![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Het VB voldoet in vele punten, maar goed ook, want met die mietjes van links zal je geen partij vormen tegen een sterke, goed georganiseerde vijand als de Islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Naast extreem-rechts bestaat ook nog extremistisch rechts. Voor die is er eigenlijk helemaal geen grens meer, en is alles toegestaan. Het kan dus nog extremer dan extreem rechts, wil ik maar zeggen.
Ik heb de uitgangspunten van de partij het Vlaams Belang bekeken en het programma grofweg doorgelezen en daaruit kon ik niet meteen opmaken dat het een extreem rechtse partij is, maar wel zeer rechts. Ik weet niet of dat uitsluitend window-dressing is vanwege die veroordeling voor discriminatie van het Vlaams Blok. Die racistische moordaanslag in Antwerpen was natuurlijk wel een heel vervelend incident voor het Vlaams Belang. Is Vlaams Belang intern wel democratisch georganiseerd? Is er ook democratische controle op allerlei zaken zoals de inkomsten en de uitgaven? Hoe worden de kieslijsten opgesteld, hebben de partijleden daar door middel van stemmen invloed op? En hoe wordt het programma opgesteld, hebben de leden daar ook invloed op? Laatst gewijzigd door nootje : 8 oktober 2006 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Hebt U vijanden in Uw land? Wat eng. Die zou ik niet in mijn land willen hebben hoor. Waaruit blijkt hun vijandschap? Is er een burgeroorlog aan de gang of zo. Dan mijd ik Belgie in het vervolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koran en islam zijn een oorlogsverklaring aan alle (anders)Denkenden.
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Gelukkig zie ik nu dat als het in Limburg regent het op aarde best mooi weer kan zijn.
Een hele geruststelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() ach nootje ik geloof niet dat het Vlaams Belang extreemrechts is, dat is wat de pers en de media er van maken natuurlijk. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat de kiezers weten hoe de media en de pers over hun partij denken.
Wij kiezers vegen ons voeten aan zulke uitspraken omdat we weten dat het niet zo is en het verdoezelt het eigen falen. Het is een strategie om niet op rechts te stemmen zodat er enkel links overblijft. In het kleine Vlaanderen pakt zo een strategie niet. Gelukkig maar, al heeft het vele jaren geduurd eer meer en meer Vlamingen dit inzagen. Het is zo dat wanneer je zegt dat mensen er niet op mogen stemmen, ze het stiekem toch doen. Dat hoort een beetje in het underdog karakter van de Vlaming dat we ook terugvinden bij het voetbal. Morgen gaan we trouwens met zijn allen rondrijden met wapperende Vlaamse vlaggen, kom je niet meefeesten ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
misschien heb je gewoon naast mijn vraag gelezen ofzo, maar indien je er de tijd en moeite in wil steken, zou je dan eens willen proberen mijn vraag te beantwoorden. ter verduidelijking: deze vraag is niet gesteld vanuit mijn zekerheid dat ge ongelijk zult hebben, het is alleen maar een vraag uit nieuwsgierigheid (moest dit misschien een oorzaak zijn voor het niet beantwoorden ervan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zie wel dat er veel discriminerende elementen in de partij aanwezig zijn. Dit komt voornamelijk tot uitdrukking in het gezamenlijk georganiseerd scanderen van 'eigen volk eerst' e.d. Er zitten ook nogal wat geweldadige elementen in de partij hetgeen o.a. tot uitdrikking komt in die racisitische moordaanslag in Antwerpen en de vervolging van andere partijfunctionarissen w.o. Bart Debie wegens gewelddadigheid.
De partij is natuurlijk ook nog door het Hof van Assisen veroordeeld wegens racisme ook al is de naam nu veranderd en heeft men het programma formeel bijgesteld. Ik zie nu ook dat De Winter dat principe van 'eigen volk eerst' wil doorzetten en dat alles geeft natuurlijk wel te denken. Gaat het eigenlijk niet om een onwettige partij, vraag je je dan af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
- er van uitgaan dat menselijke rassen bestaan, maar deze als gelijkwaardig aanzien - zowel culturele als sociale verschillen belangrijk vinden, omdat deze vaak met elkaar verweven zijn - mensenrechten ondemocratische nonsens vinden om welbepaalde waarden en normen aan een ander te kunnen opdringen - eigen standpunten zeker niet met geweld willen opdringen - twijfels heeft bij de representatieve democratie, zoals hier in België van kracht zou moeten zijn - een volk zijn eigen leider zou moeten zijn In welke kant van het spectrum zitten deze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik vraag mij af waar jij die zever allemaal haalt ?
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 8 oktober 2006 om 11:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Het internet rookie, daar vindt je tegenwoordig van alles op.
En verder zijn er regelmatig allerlei recente documentaires en nieuwberichten via de media te lezen, te zien en te horen. Daar zie, lees en hoor je dus ook nogal eens wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 8 oktober 2006 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Zou hen niet kunnen dat links zozeer in hun eigen overtuigingen zit vastgeroest dat alles wat ook maar niet in hun kraam past als extreem wordt ervaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang heeft een eigen website, verder zijn er tal van geschiedenisfeiten uit kranten en tijdschriften op het internet te vinden. Dan hebben we nog de beroemde encyclopedien die heel wat goed gedokumenteerde artikelen hebben, etc. En dan alle recente kranten- en tijdschriftartikelen, waarin ook de mensen van het Vlaams Belang zelf aan het woord komen, de radioberichten en interviews en de televisiedocumentaires, nieuwsberichten en interviews. Dat is een breed scala aan informatiebronnen waaruit je best wel een goede indruk kunt halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn wel stromingen in religieuze bewegingen die ook aan het profiel voldoen. [quote] Verander eens het vet in woorden godsdienst en islam en kijk eens waar ge dan uitkomt. En de islam is wel degelijk politiek. Het is een godsdienst (klopt) die theocratisch wil zijn, dus vanuit godsbesef en god regeert over alles in het leven, ook politiek. Kijk eens goed neer de Sjaria wetgeving. De Islam is een religieus, sociaal, politiek systeem. Het bepaald zelfs je diepste persoonlijke leven, tot in de wijze waarop ge u tanden kuist of uw gat afveegt op de WC. Wel das nog 1000.000 x erger dan de nazi's, want zover ging zelfs Hitler niet in zijn dictatuur. Ga u een meer verdiepen in de islam via bv www.fathfreedom.org de site van ex moslims. Die kunnen het weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |