Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 15:36   #41
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht

Ja, zielen zoeken elkaar terug op in groep. De kans is groot dat je beste vrienden en je ouders ook iets met je te maken gehad hebben in vorige levens. Dit is allemaal bewust door de ziel gekozen, maar bij de geboorte worden de amnesische blokken ingesteld zodat we niets meer herinneren, omdat dit de spontaniteit zou wegnemen die vereist zijn om bepaalde lessen te leren.
zalig!
Dus uiteindelijk is heel je omgeveing afkomstig van dezelfde plaats als jij vroeger (aangezien je beste vrienden weer beste vrienden zijn van beste vrienden enz...) dus eigenlijk een soort van verplaatsing; vandaag europeaan morgen afrikaan, etc!

Ik vind dat ze die tests eens moeten doen op mensen die geen toegang hebben tot tv, computer, krant,... Dat zal eens goed lachen worden vrees ik .
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:38   #42
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Maar we hebben ons goed geamuseerd toendertijd.
En dat is de hoofdzaak...
Probleem met exodus is vaak dat het het amusement overstijgt...hij begint er een soort missie in te zien om het iedereen uit te leggen...
Nuja later zal hij misschien rond al zijn ramtramtram lachen he wie weet?
Oud 27 november 2006, 15:38   #43
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Kzal es gaan zien in de stierenstallen in Spanje of ik mij iets herinner...
Pas op dat ge een lege stal kiest hé.
Alhoewel, het andere geval stimuleert misschien meer uw herinnering.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:42   #44
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Dus uiteindelijk is heel je omgeveing afkomstig van dezelfde plaats als jij vroeger (aangezien je beste vrienden weer beste vrienden zijn van beste vrienden enz...) dus eigenlijk een soort van verplaatsing;
Nu begin ik te snappen waar heel die nest vb'ers ineens vandaan komt!
Oud 27 november 2006, 15:42   #45
largo_w

Standaard

Citaat:
Alhoewel, het andere geval stimuleert misschien meer uw herinnering.

Ja zoiets van : "als ik hem (/hen ) kan ontwijken moet ik wel een torero geweest zijn anders was ik zeker een afrikaan"
Oud 27 november 2006, 15:45   #46
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus niet alleen worden amnesische blokken ingesteld, maar dat gebeurt ook nog met een zeker doel ... knap stukje 'engeneering' ?
Sommige mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad en die zeer lang klinisch dood zijn geweest hebben deze werelden van de ziel kunnen bezoeken en zij geven accounts van heuse planningen en afspraken tussen zielen vooraleer men incarneert. Soms ook om bepaalde zaken uit te werken.

Omdat een ziel vergeet waar hij vandaag komt, men weet echt niets meer, men weet ook niet meer dat men een spiritueel wezen is die ingekapseld is in het "vlees", is het mogelijk dat zielen in kwaadaardige acties betrokken raken naar anderen toe.

Je grootste vijanden (als je die hebt) hebben dan wellicht ook iets met je te maken in een vorig leven.

Zelve met mensen die hoogtevrees hebben of watervrees. Dikwijls wijst dit op een val of een vedrinkingsdood in een leven, dat via het onderbewuste overloopt naar je huidig leven.
Oud 27 november 2006, 15:46   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zoiets van : "als ik hem (/hen ) kan ontwijken moet ik wel een torero geweest zijn anders was ik zeker een afrikaan"
ja idd, die Kaapse buffels die blijven (in tegenstelling tot de Spaanse stieren) kijken tot ze bij jou zijn, daar wordt je gegarandeerd telkens opgespiest (de spaanse stieren die kijken eerst, en houden dan hun kop naar de grond terwijl ze aanlopen ... makkelijk te ontwijken dus)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:47   #48
exodus

Standaard

Citaat:
En dat is de hoofdzaak...
Probleem met exodus is vaak dat het het amusement overstijgt...hij begint er een soort missie in te zien om het iedereen uit te leggen...
Nuja later zal hij misschien rond al zijn ramtramtram lachen he wie weet?
Ik zie er geen missie in, ik post gewoon over zaken waar ik me over geinformeerd heb. Ik vind dat voldoende om zo'n zaken aan bod te laten komen die veel genegeerd worden, en waar het volgens het bewijs toch meer aandacht verdient.
Oud 27 november 2006, 15:47   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad en die zeer lang klinisch dood zijn geweest hebben deze werelden van de ziel kunnen bezoeken en zij geven accounts van heuse planningen en afspraken tussen zielen vooraleer men incarneert. Soms ook om bepaalde zaken uit te werken.

Omdat een ziel vergeet waar hij vandaag komt, men weet echt niets meer, men weet ook niet meer dat men een spiritueel wezen is die ingekapseld is in het "vlees", is het mogelijk dat zielen in kwaadaardige acties betrokken raken naar anderen toe.

Je grootste vijanden (als je die hebt) hebben dan wellicht ook iets met je te maken in een vorig leven.

Zelve met mensen die hoogtevrees hebben of watervrees. Dikwijls wijst dit op een val of een vedrinkingsdood in een leven, dat via het onderbewuste overloopt naar je huidig leven.
amai, en hoogtevrees heb ik !
maar nogmaals, waar kan je in Vlaanderen terecht voor dit soort onderzoek, of loop je daar bij de eerste de beste psy voor langs ?
Oud 27 november 2006, 15:51   #50
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik ben bang om te sterven betekent dat dat ik in m'n vorig leven gestorven ben?
Verder kan ik ook geen piano spelen heeft dat iets te maken met mijn vingers die in m'n vorig leven zijn afgevallen op de leeftijd van dertien en drie maand?
Oud 27 november 2006, 15:54   #51
cor
Minister

Standaard

Citaat:

Als ik het eens goed overdenk moet ik in mijn vorig leven dus door een heel katholieke nazi van een rots in het water gegooid zijn en verzopen.
Oud 27 november 2006, 15:54   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben bang om te sterven betekent dat dat ik in m'n vorig leven gestorven ben?
Verder kan ik ook geen piano spelen heeft dat iets te maken met mijn vingers die in m'n vorig leven zijn afgevallen op de leeftijd van dertien en drie maand?
gij lacht ons gewoon uit of wat ?
Oud 27 november 2006, 15:55   #53
exodus

Standaard

Citaat:
amai, en hoogtevrees heb ik !
maar nogmaals, waar kan je in Vlaanderen terecht voor dit soort onderzoek, of loop je daar bij de eerste de beste psy voor langs ?
Er zijn er in Vlaanderen die dit doen, mss meot je eens op internet zoeken. In Nederand zijn ze veel makkelijker te vinden, die hebben de weg naar het internet meer gevonden.

Ik heb ooit eens twee nummers gehad van mensen die regressie deden maar ben die spijtig genoeg al kwijt. Sommigen willen ook alleen regressie doen bij een probleemstelling.
Oud 27 november 2006, 15:55   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het eens goed overdenk moet ik in mijn vorig leven dus door een heel katholieke nazi van een rots in het water gegooid zijn en verzopen.
ik vraag mij af of ik mijn grote dorst ergens door kan verklaren
Oud 27 november 2006, 15:56   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er in Vlaanderen die dit doen, mss meot je eens op internet zoeken. In Nederand zijn ze veel makkelijker te vinden, die hebben de weg naar het internet meer gevonden.

Ik heb ooit eens twee nummers gehad van mensen die regressie deden maar ben die spijtig genoeg al kwijt. Sommigen willen ook alleen regressie doen bij een probleemstelling.
houdt zo'n regressie ook gevaren in ?
Oud 27 november 2006, 15:58   #56
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik zie er geen missie in, ik post gewoon over zaken waar ik me over geinformeerd heb. Ik vind dat voldoende om zo'n zaken aan bod te laten komen die veel genegeerd worden, en waar het volgens het bewijs toch meer aandacht verdient.
Oej damn dan had ik u heel verkeerd door ik zat te zoeken bij het gamma "schreeuw om aandacht"...sorry! Mea culpa!

Als het echt zo was dan had u nooit de neiging gehad zo hard door te drammen telkens! Ook had u dan meer voor de dialoog-stijl gekozen en minder voor het debateren! Nuja dat denk ik...
Oud 27 november 2006, 16:00   #57
largo_w

Standaard

Citaat:
gij lacht ons gewoon uit of wat ?
Maar neen gij... Zeker niet ik zou niet durven!

Ik heb zo een hoop vragen en het zou wel praktisch zijn moest ik die allemaal kunnen invullen met een vorig leven...
vb.ik heb veel honger, dorst,...
ik heb een minder brat pitt uiterlijk dan...brat pitt
...
Oud 27 november 2006, 16:00   #58
cor
Minister

Standaard

Citaat:
ik vraag mij af of ik mijn grote dorst ergens door kan verklaren
Naar bier?
In uw vorig leven alleen Heineken ter beschikking gehad.
Kost u minstens nog 3 reïncarnaties om dat te compenseren!
Oud 27 november 2006, 16:00   #59
exodus

Standaard

Citaat:
houdt zo'n regressie ook gevaren in ?
Nee, dat zou me ten zeerste verwonderen. De algemene consensus is dat het ongevaarlijk is. Een goeie regressietherapeut kent trouwens de technieken om heling te doen en afstand te creeren bij het herbeleven van trauma's.
Oud 27 november 2006, 16:05   #60
largo_w

Standaard

Citaat:
... herbeleven van trauma's.
ja stel je voor die scenes waarin jij in de gevangenisdouche je zeep laat vallen die wil je toch niet herbeleven he...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be