Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 08:55   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pauwels william Bekijk bericht
Ik kon groen niet volgen, die vooral beter en meer onderwijs wil, terwijl in merksem een goede technische school is gesloten.Weet iemand daar de reden toe?
Om dezelfde reden dan dat de zeer goed technische school in Borgerhout (Prins Leopoldstraat) kapot gegaan is: allochtonen die de boel verziekten!
Duym is offline  
Oud 8 oktober 2006, 09:06   #42
lenca
Partijlid

Standaard

Spijtig ik heb het debat niet gezien.
Kan je het nog terugvinden ergens ?
lenca is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:02   #43
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

ik vond juist da Filip Dewinter blunderde... joenges toch... hoe die tekeer ging!!!
Oud 8 oktober 2006, 10:22   #44
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Kan jij ook iets antwoorden zonder te beledigen?
Ik heb al voor minder waarschuwingen gekregen van de mods?
Zeg dat wel. Ik heb al twee waarschuwingen gekregen omdat ik het woord hypocriet gebruikte. Sommigen mogen hier beslist meer dan anderen. Maar mij niet gelaten hoor; feremans is onze subjectieve bondgenoot:het uithangbord van onverdraagzaam links.

Laatst gewijzigd door Duym : 8 oktober 2006 om 10:22.
Duym is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:27   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Spijtig ik heb het debat niet gezien.
Kan je het nog terugvinden ergens ?
Ook voor mij. Is het nog terug te vinden ergens?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:35   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Veel van deze mensen kunnen niet terugkeren

omdat hun thuisland hen niet terug wilt binnenlaten

voorlaeer we ze terug buiten zetten moeten we wel zeker zijn dat ze terug worden opgenomen in hun thuisland, denk je niet...?

trouwens, mijn gevoel voor menselijkheid zegt me dat je asialzoekers niet zonder boe of ba als misdadigers kan buitenzetten....
Klinkt logisch, op het eerste zicht... doch is het niet. Met de vele conflicten in de wereld zijn er honderden duizenden mensen die wel graag naar hier zouden komen. Stel je voor dat ze daarin slagen, niet mogen worden tegengehouden en zeker niet teruggestuurd...
andev is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:39   #47
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Over blunders gesproken... in Overijse voert het VB campagne voor een "Veilig Overeise"...
Zeno! is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:41   #48
vl_pieter
Burger

vl_pieter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er een hekel aan als ze elkaar niet laten uitspreken.
vl_pieter is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:53   #49
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Over blunders gesproken... in Overijse voert het VB campagne voor een "Veilig Overeise"...
Dat is een prachtige zet! Nu weet iedereen dat het Vlaams Belang opkomt in Overijse. Zij hebben dat geleerd van Verhofstadt die ook zijn blunders verkoopt als verwezenlijkheden.
Oud 8 oktober 2006, 10:54   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Blij dat je het Vlaams Belang daarop wilt pakken. Het zegt meer over links dan over het VB.
Duym is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:13   #51
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Er zijn(in A'pen) idd 18000 dossiers opgesteld om illegalen ertoe aan te zetten het land te verlaten. Maar niet liegen hé Ferie, er zijn vele dubbele dossiers bij eh. Dossiers van illegalen die het land niet wensen te verlaten, en dus alzo meermaals zo'n bevel(dossier) krijgen.
En hoe komt dat? Wel, dat komt omdat de federale regering er niet in slaagt om deze recidiven daadwerkelijk uit te wijzen. Een federale regering die bestaat uit oa. SP-A/Spirit. Jawel Ferie, uw partij zit er ook tussen en is daarmee verantwoordelijk voor deze mistoestanden (alsook Janssens).

Doe zo voort zou-ik-zeggen (maar geef dan ook geen kritiek eh)
heb je reeds kennis van de rechten van de mens ?
dan zou je moeten snappen dat om mensen uit te wijzen de spelregels goed moeten gevolgd worden en ja dit zijn hele lange procedures
men wil echter geen mensen terugverwijzen als er enig vermoeden is dat in het land van afkomst ze bedreigd worden of voor hun leven moeten vrezen

open je ogen en kijk naar de buurlanden
heel europa heeft ermee te maken en de aanpak moet ook europees gebeuren
de moeilijkheden rond asielzoekers is een heel complex probleem en is zeker niet op te lossen door kortzichtige oplossingen zoals VB voorstelt

VB geeft oplossingen in de zin van : als iemand de rekeningen van water en elektriciteit niet kan betalen --> dan sluit je ze toch gewoon af
een simplistische oplossing maar er wordt niet nagedacht over de gevolgen van afsluiten van water en electriciteit, er wordt niet nagedacht over de gevolgen voor de mensen die ervan afhankelijk zijn

VB oplossingen ( principe van recht van de sterkste) zijn enkel in het voordeel van de mensen die het reeds het goed hebben en is een drama voor de mensen die het minder goed hebben in onze maatschappij. Voor Schoten zou het betekenen dat hun dure villa's nog meer waard worden, voor Deurne zou het betekenen dat de mensen die het moeilijk hebben gewoon aan hun lot worden overgelaten
Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:23   #52
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Blij dat je het Vlaams Belang daarop wilt pakken. Het zegt meer over links dan over het VB.
Nee, het "zegt" iets over de doorsnee intelligentie van de plaatselijke VB afdeling aldaar die dus bedroevend lijkt.
en het "zegt" eveneens dat jij zo maniakaal geïndoctrineerd bent dat je manifeste fouten niet eens meer KAN toegeven...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:24   #53
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Klinkt logisch, op het eerste zicht... doch is het niet. Met de vele conflicten in de wereld zijn er honderden duizenden mensen die wel graag naar hier zouden komen. Stel je voor dat ze daarin slagen, niet mogen worden tegengehouden en zeker niet teruggestuurd...
niet-VB stemmers zien ook het probleem wel in, de oplossingen zijn echter iets moeilijker dan de VB antwoorden
er moet langs allerlei wegen getracht worden om 1) de democratie over de wereld te verspreiden op vreedzame manier zodat ze niet naar Europa moeten komen om te kunnen genieten van de universele rechten van de mens, 2) de kloof tussen arme en rijke landen te verminderen ( het is toch logisch dat mensen die het slecht hebben proberen om het beter te hebben ? dat doen we toch allemaal, het trachten
beter te hebben ),we moeten dus solidair zijn en oog hebben voor de medemensen ( in ons eigen land als op wereldvlak)

Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:32   #54
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ge moest ondertussen weten dat de stad ANtwerpen zo'n twintigduizend dossiers heeft opgesteld om illegalen eruit te zetten.
Niet zo slecht hé?
Te grabbel gooien?
Ik zie dat zo niet hoor.
Maar ja: vang maar voort: morgen begint de lol voor de normale mensen!
waw al zonder actieve opsporing zo al twintigduizend dossiers opgemaakt.. ge moet niet vragen hoeveel het er zouden zijn met actieve opsporing.

En dan nog een dossier opstellen dat is vakjargon voor : een papiertje geven met daarop : U moet het land verlaten.

En lopen dat die dan doen... ge kunt dat nie geloven hoe snel die dan lopen om het land te verlaten....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:37   #55
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
ik vond juist da Filip Dewinter blunderde... joenges toch... hoe die tekeer ging!!!
Mijn idealogie is niet bepaald links/groen , maar die Piryns was het beste in het debat, rustig en gedisciplineerd, liet zich niet provoceren door het gebash van alle anderen op haar partij.

Vond haar repliek ijzersterk : "onveiligheid ? samenleven ? Ik WERK wel in een antwerpse school met +40 nationaliteiten, niemand hier hoeft mij "de problemen" komen uit leggen of verduidelijken "

Zo jong nog ... en reeds op dit niveau presteren in een (mak)debat met oude rotten die al veel watertjes doorzwommen hebben, dat wordt nog een madam om rekening mee te gaan houden.

Bovendien : het zal ook wel nodig zijn voor groen om zich met dergelijk talent te herbronnen, willen ze binnen een tiental jaar terug een partij van formaat zijn.

Dewinter was idd niet van zijn beste doen , zeker toen hij onderruit ging met de cijfers waarop van Campenhout natuurlijk voorbereid was :
Nee, Dewinter, in tegenstelling met wat u zegt is de criminaliteit met 16 % GEDAALD tijdens ons bestuur en is het tourisme sterk TOEGENOMEN.

Ook de repliek : "als Janssens als marketeer de "goede reclame"-man van het stad is , bent u de diegene die vooral slechte reclame voor antwerpen wil maken" kon tellen !

voor de rest : tam debat waar buiten de coming lady van het groene partijtje niemand hoge toppen scheerde.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 oktober 2006 om 11:39.
bruut geweld is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:52   #56
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
... VB oplossingen ( principe van recht van de sterkste) zijn enkel in het voordeel van de mensen die het reeds het goed hebben en is een drama voor de mensen die het minder goed hebben in onze maatschappij. Voor Schoten zou het betekenen dat hun dure villa's nog meer waard worden, voor Deurne zou het betekenen dat de mensen die het moeilijk hebben gewoon aan hun lot worden overgelaten
Het zou ook hebben kunnen betekenen dat de huisjes en handelszaken van de "gewone" mens in de Seefhoek, en zovele andere vroegere volksbuurten, nog iets zouden waard zijn. Nu werden die mensen aan hun lot overgelaten en zijn moeten gaan vluchten, met hun financiële kater.
Basy Lys is offline  
Oud 8 oktober 2006, 12:51   #57
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Mijn idealogie is niet bepaald links/groen , maar die Piryns was het beste in het debat, rustig en gedisciplineerd, liet zich niet provoceren door het gebash van alle anderen op haar partij.

Vond haar repliek ijzersterk : "onveiligheid ? samenleven ? Ik WERK wel in een antwerpse school met +40 nationaliteiten, niemand hier hoeft mij "de problemen" komen uit leggen of verduidelijken "

Zo jong nog ... en reeds op dit niveau presteren in een (mak)debat met oude rotten die al veel watertjes doorzwommen hebben, dat wordt nog een madam om rekening mee te gaan houden.

Bovendien : het zal ook wel nodig zijn voor groen om zich met dergelijk talent te herbronnen, willen ze binnen een tiental jaar terug een partij van formaat zijn.

Dewinter was idd niet van zijn beste doen , zeker toen hij onderruit ging met de cijfers waarop van Campenhout natuurlijk voorbereid was :
Nee, Dewinter, in tegenstelling met wat u zegt is de criminaliteit met 16 % GEDAALD tijdens ons bestuur en is het tourisme sterk TOEGENOMEN.

Ook de repliek : "als Janssens als marketeer de "goede reclame"-man van het stad is , bent u de diegene die vooral slechte reclame voor antwerpen wil maken" kon tellen !

voor de rest : tam debat waar buiten de coming lady van het groene partijtje niemand hoge toppen scheerde.
Ik werk er al 16 jaar tussen ,dus ik weet zeker waar ik over praat.
En het is niet bepaalt in een school dat ik werk!!
Oud 8 oktober 2006, 12:53   #58
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ah, ik had nooit gedacht dat jij zou werken.
Wat dan?
Oud 8 oktober 2006, 13:04   #59
pauwels william
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

niet-VB stemmers zien ook het probleem wel in, de oplossingen zijn echter iets moeilijker dan de VB antwoorden
er moet langs allerlei wegen getracht worden om 1) de democratie over de wereld te verspreiden op vreedzame manier zodat ze niet naar Europa moeten komen om te kunnen genieten van de universele rechten van de mens, 2) de kloof tussen arme en rijke landen te verminderen ( het is toch logisch dat mensen die het slecht hebben proberen om het beter te hebben ? dat doen we toch allemaal, het trachten
beter te hebben ),we moeten dus solidair zijn en oog hebben voor de medemensen ( in ons eigen land als op wereldvlak)

pauwels william is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:07   #60
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
gelieve dan zéér dringend een school te bezoeken want je taalfouten beginnen echt beschamend te worden ...
bruut geweld is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be