Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2006, 10:52   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk dat gans zijne werkdag één grote middagpauze is.
gepost om 07h52

gepost om 07h52

gepost om 07h54

gepost om 08h10

gepost om 08h30

gepost om 08h46

gepost om 09h00

gepost om iets na 14h....

Ik zie die 50 overige postings niet staan die tussen 9 en 14 uur gepost werden. Is daar een goeie reden voor?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 september 2006 om 10:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:15   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
gepost om 07h52

gepost om 07h52

gepost om 07h54

gepost om 08h10

gepost om 08h30

gepost om 08h46

gepost om 09h00

gepost om iets na 14h....

Ik zie die 50 overige postings niet staan die tussen 9 en 14 uur gepost werden. Is daar een goeie reden voor?
Herlees eens duidelijk mijn reacties. Die "56" staan op 18/09. Als ik het gisteren over "gisteren" had, betekent dit nu dus eergisteren, 18/09 dus. Gesnapt ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:29   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Man, echt doe je jezelf een daarmee een plezier, met mensen voor blok te zetten? Zielig da's het enige woord ik erop kan bedenken, als Lodi nu z'n bijdrage wil doen aan de publieke opinie, en als dat in perfecte combinatie kan met z'n werk is het uitdragen van z'n kennis een gunst.
Hij klaagt dat hij het werk niet kan volgen. Niet zo'n beste combinatie dus.
Oud 20 september 2006, 11:55   #45
bk232214
Gouverneur

Standaard voordeel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Ik ben ambtenaar en kan het werk nauwelijks volgen, en jij komt afdraven om het aantal ambtenaren nog af te bouwen! Kom, kom.
Wat misschien wel goed zou zijn, is een volledige herziening van de ingenomen plaatsen in de verschillende afdelingen. Ik bedoel hiermee dat het werk in sommige afdelingen kan worden gedaan door 1 of 2 man en waar dan 10 man zit, terwijl andere afdelingen dan onderbemand zijn. Dit aantal wordt samengeteld en als het totaal van ambtenaren is bereikt, komt er geen meer bij. Dit geeft een totaal vals beeld van de ambtenarij in zijn totaliteit. Dus neem ambtenaren weg op plaatsen waar er te veel zitten en plaats ze daar waar er een tekort is.
Geef Caesar wat Caesar toekomt.
een job bij de overheid simpel .Vragen niet wat kunt,maar wie je kent

Laatst gewijzigd door bk232214 : 20 september 2006 om 11:57. Reden: FOUTJE
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:00   #46
bk232214
Gouverneur

Standaard dat

Citaat:
Onder de middag is iedereen vrij te doen wat hij wil, of niet soms ?
Dat is zeker jonge
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:58   #47
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij klaagt dat hij het werk niet kan volgen. Niet zo'n beste combinatie dus.
heeft u eigenlijk wel de rest van zijn betoog gelezen? Want daar stond de essentie in.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 13:00   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
heeft u eigenlijk wel de rest van zijn betoog gelezen? Want daar stond de essentie in.
Mijn essentie is, dat hij steen en been klaagt over de werkdruk en tegelijkertijd hier tot 50 posts op één dag op een internetforum poneert.
Oud 20 september 2006, 13:21   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn essentie is, dat hij steen en been klaagt over de werkdruk en tegelijkertijd hier tot 50 posts op één dag op een internetforum poneert.
Dat doet er toch niet toe.
Men kan zich verliezen in trivialiteiten, zoals u al vanaf post 1 in deze draad deed, of men kan het negeren (want nagenoeg iedereen vindt zijn werkdruk te hoog, dus relativeer die eerste zin) en verderborduren op de essentie van zijn post. Dan was er misschien een discussie ontstaan, ipv dit wangedrocht van een draad, waarvoor u voornamelijk verantwoordelijk voor bent.
Oud 20 september 2006, 13:24   #50
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat doet er toch niet toe.
Men kan zich verliezen in trivialiteiten, zoals u al vanaf post 1 in deze draad deed, of men kan het negeren (want nagenoeg iedereen vindt zijn werkdruk te hoog, dus relativeer die eerste zin) en verderborduren op de essentie van zijn post. Dan was er misschien een discussie ontstaan, ipv dit wangedrocht van een draad, waarvoor u voornamelijk verantwoordelijk voor bent.
Whatever, mensen moeten niet komen klagen dat ze veel moeten werken en dan ondertussen constant op online fora zitten posten. Te denken dat zij net het sociaal profitariaat aanklagen
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 13:29   #51
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, waar zeg ik dat ?
Sorry de zin had moeten zijn: "Ik vermoed dat je werkloos bent..." want je hebt het idd nog niet gezegd, een beetje te voortvarend van me
Oud 20 september 2006, 13:36   #52
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Whatever, mensen moeten niet komen klagen dat ze veel moeten werken en dan ondertussen constant op online fora zitten posten. Te denken dat zij net het sociaal profitariaat aanklagen
Mensen klagen altijd dat ze te veel en te hard moeten werken. Een banaliteit waar zo hysterisch op gereageerd werd dat het een discussie in de weg stond.
En ik dacht al wel dat zijn avatar als rode lap zou werken. Liever de man, dan de bal, zoals ik al dacht.
Laag hoor.
Oud 20 september 2006, 14:07   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen klagen altijd dat ze te veel en te hard moeten werken. Een banaliteit waar zo hysterisch op gereageerd werd dat het een discussie in de weg stond.
En ik dacht al wel dat zijn avatar als rode lap zou werken. Liever de man, dan de bal, zoals ik al dacht.
Laag hoor.
Het feit dat voornamelijk VB-ers, werklozen als parasieten en profiteurs bestempelen is even laag. Hoe noem je dan iemand die klaagt over de werkdruk en tegelijkertijd de godganse dag zit te posten op een Internetforum ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 20 september 2006 om 14:07.
Oud 20 september 2006, 17:16   #54
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat voornamelijk VB-ers, werklozen als parasieten en profiteurs bestempelen is even laag. Hoe noem je dan iemand die klaagt over de werkdruk en tegelijkertijd de godganse dag zit te posten op een Internetforum ??
Stel uzelf nu eens een aantal vragen:

1. Was die zin de belangrijkste in zijn post?
2. Heb ik er gepast op gereageerd?
3. En heb ik alzo bijgedragen tot de discussie in deze draad?

En vind u het niet ironisch dat de openingsposter, duidelijk "ne rechtse zak", gecounterd werd door iemand met een avatar van het VB? Of is u dat ook al ontgaan?

Laatst gewijzigd door Pieke : 20 september 2006 om 17:17.
Oud 20 september 2006, 17:45   #55
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ambtenaar en kan het werk nauwelijks volgen, en jij komt afdraven om het aantal ambtenaren nog af te bouwen! Kom, kom.
Wat misschien wel goed zou zijn, is een volledige herziening van de ingenomen plaatsen in de verschillende afdelingen. Ik bedoel hiermee dat het werk in sommige afdelingen kan worden gedaan door 1 of 2 man en waar dan 10 man zit, terwijl andere afdelingen dan onderbemand zijn. Dit aantal wordt samengeteld en als het totaal van ambtenaren is bereikt, komt er geen meer bij. Dit geeft een totaal vals beeld van de ambtenarij in zijn totaliteit. Dus neem ambtenaren weg op plaatsen waar er te veel zitten en plaats ze daar waar er een tekort is.
Geef Caesar wat Caesar toekomt.
Mag ik vragen hoe het zit met het werktempo van uw collega's?
Oud 20 september 2006, 17:50   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik dacht dat de flaminganten het beter zouden doen? Niks van. Ze zijn in hetzelfde bedje ziek en ondertussen hebben we al 6 parlementen en regeringen...
Mag ik erop wijzen dat de die 2 Vlaamsen in één statuut werken?
Het zijn de Walen die twee verschillende units moesten hebben
Oud 20 september 2006, 19:24   #57
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kwantiteit is geen kwaliteit.
op de werkvloer betekent minder personeel een hogere werkdruk voor de resterende werknemers.
een hogere werkdruk leidt tot gezondheidsklachten, ziekteverzuim, depressies, burn-out etc. er zijn daar studies genoeg over, mocht je eraan twijfelen. het spreekt voor zich dat dit de kwaliteit niet ten goede komt. bovendien kosten zieke mensen de maatschappij veel geld.
ook de klant wordt liever bedient door een fris ogende werknemer die tijd voor hem maakt dan door een nerveuze streskip met wallen onder de ogen, twee telefoons tussen schouder en kin, die zegt dat hij nog even moet wachten...

dit geldt overigens niet enkel bij overheidsbedrijven maar ook in de privé.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 september 2006 om 19:25.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 19:51   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
op de werkvloer betekent minder personeel een hogere werkdruk voor de resterende werknemers.
een hogere werkdruk leidt tot gezondheidsklachten, ziekteverzuim, depressies, burn-out etc. er zijn daar studies genoeg over, mocht je eraan twijfelen. het spreekt voor zich dat dit de kwaliteit niet ten goede komt. bovendien kosten zieke mensen de maatschappij veel geld.
ook de klant wordt liever bedient door een fris ogende werknemer die tijd voor hem maakt dan door een nerveuze streskip met wallen onder de ogen, twee telefoons tussen schouder en kin, die zegt dat hij nog even moet wachten...

Tot zover het intrappen van open deuren. Dat wil nog niet zeggen dat je de zaken per definitie beter maakt door er meer mensen bij te sleuren. Misschien eens een hoop bagatelbelastingen afschaffen die meer kosten dan ze opbrengen en je zou al een hoop mensen vrij maken voor andere, nuttige, diensten waar ze handen te kort komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:52   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de neoklassieke economie heb je daar een mooi grafiekje voor, om tot het aantal benodigde werknemers te komen. Maar dat wist je al.
Oud 21 september 2006, 09:00   #60
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige verschil is dat er in de privé niet al te veel stress wordt "verkwist" voor nutteloze dingen terwijl in de ministeries en openbare administraties volgens mij talloze departementen zijn die als enig doel hebben om zichzelf niet overbodig te maken.

Maar ik zou daar toch wel eens een diepgaande studie willen over zien (we hebben daar trouwens een hilarische staatssecretaris voor "kwikkeldinges" die dagdagelijks zijn overbodigheid bewijst door "niks te kunnen doen").

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be