Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Voor wie kies je als burgemeester bij rechtstreekse verkiezing?
Patrick Janssens 17 47,22%
Filip Dewinter 19 52,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 30 september 2006, 16:02   #41
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Jood zijn is toch religieus gebonden en heeft niets met afkomst te maken.
Het heeft in zeker zin wel met afkomst te maken door de familiebanden die bepalen of je "joods" kan genoemd worden of niet. Maar no way dat je zomaar iemand van joodse komaf kan onderscheiden van een Vlaming.

(Ja, als het een orthodoxe jood is misschien. Maar ja, die hun "kledingsstijl" is dan ook opzettelijk zo exotisch dat het moeilijk is om er naast te kijken... )
Oud 30 september 2006, 16:03   #42
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Even ter herinnering van van de vorige tweestrijd Janssens-Dewinter ************************************************** * Vlaamse Raad Status van de resultaten Naar resultaten Naar Resultaten Afdrukken Afdrukken Rangschikking naar aantal voorkeurstemmen Rangschikking naar percentage Laatst bijgewerkt op: 15:08, 29/06/2004. Kandidaten Lijst Stemmen info % info Telling volledig Plaats van voordracht 1 Filip Dewinter VLAAMS BLOK 148.503 13,73% Ja Kieskring Antwerpen 2 Inge Vervotte CD&V NVA 134.540 12,44% Ja Kieskring Antwerpen 3 Yves Leterme CD&V NVA 118.434 15,11% Ja Kieskring West-Vlaanderen 4 Steve Stevaert sp.a-spirit 86.806 16,52% Ja Kieskring Limburg 5 Freya Van Den Bossche sp.a-spirit 86.068 9,07% Ja Kieskring Oost-Vlaanderen 6 Karel De Gucht VLD Vivant 70.884 7,47% Ja Kieskring Oost-Vlaanderen 7 Patrick Janssens sp.a-spirit 64.200 5,93% Ja Kieskring Antwerpen 8 Johan Vande Lanotte sp.a-spirit 61.556 7,85% Ja Kieskring

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 30 september 2006 om 16:06.
duveltje382 is offline  
Oud 30 september 2006, 16:03   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
U schreef nochtans:
Ondanks de misleidende smiley lijkt me dit een bedreiging naar de "vreemdelingen" toe, in dit geval naar de "joden".

En wat maakt het nu uit dat jij denkt dat Firestone van joodse komaf is? (Ik ken haar niet persoonlijk, dus ik weet het niet.) Iemand daar op aanspreken, op zo'n manier, dat vind ik behoorlijk straf, eerlijk gezegd.
Het aanpakken van vreemdelingen is misschien te cru gesteld OK, ik bedoelde gewoon dat we geen één bevolkingsgroep van vreemdelingen moeten viseren, maar dat alle vreemdelingen gelijkwaardig moeten behandeld worden, dus geen één groep vreemdelingen voortrekken of achtersteken tegenover de andere. Je merkt dus van discriminatie is dus absoluut geen sprake, alleen het woord aanpakken is wat cru uitgedrukt, daar heb je gelijk in.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 september 2006 om 16:05.
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 september 2006, 16:04   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Het aanpakken van vreemdelingen is misschien te cru gesteld OK, ik bedoelde gewoon dat we geen één bevolkingsgroep van vreemdelingen moeten viseren, maar dat alle vreemdelingen gelijkwaardig moeten behandeld worden, dus geen één groep vreemdelingen voortrekken of achtersteken tegenover de andere. Je merkt dus van discriminatie is dus absoluut geen sprake, alleen het woord aanpakken is wat cru uitgedrukt, daar heb je gelijk in.
Joden zijn niet per definitie "vreemdelingen". Daar zit je probleem.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 september 2006 om 16:07.
Edina is offline  
Oud 30 september 2006, 16:07   #45
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het heeft in zeker zin wel met afkomst te maken door de familiebanden die bepalen of je "joods" kan genoemd worden of niet. Maar no way dat je zomaar iemand van joodse komaf kan onderscheiden van een Vlaming.

(Ja, als het een orthodoxe jood is misschien. Maar ja, die hun "kledingsstijl" is dan ook opzettelijk zo exotisch dat het moeilijk is om er naast te kijken... )
Ik heb toch ooit eens zwaar op mijn donder gekregen van een jodin omdat ik naar iemand van israel reffereerde als een jood. "Ik zeg toch ook niet katholieken als ik het over belgen heb"

En laat ons wel wezen wie in een katholiek gezin geboren is is meestal ook katholiek via zijn afkomst.
Bazilfunk is offline  
Oud 30 september 2006, 16:09   #46
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Lul je d'r maar uit ja.

Vreemdeling of niet, niemand moet "aangepakt" worden. En nu neem je dat woord terug, fijn, maar het is me toch wel duidelijk wat je oorspronkelijke intentie was met dat bericht.
Oud 30 september 2006, 16:12   #47
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb toch ooit eens zwaar op mijn donder gekregen van een jodin omdat ik naar iemand van israel reffereerde als een jood. "Ik zeg toch ook niet katholieken als ik het over belgen heb"

En laat ons wel wezen wie in een katholiek gezin geboren is is meestal ook katholiek via zijn afkomst.
Sterker nog, d'r wonen behoorlijk wat christenen in Israël/Palestina. En die leven daar in redelijke vrede met de moslims. In Bethlehem, de "geboorteplaats" van het christendom, stemmen de meeste christenen op Hamas. Geeft je te denken.
Oud 30 september 2006, 16:13   #48
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is echt wel nen bocht van 180° op minder dan 15 min he. Op uwe kop gekregen van het partijbestuur? Die taal mag niet meer gehanteerd worden tot ze aan de macht zijn? Vanwaar plots het intrekken van die stoere taal?
Bazilfunk is offline  
Oud 30 september 2006, 16:17   #49
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Neen, hoor het was gewoon een verwarren tussen het aanpakken van migratiestromen en de vreemdelingen die hier zijn op eenzelfde manier behandelen. Een taalverwarring maar zeker geen bocht.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 september 2006, 16:22   #50
Bazilfunk
Minister

Standaard

maar joden zijn geen vreemdelingen. Joden geloven gewoon niet in het nieuwe testament da's het enige verschil, waarom zou ge die dan anders gaan behandelen als belgen? Omdat ze een andere overtuiging hebben?

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 30 september 2006 om 16:22.
Bazilfunk is offline  
Oud 30 september 2006, 16:24   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik mis de optie 'geen van de twee'
Pelgrim is offline  
Oud 30 september 2006, 17:53   #52
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik mis de optie 'geen van de twee'
Ik weet het maar heb ze er opzettelijk niet bijgezet, stel dat je enkel de keuze hebt tussen die twee en ik denk mocht er een tweede ronde komen bij rechtstreekse verkiezingen dat het wel die twee zouden zijn.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 30 september 2006, 17:55   #53
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik weet het maar heb ze er opzettelijk niet bijgezet, stel dat je enkel de keuze hebt tussen die twee en ik denk mocht er een tweede ronde komen bij rechtstreekse verkiezingen dat het wel die twee zouden zijn.
Dan kan je nog altijd blanco stemmen(wat ik in zo'n pest/cholera-scenario ook zou doen).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 30 september 2006, 18:02   #54
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Nooit of te nimmer zou ik mijn stem aan één van de ratten van de SP.A geven.
van Maerlant is offline  
Oud 30 september 2006, 18:10   #55
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik heb mijn stem uit armoede aan Filip gegeven omdat ik walg van die Janssens

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 30 september 2006 om 18:11.
duveltje382 is offline  
Oud 30 september 2006, 18:20   #56
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nooit of te nimmer zou ik mijn stem aan één van de ratten van de SP.A geven.
Ook niet aan mierenneuker(met zijn omzendbrieven) Leo Peeters?

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 30 september 2006, 18:23   #57
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En ik heb mijn stem uit armoede aan Filip gegeven omdat ik walg van die Janssens

Toch zult ge de komende 6 jaar nog veel op zijn smoel mogen zien
Bazilfunk is offline  
Oud 30 september 2006, 18:25   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
dan zou ik nog op geen van de twee stemmen.
Pelgrim is offline  
Oud 1 oktober 2006, 07:55   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch zult ge de komende 6 jaar nog veel op zijn smoel mogen zien
Ik denk dat ge gelijk hebt,ik ga verhuizen
duveltje382 is offline  
Oud 1 oktober 2006, 08:47   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Iemand die enkel bijdraagt aan het creëren van een ontevredenheidsgevoel en een verzuurde sfeer, voert alles behalve een goede oppositie. Een goede oppositie heeft een positieve inbreng, geen negatieve.
Er is een verschil tussen het signaleren van een onveiligheidgevoel en het creeëren ervan. Bij mijn weten zijn het geen bendes van het Vlaams Belang die bij mensen gaan inbreken.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be