Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 01:11   #41
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Wow, wat een interessante materie. Heb ik weer wat bijgeleerd vandaag. Wil je bv zeggen dat de islam extreem-rechts is? Voldoet perfect aan je omschrijving
Inderdaad! Zelfs de woordkeuze is treffend!
Het VB voldoet in vele punten, maar goed ook, want met die mietjes van links zal je geen partij vormen tegen een sterke, goed georganiseerde vijand als de Islam.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 02:30   #42
nootje
Vreemdeling

Standaard

Naast extreem-rechts bestaat ook nog extremistisch rechts. Voor die is er eigenlijk helemaal geen grens meer, en is alles toegestaan. Het kan dus nog extremer dan extreem rechts, wil ik maar zeggen.
Ik heb de uitgangspunten van de partij het Vlaams Belang bekeken en het programma grofweg doorgelezen en daaruit kon ik niet meteen opmaken dat het een extreem rechtse partij is, maar wel zeer rechts. Ik weet niet of dat uitsluitend window-dressing is vanwege die veroordeling voor discriminatie van het Vlaams Blok.
Die racistische moordaanslag in Antwerpen was natuurlijk wel een heel vervelend incident voor het Vlaams Belang.

Is Vlaams Belang intern wel democratisch georganiseerd? Is er ook democratische controle op allerlei zaken zoals de inkomsten en de uitgaven?
Hoe worden de kieslijsten opgesteld, hebben de partijleden daar door middel van stemmen invloed op?
En hoe wordt het programma opgesteld, hebben de leden daar ook invloed op?

Laatst gewijzigd door nootje : 8 oktober 2006 om 02:37.
nootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 02:40   #43
nootje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Inderdaad! Zelfs de woordkeuze is treffend!
Het VB voldoet in vele punten, maar goed ook, want met die mietjes van links zal je geen partij vormen tegen een sterke, goed georganiseerde vijand als de Islam.
Hebt U vijanden in Uw land? Wat eng. Die zou ik niet in mijn land willen hebben hoor. Waaruit blijkt hun vijandschap? Is er een burgeroorlog aan de gang of zo. Dan mijd ik Belgie in het vervolg.
Oud 8 oktober 2006, 02:42   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nootje Bekijk bericht
Hebt U vijanden in Uw land? Wat eng. Die zou ik niet in mijn land willen hebben hoor. Waaruit blijkt hun vijandschap? Is er een burgeroorlog aan de gang of zo. Dan mijd ik Belgie in het vervolg.
Koran en islam zijn een oorlogsverklaring aan alle (anders)Denkenden.
Oud 8 oktober 2006, 03:10   #45
nootje
Vreemdeling

Standaard

Gelukkig zie ik nu dat als het in Limburg regent het op aarde best mooi weer kan zijn.
Een hele geruststelling.
Oud 8 oktober 2006, 03:24   #46
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ach nootje ik geloof niet dat het Vlaams Belang extreemrechts is, dat is wat de pers en de media er van maken natuurlijk. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat de kiezers weten hoe de media en de pers over hun partij denken.
Wij kiezers vegen ons voeten aan zulke uitspraken omdat we weten dat het niet zo is en het verdoezelt het eigen falen.

Het is een strategie om niet op rechts te stemmen zodat er enkel links overblijft. In het kleine Vlaanderen pakt zo een strategie niet. Gelukkig maar, al heeft het vele jaren geduurd eer meer en meer Vlamingen dit inzagen.
Het is zo dat wanneer je zegt dat mensen er niet op mogen stemmen, ze het stiekem toch doen. Dat hoort een beetje in het underdog karakter van de Vlaming dat we ook terugvinden bij het voetbal.
Morgen gaan we trouwens met zijn allen rondrijden met wapperende Vlaamse vlaggen, kom je niet meefeesten ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 08:46   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast extreem-rechts bestaat ook nog extremistisch rechts. Voor die is er eigenlijk helemaal geen grens meer, en is alles toegestaan. Het kan dus nog extremer dan extreem rechts, wil ik maar zeggen.
Ik heb de uitgangspunten van de partij het Vlaams Belang bekeken en het programma grofweg doorgelezen en daaruit kon ik niet meteen opmaken dat het een extreem rechtse partij is, maar wel zeer rechts. Ik weet niet of dat uitsluitend window-dressing is vanwege die veroordeling voor discriminatie van het Vlaams Blok.
Die racistische moordaanslag in Antwerpen was natuurlijk wel een heel vervelend incident voor het Vlaams Belang.

Is Vlaams Belang intern wel democratisch georganiseerd? Is er ook democratische controle op allerlei zaken zoals de inkomsten en de uitgaven?
Hoe worden de kieslijsten opgesteld, hebben de partijleden daar door middel van stemmen invloed op?
En hoe wordt het programma opgesteld, hebben de leden daar ook invloed op?
"Op papier" is die partij democratisch georganiseerd, maar in werkelijkheid beslissen drie personen : Dewinter, Van Hecke en Annemans. Gemeenteraadsleden moeten altijd "het Madouplein" verwittigen alvorens "lokaal" bepaalde standpunten al dan niet in te nemen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 09:44   #48
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
geef mij eens een voorbeeld, uiteraard uitgaande van hun standpunten, hoe het belang beantwoord aan de voorgaande stellingen.
beste pietje,
misschien heb je gewoon naast mijn vraag gelezen ofzo, maar indien je er de tijd en moeite in wil steken, zou je dan eens willen proberen mijn vraag te beantwoorden. ter verduidelijking: deze vraag is niet gesteld vanuit mijn zekerheid dat ge ongelijk zult hebben, het is alleen maar een vraag uit nieuwsgierigheid (moest dit misschien een oorzaak zijn voor het niet beantwoorden ervan).
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 10:21   #49
nootje
Vreemdeling

Standaard

Ik zie wel dat er veel discriminerende elementen in de partij aanwezig zijn. Dit komt voornamelijk tot uitdrukking in het gezamenlijk georganiseerd scanderen van 'eigen volk eerst' e.d. Er zitten ook nogal wat geweldadige elementen in de partij hetgeen o.a. tot uitdrikking komt in die racisitische moordaanslag in Antwerpen en de vervolging van andere partijfunctionarissen w.o. Bart Debie wegens gewelddadigheid.
De partij is natuurlijk ook nog door het Hof van Assisen veroordeeld wegens racisme ook al is de naam nu veranderd en heeft men het programma formeel bijgesteld.
Ik zie nu ook dat De Winter dat principe van 'eigen volk eerst' wil doorzetten en dat alles geeft natuurlijk wel te denken. Gaat het eigenlijk niet om een onwettige partij, vraag je je dan af.
Oud 8 oktober 2006, 10:31   #50
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreemrechtse bewegingen typeren zich vaak door een diepgeworteld conservatisme, een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme.

Veel voorkomende kenmerken van extreemrechtse ideologieën zijn:
• mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
• culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
• mensenrechten zijn niet universeel geldig;
• eigen standpunten mogen over anderen met geweld doorgezet worden;
• democratische structuren hoeven niet legitiem te zijn;
• sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
En wat dan met mensen die

- er van uitgaan dat menselijke rassen bestaan, maar deze als gelijkwaardig aanzien
- zowel culturele als sociale verschillen belangrijk vinden, omdat deze vaak met elkaar verweven zijn
- mensenrechten ondemocratische nonsens vinden om welbepaalde waarden en normen aan een ander te kunnen opdringen
- eigen standpunten zeker niet met geweld willen opdringen
- twijfels heeft bij de representatieve democratie, zoals hier in België van kracht zou moeten zijn
- een volk zijn eigen leider zou moeten zijn

In welke kant van het spectrum zitten deze?
Oud 8 oktober 2006, 10:50   #51
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Deathsquads
Uitroeiingskampen voor vreemdelingen, andersgekleurden, joden, zigeuners, mentaal en fysiologisch invaliden
Euthanasie op politieke tegenstanders
Genetische selectie.
Abortusverbod
Sex met onbedekte penissen.
Het opvrijen van de allervrijste markt
Kadaverdicipline
het grote-leider-syndroom
en meer fraais
steek u weg de broeder met de witte vest is daar
Oud 8 oktober 2006, 11:09   #52
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zie wel dat er veel discriminerende elementen in de partij aanwezig zijn. Dit komt voornamelijk tot uitdrukking in het gezamenlijk georganiseerd scanderen van 'eigen volk eerst' e.d. Er zitten ook nogal wat geweldadige elementen in de partij hetgeen o.a. tot uitdrikking komt in die racisitische moordaanslag in Antwerpen
Bedoel je de rasistische busmoord in Antwerpen
Citaat:
en de vervolging van andere partijfunctionarissen w.o. Bart Debie wegens gewelddadigheid.
Sossen vergeten, PS vergeten .VLd vergeten CVP vergeten?
Citaat:
De partij is natuurlijk ook nog door het Hof van Assisen veroordeeld wegens racisme ook al is de naam nu veranderd en heeft men het programma formeel bijgesteld.
Ik denk dat één van ons enkele jaren op een andere planeet geleefd heeft. Weet je per ongeluk welk hof van assisen? Ik weet enkel dat 3 VZW's voor de correctionele rechtbank in Gent zijn veroordeelt nadat met de grondwet 3 maal had aangepast en 6 speciale wetten had gestemd om één partij te proberen kraken. Men die aanklachten 3 keer heeft moeten voorleggen voor men een rechter vond die wilde veroordelen (citaat dhr Leman Knack sept 2004 : wij zullen verder zoeken tot we een rechter vinden die hun zal veroordelen einde citaat, citaat Pol Pataer Knack sept 2004 : Natuurlijk is dit een politiek proces einde citaat)

Citaat:
Ik zie nu ook dat De Winter dat principe van 'eigen volk eerst' wil doorzetten en dat alles geeft natuurlijk wel te denken. Gaat het eigenlijk niet om een onwettige partij, vraag je je dan af.
ik vraag mij af waar jij die zever allemaal haalt ?

Laatst gewijzigd door rookie : 8 oktober 2006 om 11:12.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 11:24   #53
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Deathsquads
Uitroeiingskampen voor vreemdelingen, andersgekleurden, joden, zigeuners, mentaal en fysiologisch invaliden
Euthanasie op politieke tegenstanders
Genetische selectie.
Abortusverbod
Sex met onbedekte penissen.
Het opvrijen van de allervrijste markt
Kadaverdicipline
het grote-leider-syndroom
en meer fraais
Een reactie van een hippie die teveel LSD op heeft? What's the point?
Oud 8 oktober 2006, 11:52   #54
nootje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
ik vraag mij af waar jij die zever allemaal haalt ?
Het internet rookie, daar vindt je tegenwoordig van alles op.
En verder zijn er regelmatig allerlei recente documentaires en nieuwberichten via de media te lezen, te zien en te horen. Daar zie, lees en hoor je dus ook nogal eens wat.
Oud 8 oktober 2006, 13:17   #55
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het internet rookie, daar vindt je tegenwoordig van alles op.
En verder zijn er regelmatig allerlei recente documentaires en nieuwberichten via de media te lezen, te zien en te horen. Daar zie, lees en hoor je dus ook nogal eens wat.
hyperlink ?? misschien www.blockwatch.be. Dat groepje anti-rasisten, tot ze zelf met de feiten worden geconfronteerd alla Patrick Coeman???

Laatst gewijzigd door rookie : 8 oktober 2006 om 13:21.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 13:35   #56
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Zou hen niet kunnen dat links zozeer in hun eigen overtuigingen zit vastgeroest dat alles wat ook maar niet in hun kraam past als extreem wordt ervaren?
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 13:57   #57
nootje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
hyperlink ?? misschien www.blockwatch.be. Dat groepje anti-rasisten, tot ze zelf met de feiten worden geconfronteerd alla Patrick Coeman???
Niet zo eenzijdig, hè.
Het Vlaams Belang heeft een eigen website, verder zijn er tal van geschiedenisfeiten uit kranten en tijdschriften op het internet te vinden. Dan hebben we nog de beroemde encyclopedien die heel wat goed gedokumenteerde artikelen hebben, etc.
En dan alle recente kranten- en tijdschriftartikelen, waarin ook de mensen van het Vlaams Belang zelf aan het woord komen, de radioberichten en interviews en de televisiedocumentaires, nieuwsberichten en interviews.
Dat is een breed scala aan informatiebronnen waaruit je best wel een goede indruk kunt halen.
Oud 8 oktober 2006, 14:02   #58
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Op papier" is die partij democratisch georganiseerd, maar in werkelijkheid beslissen drie personen : Dewinter, Van Hecke en Annemans. Gemeenteraadsleden moeten altijd "het Madouplein" verwittigen alvorens "lokaal" bepaalde standpunten al dan niet in te nemen.
Ik denk niet dat er 1 partij ergens ter wereld bestaat zonder geheimzinnige hiërarchische procedures; er wordt op dat niveau meest meer werk gemaakt dan gedaan.
Oud 8 oktober 2006, 14:04   #59
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik zie wel dat er veel discriminerende elementen in de partij aanwezig zijn. Dit komt voornamelijk tot uitdrukking in het gezamenlijk georganiseerd scanderen van 'eigen volk eerst' e.d. Er zitten ook nogal wat geweldadige elementen in de partij hetgeen o.a. tot uitdrikking komt in die racisitische moordaanslag in Antwerpen en de vervolging van andere partijfunctionarissen w.o. Bart Debie wegens gewelddadigheid.
Ik vermoed dat "Eigen Volk Eerst" alleen wordt gebruikt tegen inwijkelingen die zulke mentaliteit reeds zelf meebrachten; spiegel-effect / evenwicht.
Oud 8 oktober 2006, 21:56   #60
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreemrechts, is een verzamelnaam voor partijen en bewegingen die zich aan de uiterste rechterzijde van het politieke spectrum bevinden.

Extreemrechtse bewegingen typeren zich vaak door een diepgeworteld conservatisme, een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme.

Veel voorkomende kenmerken van extreemrechtse ideologieën zijn:
• mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
• mensenrechten zijn niet universeel geldig;
eigen standpunten mogen over anderen met geweld doorgezet worden;
• democratische structuren hoeven niet legitiem te zijn;
• sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.

Er zijn maar weinig organisaties en politici die zichzelf openlijk extreemrechts noemen.
Men vindt dat meestal zelfs een belediging.

Extreemrechtse politiek wijkt nogal duidelijk af van "gematigd rechts".
Extreemrechts is vaak voorstander van een sterke overheid, maar in sommige gevallen
voor een bijzonder kleine rol van de overheid.

Sommige politicologen zien het politieke spectrum als een hoefijzervorm, waarbij extreemrechts en extreemlinks elkaar naderen.
Raakvlakken bestaan voornamelijk uit de sterke en autoritaire rol die beide stromingen toekennen aan de overheid.

Andere kenmerken waaraan je een extreem rechtse partij of stroming kunt herkennen.

Die partijen missen meestal elke interne democratische procedure en democratische controle.
Ze worden zeer strak en zeer autoritair van bovenaf door enkelingen geleid. Het gaat daarbij ook om het geloof in 'de leider' die vaak een min of meer onaantastbare en een soort 'heilige' of 'profetische' status bij de aanhang bekleedt.
Kritiek op de leider kan men over het algemeen niet velen, zelfs als het helemaal mis gaat, dan nog blijft de leider 'heilig'. De leider kan meestal ook ieder moment van standpunt wisselen, want hij weet immers wat het beste is.
Verder zijn het partijen (of een stroming) die absoluut niet bereid zijn op welke manier dan ook maar enigszins rekening te houden met minderheden in de samenleving.
Het is hun doel zeer autoritair en tiranniek naar minderheden te opereren.
De islam is geen politieke partij, maar een godsdienst met diverse schakeringen.
Er zijn wel stromingen in religieuze bewegingen die ook aan het profiel voldoen. [quote]

Verander eens het vet in woorden godsdienst en islam en kijk eens waar ge dan uitkomt.
En de islam is wel degelijk politiek. Het is een godsdienst (klopt) die theocratisch wil zijn, dus vanuit godsbesef en god regeert over alles in het leven, ook politiek. Kijk eens goed neer de Sjaria wetgeving.
De Islam is een religieus, sociaal, politiek systeem. Het bepaald zelfs je diepste persoonlijke leven, tot in de wijze waarop ge u tanden kuist of uw gat afveegt op de WC.
Wel das nog 1000.000 x erger dan de nazi's, want zover ging zelfs Hitler niet in zijn dictatuur.
Ga u een meer verdiepen in de islam via bv www.fathfreedom.org de site van ex moslims. Die kunnen het weten.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be