![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn meer andere voorbeelden dan dat van U, geloof het maar, en ga maar eens luisteren bij leerkrachten die met grote groepen allochtonen moeten proberen les te geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat ze zonder diploma eindigen hebben zij & hun gemeenschap vooral aan zichzelf te danken, ze krijgen net als iedereen dezelfde kansen in het onderwijs. Dus ophouden met pamperen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen zijn 100% blank hebben blond haar en groen of blauwe ogen en spreken 100% zuiver nederlands. En hebben 100% Vlaams klinkende namen en een zuivere Belgische achternaam.. Als dit al gebeurd bij zulke kinderen, dan wil ik wel eens weten wat er gebeurd bij kinderen die deze voordelen niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs is er nog een openproces geweest tegen een bedrijf in poorten en ramen dat weigerde mensen met een andere huidskleur aan te nemen omdat de klanten van dit bedrijf niet wilde dat zulke mensen op hun erf komen. Tot iedereens grote verbazing heeft dit bedrijf zijn gelijk gehaald op de rechtbank en heeft de rechtbank dus gewoon toegegeven dat een bedrijf Rassen discriminatie moet toepassen wil het economische overleven in België. Het proces was ingespannen door een Kongolees met Belgische nationaliteit vanwege zijn ouders. Hij was de 4 generatie hier en heeft nog in congo geweest, even als zijn ouders en grootouders er nooit zijn geweest. Hij is vloeiend 4 taling en heeft een master diploma in bouwkunde. Hij werkt nu op een groot bouwbedrijf ergens in een verborgen hoekje opdat de klanten niet zouden zien dat een NEGER de plannen van hun huizen tekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Felicitaties met uw doorzettingsvermogen. U bent spijtig genoeg echter eerder een uitzondering dan de regel. Kleine vraag, u bent moslim, niet? Mag ik vragen van welk land u afkomstig bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U kijkt enkel naar de gevolgen en niet naar de oorzaken...Da's pas blind. Het probleem van 'moeilijk werk vinden' stelt zich vooral bij die groepen die in onze samenleving bekend staan om wel eens voor problemen te zorgen(en da's héél zacht uitgedrukt eh). Zij hebben omwille van hun gedrag de perceptie tegen gekregen.....wat tegelijk wil zeggen dat dit vroeger niet zo was (zie: 1ste generatie allochtonen), en andere allochtone groepen hebben hier blijkbaar ook niet echt last van.....Straf toch eh. Ook zijn ze veelal laag- of niet geschoold en vertonen ze een foute werkattitude.....Wel, welke werkgever zit hierop te wachten eigenlijk. Er zijn nog wel wat oorzaken waarom marokkaanse/turkse jongeren moeilijk aan een job geraken, maar die verantwoordelijkheid afschuiven op de vlaamse werkgevers is gewoon kortzichtig imo. Het is een beetje het verhaal van de kip of het ei eh. Zijn die jongeren onaangepast gedrag(om het simpel uit te drukken) beginnen vertonen met als gevolg dat werkgevers hen liever niet hebben.........Of zijn onze werkgevers deze groep onterecht beginne te discrimineren, en vertonen die gasten hierdoor dat moeilijke gedrag? Wel, volgens mij iig het eerste.....En dus is het aan hen om dit op te lossen.....en niet aan 'de maatschappij'!! Dat die kerels eerst al eens tonen dat ze goede studenten zijn op school....Iedereen is daar gelijk. En dan zal het misschien beginnen kantelen in de goede richting. Wat uw vb. met die neger betreft. Het is idd jammer dat ook goede werkkrachten het slachtoffer worden van die perceptie.....ik betreur dat ook. Maar als ie zijn capaciteiten toont in dat verborgen hoekje, kan die werkgever zijn talenten niet blijven negeren. Indien wel? Dan kan hij nog altijd een andere job zoeken met als bagage zijn opgendane ervaring. Ik werk ook niet meer bij mijn eerste werkgever hoor(wie tegenwoordig nog wel). Btw, mijn verbouwingsplannen zijn getekend door een Japanner(who the f*ck cares). Als die gast zijn job maar kent is dat voor mij al meer dan genoeg......En ik denk dat de meerderheid vd bevolking er ook zo over denkt..ik ben daar van overtuigd zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb dus aan de lijven ondervonden dat zelfs onder de BLANK niet ieder kind de zelfde kansen krijgt. En dit telt even zeer op de arbeidsmarkt, de dochter van mijn zuster werd tot 2 maal toe geweigerd voor een job opdat ze volgens de personeelschef te zwaar lijvig was voor de openstaande job. De tweede maal heeft hij dat zelf op papier gezet. Toen zij daar terug mee aankwam bij mijn zuster heb ik naar dat bedrijf gebeld en mijn naam gegeven plots mocht ze er wel beginnen en was haar zwaarlijvigheid geen probleem meer. Want iemand die familie van en van en van was zeker welkom op het bedrijf. De familienaam van mijn nichtje klinkt zeer Afrikaans, mijn familie naam is zeer bekent is de politiek in België en de Belgische media en uitgevers wereld hou wel ik zelf echt niet in de werelden bekent ben of thuis hoor. Dus stop maar even met te zeggen dat iedereen de zelfde kansen krijgt op de scholen en op de arbeidsmarkt. Het is echt niet enkel hun schuld en als er van beide kanten geen moeite word gedaan en men steeds met zijn kop tegen de muur blijft lopen als men zich probeert aan te passen en werk te zoeken dan krijg je een cirkel waar je niet meer uit komt. En zullen de zaken op een bepaald ogenblik gaan vast lopen en met veel lawaai en geweld geregeld worden, het moet dus van beide kanten komen en er is dus duidelijk al 1 kant bezig met zijn goede wil en zijn kwaliteiten te laten zien. Want Uh-huh is een minder grote uitzondering dan je denkt. Ik ken vele allochtone die hoger geschoold zijn dan vele Belgen van boven de 40 jaar toen de leerplicht stopte op 14 jaar. Ik kijk in tegenstelling niet naar de gevolgen maar naar de oorzaken. Vele brieven van de personeelsdiensten worden een eerste maal gesorteerd op naam, dit zelfs voor ze worden open gedaan. Vreemde naam verticaal klaseren. Laatst gewijzigd door Jantje : 16 september 2006 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zocht een archtect,punt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eigenlijk bewijzen personen als Uh-huh zelfs dat het van het individu zelf afhangt hoe succesvol men wel is...maw. als men wil, dan kan het ook. Ook zegt u eerst dit: "Dus stop maar even met te zeggen dat iedereen de zelfde kansen krijgt op de scholen ....." En vervolgens dit: "Want Uh-huh is een minder grote uitzondering dan je denkt. Ik ken vele allochtone die hoger geschoold zijn....." Een beetje tegenstrijdig eh. Het haalt trouwens uw hele argumentatie onderuit imho. Citaat:
![]() U kijkt weeral naar de gevolgen. Naar de oorzaken kijken is eerder de vraag stellen WAAROM dit gebeurt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok, verklaart ergens veel. Iedereen weet dat het als het over problemen met 'allochtonen' gaat, men eigenlijk veelal met 'Marokkanen' bedoelt. Maar dit mag niet meer gezegd worden wegens te stigmatizerend voor de Marokkanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie daar ook onmiddelijk welke leerlingen in welke richtingen zitten op de scholen. En het is gek. Maar in het eerste jaar ASO zie je bijna geen kleurlingen en in het eerste jaar BSO bijna geen blanken. Het TSO is ongeveer gelijk. Hoe zou dat dan toch komen. Omdat iedereen gelijk word behandeld en iedereen gelijke kansen krijgt. Ha, nee dat komt om dat de jongeren van vandaag op straat spelen en niet thuis zitten te blokken. Ik woon in een zeer landelijke streek en zie hier alle dagen kinderen op straat spelen en jongeren met hun brommers op het veld crossen. Ha ja, maar dat mag zeker want die zijn blanke kinderen en die ouders zullen er wel beter opletten dan de ouders van gekleurde kinderen. Al eens bij stil gestaan wanneer de problemen met de kleurlingen in België zijn begonnen. Iemand die steeds opnieuw voor dief en krapul word uitgemaakt en steeds weer opnieuw als eerste word opgepakt als mogelijke dader van een misdrijf, Iemand die telkens opnieuw krijgt te horen dat hij een job niet krijgt omdat hij de verkeerde huidskleur of naam heeft, geeft het op een zeker gewoon op om nog te proberen er iets aan te veranderen en gaat dan maar doen wat iedereen toch zegt dat hij doet. Dus als je het zo wil spelen dan heb je gelijk dit zijn idd allemaal gevolgen van, zowel het gedrag van de ene als het gedrag van de andere. En nu, wat nu hoe ga je het nu oplossen. Hou eindelijk eens op met alles en iedereen over de zelfde kam te halen en zoek de echte oorzaken en problemen. En die liggen echt niet allemaal bij een bevolkingsgroep, maar bij alle bevolkinggroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn het idd wel de blanken die zich deze problemen inbeelden en daarom de kleyrling geen kans geven. Ik kom in vele bedrijven waar kleurlingen werken en vaak zijn de bazen zelfs vol lof over deze mensen en geven zij open toe dat zij evenveel problemen hebben met blanke als met gekleurde werknemers. Het zit dus hoofdzakelijk tussen de twee oren dat er zoveel problemen zijn. En wie denkt dat er iets is ziet het ook vaker en gemakkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik verzet mij ten zeerste tegen de beschuldiging tav scholen als zouden zij de éne meer kansen geven dan de andere......maar men moet wel (een basis)nederlands kunnen eh, want dit haal je anders nooit meer in. Met als gevolg BSO/Deeltijds onderwijs/etc.... Citaat:
In '91 woonde ik met m'n ouders nog in de stad en heb dus ahw live mogen meemaken hoe het gedrag van die gasten ontspoorde. Gaande van intimidatie, diefstal, provocatie, enz... Het is dan ook logisch dat het VB verder is blijven groeien aangezien de toenmalige politiek(Bob Cools oa.) hier geen kl*ten aan deed, integendeel zelfs..vanaf toen begonnen de verwijten van 'racist' de kop op te steken wanneer men deze problematiek wilde aankaarten ![]() Citaat:
Ook korter op de bal spelen bij wangedrag van 10-12 jarigen is een must...om dezelfde redenen(toekomst van deze kinderen).......Oa. door bestraffing van de ouders. Als ouder moet je je kinderen in de hand hebben. Dit blijkt zeer goed te lukken met de meisjes..wel, waarom kan dit dan niet met de jongens?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Toen ik van 1988 tot 1993 hogere studies deed, heb ik tijdens mijn opleiding welgeteld 2 allochtonen gezien (1 Italiaan van de derde generatie en een geadopteerde Indiër). Turken en Marokkanen, zero, niemand. Ik hoor u al zeggen, nu zijn er toch al meer allochtonen met een diploma hoger onderwijs; maar wat las ik in De Morgen 1 jaar geleden: "amper 5 % van alle Marokkaanse, Turkse en Afrikaanse jongeren vat hogere studies aan". Begrijpe wie kan. Kan iemand mij eens uitleggen wat de "meerwaarde" van zo'n mensen dan is voor ons land? Of is dit weer hersenloos skinheadgedrag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo moesten er meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Taal is - denk ik -idd wel een probleem.. Ik weet niet in hoeverre kinderen van allochtone origine naar de kleuterschool gaan.. iemand enig idee? het is nochtans in principe de ideale plaats om taal te leren... daar wordt constant 'gebabbeld'.
ik begrijp wel dat de ouders thuis geen Nederlands spreken, toch als beide zelf in het Turks of arabisch zijn opgevoed.. het maakt het misschien moeilijker maar niet onmogelijk voor de kinderen. Evenwel is het aangewezen dat de ouders voldoende de lokale taal, in casu het Nederlands, machtig zijn, kwestie van hun kinderen te kunnen helpen. een ander probleem zijn, denk ik, ook de concentratiescholen. Op concentratiescholen zit men met heel wat anderstaligen, die spreken onderling niet altijd Nederlands.. op die manier wordt de kennis van het Nederlands niet bevorderd... Een onvoldoende gemiddelde kennis van het Nederlands heeft - lijkt mij logisch - inpact op het onderwijs.. hoogstwaarschijnlijk zal het 'trager' gaan en het niveau daalt. Resultaat: de kinderen van autochtone origine die 'beter' kunnen verdwijnen naar andere scholen,allochtonen blijven makkelijker (ook soms omdat - ik vermoed - de ouders niet altijd bij stilstaan dat een andere school misschien meer aangewezen is.. de jongens van de buurt zitten er ook.. dus waarom naar een andere school?) Resultaat: die scholen hebben een slechte naam en een getuigschrift van dergelijke school is 'minder waard'. Verder vraag ik mij af of de thuisomgeving misschien ook geen impact heeft.. een kennis is ooit op bezoek gegaan in de turkse buurt (in het kader van een project) .. veel mensen leven samen in een kleine ruimte, veel kinderen die vaak op straat rondlopen.. niet direct de aangepaste leeromgeving voor ons onderwijs. |
![]() |
![]() |