Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 10:14   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik heb het ook gehoord. De journaliste voelde zich zelfs verplicht om op te merken "wij zijn neutraal he".

De steun van de media kan echter geen factor zijn. Die steun is er altijd geweest en heeft het Belang nooit belet om te winnen.
Dat beweer ik niet... maar de vrt dient idd neutraal te zijn.

En dat is ze bijna nooit (en niet alleen bij verkiezingen)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 oktober 2006 om 10:15.
Chipie is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:15   #42
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Er is in Hoboken zwaar gekloot met de stemmen. Zoveel is zeker. Ik kan enkel zeggen dat ze daar ne de eerste tellingen een crisisvergadering hebben gehouden waar de partijgetuigen NIET mochten bij zijn! Daarna werden ALLE badges OPNIEUW door de stemcomputer geduwd!!! M.a.w. er werden wijzigingen aangebracht aan de door de burger uitgebrachte stem! Een getuige van Verdtandig Rechts en vlaams belang stondern er bij en hebben er fotoos van genomen. In het PV verslag stond hier NIETS van in en de 2 partijen VB en verstandig rechts hebben geweigerd het PV te ondertekeken omdat ook de voorzitter weigerde melding te maken van deze onregelmatigheden.

Het kan NIET zijn dat MAGNETISCHE NIET VERSLEUTELDE badges OPNIEUW door een magneetschrijver worden gehaald nadat de burger heeft gekozen

Is die fraude dan niet te achterhalen ???

DIT IS EEN VERSLAG VAN EEN GETUIGE

met hun electronisch gesjoemel valt er niet veel meer te controleren me dunkt. Maar opnieuw de magneetkaarten in de computer steken als "hertelling" lijkt me wel zeeeer verdacht.
Oud 9 oktober 2006, 10:17   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Een getuige van het VB in Hoboken. Hier is het laatste nog niet over gezegd.

Alleen al het feit dat digi^polis opgericht door de sossen , bestuurd door de sossen... de stemmen telt ZONDER ENIGE CONTROLEMOGELIJKHEID is ethisch niet verantwoord.

Het enige wat wij vragen is dat de mensen een tastbaar bewijs krijgen van hun stem dat voor controle kan zorgen.
ilfalco is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:35   #44
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er is in Hoboken zwaar gekloot met de stemmen. Zoveel is zeker. Ik kan enkel zeggen dat ze daar ne de eerste tellingen een crisisvergadering hebben gehouden waar de partijgetuigen NIET mochten bij zijn! Daarna werden ALLE badges OPNIEUW door de stemcomputer geduwd!!! M.a.w. er werden wijzigingen aangebracht aan de door de burger uitgebrachte stem!
Onzin, het enige wat je dan nog kan doen is je stem zien, dat kan elke kiezer zelf doen als hij dat wil . je zou al speciaal gewijzigde stemcomputers moeten hebben als je de stem wil wijzigen.
Citaat:
Het kan NIET zijn dat MAGNETISCHE NIET VERSLEUTELDE badges OPNIEUW door een magneetschrijver worden gehaald nadat de burger heeft gekozen
Heb je gestemd? Wel als dat electronisch was staat er duidelijk op het einde OM UW STEM TE ZIEN STEEK OPNIEUW IN DE STEMCOMPUTER je weigerd trouwens te zeggen vanwaar je dit hebt .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:41   #45
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een getuige van het VB in Hoboken. Hier is het laatste nog niet over gezegd.

Alleen al het feit dat digi^polis opgericht door de sossen , bestuurd door de sossen... de stemmen telt ZONDER ENIGE CONTROLEMOGELIJKHEID is ethisch niet verantwoord.

Het enige wat wij vragen is dat de mensen een tastbaar bewijs krijgen van hun stem dat voor controle kan zorgen.
*kuch kuch* BRON ?
StevenNr1 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:51   #46
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om te aanvaarden dat de groei van 't VB in Antwerpen gestopt is?
De groei is procentueel gestopt, omdat kiezers vertrekken en allochtone kiezers hun plaats innemen. Dus eigenlijk mag het een wonder heten dat ze vooruitgang hebben geboekt. Het VB heeft procentueel stand gehouden dus de ideeen van Vlaams Belang worden nog altijd gesteund.
De media heeft er gewoon een tweestrijd van gemaakt en mensen hebben geconcludeerd dat ze liever een burgemeester als Janssens hebben als Dewinter. MAar het Vlaams Belang boet toch niet in aan populariteit?
De mensen hebben dit geinterpreteerd als rechtstreekse burgemeesterverkiezingen, dus volgende verkiezingen (2007) zal het VB de criticasters hun mond weer snoeren. En dat zal MIJ deugd doen patrick

Laatst gewijzigd door Enigma² : 9 oktober 2006 om 10:52.
Enigma² is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:54   #47
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik ben geen VB-er, maar de waarheid heeft zijn rechten...

Ik heb op Bob Cools ook horen vertellen dat de overwinning er is gekomen dankzij de medewerking van de media, wat trouwens voor velen een publiek geheim is...

Maar dit is natuurlijk geen bewijs van fraude...
Ge maakt mij echt niet wijs dat alle peilingen zo goed als klopten en dat ze er in A'pen grandioos naast zitten hoor.... het valt gewoon te hard op.
Als informaticus stel ik mij zeer veel vragen omtrent wat er allemaal gebeurt is. Ik vind dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar wat er allemaal is foutgelopen en telprocedure en software die gebruikt wordt. Hier is momenteel geen enkele controle op. Iemand die stemt met de computer kan zelfs niet controleren op wie hij gestemd heeft. Er zou bij elke electronische stemming een ticket afgedrukt moeten worden dat ook in een urne geplaatst moet worden.
Dan kan de kiezer het controleren, en dan kan men achteraf steekproeven houden op de correctheid !
Oud 9 oktober 2006, 10:58   #48
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Ge maakt mij echt niet wijs dat alle peilingen zo goed als klopten en dat ze er in A'pen grandioos naast zitten hoor.... het valt gewoon te hard op.
Als informaticus stel ik mij zeer veel vragen omtrent wat er allemaal gebeurt is. Ik vind dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar wat er allemaal is foutgelopen en telprocedure en software die gebruikt wordt. Hier is momenteel geen enkele controle op. Iemand die stemt met de computer kan zelfs niet controleren op wie hij gestemd heeft. Er zou bij elke electronische stemming een ticket afgedrukt moeten worden dat ook in een urne geplaatst moet worden.
Dan kan de kiezer het controleren, en dan kan men achteraf steekproeven houden op de correctheid !
Je kan wel zien op wie je gestemd hebt.
Dat ticket vind ik een hele goede oplossing.
Oud 9 oktober 2006, 11:25   #49
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Ik ben heel benieuwd wat het staartje van de hele situatie zal zijn.
Ik was gisteravond niet thuis dus heb het hele gebeuren jammer genoeg gemist
Ik heb dit draadje hoe dan ook met nogal wat verbazing gelezen.
Veerle23 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be