![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik hoop met deze thread een discussie op gang te brengen los van de verschillende conspiracytheoriëen die de ronde doen en reeds uitvoerig aan bod kwamen en komen in andere threads.
Als uitgangspunt wil ik volgende stellen: Al Quaida pleegde de aanslagen op 9/11/2001. Vertrekkend vanuit het officiële rapport van de 9/11-onderzoekscommissie, kunnen we een onderzoekende discussie starten over: 1. A priori -Wie (personen en instanties) wist wat voor de aanslagen? -Wie (personen en instanties) deed wat met de kennis? 2. Momentum -Wie deed wat net voor en tijdens de aanslagen? -Waarom? 3. A postiori -Hoe ging wie om met wat na de aanslagen? -Waarom? Het uitgangspunt van deze discussie is niet het vooroordeel, dat stelt dat er een samenzwerende insidejob was, en de blinde wil om dit vooroordeel koste wat het kost aan te tonen. Dergelijke manier van discussiëren leidt nu eenmaal tot niets zoals mag blijken uit andere threads. Mensen die deelnemen aan deze discussie nemen best de houding van het open einde aan. Hiermee bedoel ik het niet-weten of de onbevooroordeeldheid omdat deze houding niets uitsluit. Dit betekent niet dat er vooraf geen meningen kunnen bestaan, ik heb de mijne ook, maar een open geest voor ogen houden is cruciaal. Geen persoonlijke argumenten en liefst een rationeel debat op het scherp van de snee kunnen vast en zeker bijdragen tot een uitdieping. Via onderstaande link kan zowel het volledige officiële rapport als een samenvatting ervan worden gedownloaded. http://www.gpoaccess.gov/911/index.html Ik ben benieuwd...
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voldoende aanwijzingen om te kunnen stellen dat het een inside job is. Als grootste smoking gun daarvan heb je de gecontroleerde demolitie van WTC7. Want als WTC7 CD is, dan is 9/11 zonder de minste twijfel een inside job.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() jezus man! Weer een 9-11 thread?????
Zo blijf je zoeken. Ik zou het niet doen. Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In deze discussie is dit het uitgangspunt maar het is daarom geen zekerheid. Begrijpt u? Deze discussie kan best starten ronde de drie aangegeven punten op basis van het uitgangspunt. Wat de resultaten uiteindelijk zijn valt af te wachten. Het is eigenaardig, ik roep op tot onbevooroordeelde discussie en het eerste wat u doet is een zekerheid poneren door eigenlijk te stellen: Het is een samenzwering en daarmee basta. Als u de open discussie vertrekkend vanuit een variabel uitgangspunt niet aankan, neem er niet aan deel en bouw verder in bestaande threads. Niet dat ik u niet wil uitnodigen deel te nemen, maar neem alstublieft een ongebonden houding aan.
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat u de discussie steeds weer in samenzwerende richting wil laten vertrekken, maar nu even - voor de verandering - een discussie die dat niet doet.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Je zou ook kunnen inhoudelijk reageren op het feit van WTC7, want dat is een van de grootste smoking guns.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je problemen hebt met de discussie die ik wens op gang te brengen, neem er niet aan deel. Heb je nu écht problemen met het feit dat er een discussie wordt gevoerd die niet jouw vooroordeel als onwijzigbaar uitgangspunt aanneemt? Maar soit, ik ben bezig een bijdrage voor te bereiden en laat niet ter zake doende bemerkingen links liggen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 09:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik vrees dat een objectieve discussie hierover totaal onmogelijk geworden is. Er wordt een ideologische strijd gevoerd waarbij 9/11 zelf marginaal geworden is, en het elkaar slecht maken nog de enige reden lijkt om de discussie te voeren.
Eigenlijk is dit heel spijtig. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 11 september 2006 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan WTC7 toch niet negeren om aan je uitgangpunt vast te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand achte het mogelijk dat men 4 vliegtuigen tegelijk ging overmeesteren en gebruiken als bom. Men had dit dan ook nog nooit meegemaakt wereldwijd. Men kende wel de gewone kapingen waarbij de kapers de piloot dwongen naar ergens anders te vliegen, maar niet dat men de piloot vermoorde en zelf het vliegtuig ging besturen. Voor grote vliegtuigen is immers een speciale opleiding nodig om deze te kunnen laten landen en opstijgen. Niemand was er op bedacht dat men ook voor deze vliegtuigen in de lucht enkel moet weten hoe men de automatische piloot uitzet en ze dan enkel naar een bepaald doel moet kunnen sturen. Dat is de reden waarom met alle voorkennis niets is gedaan. Men achte het simpel weg veel te ver gezocht en onmogelijk. Dat men zo weinig heeft gedaan tijdens de aanslagen zelf was om de zelfde reden, men was niet bekent met het fenomeen vliegtuig als bom. Enkel de Japanse overheid had dit nog maar gebruikt tijdens de 2 wereldoorlog en men was er dus niet op bedacht dat dit mogelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga u verder negeren want blijkbaar begrijpt u niet dat voor onderzoek een uitgangspunt noodzakelijk is dat weliswaar geen vaststaande conclusie is. Stel het zo, uw 'onderzoek' start met als uitgangspunt "er is een samenzwering" en dat is meteen uw conclusie, zelfs voor uw onderzoek. Het uitgangspunt van deze discussie is dat al quaeda de aanslagen pleegde maar dit is géén conclusie. Begint het verschil u te dagen. Mijn grootste probleem met mytheïsten is hun vaststaand uitgangspunt. Citaat:
Vooral het feit dat u stelt dat je er niet mag vanuit gaan dat een uitgangspunt zeker is, doet me de wenkbrauwen fronzen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 09:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() ...
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Haha ja, daarom dat je de feiten zoals WTC7 negeert. "Dat is voor een andere discussie" zeg je zelf.
Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2006 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de aanslagen was ditzelfde ongeloof waarschijnlijk hoofdoorzaak voor het ei zo na negeren van signalen die op een dreiging wezen. Toch zeker een dreiging waarbij de USA rechtstreeks en in het binnenland zou worden aangevallen op zo'n grote schaal. Momenteel ben ik dat officieel rapport aan het doornemen (dat deed ik nog nooit) en dat kan al - voor mij persoonlijk - één en ander verduidelijken. Vooral wil ik in deze thread de politieke benadering aanhouden om na te gaan wie waarom wat deed én indien er voorbedachten rade in het spel was of niet. De discussie over technische details van welbepaalde gebeurtenissen zijn in deze thread van minder belang. Het is binnen deze discussie dan ook nutteloos te debatteren over dergelijke details als men niet weet in welk ruimer kader die kunnen worden geplaatst. Mij interesseren Bush en zijn entourage, Cheney, Rumsfeld, CIA, FBI, NSA, FAA, NORAD, enzovoort. Wat deden en wisten die mensen allemaal voor, tijdens en na de aanslagen? Dat de aanslagen op een flagrante manier zijn misbruikt dat weet elk mens en de inval in Irak is daar het meest dramatische gevolg van. Maar het waarom van het falen van de preventie interesseert me enorm.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb dat officieel rapport doorgespeeld aan één van onze bedienden (die is erg geïnteresseerd in dit gegeven) en gevraagd indien hij me daar een chronologisch overzicht kan van maken (ik heb daar zelf niet veel goesting voor en ik heb enkele belangrijke besprekingen in het verschiet liggen). Dat is het eerste wat ik wil zien: wat is wanneer gebeurd en hoe werd gereageerd? Dan denk ik hem een verdere restrospectieve te laten maken vanaf ergens begin negentig. Vanuit mijn politieke opleiding en mijn diplomatiek analystische ervaring hoop ik één en ander te kunnen ontwarren.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kijk daarna maar eens hoeveel mensen er zouden moeten betrokken zijn en zwijgen als het een inside job zou zijn. Sommige zouden zelf hun eigen familie moeten hebben opgeofferd om deze theorie staande te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stel je voor hoeveel mensen bij dergelijke operatie moeten zijn betrokken? Honderden om niet te zeggen duizenden. Al die mensen moeten hun lippen tegen elkaar kunnen houden en dat lijkt me weinig waarschijnlijk waarbij ik onmogelijk denk. Alles berust - volgens mij - op paniek, chaos, slechte communicatie en een samenloop van toevalligheden tijdens het doorgaan van de crisis. Zo'n situaties lenen zich uitermate goed tot de wildste speculaties. Voeg daarbij de communicatie na het drama waarbij bewust zaken werden verzwegen of anders voorgesteld, omdat iedereen zich wilde indekken om verantwoordelijkheid te vermijden, dan is het hek helemaal van de dam. Bij dit alles neem ik ook de overweging in acht dat de meeste mensen zeer ontvankelijk staan tegenover samenzweringstheoriëen. Hierdoor is het mogelijk om de grootste flauwekul aan mensen te verkopen als wetenschappelijk onderbouwd terwijl het eigenlijk om niet meer dan suggestieve sturing gaat.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 september 2006 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij nog naïever om er vanuit te gaan dat bij de geheime diensten gekende terroristen (die met vliegtuigen hadden geoefend) onder hun eigen naam op een vliegtuig konder stappen. Nog goedgeloviger lijkt het mij als men dan ook nog meent dat de vele opeenvolgende fouten in de vaste procedures bij een kaping (die reeds tientallen keren succesvol waren uitgevoerd in datzelfde jaar) toegeschreven worden aan het toeval of aan "een paniekerige chaos vol gebrekkige communicatie" (terwijl er op het moment van het eerste falen van vaste procedures nog niets geweten was over het doel van de kaping (en later ~en.)) Voor de bovenstaande punten is er eigenlijk geen enkel bevredigend antwoord en alles wijst dus meteen naar medeweten of zelfs betrokkenheid van de overheid of toch personen binnen de overheidsorganen. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 september 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |