![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Er zijn verschillende zaken die door elkaar lopen. Het belangrijkste is de Amerikaanse internationale politiek. Geschiedschrijving gaat uit van een neutraal standpunt. In de media gaat men graag de emotionele toer op. De echte belangen zijn de economische belangen. Om die economische belangen te verdedigen heeft men grondstoffen nodig en invloed daar waar men ze vandaan haalt. De politiek van alle geïndustrialiseerde landen kan men daar uit afleiden. We leven in een wereld met grote bondgenootschappen. Onze belangen lopen gelijk met die van de v.s. maar ook met die van de wereld als handelsgemeenschap. De grondstofrijke maar instabiele regimes in het middenoosten vormen een bedreiging voor de stabiele aanvoer van grondstoffen. De v.s. kunnen dat niet zomaar zijn gang laten gaan. Men heeft echter af te rekenen met de gelatenheid van de eigen bevolking. Beter uitgedrukt de bevolking gedraagt zich vrij opportunistisch. De eerste doelstelling van de v.s. was controle over Irak, Afghanistan was niet belangrijk. De agenda was al bepaald lang voor de aanslagen. De aanslagen maakten het mogelijk om de bevolking duidelijk te maken dat optreden nodig was. Het valt dus niet uit te sluiten dat een aantal tekortkomingen georganiseerd werden om de aanslagen mogelijk te maken. De eenvoudigste verklaring is dat de aanslagen inderdaad door Al Quaeda zijn uitgevoerd. Best mogelijk dat men al wist wat er kon gebeuren en men wel heel snel met bewijsmartiaal is komen aandraven. Of dit al of niet waar is? Best mogelijk dat Al Quaeda moeite gedaan heeft om hun betrokkenheid duidelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als expert in explosieven zou hij dus deze film moeten kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Misschien interpreteer ik je post verkeerd,maar bedoel je dat iemand die WTC7 niet onmiddelijk herkent wereldvreemd is? Als cd geen denkpiste voor hem was zie ik niet in waarom hij die film zou moeten herkennen of hij die zou bestudeerd hebben.Misschien kan je me aantonen waarom dat wel zo zou moeten zijn?Het is echt niet zo bizar voor mensen die niet met 9/11 bezig zijn dat ze WTC7 niet (her)kennen hoor. ![]()
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 september 2006 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bekijk zeker ook es die 9/11: pressfortruth film, link op vorige pagina.
"The problem with simply calling Bill a liar is that one has to be aware of one's lies for them to really be considered lies. We're not sure Bill qualifies." Uit: Sweet Jesus, I hate Bill O'Reilly Laatst gewijzigd door DearMrT : 11 september 2006 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de link, lijkt me interessant om een algemeen beeld te vormen van de gebeurtenissen voor 9/11. Omdat ik alles vanuit een politiek oogpunt benader, zat ik zonet te bedenken hoe groot het politiek risico is van het nog maar bespreken van de optie tot een 9/11-scenario. Dat is énorm ... Het opzetten van dergelijke samenzwering vergt een voorbereiding waarbij veel mensen moeten betrokken zijn. Ook de uitvoering vraagt een massale bezetting van honderden mensen. Hierdoor is de zekerheid dat alles in absolute discretie verloopt en dat die discretie naderhand wordt bewaard, zo goed als nihil. Men kan denken van de Bush-regering wat men wil, maar hun politieke analysten zijn geen oenen. Het lekrisico van een 9/11-complot, zoals in verscheidene vormen geschetst, is zo groot dat alleen een absolute dwaas het nog maar zou overwegen en zelfs dat overwegen op zich is al een groot politiek risico. De essentiële vragen zijn: "Waren er voldoende elementen aanwezig zodat men kennis kon verwerven die wees op de mogelijkheid van een aanslag door Al Quaeda op Amerikaans grondgebied?" "Is er al dan niet sprake van bewuste nalatigheid in het behandelen van die kennis en zo ja door wie en waarom?"
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij geeft zich uit voor CD-expert en zou dan dus zeker die film moeten gezien hebben, aangezien het iets is dat zijn specialiteit aangaat en hij dus reeds lang zou moeten gekeken hebben of dit er nu één is of niet. Het is immers één van de weinige branden waar zo'n gecombineerde brand heeft gewoed. Verder is het hier de bedoeling om met open geest een discussie te voeren en zo naar een stelling te gaan en niet om te bewijzen dat het een Inside job is of niet. Die stelling is hier niet van toepassing. Dus die gegeven over die expert is hier niet van toepassing omdat zijn bekwaamheid twijfelachtig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Ik ga even mijn openingspost hernemen en vragen om de WTC7-discussie mee te nemen naar de thread waar ze wordt gevoerd. Die WTC7-discussie is trouwens puur speculatief omdat ze nog door geen enkele competente organisatie of persoon ten gronde werd onderzocht.
De bedoeling van deze thread... Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Kan je eens uitleggen hoe je aan honderden komt?In welke mate zijn zij dan betrokken en hoeveel denk je dat er volledig op de hoogte waren?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een zuivere inside job is te omvangrijk en te gevaarlijk voor Bush en deze zijn om hier zelfs maar aan te denken. En dat zij geen uilen zijn hebben ze reeds bewezen door in het witte huis te geraken en opnieuw voor 4 jaar te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Doe maar,ik reageerde enkel maar op iets wat iemand zei.
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() De eerste zin is toch puur speculatie?En de tweede baseer je volledig daarop...m.a.w.,je hebt je conclusie al klaar zonder dat erover gediscussieerd wordt.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 september 2006 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Lex Blanca kom nu eindelijk eens terug met je voeten op de grond en vergeet je filmscenario's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vier vliegtuigen door eigen mensen als kamikazes als missielen laten gebruiken? In sommige complottheoriëen wordt gewag gemaakt van het feit dat sommige vliegtuigen in het geheel niet zouden zijn vernietigd waardoor honderden passagiers 'ergens' een alternatief bestaan zouden leiden? Om maar twee voorbeelden te geven. Maar nog eens Lex, het uitganspunt in deze thread is: Al Quaeda organiseerde en voerde de aanslagen uit. Dit is geen conclusie maar een uitgangspunt. Jouw conclusie is van bij aanvang dat het om een insidejob (een goed georchestreerde samenzwering) gaat en in geen enkele denkoefening doe je afstand van dat vooroordeel, laat ons wel wezen. Je gebruikt - zoals zo bijna alle mytheïsten - feiten die passen in je conclusie, negeert die feiten die dat niet doen en wat me het meest stoort is, dat veelal speculaties als sluitend bewijs worden aangevoerd. Het doel van deze thread is om mensen die meer willen weten over 9/11 kans te geven te discussiëren over dit drama zonder uit te gaan van een samenzwering of wilde speculaties. Geen pseudo-technische discussies zonder onderbouw hoe een gebouw al dan niet zou zijn kunnen neergestort.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij bent degene die je conclusie klaarhebt!Je zegt dat een inside job onmogelijk is omdat er teveel mensen bij betrokken zijn!Ik stel de vraag hoeveel er dat volgens jou zijn! Ik ben niet degene die hier mijn conclusie klaarheeft,ik stelde immers enkel een vraag.Jij hebt hem duidelijk al klaar en we mogen zelfs geen vragen stellen omtrent je bewering waarop je je conclusie baseert?? Goeie manier van "discussieren". ![]() EDIT:ik stel me hier echt heel gematigd op en heb enkel als doel er wat van op te steken.Ik discussieer hier niet vanuit een radicaal standpunt hoor,ga mijn luttele posts er op deze draad er maar op na.Ik was ook van plan hier enkel toevoegingen en vragen te posten...
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 september 2006 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |