik behoor tot de MacCloud clan
Oud 11 september 2006, 17:01   #57
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp je wel goed wat je hier schreef? Denkt U nu écht dat jij meer afweet van islam, dan vb. ikzelf die me er al vijf jaar intensief mee bezighoudt? Ik bedoel met "intensief" minstens 5 UUR per dag hoor.
Ik hou me er al ietjes langer mee bezig dan vijf jaar. En ik geef je de raad je er ietsjes "minder intensief" in te verdiepen, zodat je weer wat beter zicht krijgt op het geheel, i.p.v. je te fixeren op een aantal details, en die tot ongehoorde proporties opblaast.

Ken jij veel moslims? Ik ben al jaren redelijk thuis in die kringen. Ik zie hoe ze leven, hoe ze hun geloof in praktijk brengen. Hoogdravende islamtheologie is aan hen evenmin besteed als christelijke theologie dat aan de doorsnee-katholiek is. Meen je nu echt dat al die lui wakker liggen van (een letterlijke interpretatie van) het begrip jihaad?

Ik meen te begrijpen dat je je inderdaad veel met de islam bezighoudt. Het wordt misschien tijd dat je je met de mensen bezighoudt, en minder met de religie/ideologie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 17:08   #58
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de grote voordelen van de islam zie ik dagelijks rond mij. Aggressie, 'gematigde' moslims die ontploffen en uiteraard een hoop ongelovige honden meenemen, massahysterie...
Zie jij dit dagelijks rond jou? In de gazet zeker, en op tv? Maar in je eigen omgeving?

Heb jij al iemand life zien ontploffen, met medeneming van een "hoop ongelovige honden"?

Ik betwijfel of er veel forummers zijn die dat al "rond hen" gezien hebben. Hadden ze het niet van tv of de gazet, dan zouden ze er verdomme nog niks over geweten hebben. Jij evenmin.

Weet je wat een papegaai is? Dat is een beest dat iets leest in de gazet of ziet op tv, en dat daarna gewoon gaat napraten. En laat jij me nu net aan zo'n beest doen denken.

Niet dat ik iets tegen papegaaien heb hoor...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 17:41   #59
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Zie jij dit dagelijks rond jou? In de gazet zeker, en op tv? Maar in je eigen omgeving?

Heb jij al iemand life zien ontploffen, met medeneming van een "hoop ongelovige honden"?

Ik betwijfel of er veel forummers zijn die dat al "rond hen" gezien hebben. Hadden ze het niet van tv of de gazet, dan zouden ze er verdomme nog niks over geweten hebben. Jij evenmin.

Weet je wat een papegaai is? Dat is een beest dat iets leest in de gazet of ziet op tv, en dat daarna gewoon gaat napraten. En laat jij me nu net aan zo'n beest doen denken.

Niet dat ik iets tegen papegaaien heb hoor...
Ik heb er geen live zien ontploffen, maar al regelmatig staaltjes van hun tolerante opstelling mogen proeven. Als jij je als struisvogel wenst op te stellen omdat het (nog ) niet rond jou gebeurd is dat jouw goed recht. Als je begint te minimaliseren, omdat het (nog) niet rond jou gebeurd ben je gewoon een domoor. Niet dat ik iets tegen domoren heb hoor, ze moeten alleen niet proberen slim te doen, het staat zo malloterig.

Laatst gewijzigd door Bill : 11 september 2006 om 17:43.
Oud 11 september 2006, 17:45   #60
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je beter moet informeren: de grote denkers en wetenschappers uit die tijd werden door hun islamitische medebroerders ofwel vervolgd, verbannen of vermoord.
Wat je schrijft is bijna hetzelfde als de ontdekkingen van Galilei toeschrijven aan het christendom!
Oke over die cijfers zwijg ik maar je kunt niet ontkennen dat het midde oosten vroeger veel verder stond als ons.

Het Midden-Oosten kende in deze periode een grote culturele bloei. Waar Europa na de val van het Romeinse Rijk in een diepe crisis kwam, met een dalende bevolking, invasies en opkomende armoede, kwamen steden als Alexandrië, Basra, Damascus en vooral Bagdad tot grote bloei. De bevolking van deze steden groeide en op gebieden als literatuur, architectuur, geneeskunde en wetenschap kwam de regio mijlenver voor te liggen op Europa.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten

Nogal lachwekkend. Weet u eigenlijk wel van wanneer de glorietijd van het Otoomaanse Rijk dateert?
Maakt niet uit binnen 200 jaar kunnen wij even goed diegene zijn die achtergesteld leven. Ik wouw aleen maar bewijzen dat Islamitische landen/mensen niet van natuure uit de nijging hebben om zo te leven.

Waarom zo onverdraagzaam?
Dat is niet onverdraagzaam ik vind dat kinderen niet van kleins af aan moeten leren over achterhaalde dingen die logisch denken tegenspreekt. Natuurlijk heeft iedereen het recht om te geloven in wat hij wil, dus als het volk dat wil mogen er uiteraard godsdienst lessen gegeven worden maar dan na de schooluuren.

Ik wil nog zegen dat het belachelijk is om te stellen dat een geloof op zich
de oorzaak is van religieus geweld. Stel u mischien is de vraag waarom mensen open zouden staan voor het idee om zich op te blazen voor hun geloof.
Waarom waren de christenen in staat om ontschuldige vrouwen te verbranden,waarom gingen ze op die bloedige kruis/rooftochten,waarom onderdrukte ze de vrouwen even veel als de moslims dat deden/doen.Is dat omdat christenen slecht zijn? Hoe komt het dat ze het nu niet meer (in mindere maten/minder openlijk) doen? U kan uzelf dezelfde vraagen stellen met bevoorbeeld het natonalisme.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be