![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
de grens is strikt bepaald en vastgelegd in 'wetten' meer hoeft dat echt niet te zijn als we ons ( wij dus ) daar al eens aan houden maar blijkbaar is ons dat teveel zie consequenties in post #9 onderaan blijkbaar moeten we tot het besluit komen dat wij ons liever niet aan de wet houden als het ons niet bevalt Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 12:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ai weer kleurtjes
![]() wat die vrijheid betreft... zijn we het mee eens denk ik wat die vriend of vijand betreft... je vergelijkt het met atilla ... attila kwam hier op oorlogspad.. zover is duidelijk en dan heb je het recht op zelfverdediging de islam komt hier niet op oorlogspad ( zelfs al beschouw je de eventuele onderliggende intrige als waarheid ).... je kan het betreuren maar als het in hun bedoeling ligt hun gebruiken in deze contreiene in te voeren ( gebeurt zoiets met voorbedachte rade of niet ? ) en zij volgen de daartoe democratische wegen ... no problemo er zijn andere kapers op de kust die net hetzelfde bewerkstelligen en geen duimbreed in de weg wordt gelegen... terwijl de meerderheid het er eveneens niet mee eens is Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en in die zin kan je dat verontrustend vinden ...maar dan zijn wij het weer die ons datzelf aandoen maar wat heeft dat in godsnaam met islamisering ed an sich te maken ? zulke zaken als symptoom beschouwen als ware dat we toegeven aan islam-fundi's is gewoon van de pot gerukt...dan kan je net hetzelfde stellen ivm met feminist-fundi's destijds ( en nu nog ) ( ps. nog maar eens zijdelings de nadruk leggen dat 'positieve' 'discriminatie' niets te zien heeft met 'positieve discriminatie' maar kom ) ps. je bent fameus aan 't afwijken medunkt Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De islam (en wat ermee gelinkt is) is echter een andere zaak. Helemaal niet zo duidelijk. Vandaar dat het niet zo makkelijk is om de juiste positionering ertegen te bepalen. Als je via democratische weg een volk door een ander laat verdrukken, lijkt me dat wel een problemo voor het volk dat weggedrukt wordt. Indianen zijn in America quasi uitgeroeid onder een democratisch systeem? Ik denk dat de indianen dit niet als "no problemo" ervaren hebben. Zal het hier zo'n vaart lopen? Ik denk het niet, maar ook met minder extreme bedreigingen en gevaren vind ik het niet van die aard dat je er volledig gerust kan in zijn. De eerste blanken zullen ook geen echt probleem gevormd hebben voor de indianen. Toen de toevloed echter te groot werd, was er echter geen stoppen meer aan. Als een volk voelt dat het sterk genoeg wordt om zijn ruimte op te eisen zal het dit dan laten uit dankbaarheid voor de geboden kansen en gastvrijheid? Uit de geschiedenis lijkt me eerder het tegengestelde te blijken. In die zin likt het me wijzer om slechts met mondjesmaat nieuwe elementen in je maatschappij toe te laten. Zorgen dat deze eerst ingeburgerd geraken en pas dan meer toelaten. Ik vind dat het er op lijkt dat het probleem verslechtert en minder beheersbaar wordt met de dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
juist ? Citaat:
niet dat ik er geen problemo mee heb Citaat:
bovendien sprak ik over leefgewoontes ... jij maakt er al meteen het opheffen van ieder democratisch beginsel van met het uitroeien van de 'onderdrukten' tot gevolg Citaat:
Citaat:
en de recente anquête ( die onder jongeren daar ) bewijst dat de vraag is welke middellen mag je hanteren bij enkel een vermoeden en de consequentie is dat elk van zulk een gelegitimeerd middel door ieder individu van de maatschappij kan en mag gebruikt worden als antwoord op ieder vermeende dreiging en dan st je veel verder van huis Citaat:
de indianen zijn haast preventief afgeslacht nog voor er een echte drang naar lebensraum was Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder vrijheid is geen democratie mogelijk, maar het omgekeerde is vast en zeker niet waar. ... een doordenkertje. Ik ben al langer tot de conclusie gekomen dat ik hoe langer hoe minder "democraat" wil genoemd worden. Ben wél een vurig voorvechter voor een vrije samenleving. Trouwens, het is vooral de vrijheid waarvoor de mensen voor ons gestreden hebben, niet zozeer een systeempje dat politieke machtsgeilaards in staat moet stellen hun betuttelingen te legitimeren.
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 30 september 2006 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 september 2006 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kleine incidenten die ons steeds meer doen terugdeinzen. De dappere die het nog aandurft openlijk standpunten in te nemen of simpel zijn job uitoefenent neemt risico's. Ik begrijp dat velen hiervoor bedanken. Laatst gewijzigd door satiper : 30 september 2006 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat had ik al door ... jaaaa
![]() ![]() blauw grrrr ( even nieuw browserke openen en kort antwoorden ) je vergelijking met die voetbalclub is zodaning ver van de pot gerukt... daar waar je stelt dat een aantal fietsliefhebbers zich in die club inschrijven teneinde het in een wielerclub te kunnen veranderen verraad dat net je vooringenomenheid want dat doen ze niet ... als je dat toch überhaupt wilt vergelijken dan zijn het wielerfanaten die ook graag een balletje sjotten... als er achteraf blijkt dat er meer van de originele leden geïntresseerd zouden geraken in het fietsen en dat voetballen laten voor wat het is is dat gewoon pech hebben of ga je de leden een contractje laten ondertekenen dat ze dan maar moeten afzien van hun wielerintresse ? bovendien is het nogal kortzichtig een club met bepaalde spelregels ( beperkende ) en een duidelijk doel voor het ogen te gaan vergelijken met een maatschappij waar de 'spelregels' zich net beperken tot opdat iedereen zijn ding kan doen / zijn clubje kan oprichten en die 'spelregels' zijn initiëel zo opgesteld alvorens er sprake was van een instroom de vergelijking met indianen ontgaat me volkomen je oppert bovendien ergens onze 'waarden' te behouden door ons eens goed te beramen over onze gastvrijheid ? dien ik dit ook te zien in het licht en naar analogie van die voetbalclub ? kom ik doe het... kan nog leuk worden ![]() dus als morgen bv een nieuwe sport ultra populair dreigt te worden ... zo populair dat als iedereen dat gaat beoefenen het voetballen totaal onmogelijk zou worden ( redenen legio ) dan gaan we dit proberen in te dijken door diegenen die zich wensen in te schrijven bij een voetbalclub te screenen op eventuele nakende interesse voor die nieuwe sport en hun onderlinge contacten met andere personen die die sport reeds beoefenen ? over die democratie etc ...neen en ja, hoor er is heel wat mogelijk ... maar dat houdt net het ophouden ervan in over het uitroeien van die indianen : puur verdeling van het land dat voorhanden was ( indianen telden niet mee ) ik bedoelde dat het enigszins preventief was omdat men niet kan spreken over lebensraum in de strikte zin van overleven... het ging over verrijking over die moskee : wat er daar gezegd wordt doet in principe niets ter zake ... net zoals het niets ter zake doet wat er in de kerk door mijnheer de pastoor gezegd wordt ( wat niet wilt zeggen dat je niet achterdochtig mag zijn en van tijd tot tijd je oor ten hore mag leggen om eventueel handelen te voorkomen ) of stappen we weer af van secularisatie ? Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In principe mag ieder zeggen wat hij wil. Ook dat het wel eens goed zou zijn mochten de ongelovige amerikaanse honden eens gestraft zouden worden. Als iemand zich geroepen voelt om de daad bij het woord te voegen, kan je strikt genomen de moskee noch de islam verantwoordelijk stellen (onder het moto: 't is niet omdat ik wijs dat je moet kijken hé ![]() We blijven wat in rondjes draaien. Het is ook niet gemakkelijk de juiste keuzes te maken. Ik kan alleen vaststellen dat het niet de goede kant opgaat. Elke week is er wel ergens een bericht over de clash tussen twee visies. Spijtig, maar het is niet anders ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 30 september 2006 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() heb je enig voorstel ? |
|
![]() |
![]() |