![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In het begin (3-4 jaar geleden) werden er nog argumenten bovengehaald, maar nadat al de onze bleven staan en de hunne afgekraakt werden, veranderde er niets: ze bleven hetzelfde zeggen... Vandaar... En niemand blijft steeds maar opnieuw graag hetzelfde typen... Die toestand evolueerde dan in een soort schijnwereld, een psychotische virtualiteit waar Vlaanderen niet bestaat, tenzij als graafschap, waar 70% van de bevolking pro BUB is, er een mediaboycot is tegen de BUB en de nazi's rijkelijk de Vlaamse partijen bevolken. Dat is uitermate positief, want zo kan iedereen makkelijk het geesteszieke van die partij inzien...
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Koekoek, Roekoe
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het moet inderdaad anders. In grote rode letters ofzo.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Je hebt er volgens mij zelfs een speciale "Dat is de schuld van de Flaminganten en het federalisme"-toets voor laten installeren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Weet je, er staat een rood driehoekje klaar speciaal voor u...
Press it! Make my day!
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]()
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wel, als je niet één voorbeeld kan geven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||
Minister-President
|
![]() 1.) De "Grote BUB-paradox" en al haar subkwesties... Ik heb je er al tig keer op gewezen, en ik ben zeker niet de enige. Hoe kan het dat een partij die zelf zegt driekwart van de bevolking te vertegenwoordigen er niet in slaag boven het half procentje uit te komen. Er is al met de (onbewezen) media-boycot gezwaaid, met de indoctrinatie door de gevestigde orde, maar een afdoend antwoord is er nooit gekomen. Onlangs voerden wij nog volgende discussie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2.) De "Kleine BUB-paradox", waarin Vlaanderen een kunstmatig samenraapsel is van '(Klein-)Vlamingen' en onderdrukte Brabanders, Antwerpenaars en Limburgers, waartussen nooit enige vorm van samenhorigheid heeft bestaan en nooit enig natiebesef kan groeien. De 'Vlaamse identiteit' is een door een vuige kliek van samenzweerders bedacht monsters dat de rest van de bevolking, en dan zeker de 'Niet-Klein-Vlamingen' door de strot is geramd. België daarentegen is een toonbeeld van vrijwillig en reëel bestaand eenheidsgevoel en sterkte, natiebesef en nationale trots, waarin 'Vlamingen' en 'Walen' niet bestaan, maar alleen 'Noord-' en 'Zuid-Belgen' en waar zelfs de oude boutade dat 'Vlaming' en 'Waal' voornamen zijn, maar 'Belg' onze familienaam door de zelfbewuste Belg weggelachen wordt.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() 1) Er is een media-boycot tegen Belgisch-gezinden (niet alleen de B.U.B.). Ga je dat ontkennen?
2) Wat voor ons telt, is wat het volk wil. Voor u niet? Alle peilingen wijzen overtuigend in de richting van het behoud van België. Het is dus tijd om die slapende meerderheid of, als je wil, minderheid ook een politieke vertaling te geven. Dat is het werk van de B.U.B.. Laatst gewijzigd door Hans1 : 3 oktober 2006 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de (veronderstelde) media-boycot hebben we het ook al eens uitgebreid gehad, jij en ik, en toen verdween je ook met stille trom. De media besteden pas aandacht aan een partij als ze bewezen representatief is, hetzij door verkeizingsresultaten (en dat is meer dan 0,5 %), hetzij door maatschappelijke relevantie (en dat is jullie communautair discours niet). (Even tussendoor: je kan ook jezelf in de media werken, met jullie beloofde tricolore mars, of herinner ik me dat verkeerd?). Een zelfverklaard potentieel, dat nu eens fluctueert, dan weer van de media afhankelijk blijkt te zijn, is hoegenaamd geen criterium, wierp ik je toen voor de voeten, maar daarop heb je nooit een bevredigend antwoord op gegeven. Maar kom, ik ben de kwaadste niet, dus ben ik bereid op je reactie een derde BUB-paradox toe te voegen, de "Protocollen van de Wijzen van de IJzertoren". Hoe slaagt een ideologie die op sterven na dood is, het flamingantisme, erin om het hele land en dan vooral de media te controleren, om elke potentiële tegenstand te mond te snoeren. Dat is een samenzwering zonder weerga, waarbij Watergate in het niet verzinkt. Het belgicisme daarentegen vertegenwoordigt de volkswil van driekwart - met alle reserves - van de bevolking, maar kan nog geen deuk in een pak boter slaan...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 3 oktober 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Even recapituleren:
1.) De "Grote BUB-paradox" 2.) De "Kleine BUB-paradox" 3.) De "Protocollen van de Wijzen van de IJzertoren" Dat zijn nu drie vragen die je nog nooit beantwoord hebt en steevast uit de weg gaat. Wel, je hebt mij - ik voelde me aangesproken door je oproep - uitgedaagd, nu moet je maar eens laten zien dat blaffende honden ook bijten... Je eerste antwoord was er geen, want niet meer dan een herhaling van oude holle slogans waarvan je overigens evenmin het fundament van hebt aangetoond... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik doe al lang geen moeite meer om die te onthouden, wat Hans natuurlijk het excuus geeft om negationistisch te doen. Precies alsof het nooit gebeurd is.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daarover kunnen we tot in het oneindige een welles-nietes-spelletje voeren. We zullen dat pas met zekerheid kunnen weten als de B.U.B. ook écht in de media komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Je tweede argument wijst juist op de enorme kracht van de media in onze samenleving. Wie de media beheerst, beheerst het land. Dat hebben de - zeker uitstervende Vlaams-nationalisten (bijv. Ijzerbedevaart) - goed genegocieerd.
Maar een beetje gezonde media-concurrentie zal de situatie uitklaren en realitischer maken. Daar ben ik rotsvast van overtuigd. Vele zijn zogezegd flamingant bij gebrek aan beter. Eigenlijk zijn het gewoon schapen die meelopen met de populairste en de populairste wordt - zoals de grootste Belg - uitgevonden door de (Vlaams-nationale) media. |
![]() |
![]() |