Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2006, 15:53   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ach, heel die circ dient enkel om te zorgen dat de ps niet te veel stemmen verliest aan het rw en fdf in wallonie. anders kunnen zij niets meer zeggen tegen de vlaamse partijen over het vb
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 16:13   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijdens de regering Dehaene liet de toenmalige, ook Franstalige, minister van justitie Dutroux vervroegd vrij. Hij moest niet opstappen maar werd weggepromoveerd als....rechter in Luxemburg.

Zullen we het er maar op houden dat 'het gerecht' in dit land nog altijd lijdt aan de 'Belgische ziekte'?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 19:36   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarop ge u baseert om dergelijke uitspraken te doen.
Heeft u de nodige gegevens om daar een studie aan te wijden ?
Veroordeelden boven de drie jaar gaan via een strafuitvoeringsrechtbank worden beoordeeld.
Minder zullen vlotter behandeld worden.
En ja het is zo, veel kleine ordinaire krijgen grote straffen en in heel grote dossiers met echt zware jongens is het niet zelden dat de kopstukken er van tussen gehaald worden wegens bewezen diensten in het verklikken van de anderen.
Iedere rechtspraak is met een chronologische volgorde. Dat wil zeggen hoe hoger uw plaats in de misdaad hierarchie (de bende dus) hoe meer u als kopstuk komt te staan. Mits voldoende manouvreren en dikwijls intimidatie achter en voor de schermen komen de lagere rangen van voor te staan en ontvangen zij de zware straffen en omgekeerd.
Zo kan het dus zijn dat de meeloper, de naieve die van weinig weet feitelijk als kopstuk voor de rechter komt te staan (of meerderen) en de leider van achter of er gans uitgaat.

Raar wereldje daar hoor!
Oud 27 september 2006, 07:24   #44
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard Weer een poging tot afleiding

Men is goed bezig weeral een rookgordijn op te hangen, er is afgesproken dat er een oplossing komt voor de splitsing BHV voor het einde van deze legislatuur, als men naar vervroegde verkiezingen gaat hebben ze een reden om hier vanaf te zien, goeg bezig onze regering.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 23:20   #45
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eigenlijk graag, voor ik dingen als de val van de regering eis,de feiten willen weten en onder andere waarom NU ineens de zaak Hoxha een crisis is.
VRT artikel
Dus ie moest tot 2010 zitten, maar werd eind 2005 vrijgelaten, maar ie mocht niet terugkeren (voor tien jaar) naar België. Het is genant als ie hier nu rondloopt, maar Onkelinx kan moeilijk zelfs de grens patrouilleren of hem gaan halen in Antwerpen.
Waarover gaat de zaak dan? Over zijn vrijlating eind 2005? Waarom heeft men daar toen (eind 2005)dan geen zaak van gemaakt?!

Laatst gewijzigd door evilbu : 28 september 2006 om 23:21.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 17:03   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Zo stil hier ineens?...
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be