![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van deze oproep tot raszuivering? | |||
Ja, goede manier |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
Nee, de overheid moet zelf wetten opleggen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, niet gepast |
![]() ![]() ![]() |
15 | 57,69% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard worden we dan gelukkiger.
De 'domme' mensen zijn altijd wel ergens jaloers op de slimmeriken (ook al ontkennen ze dat), en de slimme mensen zijn altijd wel ergens ongelukkig dat er zoveel domheid bestaat in de wereld. Het contrast zal er wel blijven, maar als het gemiddelde omhoog gaat, betekend dit dat de gemiddelde mens ook beter kan redeneren en meer bij machte is zijn leven en de omgeving erbij aangenamer te maken. Alles hangt er natuurlijk van af wat je verstaat onder intelligent.
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij echter verbaast is dat niemand - zelfs thePiano, die om meer specificatie vroeg - hier reageert op het door mij aangehaalde feit dat er ook nu reeds mensen zijn waaraan het recht ontnomen wordt om kinderen op deze wereld te zetten. Intelligentie is trouwens hoegenaamd geen garantie voor succes, laat staan dat je er per definitie gelukkig van zou worden, integendeel!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Als er geen domme mensen meer bestaan, stemt niemand nog voor sp.a en Vlaams Blok! Dat zou dus al een voordeel zijn.
Het zou toch beter zijn dat de hele lage klasse van sociale gevallen geen kinderen mag krijgen. Die zijn niet in staat ze op te voeden.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op welke partij stemmen slimme mensen dan, Henry?
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke ouders denken er over zichzelf dat ze niet intelligent zijn? Of moeten hooggediplomeerden dan meer kindergeld ea voordelen krijgen? Niet ongerust zijn: ik begin er niet meer aan: als ik nu nog een kind zou verwekken, zou ik ruim over de 70 zijn tegen dat die 16 is, en d�*t lijkt me pedagogisch een pure stommiteit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"slim" en intelligent is niet hetzelfde: ik ken héél wat intelligente mensen die absoluut niet "slim" zijn en heel wat "slimme" mensen die absoluut niet intelligent zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad moeilijk om te definiëren wat intelligente mensen zijn. Je komt al gouw op het terrijn van de science fiction, waarbij de normen zullen opgelegd worden door de regerende machten, zodat we op termijn situaties zoals '1984' zullen krijgen. Het is gevaarlijk om met de fundamentele aard van de menselijke soort te gaan knoeien als dit niet met de overvolle zekerheid op een volstrekt objectieve manier kan gebeuren.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat in feite over I.Q. en E.Q.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind dat ieder voor zichzelf toch mag uitmaken of je kinderen wil en hoeveel.Het is niet omdat iemand de kans heeft gehad langer of beter te studeren dan anderen dat hij of zij er ook beter in is kinderen op te voeden of gaat het alleen om het maken van kinderen mss.Wat is slim en wat is dom.Als je rijke ouders hebt die je hoge studie's kunnen betalen dan heb je geluk maar daarom ben je nog niet slim.Hoeveel zijn er die iets doen met het behaalde diploma.En kinderen op de wereld zetten oke maar je moet ze ook grootbrengen.Ik ben dan liever een wat dommere ouder die zen kind de liefde en genegenheid geeft en het zelf opvoed dan dat ik rijk ben en de kinderen laat opvoeden door andere en hen wel diploma geef maar geen liefde en genegenheid.Ik denk dat domme mensen veel gelukkiger zijn dan slimme.En eigenlijk is dom niet het juiste woord maar eerder minder intelligent .
|
![]() |
![]() |