![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar hebt u uw gegevens vandaan? Hoeveel van die 14000-15000 Vlamingen zijn kiesgerechtigd? Hoeveel van die uitgeweken Vlamingen hebben tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen op Vlaams Blok gestemd?
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() VB wint een half % in Antwerpen, wat nog altijd winnen is..
De dag dat de allochtone Antwerpenaren met een eigen lijst opkomen, het kan niet snel genoeg, zakken de sossen weer tot onder het niveau van VB, no problem. En ik gun de VLD hun afgang van harte, die hebben ze aan hun houding ten opzichte van oa het migrantenstemrecht te danken. Is dat trouwens wel van toepassing bij de federale verkiezingen? Was dat niet enkel op gemeentelijk vlak? |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Het waren gemeenteraadsverkiezingen.
Als die 14000 vlamingen naar bv het platteland zouden getrokken zijn dan is dit zeer pijnlijk verlies voor het vb in antwerpen.En wat gebeurt er;er zijn meer allochtonen bijgekomen. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarentegen weet ik zelf maar al te goed dat er veel vb'ers ondertussen verhuisd zijn naar Deurne, het Waasland, etc...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 oktober 2006 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed voor een 8000 per jaar voor HEEL BELGIE, dus voor de provincie antwerpen (1/8ste van belgie) een 1000 per jaar of 6000 op 6 jaar .
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als u zelf eens de moeite doet om het op te zoeken (niet zo moeilijk hoor...) dan zal u zelf tot de conclusie komen dat er tov 2000 +12000 stemmen zijn... Ik wijt het niet compleet aan de allochtoonse gemeenschap, PJ heeft groen en de vld gewoon doodgemaakt, door zijn campagne "ik tegen het vb"... En neen, u hoeft niet minachtend te doen, ik ken ze natuurlijk niet allemaal persoonlijk, toch kom ik zelf uit het Antwerpse (woon ondertussen ook in het Waasland) en ken zeer veel mensen die de laatste jaren verhuisd zijn. Zou u mij misschien een andere link kunnen geven, want deze dat u nu gegeven heeft is "forbidden" voor mij...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 oktober 2006 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() 't steekt e jongen
![]()
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als u denkt dat de meeste "nieuwe Antwerpenaren" autochtonen zijn, dan denk ik dat u een mooi roos brilletje op heeft. Het straatbeeld zegt genoeg. Of bent u nog nooit in Antwerpen geweest? En stop nu eens met het minachtend doen... U zegt dat de overwinning van PJ nooit compleet aan de allochtonen kan toe te schrijven zijn, ik stem daar mee in, en uw antwoord is "En?"... Ik heb nooit gezegd dat dit PJ zijn recht niet is...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 oktober 2006 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit blijft, dat zolang men de problemen in België niet aanpakt, dat het VB zal blijven groeien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 oktober 2006 om 11:30. |
||||||||||
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit het straatbeeld kan niemand opmaken of de "nieuwe Antwerpenaren" autochtoon of allochtoon zijn. Want als er allochtonen door de Antwerpse straten wandelen dan kan men onmogelijk zeggen of dat "oude" of "nieuwe" Antwerpenaren zijn. Men kan zelfs niet eens met zekerheid zeggen dat het inwoners van Antwerpen zijn.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw claim over de democratische legitimatie van het cordon is een hoop nonsens. Je weet niet waarom men op deze of gene persoon stemde, en dus is het volslagen onzin te stellen dat men het cordon wilde gehandhaafd zien. Hoogstwaarschijnlijk zijn er Janssens-kiezers (en ik denk zelfs een relatief grote hoeveelheid) die toch tegen het Cordon zijn, en om andere redenen voor Janssens kiezen. Bovendien zit je met een mes dat aan 2 kanten snijdt: die kiezers die nu bewust tegen Dewinter gestemd hebben (de "gekannibaliseerde" kiezers), hadden onder normale omstandigheden niet op Janssens gestemd. Janssens' populariteit ligt dus eigenlijk een stuk lager dan de cijfers doen uitschijnen, en dit dan nog ondanks de hulp van heel wat BV's in zijn campagne. Het VB stijgt alsnog, zij het maar een teleurstellende hoeveelheid, en deelt dus niet echt in de klappen die werden uitgedeeld tijdens 0110 (die worden eigenlijk eerder geincasseerd door VLD en Groen!). Al bij al een teleurstellend resultaat voor het VB, maar de "meerderheid" heeft het met de gebruikte middelen eigenlijk ook niet al te ver geschopt. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zoveel duizenden kan dat niet anders als een rol spelen, 10 % gaat dat misschien niet uitmaken, maar je zou inderdaad, te totale demografische evolutie in 6 jaar moeten bekijken, wil je echt weten, wie wat , waar en hoe. + het aantal nieuwe belgen enz... natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() µ
Ik citeer jou even: "zie dat dit gewoonweg niet verklaard kan worden ENKEL door migratie en naturalisatie." einde citaat. Hierop heb ik gereageerd dat ik ook wel weet dat het niet enkel daardoor verklaard kan worden... Daarop reageert u alsof ik vind dat het PJ zijn recht niet is om zijn vrienden (vld en groen) dood te maken (wat ik nooit gezegd heb...). Dat sp-a nu de grootste is in Antwerpen vind ik minder leuk. Maar ik vind het zeer leuk dat hij geprobeert heeft om zijn kanon af te vuren op het VB en ipv raak te schieten heeft hij 2 eigen vrienden afgeschoten. Het VB heeft hij met veel moeite een miniscuul schampschotje kunnen toebrengen... En over het eerste deel van je tekst: Natuurlijk is dat het probleem van het VB zelf (hun standpunten), maar er zijn wel genoeg paspoorten en uitnodigingen verstuurd in het kader van "alles-mag-om-het-VB-te-stoppen-politiek".
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 oktober 2006 om 12:32. |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het eigenlijk over de hele pot... Snelbelgwet, gewone naturalisaties, stemrecht voor vreemdelingen,... Het is allemaal maar een beetje, maar alles samen is het al een hoop, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik denk dat het COMPLEET daaraan ligt dat Antwerpen nu massaal voor rood stemt. PJ heeft goed werk geleverd de laatste jaren, anders haal je niet zo een score...